Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Günter Grass kuollut!

Vierailija
13.04.2015 |

Nobel-palkittu saksalaiskirjailija on menehtynyt. Hänen kuuluisin kirjansa oli Peltirumpu. Kirjat käsittelivät natsi-Saksaa ja puna-armeijan rikoksia sodan lopussa. Rauha Grassin sielulle.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 13:13"]

Olen filosofian maisteri ja töissä kulttuurialalla, olen ollut myös kolme vuotta kirjastossa töissä. Olen syntynyt 1980-luvulla ja kaikki läheisimmät ystäväni ovat vähintään maistereita, osa jo tohtoreita.

Asun Helsingissä ja olen aktiivinen ihminen, seuraan aikaani, luen lehtiä ja kirjoja, kuuntelen radiota ja katson televisiota.

En ole koskaan kuullutkaan Günter Grassista.

Yleissivistystä ei ole enää olemassa, ap. On eriytyvää ja eriytettyä sivistystä, globaalia yleissivistystä on viimeksi havaittu joskus 90-luvulla. Internet mullisti kaiken. Kaikki tieto on saatavilla, mutta sitä on niin paljon, että sitä on pakko pilkkoa pieniin osiin, eikä kaikelle ole aikaa ja mielenkiintoa.

[/quote]

Vittu mitä paskaa.

Vierailija
22/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli pakollisena lukemisena Katz und Maus (Kissa ja hiiri). Se oli muistaakseni aika hyvä kirja. En tiennyt, että Grass oli yhä elossa. Kevyet mullat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistyksen puute on brassailun arvoinen asia av-palstalla. Kertonee kaiken.

Vierailija
24/24 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. se on sitten kuollut. big deal?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme