Onko muut rilipäät kotona ilman laseja? Mikä voimakkuus?
just ja just näen telkkarin ja pärjään kotona. Onko muita samanlaisia miinusnäköisiä? Milkä on miinuksesi?
Kommentit (47)
Toinen -3.75 ja toinen -3.25 + hajataitto. Olen ainoastaan öisin ilman laseja.
Mulla -0,75 ja -1,25 ja olen yleensä kotona ilman laseja, joskus telkkaria katsoessa pidän niin ei tarvitse siristellä että näkee tekstit. Jotenkin helpompaa esimerkiksi sohvalla makoillessa kun voi olla miten päin vaan eikä koko ajan tarvitse nostella tai varoa laseja.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:38"]En käytä ikinä kotona, kyläillessä ja töissä tietokoneen ääressäkään en käytä. Vahvuudet -1 ja -1.5 (en käytä kotona myöskään rintsikoita tai farkkuja)
[/quote]
Oliko tässä jotain loukkaavaa, vai miksi niin moni on miinustanut, kun myöhempiä samanlaisia kommentteja on yläpeukutettu? En ihan näe (hehe) logiikkaa
-2.50 ja -2.25, kotona lähes poikkeuksetta ilman laseja paitsi silloin jos katson telkkaria
Mulla on varmaan -1,5:n luokkaa, toinen silmä oli pitkään plussalla ennen kuin valui miinukselle. Toinen silmä saattaa olla lähempänä -2:a nykyään. En ole käynyt näöntarkastuksessa pariin vuoteen. Hajataitto on aika vahva, mutta pärjään ihan hyvin ilman laseja kotona ja kaupungilla, joskin hajataitosta tulee pidemmän päälle päänsärkyä ja silmät väsyvät jatkuvaan korjaamiseen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:06"]
En näe ilman rillejä kuin unia
[/quote]
Ihan sama juttu, unet näen oikein hyvin. On linssit -8 ja -9. Lähelle näen hyvin.
Hukkasin -1,25 lasini vuodenvaihteessa mutta olen selvinnyt aika hyvin ilmankin. Autoakin olen ajanut.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:35"]
-2.50 ja -2.25, kotona lähes poikkeuksetta ilman laseja paitsi silloin jos katson telkkaria
[/quote]
Sama mulla. Otan aina lasit pois kun tulen kotiin.
-6,50 ja -7,25, että lasit tai piilarit aina päässä. T. myyrä
Ei pysty, kun ei näe mitään, kaikki on 15cm jälkeen pelkkää "suttua". Voimakkuudet -4.50, -5.25 ja roppakaupalla hajataittoa päälle. Syytän ihan itseäni, mitäs en leikkinyt lapsena ulkona.
-2.25 ja -2.50. Lasit päässä aamusta iltaan.
Vaan viikonloppuaamuisin kun luen sängyssä. Miinusta 3-4 ja hajataitto.
Ennen silmien laserointia melkein kaksikymmentä vuotta sitten jouduin etsimään yöpöydältä lasit käsikopelolla nenälleni. Nyt näköni on taas hieman huonontunut, olisiko 1,5 ja 2,0 miinusta. Laseja käytän vain televisiota katsoessani enkä aina silloinkaan, jos on kasvohoito tai muu vastaava operaatio menossa.
Olen tasan 50-vuotias, mutta en edelleenkään tarvitse lukulaseja. Joskus kiusaan puolta nuorempia ihan tahallani näkemällä pienempää fonttia kuin he. :)
Mulla monitehot. Kotona telkkaria katsoessa ja lukiessa käytän laseja, muuten olen ilman. Hölkkäilyssä ja muussa liikunnassa en myöskään käytä, autolla ajaessa on pakko.
-2.50-3.00 ja otan pois kun menen nukkumaan.
-2,25 ja -1,50 sekä hajataittoa. Käytännössä aina lasit, urheillessa piilarit.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:41"]
-2,75 ja -3 ja saatan olla pieniä hetkiä ilman laseja, esim kun odotan silmänympärysvoiteen kuivumista. Ilman laseja nään noin 40cm päähän, mutta esim jos oon koneella sen aikaa niin joudun vetää läppärii normaalia lähemmäks
[/quote]
Meillä on ihan samat linssiarvot. En käytä kotona rillejä esim. ruokaa laittaessa ja syödessä, enkä tabletilla. Läppärillä käytän -1.8 rillejä ja telkkua on katsottava kaukolasit päässä. Ulkona kyl aina meen rillit päässä. Tietty lenkille voisi mennä ilmankin, kun tunnen paikat, mut olis noloa, jos ei tunnistaisi vastaantulijoita. :D
Jotain päälle 3 molemmissa, tarkkaa en muista. En ole ilman, pissalla voin käydä yöllä tai aamulla ennen varsinaista nousua. Tänä aamuna ajattelin käydä puntarilla, kun pissalla kävin ilman rillejä. Näin juuri ja juuri, että jotain epämääräisiä merkkejä ilmestyi ruutuun, mutten muuta, eli en pärjää ollenkaan ilman.
Moniteholasit, miinukset -7.5 ja -9.5, plussat 1.50 ja 1.50, hajataittoa oikeassa linssissä oikein reilusti. En todellakaan ole koskaan ilman laseja, yöllä vessassa käydessäkin pitää heittää lasit päähän. En myöskään osaa puhua puhelimessa ilman laseja päässäni, muuten en kuule tai ainakaan ymmärrä kuulemaani. Jännä juttu, mutta totta. Mies on aivan samanlainen, aina lasit päähän ennen kuin aamulla vastaa puhelimeen. Onko muita meidän kaltaisiamme tässä suhteessa?