Onko lapsen mentävä etävanhemman luo jos ei halua?
Kommentit (10)
käsittämättömältä se tuntuu, mutta sen on sinun puolelta rikos jos et lasta "anna" etävanhemmalle.
Vaikka olisi mikä rikos tahansa, niin en pakottaisi, enkä ole pakottanut.
No olenhan mä antanut, yleisesti en tohon ole välittänyt puuttua.
Exän kanssa ei olla missään väleissä joten puhuminen ei onnistu, pahentaisi vaan tilannetta.
Eikö tähän kukaan voi vaikuttaa..
Todella kammottavaa ajatella että tätä jatkuu vielä monta vuotta, varsinkin kun tämä pahenee koko ajan
Mä en ole pakottanut, enkä sinuna pakottaisi.
Lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan päätöksen täytäntöönpanosta on säädetty laki, jota sovelletaan, jos lapsen tapaamisoikeus
ei toteudu. Tällöin oikeus voi sakon uhalla määrätä lapsen noudettavaksi
mutta kun lasta ei saa fyysisesti pakottaa niin että sattuu niin jos pistää pahasti hanttiin, en tiedä mitä silloin voidaan tehdä?
Lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan päätöksen täytäntöönpanosta on säädetty laki, jota sovelletaan, jos lapsen tapaamisoikeus
ei toteudu. Tällöin oikeus voi sakon uhalla määrätä lapsen noudettavaksi
yrittää äästä exän kanssa sellaisiin väleihin että voisitte tavata ja jutella.
Juttele myös lapsesi kanssa miksi hän ei halua isän luokse mennä..
Yleensä lapselle se etävanhempi on niin tärkeä, että menee mielellään. Lisäksi etävanhemmalla järjestetään usein kaikkea kivaa ja hauskaa eli senkin puolesta lapset menee mielellään.
En pakottaisi lasta olemaan esimerkiksi koko viikonloppua, mutta asia pitäisi kaivaa nyt pohjamutiaan myöten, miksi lapsi ei halua mennä. Voihan syy olla joku ihan pikkujuttu tai vaikka se, että on joku äitivaihe ja haluaa olla äidin kanssa kaiken mahdollisen ajan. Sitten kun saatte asialle jonkun syyn, sitä voi lähteä purkamaan. Mutta ilman muuta tapaamisia pitää jatkaa tavalla tai toisella. Se on sekä lapsen oikeus että vanhemman oikeus.
Meillä nyt 12-vuotias on alkanut perua tapaamisia. Tykkää kyllä olla meillä, mutta kun ei ole kaveria, niin monta päivää putkeen on vähän tylsää. Soittaa anteeksipyytävästi välillä isälleen, että voisko tulla vasta lauantaina, kun haluaisi perjantaina olla kaverinsa kanssa. Joskus olemme kehoittaneet ottamaan kaverin meille viikonlopuksi mukaankin. Jostain luimme jo aikaisemmin tästä, että murrosikää lähestyvää lasta ei kannata enää painostaa vaan antaa mennä lapsen haluamaa tahtia, mutta niin, että lapsi kokee edelleen itsensä aina tervetulleeksi.
12 vuotias ilmeisesti saa itse päättää mutta kyse onkin nyt 7vuotiaasta joka ei todellakaan tahdo mennä.
Kerran etävanhempi antoi jäädä kotiin kun toinen vaan itki, toisella kerralla sanoin et nyt on mentävä, tulen kyllä hakemaan jos tulee kauhea olo siellä ja isä laskee.
No eipä päässyt vaikka tahtoi, ei suostunut isä päästämään toista kotiin vaikka itki.
Onko mun pakotettava lapsi lähtemään vaikka ei halua?
Mä olen koittanut puhua ja kysyä miksi ei mut mitään tyhjentävää vastausta en ole saanut, on varmasti jotain mitä ei itsekkään osaa käsitellä(tunnepohjaista)
Tuntuu mielettömän kamalalta pakottaa tai katsoa kun toinen lähtee itkien ja tietää että itkee sielläkin :(