Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihottaako e-pillerit oikeasti?

Vierailija
14.04.2015 |

Siinä se kysymys tulikin. Monet sanovat että painoa tullut paljonkin. Mutta johtuuko se itse pillereistä vai lisääntyneestä ruokahalusta tmv?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka paljon liikun, tai syönkö terveellisesti, nestettähän nuo kuulemma keräävät ja kyllä näkyy, on tullut pyöreyttä

Vierailija
2/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Jollakin kertyy vain sen verran että esim. ne rinnat pyöristyvät, toiset taas lihoavat reippaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin, että syömällä lihoo, ei pillereillä. Olen laihduttanutkin oikein onnistuneesti, vaikka söinkin e-pillereitä. Toki ruokahalu voi joillain lisääntyä, enkä kiellä sitä, etteikö joillain e-pillerit voisi vaikuttaa painoon muutenkin. Mutta ei kannata liikaa pelätä lihomista.

Ja muuten sellainenkin pointti kannattaa ottaa huomioon, että usein pillereitä aletaan syödä, kun parisuhde vakiintuu, mistä taas seuraa se, että elämä voi muuttua laiskemmaksi ja kotivetoisemmaksi (eli löhötään kumppanin kanssa sohvalla illat ja syödään enemmän kaikenlaista herkkua), joten tämäkin voi olla syynä lihomiseen, ei varsinaiset pillerit.

Vierailija
4/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku ja kaksi kertaa aloittanut e-pillerit, molemmilla kerroilla rinnat kasvaneet, ja kuulemma painoa voi kertyä, kun kohdun limakalvot paksenee ja kerää nestettä tms. Yksilöllistä, jotkut lihoo reippaamminkin, itse olen rinnoista vain.

Vierailija
5/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näistäkin ole jo jauhettu. Ei ole olemassa läskipilleriä, jonka syömällä saat 1200 kcal ja lihot. Aivoja saa käyttää. Luuletko sen pikku pillerin sisältävän kaloreita? Kyllä se läski tulee syömällä. Edelleen.
Samoin tältä istumalta voidaan unohtaa se myytti, että tupakoinnin lopettaminen lihottaa. Voi hitto. En ole koskaan polttanut säännöllisesti, mutta minulla on aivot päässä. Eli se röökikään ei ole mystinen kalorinkaappauspötkylä, joka pitää sinut laihana ja/tai laihduttaa.

Vierailija
6/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 00:24"]Yksilöllistä. Jollakin kertyy vain sen verran että esim. ne rinnat pyöristyvät, toiset taas lihoavat reippaasti.
[/quote]

Toista perässä: l i h o v a t , l i h o v a t,
l i h o v a t . Ps. Eivät liho. Elleivät syö liikaa.

Vierailija
7/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:37"]

Eikö näistäkin ole jo jauhettu. Ei ole olemassa läskipilleriä, jonka syömällä saat 1200 kcal ja lihot. Aivoja saa käyttää. Luuletko sen pikku pillerin sisältävän kaloreita? Kyllä se läski tulee syömällä. Edelleen. Samoin tältä istumalta voidaan unohtaa se myytti, että tupakoinnin lopettaminen lihottaa. Voi hitto. En ole koskaan polttanut säännöllisesti, mutta minulla on aivot päässä. Eli se röökikään ei ole mystinen kalorinkaappauspötkylä, joka pitää sinut laihana ja/tai laihduttaa.

[/quote]

hormonitoiminta voi kuitenkin oikeasti muuttaa sitä, miten hanakasti elimistö takertuu vararavintoon. Jos ruumis luulee olevansa raskaana, ja tarvitsevansa myös vauvalle ruokaa, se ottaa tarkemmin talteen tarvitsemansa. Siksi syömällä yhtä paljon kuin ennenkin, pillereiden käyttäjä voi lihoa. Toki niin, että kaikki kalorit syödään itse.

Vierailija
8/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota. Samoja pillereitä 8 vuotta syöneenä, en ole lihonut yhtään.

Vierailija
9/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne hormonit vain lihottaa riippumatta syömisen määrästä. Sama juttuhan se on kun paino nousee aina ennen kuukautisia. Hormonit tekee sen. Mutta ei pillerit tietenkään älyttömiä määriä lihota vaan 1-3 kiloa.

Vierailija
10/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmulla e pillereiden aloittamisen jälkeen tuli 5 kiloa. Koittanut laihduttaa jo vuosia mutta aina se paino vaan palaa sinne 75kiloon.

Vierailija
11/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 02:32"]

Kyllä mä sanoisin, että syömällä lihoo, ei pillereillä. Olen laihduttanutkin oikein onnistuneesti, vaikka söinkin e-pillereitä. Toki ruokahalu voi joillain lisääntyä, enkä kiellä sitä, etteikö joillain e-pillerit voisi vaikuttaa painoon muutenkin. Mutta ei kannata liikaa pelätä lihomista.

Ja muuten sellainenkin pointti kannattaa ottaa huomioon, että usein pillereitä aletaan syödä, kun parisuhde vakiintuu, mistä taas seuraa se, että elämä voi muuttua laiskemmaksi ja kotivetoisemmaksi (eli löhötään kumppanin kanssa sohvalla illat ja syödään enemmän kaikenlaista herkkua), joten tämäkin voi olla syynä lihomiseen, ei varsinaiset pillerit.

[/quote]

Tämä on lääkäreiden vakiokommentti. Vaikka potilas olisi aloittanut pillerit kun seurustelua on takana jo viisi vuotta tai harrastaisi fitness-urheilua ja pitäisi ruokapäiväkirjaa, lääkäri kuittaa lihomisen sillä että "seurustelun alkaessa tulee istuttua sohvalla syömässä pizzaa". Jos potilas väittää ettei ole aloittanut seurustelua tai syö pizzaa, se johtuu vain siitä että läskit ovat mestareita kieltämään että syövät epäterveellisesti.

Vierailija
12/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotus on eri asia kuin lihominen. Turvottavat? KYLLÄ!!!

Vierailija
13/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun eivät ole vaikuttaneet kahdessa vuodessa millään tavalla.

Vierailija
14/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pillereistä voi olla kellekään mitään haittaa!

Vierailija
15/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kiloa voi lihottaa. Minulle terveydenhoitaja sanoi, että parin kilon nousu on ok, mutta jos lisäys lähentelee 10kg, niin sitten on elämäntavoissa jotain pielessä.

En tiedä, mutta minulla pillerit paransivat elämänlaatuani ja olen paljon pirteämpi. Sen takia liikunta lisääntyi, ja itseasiassa laihduin pari kiloa pillerien takia. Jos suurin osa sitten passivoituu (niinkuin joidenkin masennuslääkkeiden kohdalla käy) pillerien takia, niin voihan se selittää sitä, miksi käsi käy suulla useammin kuin ennen lääkitystä. En silti suoraan syyttäisi pillereistä, kun perse on levinnyt ja naama on turvoksissa.

Vierailija
16/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyi nestettä niistä. Kun lopetin paino tippui useamman kilon.

Vierailija
17/18 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin viime vuoden alussa jättää pillerit pois ja olinkin 6 kuukautta niitä syömättä. Elämäntavat eivät muuttuuneet millään tavalla tuona aikana, olen harrastanut aina liikuntaa säännöllisesti. Paino tippui ensimmäisen kuukauden aikana 5 kiloa. Sama tapahtui toisin päin, kun aloitin pillerit viime kesänä. Painoa kertyi kuukauden aikana 4 kiloa lisää... Jos joku nyt sitten kommentoi, että kesällä tulee aona syötyä enemmän niin se on kyllä ihan puppua. En käytä alkoholia enkä juuri syö makeaa... Syön säännöllisesti tavallista ruokaa. Minun kohdallani pillerit lihottavat. Tai turvottavat. Oletan, että tuo kaíkki on kuitenkin nestettä. Sillä ei paino voi normaalipainoiselta tippua niin nopeasti ja niin paljon, ilman, että siinä olisi nestettä mukana.

Vierailija
18/18 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi seksiä pakko harrastaa. Mulla ei oo mitään ehkäisyä enkä sekstaa. Inhoan spermaa.