Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muut rilipäät kotona ilman laseja? Mikä voimakkuus?

Vierailija
13.04.2015 |

just ja just näen telkkarin ja pärjään kotona. Onko muita samanlaisia miinusnäköisiä? Milkä on miinuksesi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vahvuudet on -11 luokkaa ja hajataitot päälle. Lasit/piilarit on päässä aina, ilman ei näe metriäkään.

Vierailija
2/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmissa n. -1.80 ja en ole ilman laseja kotona. Olisi hankalaa vekslata koko ajan niiden kanssa, joten helpompi pitää aina. Näkisin varmaan joten kuten tv:n tekstit, mutta joutuisin hiukan siristelemään, että eipä innosta. Tietty lukiessa ja tablettia/kännykkää käyttäessä en tarvitsisi, mutta kuten sanoin on järkevämpää pitää koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ikinä kotona, kyläillessä ja töissä tietokoneen ääressäkään en käytä. Vahvuudet -1 ja -1.5 (en käytä kotona myöskään rintsikoita tai farkkuja)

Vierailija
4/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käyttää laseja kun  on n -5, lukiessa en käytä vaikka onkin kaksitehot, luen mieluummin ilman.

Vierailija
5/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2,75 ja -3 ja saatan olla pieniä hetkiä ilman laseja, esim kun odotan silmänympärysvoiteen kuivumista. Ilman laseja nään noin 40cm päähän, mutta esim jos oon koneella sen aikaa niin joudun vetää läppärii normaalia lähemmäks

Vierailija
6/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1.75 ja 1.5, kotona ekaksi yleensä lasit pois. Telkkaria katellessa päähän, eipä juuri muuten.

Vierailija
7/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään.

Ihan uteliaisuutta pakko kysyä miksi olla kotona ilman laseja? Just ja just sen ymmärtäisin, että julkisella paikalla olis ilman laseja, jos niitten käyttö hävettäis tms, mutta kotona olo ilman laseja kuulostaa hämmentävältä.

Vierailija
8/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2,5 -2,75 Aamuisin saatan aamukahvit juoda tietokoneella ilman laseja. Meikkaan yleensä samalla. Tosin nojaudun lähemmäs näyttöä lukiessani toisin kuin rillit päässä.

En viitsi venkslata päivän aikana laseja päähän ja pois enempää kuin on pakko, koska saan siitä päänsäryn.

Vierailija
9/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa -1.25 ja olen ilman laseja välillä.

Vierailija
10/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasit on aina päässä. En nää oikein mitään ilman laseja.

Vierailija
11/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:47"]Ei tulis mieleenkään.

Ihan uteliaisuutta pakko kysyä miksi olla kotona ilman laseja? Just ja just sen ymmärtäisin, että julkisella paikalla olis ilman laseja, jos niitten käyttö hävettäis tms, mutta kotona olo ilman laseja kuulostaa hämmentävältä.
[/quote]
Mulle silmälääkäri suositteli olemaan käyttämättä laseja kun katson lähelle, likinäköinen kun olen. Saan siitä silmät kipeiksi ja on mukavampaa olla ilman.

Vierailija
12/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:47"]

Ei tulis mieleenkään.

[/quote]

Minä otan aina lasit pois, kun kotiin pääsen. En tykkää pitää niitä yhtään, häiritsevät. Töissäkin välillä otan ne pois. Pärjään siis ilmankin laseja, mutta kauas ei tahdo sitten nähdäkään ilman niitä. Kotona selviää hyvin ilmankin, mutta liikenteeseen autolla ym ei tulisi mieleen lähteä ilman niitä.

Vierailija
13/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudet -5.75 ja -6.25, en pärjää ilman laseja.

Vierailija
14/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudet -2.25 ja -1.50, pidän laseja paitsi iltaisin kun katson tabletilta videoita ennen nukahtamista.

Vierailija
15/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2 ja -1.75 ja hajataitto
Käytän juuri kotona laseja, töissä etc. piilareita.

Vierailija
16/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:36"]Mun vahvuudet on -11 luokkaa ja hajataitot päälle. Lasit/piilarit on päässä aina, ilman ei näe metriäkään.
[/quote]
Sama mulla.

Vierailija
17/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilman, - 5.25

Vierailija
18/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on -0,75 ja -1. Olen yleensä kotona ja oikeastaan muutenkin ilman laseja. Pidän niitä vain, jo haluan nähdä tarkasti kauas: autolla ajaessani, suunnistaessani, teatterissa tms, ja luentoja pitäessäni, sekä toki turistina matkaillessani. Ja koka mänäen normaalisti ihan tarpeeksi, en normaalisti koe itään tarvetta käyttää lseja tai mitään hyytyä niistä. Sit käytän, kun olen tilanteessa, jossa niitä tarvitaan.

tästä huolimatta mullaon neljät käyttökelpoiset tavalliset lasit ja kahdet aurinkolasit vahvuuksilla. Piilolaseja en ole koskaan kokeillut, ajatus on jotenkin vastenmielinen.

Vierailija
19/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on +, mutta vastaan silti. +2,00 ja +2,75. Näen hyvin ilman laseja mutta kymmenestäkin minuutista ilman joudun maksamaan koko päivän kestävällä päänsäryllä, johtunee hajataitosta.

Vierailija
20/47 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vahvuudet 1,0-1,5 ja aina kotona ilman laseja. Edes TV:tä katsellessani en tarvitse laseja, näen tarkasti juuri ja juuri sille etäisyydelle ilman laseja. Otan lasit pois myös työpaikalla (työhuoneessani), käydessäni läheisten luona ja joskus harrastuksissa, joissa rillit olisivat tiellä. Kotioloissa tuntuu helpommalta olla ilman niitä, kun voi esim. nojata päätä käteen huoletta (rillien sanka olisi tiellä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän