Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko sanoa melkoisen introvertille työkaverilleni, että hän on kovaa vauhtia tekemässä omistakin lapsistaan (12-vuotias poika ja 10-vuotias tyttö) introvertteja?

Vierailija
28.12.2021 |

Hän valittelee sitä, kun lapset ovat niin sisäänpäinkääntyneitä. Mielestäni hänen pitää ryhdistäytyä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietty sanoa, mutta introverttiys ei ole mitään mistä voisi kasvaa ulos tai ryhdistäytyä. Se on (varsin loistava) piirre ihmisessä.

Vierailija
2/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu toisten asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi omat asiasi.

Vierailija
4/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Inroverttiys ja ekstroverttiys ovat temperamenttipiirteitä, jotka ovat mukana syntymästä hautaan. Sosiaaliset taidot on täysin eri asia

Vierailija
5/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse introverttina, todellina sellaisena, sanon että lapsia pitää sosiaalistaa. Täysi introverttius on aivan valtava taakka.

Vierailija
6/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, itse asiassa sinun suorastaan täytyy, koska niin toimimalla saatat pelastaa ne lapset pitkäaikaistyöttömyyden kiroukselta. Minä tiedän erään kuusikymppisen naisen, joka on todella sisäänpäinkääntynyt, mutta hän käy silti töissä. Sen sijaan kumpikaan hänen yli 30-vuotiaasta lapsestaan ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut töissä, vaikka he ovat koulutettuja ihmisiä. Toinen on tietoliikennetekniikan insinööri ja toinen laskentatoimen tradenomi.

Vierailija
7/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, itse asiassa sinun suorastaan täytyy, koska niin toimimalla saatat pelastaa ne lapset pitkäaikaistyöttömyyden kiroukselta. Minä tiedän erään kuusikymppisen naisen, joka on todella sisäänpäinkääntynyt, mutta hän käy silti töissä. Sen sijaan kumpikaan hänen yli 30-vuotiaasta lapsestaan ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut töissä, vaikka he ovat koulutettuja ihmisiä. Toinen on tietoliikennetekniikan insinööri ja toinen laskentatoimen tradenomi.

Mitä ne tekee päivät pitkät? Tiedätkö?

Vierailija
8/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin kamalaa. Introvertit uhkaa maailmanrauhaa. Ikänä tiädä mitä tykönänsä ajattelevat.

Vierailija
9/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten heitä sosiaalistetaan, kun en itsekään koe ymmärtäväni ihmisiä enkä useinkaan viihdy vieraiden joukossa?

Ihan ääliömäisen vaikeita vaatimuksia.

Ja kyllä, minun ei ikinä olisi pitänyt tulla äidiksi. Mutta en tajunnut ennen kuin äidiksi tultuani, että äitiys on niin järjettömän vaikea laji.

Vierailija
10/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tekee päivät pitkät? Tiedätkö?

Toisista sen todellakin näkee kilometrien päähän, että pieleen menee. Siis jos pitkäaikaistyöttömyys on esimerkki ihmisen elämän pieleenmenemisestä.

Vierailija
11/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän selittelevät työkkärille? 

Vierailija
12/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tästä sun sanomisesta olisi?

Vierailija
13/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ainakin varmaa, ettei työkaveri enää pidä sinusta sanomisesi jälkeen. Kukaan ei pidä jos heidän tapaansa kasvattaa lapsiansa moititaan/puututaan jotenkin. Eikä kuulu puuttua jos ei ole kyse mistään vakavasta/pahasta asiasta.

Vierailija
14/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse introverttina, todellina sellaisena, sanon että lapsia pitää sosiaalistaa. Täysi introverttius on aivan valtava taakka.

Höpöhöpö!

Olin ite lapsena ujo ja arka ja introvertti vaikkei silloin siitä puhuttu. Niin vaan löysin ammatin ja kaksikin,molemmat asiakaspalvelusta. EI introverttiys ole mikään este,riippuu ihan miten sitä ominaisuuttasi opit käyttämään.

Olen töissä ja opiskeluissa ollut pidetty,samoin ystäväpiirissä,MUTTA. Kun olen kotona,en halua ketään kylään enkä juuri vastaile puhelimeen.

Sosiaalisuus tulee työssä.

EI ole mikään taakka,höpöhöpö

Vierailija
15/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ekstrovertti itsesi ryhdistäytyä, ja ole (edes joskus) hiljaa (asioista, jotka eivät sinulle kuulu).

Vierailija
16/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kasva introvertiksi, siihen synnytään. 

Vierailija
17/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö!

Olin ite lapsena ujo ja arka ja introvertti vaikkei silloin siitä puhuttu. Niin vaan löysin ammatin ja kaksikin,molemmat asiakaspalvelusta. EI introverttiys ole mikään este,riippuu ihan miten sitä ominaisuuttasi opit käyttämään.

Olen töissä ja opiskeluissa ollut pidetty,samoin ystäväpiirissä,MUTTA. Kun olen kotona,en halua ketään kylään enkä juuri vastaile puhelimeen.

Sosiaalisuus tulee työssä.

EI ole mikään taakka,höpöhöpö

Jumalauta et oot urpo. Olet niin vähän iv, ettei sillä ole mitään väliä. Et tiedä asiasta mitään.

Vierailija
18/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisikin kamalaa. Introvertit uhkaa maailmanrauhaa. Ikänä tiädä mitä tykönänsä ajattelevat.

Päinvastoin. Introvertit jättävät maailman rauhaan, jos maailmakin jättää heidät rauhaan :)

Vierailija
19/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempaise ja sano, silläkin uhalla, että työkaveri alkaisi karttaa sinua. Myöhemmin hän saattaa olla jopa kiitollinen kritiikistäsi.

Vierailija
20/29 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiydestä ei ole mitään hyötyä elämässä, tämän olen saanut kokea. 

Kouluissa olin aina se outo ja hiljainen tyyppi josta muut tekivät hauskaa; aina kun yritin avautua ja olla mukana tekemisissä kukaan ei noteerannut minua mitenkään. Vanhempani myös valittivat jatkuvasti "hiljaisuuttani" ja yrittivät päästä pääni sisään.

Sama toistui naisten kanssa; naiset tuntuvat olevan luonnostaan hypersosiaalisia joten minulla ei ole mitään hajua mitä introverttiys tarkoittaa naisten maailmassa.

Työelämää en edes halua mainita...

Älä hyvä Jumala tee lapsistasi introverttejä, pakota heidät vaikka johonkin puhekurssille esitelmöimään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän