Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset EIVÄT OLE sen kaiken arvoisia

Vierailija
13.04.2015 |

Onko lapsista iloa? Kyllä. Rakastaako vanhempi lapsiaan? Kyllä. Onko lapsen saaminen tuonut elämään pysyvyyttä, sisältöä ja uusia kokemuksia? Kyllä! Ovatko lapset kaiken pahan mielen, vaikeuksien, menetysten, turhatumien, stressin ja muun negatiivisen arvoisia? Eivät ole. Joka noin väittää, on varmaankin viritetty jotenkin eri tavalla tai hänellä on helpot lapset.

Puuuh.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:09"]Mikä se hyvä on? Mikä tekee lapsista kaiken pahan arvoista? [/quote] Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia? Lapsettomille tämän selittäminen on yleensä turhaa, koska he alkaavat vain jankkaamaan ja keksimään vastaväitteitä iiihan kaikkeen. [/quote] Olen aloittaja ja kaksi lasta on. [/quote] Minkä ikäisiä lapsia sulla on ap? :)

[/quote]

Eskari-ikäinen ja taapero. En viitsi sanoa tarkemmin.

[/quote]

Etpä tietenkään :)

Vierailija
22/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on eskari-ikäinen ja taapero. Eivät ole erityislapsia, mutta takana yksi poikeukkisellisen vaikea vauva-aika. Ja lapset ovat vilkkaita.

KAIKKI on sen arvoista. Ei ole ollut vielä tilannetta, jossa oikeasti ajattelisin ettei tämä ole tämän arvoista. Vaikeaa on välillä, olen ollut niin väsynyt että olen pelännyt fyysisen ja psyykkisen terveyteni puolesta. Kaipaan ajoittain omaa aikaa todella paljon.

Eli tiedoksi ap, että kyse ei ole jostain salaliitosta että "näin ei vain sanota". Koen kaiken olevan tämän arvoista. Oletko masentunut? Onko sinulla tarpeeksi tukiverkkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, lapset eivät ole omaisuutta. Sinun lapsesi eivät ole sinun omaisuutta eikä heidän tehtävä ole tuottaa sinulle iloa ja helppoa elämää.

Vierailija
24/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:09"]Mikä se hyvä on? Mikä tekee lapsista kaiken pahan arvoista? [/quote] Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia? Lapsettomille tämän selittäminen on yleensä turhaa, koska he alkaavat vain jankkaamaan ja keksimään vastaväitteitä iiihan kaikkeen. [/quote] Olen aloittaja ja kaksi lasta on. [/quote] Minkä ikäisiä lapsia sulla on ap? :)

[/quote]

[/quote]

Etpä tietenkään :)

[/quote]Taitaa olla eskari-ikäinen ja alakoululainen sen sijaan. Harmi lastesi puolesta että saivat tuollaisen isän.

Vierailija
25/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset OVAT sen kaiken arvoisia :)

Vierailija
26/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ihminen on vanhus, on lapsista ehkä iloa ja aoua.

Vierailija
27/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote] Lapset kannattaa kasvattaa.

Vierailija
28/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että mielikuvituslasten kasvattaminen on aika haastavaa, ellei mahdotonta.

Vierailija
29/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:04"] Ovat he. Kun näkee oman lapsensa tekevän lavalla jotain huimaavan taitavaa, se on palkinto. [/quote] lavalla? Entäs jos ei olisikaan mikään esiintyjä? Siinäkö se on koko lapsen arvo? [/quote]Joopa joo. Jos meillä kannustetaan luovuuteen ja esiintymiseen, rakastan lapsiani siis vähemmän?

[/quote]

Ei, vaan sinä jäisit palkinnotta, jos joku lapsista ilmottaisi, että ei esitä enää yhtään mitään, ei edes äidin mieliksi. Sitten ilmeisesti rakastaisit vähemmän?

Vierailija
30/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 20v tytär, ja 6v. pojat. Esikoisen kanssa ei ole pahemmin ollut mitään murheita, kirjoitusten aikaan olin huolissani kun aina hyvin koulussa pärjänneellä tyttärellä oli vaikeuksia saada luettua, mutta ihan hyvin siitäkin selvisi ja kolmoistutkinto on plakkarissa, ja jatko-opiskelupaikka tuli heti juuri se mihin haki, ei edes hakenut muualle. Kun lapsi on perusterve, ja osaa kasvattaa lapsiaan normaalisti, normaaliksi, ei ole mitään hätää.

Kaksosten kanssa raskausaika ja kiireellisestä sektiosta toipuminen oli pahinta. Etukäteen murehdin että mitä jos nuo päkäpäät törttöilevät liikenteessä isona, joten joo, onhan tää hirveen kauheeta ja raskasta elämää.

Eniten murhetta elämässä on aiheuttanut mies. Sata kertaa enemmän kuin lapsista. Jopa hyvä aviomies osaa joskus olla ärsyttävä ja loukkaannun. Ex oli juoppo ja minä olin liian nuori ja läheisriippuvainen, sehän oli kauheeta monta vuotta, parhaat vuodet meni sen ukon takia vatvoessa.

Vierailija
31/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin aloitus näyttää sen että jos suhtautuu kaikkeen sillä,asenteella että vain helpot, mukavat ja kivat asiat ovat se juttu, niin aika usein saa naama mutrulla olla. Helpommalla pääsee kun ei arvota ja tuomitse elämää. Turhaa jakaa hyviin ja huonoihin hetkiin. On vain hetkiä. 

Vierailija
32/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi vaikeudet, stressi, paha mieli, ne ovat kasvun paikkoja. Saat ne kohtaasi lasten kautta kasvaaksesi ihmisenä. Itse ajattelin yksi päivä ihan tarkoituksella, että nyt annan tuolle tytölle anteeksi, koska tiedän, että jos en niin tee, niin asia paisuu ja sisälläni on kohta kurja olo ja asia vaan jatkuu ja jatkuu. Annoin sen anteeksi mikä otti päähän ja se jäi siihen ja meillä oli kiva metsäretki. Kokemusta on vaikka mistä.

Vierailija
33/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo tekopyhäilijät! Äidit jopa tappavat ja raiskaavat lapsiaan, antavat ja myyvät seksiorjiksi ja muuta vastaavaa, joten ihanko on ihme, ettei kaikille äitiys ole "sen kaiken arvoista"?

"Lapsettomalle on turha selittää" - anna mun nauraa!

Vierailija
34/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:17"]Hei haloo tekopyhäilijät! Äidit jopa tappavat ja raiskaavat lapsiaan, antavat ja myyvät seksiorjiksi ja muuta vastaavaa, joten ihanko on ihme, ettei kaikille äitiys ole "sen kaiken arvoista"?

"Lapsettomalle on turha selittää" - anna mun nauraa!
[/quote]
No ne mammat eivät ookkaan terveitä.

Vierailija
35/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta ei ole kaiken sen arvoista

Vierailija
36/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut helpot lapset eli sikäli voin sanoa epäröimättä, että ovat olleet kaiken sen arvoisia. 

Vierailija
37/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:04"]

Ovat he. Kun näkee oman lapsensa tekevän lavalla jotain huimaavan taitavaa, se on palkinto.

[/quote]

Mutta jos sattuu saamaan lapsen, joka ei kykenekään lavalla jotain huimaavan taitavaa, voi sitä pettymyksen määrää...

Vierailija
38/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin musta tuntuu ettet ole sinut sen lapsettomuutesi kanssa. Vähän kuin se suurimpaan ääneen homoja paheksuva.

Vierailija
39/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:04"]

Ovat he. Kun näkee oman lapsensa tekevän lavalla jotain huimaavan taitavaa, se on palkinto.

[/quote]

Mutta jos sattuu saamaan lapsen, joka ei kykenekään lavalla jotain huimaavan taitavaa, voi sitä pettymyksen määrää...

[/quote]

Hyi vittu noita narsistivanhempia, jotka elävät lastensa kautta.

Vierailija
40/40 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä se kaikki "paha" on? Eivät lapseni ole tuoneet elämääni mitään pahaa. Elämässäni oli ennen heitä sekä hyviä ja tylsiä juttuja, ja niin on nykyisinkin. Mutta että heidän myötään olisi tullut jotain extrakärsimystä? Höhöh. Surullista, jos jollekinllapset merkitsevät kärsimystä? Toivottavasti saat ap apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä