Minä en rakasta enää puolisoani.
Onko kuitenkin väärin jatkaa yhdessäoloa? Me emme ole olleet yhdessä kauaa, vain 2 vuotta. Ostimme yhteisen kodin puolisen vuotta sitten.
Miehessäni ei ole mitään vikaa.Hän on minuun erittäin rakastunut. Puhuu häistä, haluaa naimisiin ja haluaa olla kanssani loppuelämänsä.
Olisiko väärin jatkaa yhdessäoloa? Emme kuitenkaan voi/halua myydä asuntoamme, enkä edes halua erota miehestä. En vain rakasta häntä enää samallailla kuin ennen. Yhteiselämämme sujuu hyvin, mies sanoo olevansa erittäin onnellinen. Minäkin kai olen, mutta eri tavalla. Ajattelin antaa aikaa suhteelle sen 1,5 v jolloin olemme asuneet asunnossa 2 vuotta ja myyminen olisi silloin ok. Toivon että ehkä rakkaus palaisi/ olisin tehnyt tuossa ajassa päätöksen olla yhdessä tai erota.
Onko tämä väärin?
Kommentit (21)
Toisekseen, mikä vika minussa on? Rakkaus vaan loppui kuin seinään. Yhtäkkiä. Ja ilman syytä. En ole pettänyt tai edes vilkuillut muita miehiä, eikä mies ole tehnyt mitään pahaa ikinä minulle, päin vastoin.
ap
Oletko alkanut käyttää hormonaalista ehkäisyä?
Mikä tarkoittaa samanlailla kuin ennen? Alkuhuuma päättynyt? Se päättyy joka suhteessa.
Haluatko olla yhdessä miehesi kanssa? Perustaa perheen? Miltä ero tuntuu ajatuksen tasolla? Kauanko on tuntunut tuolta?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:29"]
Oletko alkanut käyttää hormonaalista ehkäisyä?
[/quote]
Aiemmin mulla oli minipillerit, siirryin ehkäisyrenkaaseen n. 6 kk sitten. Seksihalut ovat pienentyneet huomattavasti. Ja sanottakoon vielä että mies on paras seksikumppani joka minulla on koskaan ollut.
ap
Itseäni harmittaa näin 36v, että naiset eivät voineet kertoa missä mennään. Olisin halunnut perheen, mutta tuhlasin aikani aivan vääriin naisiin. Meillä on tämä yksi elämä. On julmaa turmella se toisen puolesta.
Lopeta kaikki hormonaalinen ehkäisy. Se voi palauttaa rakkauden.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:31"]
Mikä tarkoittaa samanlailla kuin ennen? Alkuhuuma päättynyt? Se päättyy joka suhteessa. Haluatko olla yhdessä miehesi kanssa? Perustaa perheen? Miltä ero tuntuu ajatuksen tasolla? Kauanko on tuntunut tuolta?
[/quote]
Haluan olla yhdessä hänen kanssaan. Ero tuntuu vapauttavalta ajatukselta, mutta ahdistaa myös sillä elämämme on todella mukavaa nyt. En halua perustaa perhettä, eli en halua lapsia. Mies haluaa, itsekin olin kahden vaiheilla vielä muutama kk sitten. Nyt ajatus lapsesta tähän kaiken keskelle tuntuu ahdistavalta. Luulen että iso ongelma on se että olemme yhdessä ihan kokoajan, mies haluaa olla kanssani 24/7. Itse kaipaisin enemmän omaa aikaa. Tähän nähden ero tuntuu hyvältä, siis että saisin omaa aikaani.
Mies ei siis painosta tai vaadi multa mitään. Ei takerru, mutta sanoo että hänellä on vaan mun kanssa hauskina ja helpointa joten siksi kavereiden kanssa hengailu on jäänyt.
AP
Sinä mies 36-v, eihän vieläkään ole myöhäistä perustaa perhettä! Itseasiassa, sinulla on käynyt tuuri että olet mies. Voit perustaa perheen ja hankkia lapsia loppuelämäsi. Sitäpaitsi; 30 on uusi 20.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:39"]
Sinä mies 36-v, eihän vieläkään ole myöhäistä perustaa perhettä! Itseasiassa, sinulla on käynyt tuuri että olet mies. Voit perustaa perheen ja hankkia lapsia loppuelämäsi. Sitäpaitsi; 30 on uusi 20.
[/quote]Tottakai voi, mutta mun ikäiset naiset alkaa olla jo liian vanhoja saamaan lapsia. Pitää valita otanko rakkausavioliiton lapsettomana vai meenkö hakemaan ulkomailta jonkun nuoren vaimon jossa rakkaudentilalla on raha. Harmittaa ettei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:39"]
[/quote]Tottakai voi, mutta mun ikäiset naiset alkaa olla jo liian vanhoja saamaan lapsia. Pitää valita otanko rakkausavioliiton lapsettomana vai meenkö hakemaan ulkomailta jonkun nuoren vaimon jossa rakkaudentilalla on raha. Harmittaa ettei ole lapsia.
[/quote] häh?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:43"]
[/quote]
Ööh, okei. Eli asenteesi on tuo että 36v on liian vanha saamaan lapsia.. Tiesitkö että nainen voi lisääntyä yli 40 vuotiaanakin? Ja jos ikäkysymys on ongelma, mitäpä jos katsoisit vaikka nuoremman naisen. Vaikka 30-vuotiaan? Vai onko sen ikäinenkin jo liian vanha.
Itse olen ajatellut alkaa edes miettiä lapsiasiaa vasta 5 vuoden päästä eli kun olen 35v. Olen saanut vasta 8 vuoden yliopistopinnot suoritettua, ja haluaisin vähän työkokemustakin ennen lastentekoa.
Aloittajalle sanoisin että olet oikeassa siinä ettet halua hätiköidä. Katsele rauhassa. Puhu tuosta ahdistusasiasta, miehesi kuulostaa niin hyvältä tyypiltä että taatusti ymmärtää.
T: Nainen 30v
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:31"]
Mikä tarkoittaa samanlailla kuin ennen? Alkuhuuma päättynyt? Se päättyy joka suhteessa. Haluatko olla yhdessä miehesi kanssa? Perustaa perheen? Miltä ero tuntuu ajatuksen tasolla? Kauanko on tuntunut tuolta?
[/quote]
Haluan olla yhdessä hänen kanssaan. Ero tuntuu vapauttavalta ajatukselta, mutta ahdistaa myös sillä elämämme on todella mukavaa nyt. En halua perustaa perhettä, eli en halua lapsia. Mies haluaa, itsekin olin kahden vaiheilla vielä muutama kk sitten. Nyt ajatus lapsesta tähän kaiken keskelle tuntuu ahdistavalta. Luulen että iso ongelma on se että olemme yhdessä ihan kokoajan, mies haluaa olla kanssani 24/7. Itse kaipaisin enemmän omaa aikaa. Tähän nähden ero tuntuu hyvältä, siis että saisin omaa aikaani.
Mies ei siis painosta tai vaadi multa mitään. Ei takerru, mutta sanoo että hänellä on vaan mun kanssa hauskina ja helpointa joten siksi kavereiden kanssa hengailu on jäänyt.
AP
[/quote]
Miksi et ota omaa aikaa? Tapaa ystäviä, harrasta, tee omia juttuja?
Ei toista ihmistä voi kahlita, ystävien jääminen elämästä on mielestäni todella huono merkki. Jokainen tarvitsee ystäviä. Tapaatteko yhdessä yhteisiä ystäviänne?
Eihän se sinua estä ottamasta omaa aikaa, vaikka miehesi ei sitä halua itselleen.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:53"]
[/quote]
Ööh, okei. Eli asenteesi on tuo että 36v on liian vanha saamaan lapsia.. Tiesitkö että nainen voi lisääntyä yli 40 vuotiaanakin? Ja jos ikäkysymys on ongelma, mitäpä jos katsoisit vaikka nuoremman naisen. Vaikka 30-vuotiaan? Vai onko sen ikäinenkin jo liian vanha.
Itse olen ajatellut alkaa edes miettiä lapsiasiaa vasta 5 vuoden päästä eli kun olen 35v. Olen saanut vasta 8 vuoden yliopistopinnot suoritettua, ja haluaisin vähän työkokemustakin ennen lastentekoa.
Aloittajalle sanoisin että olet oikeassa siinä ettet halua hätiköidä. Katsele rauhassa. Puhu tuosta ahdistusasiasta, miehesi kuulostaa niin hyvältä tyypiltä että taatusti ymmärtää.
[/quote]Muista sitten, ettet välttämättä saa lapsia enää tuon ikäisenä. Toivotaan sinulle kuitenkin parasta.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]Muista sitten, ettet välttämättä saa lapsia enää tuon ikäisenä. Toivotaan sinulle kuitenkin parasta.
[/quote]
Muistan toki. On myös mahdollista että jään huomenna auton alle. You never know. ;) Muistan myös että en hanki koskaan itselleni miestä jonka mielestä 35-vuotias nainen on liian vanha äidiksi.
T:Nainen 30-v
Rehellisyys on kaiken a ja o . Kerro tunteistasi ja tuntemuksistasi. Voisikohan tuo sun ehkäisyn vaihtaminen olla osa syy. Mutta kerro kuitenkin miehellesi. Uskon että hän päästää ainut menemään ja etsii sellaisen puolison joka oikeasti rakastaa ja haluaa perustaa perheen. Jos minulta salattaisiin tollainen asia pitkään yli puoli vuotta ni se olisi lähtö samantien joko minä tai hän. En voisi ikinä antaa anteeksi jos se paljastuisi myöhemmin koska haluan perheen mahdollisimman nuorena.
Mies25
[/quote]
Kyllä varmasti löytyy kivoja, kauniita ja fiksuja nuoria naisia ihan koto-Suomestakin joille "kelpaa" sinun ikäisesi perheen hauava mies erittäin hyvin.
T. Nainen 24v
uskon että vika ei ole muussa kuin tuon mies 36- v päässä. Mikään ei kelpaa. Naiset on liian vanhoja ja sittenkin pitää hakea eukko ulkomailta. Mätäne siinätapauksessa negatiivisen elämänasenteesi kanssa vaikka ihan yksin.
Rakkaus onkin tahdon päätös eikä tunteen asia. Ei pappi alttarilla kysy että "rakastatko" vaan hän kysyy että "tahdotko rakastaa" Se on tahtotila eikä tunteiden hetteikkö.
Tunteita tulee ja menee eikä niiden pitäisi keinuttaa laivaa. Tahdon päätös ja luja sitoutuminen ovat avainsanoja avioliitossa sekä parisuhteessa.
Minä ottaisin paljon mieluummin vaimon joka tahtoo rakastaa minua kuin vaimon joka vain rakastaa minua. Tahtovaimon kanssa sitten vanhoina kurppina yhdessä pihakeinussa istuttaisiin. Rakastava vaimo rakastaisi minun jälkeen vielä kymmeniä muita miehiä ja lopulta suurella mahdollisuudella kuolisi yksin kun rakkaus taas kerran oli loppunut kesken matkan.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:31"]
Itseäni harmittaa näin 36v, että naiset eivät voineet kertoa missä mennään. Olisin halunnut perheen, mutta tuhlasin aikani aivan vääriin naisiin. Meillä on tämä yksi elämä. On julmaa turmella se toisen puolesta.
[/quote]
36 on ihan hyvä ikä miehelle löytää hyvä kumppani
On ok, mutta kerro nyt puolisollesi missä mennään ettei mene elämä hukkaan. Kuitenkin vuoden parin päästä oot jo niin kyllästytnyt, että näkyy teidän suhteessa.