Milloin on sopivaa käydä lesken luona?
Viemässä esim. kukkia? Ihan heti tuskin kukaan haluaa ovelleen ketään?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin hoitamaan leskeksi jääneen vanhemman rouvan seksuaaliset tarpeet noin 6kk leskeksi jäämisen jälkeen.
Itse suosisin viikkoa
Omalla kohdalla olisin toivonut vieraammilta vain kukkia lähetettynä, osa halusi kovasti tulla käymään heti vaikka olin aivan lukossa. Kukat olivat tärkeitä, vierailut ei. Isoin asia oli kaksi parasta ystävääni jotka toivat ruokaa ja katsoivat että söin sekä veivät roskat, muita en halunnut nähdä kuukausiin lainkaan. Ja kuten joku jo sanoikin, kannattaa ehdottaa suoraan mitä voisi tehdä itse, eikä kysellä mitä leski haluaisi tai sattuisi tarvitsemaan. Itselläni ei ainakaan riittänyt ajatukset tuollaiseen ja sanoin vain etten halua mitään, koska ainoa asia mitä halusin, olisi ollut saada mieheni takaisin henkiin.
Kun jäin leskeksi ja pienten lasten yksinhuoltajaksi, näin jälkeenpäin muistan todella lämmöllä niitä ihmisiä, jotka eivät tulleet kylään niin että minun olisi pitänyt jaksaa keittää kahvia ja seurustella, vaan heitä, jotka tarttuivat asioihin. Siis toivat ruokaa, kävivät kaupassa, veivät lapset ulos tai hampurilaiselle tai mitä vaan, veivät mennessään roskat (se oli iso asia, koska en voinut jättää lapsia yksin ja lähteä niitä viemään). Sellaisia asioita, jotka helpottivat elämääni. Oli tosi kiva, että joku tuli käymään, viipyi pienen hetken ja lähti sitten pois. Niitä ihmisiä oli kuitenkin niin vähän, suurin osa pelästyi ja pelkäsi ilmeisesti, että kuolema tai suru tarttuu, ja katosivat elämästä kokonaan. Mutta jokainen käynti lämmitti mieltä, vie vaan ne kukatkin, ja sano vaikka ovella, voit tulla lähiaikoina sovitusti käymään, jos tällä kertaa ei leskestä tunnu siltä.