Kotirauhanrikkominen ja pahoinpitely syyte
Ajattelin kysäistä josko jollakulla olisi näkemys asiaani..
Minun kotiini tuli eräänä päivänä kutsumaton vieras mellastamaan ovensuulle. Uhkaili lastani ja solvasi häntä ja minua. Lukuisista kehoituksista huolimatta tämä henkilö ei poistunut vaan jatkoi oven välissä huutamista. Jouduin työntämään henkilön pois jotta sain oven vedettyä kiinni.
Tein rikosilmoituksen kotirauhanrikkomisesta.
No tämä öykkäri teki minusta rikosilmoituksen pahoinpitelystä!
Voiko oikeasti olla niin että oven välistä pois työntäminen katsotaan pahoinpitelyksi.
Minä ajattelisin sen olleen hätävarjelua sillä en halunnut lasteni joutuvan kuulemaan moista mellastusta.
Mutta siis mitä mieltä te muut olette?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:11"] Toisen sanat eivät kumoa hänen fyysistä koskemattomuuttaan. Opettele hallitsemaan hermosi, toivottavasti tulee tuntuva tuomio jonka muistat ensi kerralla kun haluat käydä johonkuhun käsiksi. [/quote]Eli mitä olisi pitänyt tehdä? Antaa hänen mesoa siinä kunnes poliisit joskus tunnin päästä olisivat tulleet paikalle? Lasten korville se teksti oli liian kovaa! Eli kävin käsiksi kun työnsin pois oven välistä? Käytin ehkä lievästi voimaa mutta väkivaltaa se ei mielestäni ollut.. [/quote] Älä kasvata lapsiasi pumpulissa niin ei tarvitse hermostua noin paljon. Kenenkään mielenterveys ei järky satunnaisen hullun puheista, toisin kuin oman äidin väkivaltaisen käytöksen seuraamisesta.
[/quote]Nyt olet kyllä pahasti hakoteillä! ap
Onko lapsesi koulukiusaaja vai mikä motiivi "mesojalla" oli?
No pitäisi tietää millainen työntäminen. Tönäisitkö niin, että toinen horjahti ja satutti itsensä? Jäikö ruhjeita? Näyttikö hän ne lääkärissä? Jäikö käsivarsi tai sormet oven väliin?
MInua on lyöty avokämmenellä poskelle, paiskattu tönäisemällä maahan niin että henki salpautuu, potkittu kylkeen ja selkään maassa makaavana niin, että jäi mustelmia. En kuitenkaan käynyt tuoreeltaan lääkärissä, ainoastaan poliisin pakeilla. Tästä seurasi syyte ja tuomio LIEVÄSTÄ pahoinpitelystä.
Jos minun kynnyksellä joku olisi mesomassa, eikä sanaa tottelisi, tyrkkäisin surutta käytävän puolelle jotta saisin oven kiinni.
Tuskin tuosta mitään seuraa tai sitten oikeuslaitoksella on liian vähän töitä.
Riippuu aika paljon asian haaroista. Kuka tämä mellastaja oli, miksi hän tuli ovellesi jne? Oliko teillä jotain selvittämättömiä asioita (velka, aikaisempi riita, ero)? Poliisi tutkii molemmat ilmoitukset ja oikeus aikanaan päättää.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:13"]Kyseessä ei ollut sukulainen tai ex.
ap
[/quote]
Sitten varmaan kannattaisi alkaa pyöriä vähän erilaisissa ympäristöissä. Tai katsoa peiliin. En usko että tällä uhkailijalla olisi yhtäkkiä päässä naksahtanut. Joko tiesit että on hullu, mutta avasit oven tai sitten teit itse jotain ensin. Nainen 26v
Tuota, miten teet ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta kun itse päästit sisälle? Tönäisy sen sijaan (oli kevyt tai luja) on käsiksi käymistä ja siitä voi tehdä ilmoituksen.
Ei ole pahoinpitelyä tuo, jos vaan poistit hänet työntämällä kodistasi. Sanoisin melkein että ennakoivaa itsepuolustusta.
White trash piireissä tapahtuu.. Älä sä ämmä tuu mun ovelle huutaa, mee takas elämän_ kouluun tai tumppaan röögin naamaan! 1!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 10:00"]Ei ole pahoinpitelyä tuo, jos vaan poistit hänet työntämällä kodistasi. Sanoisin melkein että ennakoivaa itsepuolustusta.
[/quote]
Ei ole olemassa ennakoivaa itsepuolustusta. Jos tönäisee niin siitä voi toinen antaa kaksin käsin takaisin. Mutta eiköhän tämä ole pilottitakkisten ja tatuoitujen pirjojen peruskärhämä lähiössä..
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:58"]
Tuota, miten teet ilmoituksen kotirauhan rikkomisesta kun itse päästit sisälle? Tönäisy sen sijaan (oli kevyt tai luja) on käsiksi käymistä ja siitä voi tehdä ilmoituksen.
[/quote]Kannattaa varmaan perehtyä mikä on kotirauhanrikkomista. Elämä ei ole niin mustavalkoista.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:31"]
No pitäisi tietää millainen työntäminen. Tönäisitkö niin, että toinen horjahti ja satutti itsensä? Jäikö ruhjeita? Näyttikö hän ne lääkärissä? Jäikö käsivarsi tai sormet oven väliin?
MInua on lyöty avokämmenellä poskelle, paiskattu tönäisemällä maahan niin että henki salpautuu, potkittu kylkeen ja selkään maassa makaavana niin, että jäi mustelmia. En kuitenkaan käynyt tuoreeltaan lääkärissä, ainoastaan poliisin pakeilla. Tästä seurasi syyte ja tuomio LIEVÄSTÄ pahoinpitelystä.
[/quote]No ei todellakaan tullut mitään vahinkoa tästä työstämisestä. Voi olla että hän sellaista keksii... ap
Hetkinen, henkilö oli siis ovensuussa, joten vastuu ei ollut asukkaalla. Olen kuullut tapauksesta kun kotirauhaa häirinnyt henkilö poistettiin käsiksi käyden ja mies sai syytteen vaikka todennäköistä oli että vieraasta oli haittaa.
Jos toistuvasti ovia kolkutetaan ja tuotetaan häiriötä, on jutun aihe. Öykkäri ei ollut oikeassa missään nimessä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:11"]
Toisen sanat eivät kumoa hänen fyysistä koskemattomuuttaan. Opettele hallitsemaan hermosi, toivottavasti tulee tuntuva tuomio jonka muistat ensi kerralla kun haluat käydä johonkuhun käsiksi.
[/quote]Eli mitä olisi pitänyt tehdä? Antaa hänen mesoa siinä kunnes poliisit joskus tunnin päästä olisivat tulleet paikalle? Lasten korville se teksti oli liian kovaa! Eli kävin käsiksi kun työnsin pois oven välistä? Käytin ehkä lievästi voimaa mutta väkivaltaa se ei mielestäni ollut..
[/quote]
Älä kasvata lapsiasi pumpulissa niin ei tarvitse hermostua noin paljon. Kenenkään mielenterveys ei järky satunnaisen hullun puheista, toisin kuin oman äidin väkivaltaisen käytöksen seuraamisesta.