Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
10661/10671 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun narsisti jää kiinni valehtelusta, hän voi sanoa esimerkiksi "minuahan ei kukaan saa kiinni valehtelusta", mikä ei ole suinkaan väite, että hän kokee omantuntonsa olevan puhdas, vaan jälleen kerran kirjaimellisesti hän kokee, ettei häntä uskalleta/voida viedä tilille valehtelusta. Luultavasti koska hän on mielestään niin hyvässä asemassa, esim. että valitukset hänen toiminnastaan tulevat vain hänelle itselleen, tai sitten hän on kietonut pikkusormensa ympärille kaikki, keille asian voi viedä eteenpäin.

Toisaalta tässä hän samalla voi puhdistaa omaa mieltään myöntämällä, että hän valehteli, mutta pehmentää sen itselleen ja heikolle itsetunnolleen, ettei kukaan kuitenkaan saa häntä vastuuseen sanoistaan/teoistaan.

Normaali ihminen siis oikoo asiat faktoilla tai selittää, mitä oikeasti tarkoitti.

Vierailija
10662/10671 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeassaolemisen tarve ja asiasta jankuttaminen n:n merkki? Mullon on pikkuserkku joka väittää että olen ollut jonkun mummon synttäreillä ja jankaa asiasta. Sanoi lähettävänsä mulle kuviakin jotka todistaa että olin siellä.

Kun kuitenkin ensin kyseli miksi en halunnut tulla juhliin vaikka oli kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10663/10671 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sanoin että nyt kuule saa riittää mun haukkuminen. Niin pitkä pistävä tuijotus ja "kyllä se vielä loppuu" toteamus. 

Jos itken niin tullaan sättimään. Esim jos hankalaa töissä niin hän tulee viereen haukkuun miten mä sössin aina kaiken ja musta ei ole mihinkään.

Lapsen käyttö välineenä. "Sulla on sellaisia ongelmia että pojankin on aika kuulla ne" (Huutelee perään)

Olen nyt saanut pankilta myöntävän päätöksen asuntolainasta että pääsen omilleni. Vaikka: "luuletko että yksin pärjäät". Et sä pärjää. Ilman mua et olis kuule pärjännyt mitenkään"

Tässä vaan ripaus.

Vierailija
10664/10671 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii muuta kun katsot päivän uutisista, mitä Donald GREAT Trump on taas "keskustellut"

-winner-

Vierailija
10665/10671 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei voi sietää sitä, että katkaiset yhteyden häneen, koska kukaan häntä ei jätä hänen mielestään.

Narsisti voi katkaista itsekin yhteydet.

Vain jos on jo uusi uhri.

Vierailija
10666/10671 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on persun keskustelutyyli.

Vierailija
10667/10671 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei voi sietää sitä, että katkaiset yhteyden häneen, koska kukaan häntä ei jätä hänen mielestään.

Narsisti voi katkaista itsekin yhteydet.

Vain jos on jo uusi uhri.

ja voi yrittää tulla takaisin koska vaan, vuosienkin päästä. 

Vierailija
10668/10671 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiksi epäilemäni ihminen laittoi tekosyyllä välit poikki. Käytti todella paljon energiaa siihen. Raivostui vielä enemmän kun kukaan ei alkanutkaan madella ja anella häntä pysymään. Olen elämässäni paljon luonnevikaisia nähnyt. Yksi asia mikä on maailmassa turhinta puuhaa on yritykset tulla luonnevikaisen kanssa toimeen. Se pitää huolen, että rauhallista päivää et näe. Ei niin tärkeää ihmistä olekaan joka olisi tärkeämpi kuin mielenrauha ja mielenterveys. Huokaisin helpotuksesta, nyt säästyy rahaa, aikaa eikä tarvitse enää olla huolissaan mitä se seuraavaksi keksii.

Vierailija
10669/10671 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle 500 sivua ap keskustellut itsensä kanssa ja poistattaa kaikkien muiden viestit. Aikamoinen saavutus.

Vierailija
10670/10671 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni usko narsismiin, kun aloin nähdä yhä useammissa tutuissa narsistisia piirteitä. Eivät kai kaikki voi olla narsisteja.

Vierailija
10671/10671 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini:

-Joko olet eronnut kirkosta heh heh ?

- Vieläkös olet sen XXXX:n kanssa yhdessä hehe heh?

- Vieläkös olet siellä valtion laitoksella töissä heheh ?

- Mitenkäs se asia XYZ sujuu ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän