Teinistä tehdään tänään kolmas lastensuojeluilmoitus puolen vuoden sisään
Varastelu, lintsaus ja jatkuva vitutus.
Että semmoista.
Terveisin Tehtävässään Epäonnistunut Äiti
Kommentit (5)
Toivottavasti saatte myös apua, se pelkkä ilmoitus kun ei valitettavasti riitä mihinkään. Ota apu vastaan, ainakin itsellesi jos teini ei suostu. Nimim. Been there, done that.
Ikävää.
Meitä on muitakin. Oma teinini lintsaa, jonka johdosta koulu on tehtaillut ilmoituksia. Lisäksi karkasi viime kesänä, ja kun tein katoamisilmoituksen poliisille, tekivät he lastensuojeluilmoituksen. No, eihän poliisista mitään hyötyä ollut, itse löysin tytön kolmen päivän etsintöjen jälkeen.
Lastensuojelusta olemme kyllä saaneet vain hyvää palvelua. Ensin tytöllä oli intensiivityöntekijä. Se olisikin ollut hyvä, mutta tyttö ei ollut siihen valmis sitoutumaan. Nyt tytölle on haettu paikkaa avosijoitukseen, joka siis on sijoitus joka tehdään minun ja tyttäreni suostumuksella. Sijoitus on määräaikainen, kesäloman alkuun, ja viikonloput tyttö on kotona.
Kuinka turhauttavaa on puhua järkeä tai yrittää saada teiniä käymään koulussa, kun tuntuu kuin puhuisi seinille. Hölmöintä on, että tyttö on fiksu ja oppii helposti. Heittää siis tulevaisuutensa hukkaan nuoruuden takia. Se saa äidin entistä turhautuneemmaksi. Jos peruskoulua ei ole suoritetta, tai numerot ovat vitosen luokkaa, ei ole paljon mahdollisuuksia jatkokoulutukseen tai muuhun kuin siivoojan hommiin. Varmasti harmittaa teiniä itseäänkin, kunhan kasvaa ohi teiniyden. Mutta uskooko sitä nyt..
Kunhan sijoitus tapahtuu saan itse hengähtää, joku muu huolehtii lopun kevään tytön koulunkäynnistä.. huh. Toivoa sopii, että sijoitus ja kesäloma välissä saa järkeä tytön päähän ja viimeinen vuosi peruskoulua sujuisi paremmin.
Toivottavasti tekin saatte apua. Ja toivoa vain voimme, että järkeä tulee iän myötä myös näiden teiniemme päähän.
Tehdäänkö jatkuvasta vitutuksestakin lastensuojeluilmoitus nykyään?
Mekin olemme saaneet lastensuojelusta pelkästään hyvää palvelua, tosin ne avun muodot ovat usein riittämättömiä ja heidän resurssinsa täysin riittämättömiä. Vaikka tuntuisi ettei mikään auta eikä mistään saa akuuttiin tilanteenseen toimivaa apua, hae/ota vastaan silti itsellesi ainakin keskusteluapua. Voimia taistoon! Onneksi se järki kasvaa jossain vaiheessa kovempaankin päähän vaikkei juuri nyt siltä tunnukaan..
Otan osaa.