Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin työhaastattelussa, ja kysyin haastattelijalta, että kai soittaa suosittelijoille ‍

Vierailija
28.12.2021 |

Luoja varjelkoon mua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se soitti, ja sieltä sanottiin, että sinua on suositeltu hakemaan uutta työpaikkaa🤓

Vierailija
2/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yksi haastattelija soitti ja kysyi, että onko tää henkilö ZX juoppo? Kykeneekö töihin.

Kerroin, ettei tietääkseni ole juoppo, mutta varmaksi en voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työhaastattelussa on syytä olla pitävä pokerinaama ja tarvittaessa voi ehdottaa että kysy vaikka nykyiseltä esimieheltäni luottaen siihen että kukaan ei sitä tee.

Vierailija
4/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikähän tässä aloituksessa oli pointtina?

Vierailija
5/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, työhaastattelussa on syytä olla pitävä pokerinaama ja tarvittaessa voi ehdottaa että kysy vaikka nykyiseltä esimieheltäni luottaen siihen että kukaan ei sitä tee.

Ja on syytä myös soittaa jos yhtään sille tuntuu.

Meillä meni kaksi rekryä metsään koska haastattelussa tyypit onnistu vakuuttamaan ja pomo ei soittanut suosittelijoille. Ei niistä tyypeistä ollut työntekijöiksi ja selvisi asioita perästäpäin kysellessä edellisestä paikasta.

Itse sanoin reippaasti nyt viimeksi keiltä kysyä kun hain paikkaa ja sain. En tiiä soittiko se mihinkään,ei mulla salattavaa vaikka oiski soittanut.

Vierailija
6/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole suosittelijana. Joudun keksimään ne. Harvoin kukaan tarkistaa 😊

Vierailija
7/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelija ei saa kertoa mitään negatiivista työntekijästä. Siitä joutuu lakitupaan jos haukkuu työntekijää. Olkaa tarkkoina, haastakaa oikeuteen jos epäilette tällaista.

Vierailija
8/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin suosittelijana samanlaiseen tenttiin kuin itse omassa työhaastattelussa. Hieman ihmetytti.

Vierailija
9/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin suosittelijana samanlaiseen tenttiin kuin itse omassa työhaastattelussa. Hieman ihmetytti.

Sitä voi puhaltaa pelin poikki ihan milloin itse haluaa. Itsestä on kiinni jos suostuu höykytettäväksi. Toki suomalainen on nöyrä ja alistuva eikä osaa asettaa rajoja. Mä en näitä suosittelijoitten kyseilijöitä oikein ymmärrä muutenkaan. Itsekin sovin erään projektin tiimoilta parin työkaverin kanssa, että ollaan toistemme suosittelijoita.  Noikin oli molemmat täysiä kuspäitä enkä vapaaehtoisesti tekisi töitä kummankaan kanssa vaikka projektin takia oli vähän pakko. Kummastakin kysyttiin jälkikäteen mielipidettä. VAstasin  kokemusteni perusteella miten hoitivat osuutensa projektista sekä millaista työskentely heidän kanssa oli. Jätin sanomatta mitä ajattelin heistä ihmisenä koska se ei minusta ole suosittelijan tehtävä. Saivat hakemansa paikat (mitä en sentään laske omaksi ansiokseni XD).

Nyt itsellä tilanne, että olen jo viidettä vuotta pois työelämästä. Sairautta, työttömyyttä ja opiskelua. En aio ensimmäistäkään suosittelijaa sanoa koska näin pitkän ajan kuluttua olen muuttunut paitsi ihmisenä myös työskentelytavoiltani. 

Vierailija
10/10 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelija ei saa kertoa mitään negatiivista työntekijästä. Siitä joutuu lakitupaan jos haukkuu työntekijää. Olkaa tarkkoina, haastakaa oikeuteen jos epäilette tällaista.

En ymmärrä miksi yksi tyyppi on laittanut minut suosittelijaksi vaikka minä olin se joka hänet irti sanoi. Joka kerta olen kysynyt vain osaatko lukea rivienvälistä ja homma on ollut sillä selvä.