Teini-ikäisen vanhempi - kuinka usein teillä halaillaan?
Kommentit (16)
Joka päivä kun tullaan töistä ja koulusta kotiin.
Eivät halaile oma-aloitteisesti, mutta saan kyllä halata heitä eivätkä pyristele pois. Ja kun syksyllä 20v (nuorempi on 18v) täyttänyt on käymässä (muutti opiskelupaikkakunnalle asumaan itsekseen) niin katsotaan sohvalla dokkareita yms niin, että on liki tai esim pää nojaa minuun.
Kerron kummallekin päivittäin, että rakastan.
Mun teini on aistiyliherkkä eikä tykkää muutenkaan että tulee hänen ”tilaansa”. Mutta hyvät välit on.
Ei koskaan. Teinit eivät halua joten en pakolla ala halailla.
Meidän kohta 15v lätkäjätkä taitaa olla "pahimmassa" iässä. Saan halata häntä silloin tällöin (viikottain) eikä ole ennenkuulumatonta, että hän tulisi itsekin halaamaan. Kerron myös usein, et hän on rakas ja ettå olen hänestä ylpeä.
Tuli ihan tippa linssiin :( oma äiti ei pystynyt halaamaan mua edes juhlapäivinäni. En sitten itsekään oppinut läheisyyteen kun en sitä kotoa saanut.
Oon ite se teini-ikänen, mut välillä melkeen joka päivä, välillä ei edes joka viikko. Riippuu miten mulla menee ja miten paljon läheisyyttä kaipaan.
Me ollaan sellainen halailu- ja pussailuperhe. Lapset tottuneet siihen pienestä asti. Se ei ole koskaan loppunut, joten se on luonnollinen osa arkeamme.
Siitä syystä myös teinit tulevat omaehtoisesti halaamaan.
Fyysinen kosketus on elintärkeää ihmisen hyvinvoinnille, ihan tutkitusti. Suomessa se tuppaa loppumaan vauvaikään, mikä on tosi surullista.
Toinen teinipojistani tulee oma-aloitteisestikin halaamaan lähes päivittäin. Toinen antaa halata lyhyesti, mutta itse ei tule halaamaan montaa kertaa vuodessa, tosin saattaa tulla joskus ihan viereen sohvalle, niin että minä ymmärtäisin rutistaa
Joka ilta kun sanotaan hyvää yötä, heidän aloitteesta kun he itse ovat siinä vaiheessa että ovat nukkumaan menossa.
tälleen ite teininä vastaan, mä oon aistiyliherkkä enkä muutenkaan pidä kosketuksesta, mutta pakosti äitiä sillon ku lähen jonnekki muualle yöks ja iskää iltasin. ahdistavaa.
En osaa sanoa, hyvin harvoin joka tapauksessa.