Ajatus töihin palaamisesta aiheuttaa lähes tukehtumisen tunteen
Olen älomalla toimistotöistä. Ajatus siitä että muutaman kuukauden kuluttua pitäisi palata sinne neljän seinän sisälle tietokoneen ääreen tuntuu siltä kuin olisi iso pala kurkussa ja tukehtuisi. Tiedän että pitäisi vaihtaa toiseen työhön mutta olen liian nössö siihen. En uskalla lähteä vakituisesta työstä. Mieskin on sitä mieltä että on enemmän hyviä puolia kuin huonoja. Mietin jopa konsteja miten saisin sairaslomaa tai mitä tahansa ettei tarvitsisi palata. Rahatilanne ei salli vuosien kotona oloa ja musta tuntuu ettei tilanne edes muuttuisi muutamassa vuodessa.
Kommentit (31)
Siivousalan koulutuksen voi tehdä myös oppisopimuksena.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 07:23"]
Olen älomalla toimistotöistä. Ajatus siitä että muutaman kuukauden kuluttua pitäisi palata sinne neljän seinän sisälle tietokoneen ääreen tuntuu siltä kuin olisi iso pala kurkussa ja tukehtuisi. Tiedän että pitäisi vaihtaa toiseen työhön mutta olen liian nössö siihen. En uskalla lähteä vakituisesta työstä. Mieskin on sitä mieltä että on enemmän hyviä puolia kuin huonoja. Mietin jopa konsteja miten saisin sairaslomaa tai mitä tahansa ettei tarvitsisi palata. Rahatilanne ei salli vuosien kotona oloa ja musta tuntuu ettei tilanne edes muuttuisi muutamassa vuodessa.
[/quote]
Itse taas olen työssä, jossa pitää koko ajan olla sosiaalinen ja ihmisten kanssa, ottaa vastuuta. Fantasioin useasti toimistotyöstä, jossa voisi olla vain tietokoneen kanssa, eikä koko ajan tarvitsisi palvella muita ihmisiä ja vastuu olisi vain numeroista ja kirjaimista.
Vaihdetaanko?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:07"]
Lähihoitajia täällä on niin paljon että kaksi kiveä kun heittää taakseen niin vähintään toinen niistä osuu hoitajaan. En todella tiedä mitä tehdä. Me tarvitaan kummankin palkka elämiseen. ap
[/quote]
Älä helvetissä vaihda hyviä toimistohommia lähihoitajan paskaduuniin. Ihan kamalan raskasta ja masentavaa työtä. Kokemusta on.
Koska olet nuori ja ilmeisesti itsellesi väärällä alalla, kannattaa vaihtaa alaa.
Mitä harrastat, mitkä asiat ovat sulle tärkeitä elämässä? Esim. oletko kätevä käsistä, oletko sosiaalinen vai enemmän introvertti luonne? Mieti ominaisuuksiasi ja vahvuuksiasi ja sitten missä ammateissa ne tulisivat parhaiten käyttöön. Sen rajaamisen jälkeen katsot, minkä alan koulutuksia olisi paikkakunnallasi. Sen jälkeen ota selvää työllistymisestä. Kun näin olet saanut kuvan siitä, mitä mahdollisuuksia sinulla on, ryhdy toimimaan. Ota myös oppisopimuskoulutuksista selvää. Ne on aikuiselle alanvaihtajalle hyvä vaihtoehto.
Mulla on varmasti monen mielestä unelmatyö. Ok palkka, siisti sisätyö, ei stressiä, mukavat työajat. Mutta mä vihaan päätetyöskentelyä ja paikoillaan istumista! Tein eilen pihahommia täällä kotona ja mietin miten ihanaa olisi tehdä ihan kunnon töitä, laittaa aamulla haalarit niskaan ja ahertaa niska hiessä! Tuntuu älyttömältä viedä lapset hoitoon ja kököttää siinä koneella 8 tuntia päivässä. Siivousala voisi olla yksi vaihtoehto. ap
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:42"]Koska olet nuori ja ilmeisesti itsellesi väärällä alalla, kannattaa vaihtaa alaa.
Mitä harrastat, mitkä asiat ovat sulle tärkeitä elämässä? Esim. oletko kätevä käsistä, oletko sosiaalinen vai enemmän introvertti luonne? Mieti ominaisuuksiasi ja vahvuuksiasi ja sitten missä ammateissa ne tulisivat parhaiten käyttöön. Sen rajaamisen jälkeen katsot, minkä alan koulutuksia olisi paikkakunnallasi. Sen jälkeen ota selvää työllistymisestä. Kun näin olet saanut kuvan siitä, mitä mahdollisuuksia sinulla on, ryhdy toimimaan. Ota myös oppisopimuskoulutuksista selvää. Ne on aikuiselle alanvaihtajalle hyvä vaihtoehto.
[/quote]Kiitoksia viestistä. Sen tiedän että rakastan asiakaspalvelussa työskentelyä ja siitä mulla on kokemusta. Se vaan tarkoittaisi huonompia työaikoja ja alempaa palkkaa mutta ehkä mun mielenterveys on sen arvoista :D ap
Mulla tulee joskus jopa kesken työpäivän sellainen kuristava tunne, kyyneleet nousee silmiin ja tämä-ei-ole-minun-elämää -olo. Työ on ihan jees, mutta työilmapiiri todella huono.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:44"]Mulla on varmasti monen mielestä unelmatyö. Ok palkka, siisti sisätyö, ei stressiä, mukavat työajat. Mutta mä vihaan päätetyöskentelyä ja paikoillaan istumista! Tein eilen pihahommia täällä kotona ja mietin miten ihanaa olisi tehdä ihan kunnon töitä, laittaa aamulla haalarit niskaan ja ahertaa niska hiessä! Tuntuu älyttömältä viedä lapset hoitoon ja kököttää siinä koneella 8 tuntia päivässä. Siivousala voisi olla yksi vaihtoehto. ap
[/quote]
Auttaisiko, jos pidät puutarhatyöt harrastuksena . Itsekin ajattelin noin, mutta jos ajattelen, että työni 8 h päivässä olisi kääntää vaikka kukkamaita , niin kyllä se aika raskasta on.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:44"]Mulla on varmasti monen mielestä unelmatyö. Ok palkka, siisti sisätyö, ei stressiä, mukavat työajat. Mutta mä vihaan päätetyöskentelyä ja paikoillaan istumista! Tein eilen pihahommia täällä kotona ja mietin miten ihanaa olisi tehdä ihan kunnon töitä, laittaa aamulla haalarit niskaan ja ahertaa niska hiessä! Tuntuu älyttömältä viedä lapset hoitoon ja kököttää siinä koneella 8 tuntia päivässä. Siivousala voisi olla yksi vaihtoehto. ap
[/quote]
Auttaisiko, jos pidät puutarhatyöt harrastuksena . Itsekin ajattelin noin, mutta jos ajattelen, että työni 8 h päivässä olisi kääntää vaikka kukkamaita , niin kyllä se aika raskasta on.
[/quote]En välttämättä haluaisikaan tehdä puutarhahommia elääkseni mutta jotain missä voisi vetää työvaatteet päälle, kääriä hihat ja tehdä oikeasti töitä sen elannon eteen. Tarjoilijan työstä mm. haaveilen. Siinä on vaan tosi huonot työajat. Ei mulle riitä enää ajatus siitä että pitäisin jossain vaiheessa hoitovapaata kun en kestä päivääkään sitä kökkimistä. ap
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 09:51"]Mulla tulee joskus jopa kesken työpäivän sellainen kuristava tunne, kyyneleet nousee silmiin ja tämä-ei-ole-minun-elämää -olo. Työ on ihan jees, mutta työilmapiiri todella huono.
[/quote]Mä itkin eilen lenkillä miettiessä miltä tuntuisi nyt mennä toimistolle, avata tietokone, lukea sähköposteja jotka ei kiinnosta mua pätkääkään. Tuli tunne miten elämä valuu sormien välistä niinkuin hieno hiekka. Ap
Ok, entä siivoustyö? Jos kävisit alan koulutuksen ja alkaisit siitä ja voisit edetä esim. siivoustyönohjaajaksi. Itse olin opiskeluaikanani siivoojana ja tykkäsin työn itsenäisyydestä ja koko työstäkin niin paljon, että olisin voinut jäädä alalle.