Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina kun yritän soittaa jollekin läheiselle...

Vierailija
29.12.2021 |

Kun yritän soittaa esimerkiksi ystävälle tai perheenjäsenelle, ei koskaan vastata (puhelin äänettömällä tai kiirettä, minkä toki ymmärrän) tai kun vastataan, vastapuoli kuulostaa todella kyrpääntyneeltä ja sanoo että soittaa minulle myöhemmin. Joskus soittavat takaisin, toisinaan taas eivät.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kun sama kuvio on toistunut jo niin monta kertaa usean eri henkilön kanssa, en ole kehdannut olla kehenkään puhelimitse yhteydessä, vaikka olisi ihan asiaakin joka hoituisi kätevimmin puhelimitse kuin viestitellen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa rauhassa puhuminen on ihan ok, kumpikin voi olla kotona, ei tartte lähteä meluisiin kahviloihin tai baareihin.

Vierailija
42/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin puhelu kuin töksähtelevät viestit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi soitolle täsmä aika, saatte puhua rauhassa. Sinä soitat, niin on varma.

Vierailija
44/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa puhuminen on todella ärsyttävää. Minulle soittavat lähinnä vanhemmat sukulaiset, pomo ja rasittava exäni, mutta esimerkiksi ystävieni kanssa viestin. Käymme pitkiä keskusteluja viestitse ja nauramme katketaksemme. paljon hauskempaa kuin puhuminen, ja ei tule sitä samaa ikävästi yllätettyä fiilistä.

Vierailija
45/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette aina niin kovin kiireisiä, että teille pitää erikseen viestittää, voiko soittaa, oletteko ikinä ajatelleet järjestää sitä aikaa? Miksi teette elämästänne niin kiireistä, että ei ole aikaa, eli halua vastata ystävän soittoon?

Minullakin oli hyvä ystävä, ja itse asiassa tapasimme säännöllisesti perheinä, kävimme heillä, ja he meillä, ja soiteltiin silloin tällöin. Luulin, että olimme ystäviä. Sitten tapahtui jotain, en edes tiedä, mitä, mutta ystävän puolelta yhteydenpito loppui yhtäkkiä. Soitin hänelle kerran, ja vaistosin, että oli todella huono hetki. Ajattelin, että täällä ollaan, jos vielä kiinnostaa, mutta moneen vuoteen ei ole tapahtunut minkäänlaista elettä. Ymmärsin yhteisten kaverien kautta, että meidät heivattiin pois heidän elämästään. Ei sitten taidettu olla kovin hyviä kavereita alkujaankaan.

Ei siinä mitään, suhteita syntyy ja katkeaa, eikä voi väkisin pitää yllä yksipuolisia kaveruussuhteita. Itse olen kylläkin sellainen, että en todellakaan tuppaudu, jos vaistoan vähänkään negatiivisuutta.

Vierailija
46/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisestä huokuu sellainen tietynlainen ylhäältäpäin määräilevä ja täysi pakottaminen johonkin, niin se on täysi punainen vaate.

Vierailija
47/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi muilta mitään. Anna jokaiselle, myös itsellesi vapaus elää omannäköistäsi elämää.

Muista, että et voi muita muuttaa ainoastaan vain itseäsi.

Vierailija
48/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika uteleminen ja suorat kysymykset=

Henkilö jolla ei ole rajoja itselleen ja toiselle.

Hienotunteisuus ja empatia puuttuu kokonaan.

Vierailija
49/49 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetaan, että soittaja määrittelee oman asiansa ja aikansa tärkeämmäksi kuin vastaanottajan ajan, aivan riippumatta mitä vastaanottaja on tekemässä tai missä fiiliksissä on.

Itse en vastaa lainkaan maratonpuhujille, ja harvoin muutenkaan.

Mukavampaa on varata aikaa kunnolla kasvokkain rupatteluun jolloin voi fokustaa täysin tähän ihmiseen ja keskusteluun.