Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia 18/6 dieetistä? :)

Vierailija
13.04.2015 |

Elikkäs 18h päivässä paastoa ja kuuden tunnin "ruokaikkuna" jolloin saa syödä normaalisti. Onko kokemuksia? Laihduitko? Jos, niin kuinka paljon ja missä ajassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä juuri viime viikolla aloitin tämän saman, en vain tiennyt että se on joku oikea dieetti :D Aloitin säännöstelemään syömistäni klo 12-18 välille ja aina ennen ruokailua täytyy punnertaa ja kyykätä kymmenen kertaa. Ei ehkä järkevin tai oikeanlainen tapa päästä kesäkuntoon mutta minulle tämä sopii! :D

Vierailija
2/6 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:37"]Heh, minä juuri viime viikolla aloitin tämän saman, en vain tiennyt että se on joku oikea dieetti :D Aloitin säännöstelemään syömistäni klo 12-18 välille ja aina ennen ruokailua täytyy punnertaa ja kyykätä kymmenen kertaa. Ei ehkä järkevin tai oikeanlainen tapa päästä kesäkuntoon mutta minulle tämä sopii! :D
[/quote]
Jeeee joku muukin! Pätkäpaastoksihan tätä kutsutaan eli intermittent fasting, mutta en googlesta löytänyt tarpeeksi kokemuksia että kuinka nopeasti tämä vaikuttaa Kehoon ja mieleen. Kiitos tuosta punnerrusvinkistä, ei tekisi pahaa minullekaa. :) AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti tuollaista dieettiä kokeillut. En tiennyt sen olevan dieetti. Mutta vajaa 10v sitten lahduin ehkä 8kg sillä, että söin vain töissä lounaalla. Tähän meni kuukausia, en muista tarkalleen, ehkä noin 3 kk. Lounaalla söin paljon työpaikkaruokalassa. Nyt ajattelin kokeilla tätä 18 6 juttua, koska 5+2 ei onnistu, en saa unta nälässä. Ja muutenkin päivä nälässä on liikaa. Ajattelin aloittaa nyt 5+2, mutta sorruin kuudelta illalla syömään, en kestänyt. Joten tuo 16;8 saattaisi onnistua paremmin. Syön neljän jälkeen vasta jatkossa;) enkä sorru ahmimaan.

Vierailija
4/6 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt noin jo viitisen vuotta. Eli syön vain välillä klo 13-21, siinä välillä rajoittamatta, yleensä 3 kertaa eli kevyehkö lounas klo 13, jotain leipää ja hedelmää ja ehkä energiajuoma klo 17, sitten tukeva päivällinen klo 21. 

Painoni on pudonnut näiden vuosien aikana 86 kilosta 57 kiloon ilman että olen laskenut kaloreita, lisännyt liikuntaa, jättänyt pois mitään. Tokihan niitä kaloreita tulee vähemmän syötyä kuin ennen ihan itsestään, kun esim. aamupala jää kokonaan pois. 

Mulla keho on sopeutunut erinomaisesti pitkään jokapäiväiseen paastoon. Verenpaine ja verensokerikin ovat normalisoituneet, kun olivat ennen koholla, enkä koskaan tunne nälkää tai väsymystä. 

Ei ehkä järkevin tai oikeanlainen tapa...

Toisaalta tästä Intermittent Fastingin muodosta löytyy paljon positiivisia kokemuksia ja mitattuja terveyshyötyjä netistä, eli tuskin on ainakaan epäterveellinen vaikkakin varsinkin suomalaiseen perinteiseen syömistapaan nähden erikoinen. Jossain muualla luontaisempi, tyyliin eteläiset maat joissa aamulla juodaan vain kahvi, sitten lounas ja päivällinen, ei välipaloja.

Vierailija
5/6 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aamulla juoda kahvia,vaikka varsinaisen ruokailun aloittaa klo 12

Vierailija
6/6 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen illalla klo 18, nyt seuraavan kerran klo 16 eli 22 h paasto. Katsotaan miten etenee.