Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä itsekkäitä tupakoitsijoita

Vierailija
13.04.2015 |

Olin tänään bussipysäkillä venailemassa bussia ja katoksessa seisoi aika paljon ihmisiä, mm. pari lasta. Itse menin tupakalle n. 10m päähän pysäkistä, koska on aika itsekästä saastuttaa muutkin sillä savulla, varsinkin kun se savu jää sinne katokseen leijumaan.

Siinä katoksessa sitten eräs n. 30v nainen pisti tupakaksi ja itse katoin silmät pyöreenä kauempaa että mitä hemmettiä. Onko se niin vaivalloista muka kävellä se 10m ettei savusta muita siinä samalla? Argh. Onko muilla tullut vastaavaa vastaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tämä nainen oli omissa maailmoissaan eikä tajunnut siirtyä. En ole itse huomannut vastaavaa, toisaalta en ehkä ole kiinnittänyt huomiotakaan

Vierailija
2/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon tänään fiilistellyt nostalgisissa tunnelmissa ja tekis mieli poltella tupakkaa niinkuin teininäkin poltin. Ei vaan kehtaa kun siihen jää niin pahasti koukkuun ja oon vuosia ollut taas lakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aiemmin tupakoinut, nyt tosin olen ollut ilman jonkun aikaa, mutta silloin kun röökasin niin ei tullut kuuloonkaan että olisin itsekkäästi pistänyt tupakaksi esim. bussikatoksessa. En itsekään ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä jotka ainakin näennäisen välinpitämättömästi tuoijottelevat pelkästään omaan napaansa.

Vierailija
4/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee muuten kauppojen ovien äärellä tupakoijiin! Eivät yhtään piittaa siitä, että ihmiset joutuvat kävelemään sen katkun ohi ja savu kulkeutuu sisällekin.

Vierailija
5/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä itsekkäitä alkoholin käyttäjiä tai tupakoitsijoita.. Ketä vittu kehtaa kännissä sekoilla pitkin kyliä.. Pysyis himassa vaan kaikki ihmiset niin kaikki olis hyvin

Vierailija
6/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä näkee joskus. Pysäkillä tupakoin aina muista kaukana. Myös sateella. 

En tupakoi kauppojen ovien edessä.

Vierailija
7/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen ovilla tupakoidaan varmaan sen takia koska ne tuhkikset ovat jostain syystä juuri siinä ovien vierellä...

Vierailija
8/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo ovien vieressä tupakointi on kyllä ärsyttävää! Tai siis ei se itseä ärsytä mutta ajattelen kyllä muitakin ihmisiä. Aika välinpitämätön saa olla jos ei hoksaa siirtyä.

Lisäksi luin joskus pari vuotta sitten netistä kun joku tupakoitsija oli sitä mieltä että jos sataa niin hänellä on oikeus tupakoida bussikatoksessa ja ne jotka ei siitä tykkää niin voi siirtyä sateeseen. Voiko ihmiset olla vaan noin itsekkäitä?

-ap

Vierailija
9/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:14"]

Sama pätee muuten kauppojen ovien äärellä tupakoijiin! Eivät yhtään piittaa siitä, että ihmiset joutuvat kävelemään sen katkun ohi ja savu kulkeutuu sisällekin.

[/quote]

Mitkäs siellä tupakoi, kun ihmiset joutuu käveleen katkun ohi.

Vierailija
10/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noin ihan vittuillakseni. Jos joku huomauttaa, niin sanon että siirry itse vittu muualle.

Vierailija
11/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viime syksynä viisi ihmistä poistui bussipysäkillä katoksesta sateeseen kun kuudes pisti tupakaksi ja nautiskeli myrkkynsä yksinäisyydessään siellä sateensuojassa. Jos paikalla olis ollut joku yhtälailla epäkohtelias, mutta tupakoimaton, olisi rööki voinut löytyä polttelijalta jostain toisesta aukosta...

Vierailija
12/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:21"]Mä teen noin ihan vittuillakseni. Jos joku huomauttaa, niin sanon että siirry itse vittu muualle.
[/quote]

Miksi olet noin tyhmä? Onko sulla heikko itsetunto kun haluat vittuilla muille?

-ap

Vierailija
13/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin iso vaiva sanoa asiasta? Ei kovinkaan moni ymmärrä ettei katoksen alla saa tupakoida. 

Ja miksi ihmeessä tästä vetää näin iso herne nenään, tuskinpa sinulle tulee passiivisen tupakoinnin haittoja kun kolmisen minuuttia kerran kuussa oletkin saman katoksen alla tupakoitsijan kanssa.

Vierailija
14/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:48"]

Onko niin iso vaiva sanoa asiasta? Ei kovinkaan moni ymmärrä ettei katoksen alla saa tupakoida. 

Ja miksi ihmeessä tästä vetää näin iso herne nenään, tuskinpa sinulle tulee passiivisen tupakoinnin haittoja kun kolmisen minuuttia kerran kuussa oletkin saman katoksen alla tupakoitsijan kanssa.

Se haisee ihan helv..pahalle niiden nenään, jotka ei itse polta. Samoin haisee tupakoijan vaatteet. Huomaisit tämän itsekin, jos tupakka ei olis tuhonnut sun hajuaistia.

[/quote]

Vierailija
15/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon aina esim kaupan oven suussa yms tupakoiville, että voisiko siirtyä hieman kauemmas (en sano jos tuhkakuppi on oven vieressä, silloin laitan palautetta kaupalle), koska kaikki eivät halua kulkea savun läpi. Ei tunnu kovin kivalta pienen vauvan kanssa hakea niitä ostoskärryjä siitä savun keskeltä. Vaikka pyydän ystävällisesti, vastaus on melkein joka kerta kauhean tyly, usein haistattelua. Olen ennen polttanut itsekin, ja nyt mulla on huono omatunto siitä, että olen itse joskus aiheuttanut savullani jollekin vaivaa.

Vierailija
16/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa nousee joka vitun asiasta tällainen kiima. Pystyttekö istumaan esim. Pariisissa tai Berliinissä kahviloiden edustojen pöydissä, kun vähintään joka toisessa pöydässä poltetaan tupakkaa? Mulkkaatteko sielläkin syyttävästi niitä idiootteja jotka myrkyttävät kaikki ei-tupakoivat?
Kieltojen yhteiskunta lähtee sen jäsenistä. Suomalaiset rakastavat kaikkia kieltoja, joiden avulla päästään syyllistämään ja tekemään toista itseään huonommaksi ihmiseksi.
Tämä kansa on ansainnut toisensa.

Vierailija
17/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaam tilanne että sataisi vaikka vettä. Miksei tupakoitsijalla ole oikeus polttaa ja seistä sateelta suojassa?

Vierailija
18/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin bussikatoksissa polttivat lähinnä spurgut, nykyään katoksessa polttaminen on mun mielestä kamalasti yleistynyt! Tai sitten poltetaan katoksen ulkopuolella n. puolen metrin päässä, mikä on yhtä tyhjän kanssa, kun ei siihen katokseen voi silloin mennä kuitenkaan.

Vierailija
19/19 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:08"]Kuvitellaam tilanne että sataisi vaikka vettä. Miksei tupakoitsijalla ole oikeus polttaa ja seistä sateelta suojassa?
[/quote]

Miksi olisi oikeus? Entä muiden oikeus olla saamatta sitä savua henkeen? En itsekään ole noin itsekäs vaikka tupakoin.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi