Kerronko miehelle pettämisestäni ennen vai jälkeen naimisiinmenon?
En tiedä mitä tehdä..
Älkää tulko moralisoimaan pettämisestä, tehty mikä tehty tässä noin pari viikkoa sitten. Häät ovat toukokuussa. Nyt on ongelma että kerronko miehelle ennen häitä, jonka seurauksena mieheni on vihainen mulle todennäköisesti kesän yli joten hääjuhla ei tule olemaan mikään unelmien juhla (en usko miehen jättävän mua kokonaan) vai kannattaako mun kertoa vasta häitten jälkeen, jolloin asia ei paina miehen mieltä itse hääjuhlassa?
Kommentit (34)
Kerro heti tai tee päätös ainakin ennen. Sitten näet nalkuttaako hän, onko sinunkaan syytä mennä naimisiin, asia on omallakin kontollasi sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:27"]No oliko edes hyvä pano?
[/quote]
Kieltämättä en ole ikinä saanut niin hyvää seksiä.
Kyseessä oli siis vain yksi kerta, kaduttaa armottomasti ja tiedän etten ikinä vois tehdä sitä toiste.
Alan olemaan sen kannalla, etten kerro miehelle ollenkaan.
Ap
Älä kerro ollenkaan. Jos saisin nyt valita, niin olisin jättänyt kertomatta ja kärsinyt itse enkä kaataisi sitä toisen niskaan. Mieheni ei jättänyt, vaikka kerroin, mutta olisi ollut parempi jättää silti kertomatta.
Sinuna jättäisin kertomatta. Jos kadut asiaa muutenkin, miksi lisätä tuskaa kertomalla vielä miehelle?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:25"]Kertominen on itsekäs teko, siirrät vain tuskasi toiselle ja omatuntosi on kevyempi. Sinä saat synninpäästön ja miehellä on paska fiilis.
[/quote]
Pettäjän puhetta
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:25"]Kertominen on itsekäs teko, siirrät vain tuskasi toiselle ja omatuntosi on kevyempi. Sinä saat synninpäästön ja miehellä on paska fiilis. [/quote] Pettäjän puhetta
[/quote]
Sori, ei kyllä ole. Minä olin se, jota petettiin. En olisi halunnut tietää siitä kännisestä hairahduksesta. Mies kertoi, kun ei enää kestänyt omantuntonsa kolkutusta. Joten tunnusti ja minun maailmani romahti. Tästä on nyt yli 10 vuotta ja edelleen sattuu kun mietin asiaa.
Itse en ole ikinä pettänyt, enkä voisi ikinä pettääkkään. En myöskään usko, että mieheni koskaan pettäisi minua.
Jos hän nyt jostain kumman syystä joskus kertaalleen hairahtauisi ja erehtyisi sänkyyn vieraan kanssa, katui erityisen kovasti ja parisuhteellamme olisi vielä mahdollisuus jatkua, niin en haluaisi tietää.
Tieto satuttaisi kovasti ja iskisi suoraan minun omaan itsetuntooni, aiheuttaisi riitaa (mahdollisesti silloin olisi muutenkin joku vaikea aika menossa, kun pettämään on sortunut) jne.
Mieluiten siis olisin tietämätön asiasta ja jatkaisin onnellisessa turvallisessa kuplassani elämää.
Mies saisi itse kärsiä syyllisyytensä ja koittaa sitä jotenkin lievittää (lenties olisi kopa tavallista huomaavaisempi minua kohtaan). Kunhan sitten muutkaan kyläläiset eivät tiedä asiasta. Sitä en haluaisi, että muut naureskelisivat selkäni takana ja mahdollisesti saisin myöhemmin kuulla asiasta joltain muulta.
Oma vinkkini siis on, että jos todella kadut, etkä ikinä aio enää pettää ja olet 100% varma, ettei miehesi saa muualta tietää, niin älä kerro. Muussa tapauksessa kerro ennen häitä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]
Itse en ole ikinä pettänyt, enkä voisi ikinä pettääkkään. En myöskään usko, että mieheni koskaan pettäisi minua. Jos hän nyt jostain kumman syystä joskus kertaalleen hairahtauisi ja erehtyisi sänkyyn vieraan kanssa, katui erityisen kovasti ja parisuhteellamme olisi vielä mahdollisuus jatkua, niin en haluaisi tietää. Tieto satuttaisi kovasti ja iskisi suoraan minun omaan itsetuntooni, aiheuttaisi riitaa (mahdollisesti silloin olisi muutenkin joku vaikea aika menossa, kun pettämään on sortunut) jne. Mieluiten siis olisin tietämätön asiasta ja jatkaisin onnellisessa turvallisessa kuplassani elämää. Mies saisi itse kärsiä syyllisyytensä ja koittaa sitä jotenkin lievittää (lenties olisi kopa tavallista huomaavaisempi minua kohtaan). Kunhan sitten muutkaan kyläläiset eivät tiedä asiasta. Sitä en haluaisi, että muut naureskelisivat selkäni takana ja mahdollisesti saisin myöhemmin kuulla asiasta joltain muulta. Oma vinkkini siis on, että jos todella kadut, etkä ikinä aio enää pettää ja olet 100% varma, ettei miehesi saa muualta tietää, niin älä kerro. Muussa tapauksessa kerro ennen häitä.
[/quote] miksi luulet, että ihmiset naureskelee petetyn selän takana?? Itse en ikinä naura petetyille vaan mietin mikä idiootti pettävä mies/nainen on....
Älä kerro, se on paras ratkasu jos häätkin on tulossa. Taino itse ainakin haluaisin olla onnellisen tietämätön, varsinkin jos se oli vain yhden kerran hairahdus eikä mikään salasuhde.
Jos häät peruu nyt niin ei ole suuuria kustannuksia menetettävänä vaan voit vielä perua. Mut se vituttaa jos on kökköhäät ja kerrot ja eroatte. sitten muistutte vaan parina joka oli avioliitossa kuukauden. yöks. KErro miehelles senkin itsekäs jos arvostat ja kunnioitat toista edes sitä vähää
Joko kerrot nyt tai et ollenkaan. Ihan miten sun omatunto sanoo. Mutta miksi sä muka haluaisit repiä vanhaa asiaa esiin sitten puolen vuoden kuluttua?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:25"]Kertominen on itsekäs teko, siirrät vain tuskasi toiselle ja omatuntosi on kevyempi. Sinä saat synninpäästön ja miehellä on paska fiilis. [/quote] Pettäjän puhetta
[/quote]
Sori, ei kyllä ole. Minä olin se, jota petettiin. En olisi halunnut tietää siitä kännisestä hairahduksesta. Mies kertoi, kun ei enää kestänyt omantuntonsa kolkutusta. Joten tunnusti ja minun maailmani romahti. Tästä on nyt yli 10 vuotta ja edelleen sattuu kun mietin asiaa.
[/quote]
Ok. Kynnysmaton/pettäjän puhetta. :)
Kerro, heti.
Saatte mahdollisesti vielä välinne paikattua häihin mennessä ja häistä tulee kivat. Jos kerrot häiden jälkeen, vaikka ne olisivat olleetkin mukavat häät, muisto niistä vääristyy ikuisiksi ajoiksi kun miehesi näkee kaiken uudessa valossa. Kuinka lupasit tahtoa rakastaa ja muuta paskaa, vaikka samalla elit hänen kanssaan valheessa. Teeskentelit, että maailmassasi on vain hän, vaikka olit pettänyt ja jättänyt kertomatta. Ja sama tarina edessä, jos päätätkin jättää kokonaan kertomatta ja sitten asia selviää miehellesi myöhemmin.
Kerro niin pian kuin voit! Kerro myös, että kokemus opetti sinut ymmärtämään, ettet ikinä voisi tehdä samaa uudelleen. Ehkä mies pystyy ajattelemaan järkevästi ja pääsee asian yli.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 16:25"]
Kertominen on itsekäs teko, siirrät vain tuskasi toiselle ja omatuntosi on kevyempi. Sinä saat synninpäästön ja miehellä on paska fiilis.
[/quote]
Kertomatta jättäminen on itsekäs teko. Totuus on totuus. Tuskin kukaan haluaa valheessa elää? Kertoo ihmisestä aina jotakin, jos pettää. Toisella pitää olla oikeus tehdä päätös omasta elämästään. Tällä kertomata jättämisellä halutaan kyllä ennenkaikkea suojella itseä..sattuuhan se kun näkee toiseen sattuvan. Mutta kuinka paljon enemmän satuttaa valheessa eläminen? Kaikki tulee ennenpitkää kuitenkin julki ja tuo valhe syö suhdetta myös. Pitää olla aika paatunut, että tuollaisen asian kanssa pystyy elämään...