Onko muut rilipäät kotona ilman laseja? Mikä voimakkuus?
just ja just näen telkkarin ja pärjään kotona. Onko muita samanlaisia miinusnäköisiä? Milkä on miinuksesi?
Kommentit (47)
Saunassa, nukkuessa ja meikatessa olen ilman, muuten aina päässä. Ilman laseja tulee karmea hedari. Mulla on vain -0,25 molemmissa silmissä kaukonäkö, mutta lukualue on +1,75 ja +1,5 ja axis-luvut on 10 ja 155. Eipä noilla arvoilla paljon olla ilman.
Käytän kotona laseja vain katsoessa tv:tä, imuroidessa tms. näkemistä vaativassa asiassa. Ulkona käytän piilareita, koska korvat on jotenkin eri tasossa, joten lasit usein vinossa ja olen homssuisen näköinen sen seurauksena. Miinuksia 2.75.
-4 ja -6 + helvetisti hajataittoa. En näe mitään ilman laseja.
-1,25 ja aina kotona ilman laseja, myös töissä koneella ilman laseja. Autoillessa ja ulkoillessa/kaupungilla pakko käyttää kun en näe kunnolla kauemmas enkä halua siristellä. Piilareita en ole voinut enää käyttää koska en kertakaikkiaan näe niillä kunnolla lähelle esim. kännykkää.
Mistä ootte saaneet 1,80 vahvuisia rillejä. Voimakkuudet menee 0.25 välein :D
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:47"]
Ei tulis mieleenkään.
Ihan uteliaisuutta pakko kysyä miksi olla kotona ilman laseja? Just ja just sen ymmärtäisin, että julkisella paikalla olis ilman laseja, jos niitten käyttö hävettäis tms, mutta kotona olo ilman laseja kuulostaa hämmentävältä.
[/quote]
No ihan siksi, että se huonontaa näköä entisestään. Miinusnäköisen pitäisi käyttää mahdollisimman vähän niitä miinuslinssejään. Tuohan onnistuu, jos miinusta on vain vähän.
-1,75 ja -1,25 telkkaria katsoessa päässä, muuten olen ilman. Tulee pää kipeäksi jos pidän koko ajan. Ajaessa, leffassa ja milloin tarvetta nähdä tarkasti, niin käytän. Muuten vaan kaupungilla pyöriessäni esim. ostoksilla en käytä. En vaan tykkää käyttää.