Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina kun yritän soittaa jollekin läheiselle...

Vierailija
29.12.2021 |

Kun yritän soittaa esimerkiksi ystävälle tai perheenjäsenelle, ei koskaan vastata (puhelin äänettömällä tai kiirettä, minkä toki ymmärrän) tai kun vastataan, vastapuoli kuulostaa todella kyrpääntyneeltä ja sanoo että soittaa minulle myöhemmin. Joskus soittavat takaisin, toisinaan taas eivät.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kun sama kuvio on toistunut jo niin monta kertaa usean eri henkilön kanssa, en ole kehdannut olla kehenkään puhelimitse yhteydessä, vaikka olisi ihan asiaakin joka hoituisi kätevimmin puhelimitse kuin viestitellen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko pitkiä maratonpuheluita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne ihmiset eivät koe olevansa sun läheisiä. Jos kaikki tekee saman jutun kannattaa miettiä miksi.

Jos soitat, kerro asiasi nopsaan äläkä juutu.

Vierailija
4/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko pitkiä maratonpuheluita?

Tämä. Lyhyelle puhelulle löytyy helposti aikaa, mutta ei pitkille.

Vierailija
5/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandee eka laittaa viesti, milloin sopii, että soitan.

Vierailija
6/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan puhelimessa puhumista. Viestejä laittelen paljon ja kasvotusten rupattelen vapautuneesti. En osaa puhua puhelimessa luontevasti ja välttelen sitä viimeiseen asti. Viestitellessä ja naamatusten olen erittäin sosiaalinen, mutta puhelimessa menen lukkoon ja toivon vaan, että se piina olisi mahdollisimman nopeasti ohi...

Vierailija
7/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin jätän vastaamatta, paitsi silloin, jos tiedän, että soittaja on sellainen, jonka kanssa puhelu aina venyy vähintään tunnin mittaiseksi (ellei sitä erittäin epäkohteliaasti lopeta), enkä sillä hetkellä ehdi tai jaksa puhua pitkään.

Vierailija
8/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelua ei pysty lopettamaan millään vaikka yrittää niin ei viitsi aloittaakaan. Huomaatko kun toinen yrittää lopettaa puhelun?

Vierailija
9/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu maratonpuheluita ja pyrin pitämään puhelut lyhyinä. Nykyään edes äitini ei vastaa puheluihini ja jälkikäteen tulee viesti, että soittaa seuraavana päivänä. Asun ulkomailla enkä koronan takia ole nähnyt vanhempiani kasvotusten kohta kahteen vuoteen. Aina kysyn etukäteen onko äiti kotona ennen kuin yritän edes soittaa.

Vierailija
10/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestä puhelimella hoituu nopeammin, mutta varsinkaan nuoremmat ei enää nykyään mielellään puhu puhelimessa. Ja ymmärrän kyllä, minustakin viestein on kaikista helpoin hoitaa asiat. Kun puhelimessa ollessa joutuu keskeyttämään sen mitä on just tekemässä, ja viestein voi vastata sitten kun aidosti ehtii.

Vierailija
11/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi kuitenkin noin ennen vanhaan kun vielä soiteltiin puhelimella, kun joskus soitin kaverilleni. Hän oli tuollainen tympääntynyt, ja myöhemmin selvisi ettei halua olla kaverini ilmeisesti muutenkaan. Mutta pääasiassa älä soita, laita viesti, näin nykyään

Vierailija
12/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan puheluita tosi harvoin, mutta ne tulevat aina juuri huonoimmalla hetkellä. Perheen nuorista ne ovat vitsi. Kun upotan käteni johonkin jauhelihataikinaan, niin sanovat, että varmasti joku soittaa taas sinulle. Toinen varmin paikka saada puhelu on maksaa kaupan kassalla ja pakata kassikaupalla ruokaa siinä.

Vierailija
13/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on langattomat kuulokkeet eli ei tarvitsisi edes pitää sitä luuria kädessä kun jollekin puhelimessa juttelee. Voi siivota vaikka samalla, jos siltä tuntuu.

Vierailija
14/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö ap puhelinta jonkun asian hoitoon vai seurusteluun?

Vierailija
15/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja paras ystäväni näemme harrastuksen ohessa päivittäin, mutta ehdimme vaihtaa vain muutaman sanan, joten soittelemme välillä maratonpuheluita. Näemme kyllä perheinemme säännöllisesti, mutta siinä on sitten yleensä kaikkea muuta.  Minusta on kivaa pitää ystävyyttä yllä vielä näin vanhanaikaisesti.

Vierailija
16/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa jaaritella puhelimessa. Lähinnä perheväen ja sukulaisten kanssa puhellaan puhelimessa. Kaverien kanssa sovitaan tapaamiset viestitellen.

Mulla yks vanha ystävä jolla aikaa ja halua puhua vaikka 2t puhelimessa. Kertoi vastikään että oli puhunut jonkun ystävänsä kanssa 5 tuntia! Ihmettelin ääneen ja totesin vaan että mulla ei ole aikaa kuin 5 min. ja ymmärsi saman tien onneksi.

Vierailija
17/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat hoituu puhelimessa paljon nopeammin. Jonkun tapaamisen voi sopia vain viestillä, mutta jos kaipaan apua johonkin ongelmaan, on helpompi soittaa ja kysyä. Viestien näpyttelyyn, vastauksen odotteluun ja muuhun säätämiseen kuluu paljon enemmän aikaa, kun soittamalla asia hoituisi parissa minuutissa.

Vierailija
18/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tuppisuu haluaa mököttää yksin negatiivisessa liemessään.

Vierailija
19/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain muutama ihminen, jolle soittelen. Heidän kanssa meillä on selkeät toimintatavat : kysytään onko aikaa puhua ja sanotaan, jos ei ole aikaa puhua.

Vierailija
20/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitään toisten reaktioille. Mielestäni sun ei kannata vaivata päätäsi kyseisellä asialla, jos kukaan ei pysty suoraan sanomaan mistä hiertää. Se on enemmän heidän oma ongelmansa silloin.