Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tällaisella palstalla voidaan ihan hyvin puhua narsisteista ja "diagnosoida" heitä. Eiköhän kaikki tiedä, että oikean diagnoosin voi antaa vain lääkäri ja hänkin vasta pitkällisten tutkimusten jälkeen? Lisäksi kaikki tiedämme, että hyvin hyvin harva narsisti tai muukaan persoonallisuushäiriöiden menee lääkärin pakeille kertomaan rehellisesti ajattelustaan ja toiminnastaan.
Oma läheiseni ei ole narsisti, vaan ehkä epävakaa, mutta hänen jotkut piirteensä ovat täydellisen narsistisen tuntuisia. On ollut hyvin silmiä avaavaa lukea narsismikuvauksia. Kiitos niistä.
Ei tunnu tietävän. Todella heppoisin perustein kutsutaan toisia narsisteiksi.
Tuo ei pidä paikkaansa etteikö persoonallisuushäiriöinen menisi hakemaan apua. Monet kärsivät persoonastaan lähinnä vain itse.
Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä ei tunne kärsivänsä mistään häiriöstä eikä täten hae siihen apua.
Jos narsisti hakeutuu hoitoon, kyseessä on usein joku muu syy, esim. masennus, jos hän on ajautunut umpikujaan - tosin usein narsismin oheisvaikutusten myötä.
Onhan sekin avun hakemista jos narsisti menee masennuksen takia hoitoon.
Mutta tuossa oli nyt kyse myös muista persoonallisuuksista. Tuo kelle vastasin väitti etteivät he mene lääkäriin. Persoonallisuushäiriö ei tarkoita, että olisi piittaamaton ja paha ihminen.
Narsistiseen persoonaisuuhäiriöön kyllä kuuluu ihan tunnusomaisena yhtenä osana tuo toisista ja toisten tunteista piittamattomuus ja alhainen tai olematon empatiakyky. Kaikkiin persoonallisuushiriöihin, joita on monenlaisia, tällainen ominaisuus ei toki kuulu. Ja esim. epävakaa persoonallisuus hakee usein apua itselleen ja kärsii tilanteestaan itsekin paljon. Sen sijaan esim. narsistinen persoonallisuus paljon harvemmin itse kokee asiaa ongelmaksi ja siksi hoitoon hakeutuminen onkin paljon harvinaisempaa. Narsistinen aiheutta ongelmia enemmänkin toisille kuin niinkään kokisi omat persoonalisuuhäiriöpiirteet itselleen ongelmaisiksi.
Pahan käsite sitten toki on filisofinen ja siitä on monia eri näkemyksiä. Jos tahallaan tarkoituksella toistuvasti esim. satuttaa toisia ilman edes mitään järkevästi selittävää syytä monin eri tavoin, niin onko sellainen ihminen paha?
Narsistisuuttakin on eriasteista, mutta jos puhutaan ihan personaisuushöiriön diagnostiset kriteerit täyttävästä narsistisuudesta, niin mielestäni silloin ollaan usein vähintäänkin aikamoisen pahantahtoisuuden ja perustellusti voisi sanoa myös, että ihn jonkinaisen pahuudenkin lähteillä. Jos narsistisia piirteitä on vähemmän, ja empatiakykyäkin jonkin verran, vaikkakin alentuneesti, niin sellaisesta ihmisestä löytyy varmasti osaksi paljon hyvääkin. Monesti tällaisen ihmisen vaikutuspiiristä tai suhteesta hänen kanssaan onkin vaikea irrottautua osin juuri siksikin, että näkee, ettei toinen ole mitenkään läpeensä paha tai pahantahtoinen, hyvääkin on, mutta sitten kuitenkin niitä narsistisia piirteitä on sen verran paljon, että suhde tällaisen ihmisen kanssa hajottaa kuitenkin toista osapuolta tehokkaasti ja sitä julmaa satuttamista ja piittaamattomuutta on kuitenkin ihan liika, että tällaisessa suhteessa voisi voida mitenkään hyvin.
Sama. Terapiassa myös joka alkoi keväällä. Pelkään etten toivu ikinä ex narsististani enkä kykene koskaan rakastunaan enää.
Vaikeaa on kirjoitti:
Sama. Terapiassa myös joka alkoi keväällä. Pelkään etten toivu ikinä ex narsististani enkä kykene koskaan rakastunaan enää.
Mä haluaisin mennä terapiaan, mutta on vaan niin kallista. Haluaisin puhua nämä jollekin, kun tuntuu välillä, että ei jaksa. Olen onnellinen erosta ja siitä, ettei tarvitse enää välittää tämän ihmisen tarpeista. Oli ikävä mennä kotiin ja pitkitin sitä aina mahdollisimman pitkään. Mutta tuntuisi jotenkin hassulta, kun se on kuitenkin jo takanapäin.
Narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja. Lisäksi narsismista ei voi koskaan parantua. Jokainen narsisti on henkisesti pikkulapsen tasolla koko elämänsä, ja jokainen narsisti on myös väkivaltainen, mutta yleensä vain läheisilleen. Muillehan ei narsistinen pikkulapsi uskalla raivota ja kiukutella. Lisäksi narsismiin liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin. Eli narsisti voi valehdella mitä tahansa ja mistä tahansa.
Nyt menee kyllä introt ja vertit sekaisin.
Mikäs täällä nyt on, aiemmin oli hyviä kommentteja aiheeseen liittyen. Ketä haittaa jakaa täällä kokemuksia, ei ole pakko lukea jos ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs täällä nyt on, aiemmin oli hyviä kommentteja aiheeseen liittyen. Ketä haittaa jakaa täällä kokemuksia, ei ole pakko lukea jos ei tykkää.
Monet näistä tarinoista ei ole narsismia. Tämän ketjun aloitusviestikin voi viitata johonkin muuhun
Nyt on poistettu viesti, jossa kerroin kuinka narsisti-isäni pahoinpiteli naistuttunsa vanhalla luuripuhelimella, joka hajosi kappaleiksi väkivallan takia. Asiasta ei saanut puhua poliisille, koska uhkasi tappamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on narsistimoderaattori poistellut ahkerasti viestejä. Anna narsistille vähän valtaa, niin voit olla varma, että narsisti käyttää sitä väärin.
Narsistiksi nimittelyä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
- Psykiatri Hannu Lauerma
Entä moniko seikka Listassa osuu kohdallasi oikeaan?
Katopa tää lista, kuinka moni seikka osuu kohdallasi oikeaan:
Lista narsistijankkaajan käytösmalleista
- Tekee päivittäin aloituksia narsismista
- Nostaa vanhoja narsismiketjuja ylös
- Lisää vanhoihin ketjuihin samat viestit uudelleen
- Alkaa narsistisella raivolla spämmätä narsistitarinoita jos joku uskaltaa arvostella hänen sepustuksiaan
- Erittäin pakkomielteinen
- Huomionhakuinen
- Omaa itse paljon narsistin piirteitä, mutta ei tunnista niitä itsessään
- Nimittelee kaikkia narskuiksi
.
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistihullun käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on palstajankkaajaMillä tavalla narsismi-asia koskee itseäsi? Oletko itse väkivaltainen ja lapsen tasolla oleva narsisti tai narsistin väkivallan uhri?
Mä oon kiinnostunut puuttumaan narsisti-sanan viljelyyn ja toisten diagnosoimiseen. Narsistiksi nimittelyyn törmää jatkuvasti eri somekanavilla.
Ja se johtuu siitä, että ihmisellä on narsismiin liittyvät tunnusmerkit. Kun on tuntenut yhden narsistin, toisen huomaa kilometrien päästä.
No ei todellakaan huomaa. Jotku tosin väittävät tunnistavansa narsistin jo silmien liikkeestä.
Sä et huomaa mutta mä huomaan. Sun ei tarvitse aina väittää vastaan. Oot hiton rasittava tyyppi muutekseen. Tiedän saat jotain outoa mielihyvää tästä taistelustasi täällä ja sekin takuulla on joku persoonallisuushäiriö koska muuten et olisi täällä vastaamassa joka kommenttiin sonnallasi.
Omat viestisi on sontaa. Rasittavaa lukea sellaista missä diagnosoidaan muita ja nimitellään narsisteiksi
Kukahan se täällä nyt jankkaa samasta asiasta koko ajan lol? Ziisus zun kanssa. Oot kuin vanha levy nyt, jumissa.
Mä jankkaankin hyvän asian puolesta. Eli nimittelyä ja toisten diagnosoimista vastaan😇
Ikävä vaan ettet ole itse käynyt terapiassa. Tarttet sitä enemmän kuin kukaan muu täällä. Musta tuntuu mä tunnen sut. Olen tavannut sun tyyppisen ihmisen. Säälin häntä niin paljon halusin halata häntä. Ainoastaan yksinäinen katkera ihminen on keskustelupalstoilla kirjoittamassa herjaa ja haukkumassa ihmisiä.
Puhut nyt taas itsestäsi. Sinä herjaat ja nimittelet muita narsisteiksi. Taidat olla siis aika yksinäinen ja katkera. Kukapa haluaisi olla tuollasen narsistiksi nimittelijän ystävä?
En ole. Et tiedä kuka olen ja jos tietäisit, vetäisit leukasi lattialta nopeasti. Mutta se siitä. Nyt voit mennä pois, pikkuruinen.
Ahaa nyt rupesit alentamaan minua. Sitä ollaan niin olevinaan suurta.
Sieltä itse asettamaltasi jalustaltahan on mukava osoitella muita ja nimitellä narskuiksi.
Vad? Etkös itse haukkunut täällä ihmisiä ties miksi pari tuntia sitten? Ja edelleenkin. Get off your high horse!
Mä en ole nimitellyt ketään narsistiksi.
Sun kommentit on niin harhaisia. Mä olen kertonut minun kokemuksistani narsistin kanssa joka on psykiatrin diagnosoitu narsisti ja sä änkytät täällä, että ihmiset syyttää ihmisiä olevan narsisti ilman mitään syytä! Sun aivoissa ei oikein leikkaa tai sitten kirjoitat mitä paskaa sattuu ihan huvin vuoksi. Oot kamala tyyppi!!
Täällä nimitellään narsisteiksi ihan mistä syystä vain.
Minullekin on annettu monta narsistidiagnoosia jopa jonkun yhden käyttämäni sanan perusteella.Joku kehui tunnistavansa narsistin silmien muodosta ja liikkeestä.
Vittuako mulle kirjoitat, trolli! Painu helvettiin sun jankuttamisen kanssa. Kerro sitten, kun niin viisas muka olet omasta mielestäsi, miten psykiatri on väärässä diagnoosin kanssa? Koska tämähän on mihin pyrit, eikö niin? Että jopa psykiatri on väärässä ja kukaan ei ole narsisti. Tämähän on sun jankutus laulu täällä.
Oletpa sinä törkeä. Kyllä täällä voi kritisoida kun toisia nimitellään ja tehdään omia diagnooseja.
Mitä varten kirjoitat mulle ed ja jankutat??! Sanoin jo että olen kertonut narsisti kokemuksia narsistin kanssa jonka psykiatri on todennut narsistiksi ja sä hyökkäät mun kimppuun ja iniset että buuhuu ihmiset syyttää toisia olevan narsisti ilman mitään syytä. The nerve of you, seriously! SÄ olet törkeä!!
Itse vastasit minun viestiini. Vastaan takaisin. Tämä on keskustelupalsta.
Jos et kaipaa kommentointia, niin kirjoita päiväkirjaa.
Niin juuri, tämä on keskustelupalsta. Saa olla eri mieltä ja kritisoida.
Ei tämä ole mikään terapiatukikeskus jossa vain hymistely ja selkään taputtelu on sallittu.Keskustelupalsta? Hahahaahhaaaa voi ei sua! Ja senkö takia sitten sata viestiä parin päivän aikana on poistettu?? Älä edes viitti tulla kertomaan mulle, tai muillekaan täällä jotka ihmettelevät mihin hittoon kommentit häviää koko ajan, että tämä on keskustelupalsta! Täällä ei ole tapahtunut mitään keskustelua pitkiin aikaan, kun täällä ei voi kirjoittaa mitään kun te, sä, jotkut poistaa jopa ihan asialliset viestit! Että älä naurata!! Oikeesti!! Ai joo, lyödäänkö vetoa kuinka nopeasti tämäkin kommentti poistetaan?
Semmoset viestit joissa nimitellään narsisteiksi ja tehdään diagnooseja joutaakin poistaa. Yksi täällä spämmää myös koko ajan samoja tiettyjä juttujaan.
Mistä sitä sitten tällä palstalla saa puhua, kun ei kerran keskustelun aiheesta? Kissanpennuista?
Varmaan semmosista aiheista joissa ei solvata ja diagnosoida muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on narsistimoderaattori poistellut ahkerasti viestejä. Anna narsistille vähän valtaa, niin voit olla varma, että narsisti käyttää sitä väärin.
Narsistiksi nimittelyä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä
- Alkaa narsistisella raivolla spämmätä narsistitarinoita jos joku uskaltaa arvostella hänen sepustuksiaan
- Huomionhakuinen
.
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistihullun käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on palstajankkaajaMillä tavalla narsismi-asia koskee itseäsi? Oletko itse väkivaltainen ja lapsen tasolla oleva narsisti tai narsistin väkivallan uhri?
Mä oon kiinnostunut puuttumaan narsisti-sanan viljelyyn ja toisten diagnosoimiseen. Narsistiksi nimittelyyn törmää jatkuvasti eri somekanavilla.
Ja se johtuu siitä, että ihmisellä on narsismiin liittyvät tunnusmerkit. Kun on tuntenut yhden narsistin, toisen huomaa kilometrien päästä.
No ei todellakaan huomaa. Jotku tosin väittävät tunnistavansa narsistin jo silmien liikkeestä.
Sä et huomaa mutta mä huomaan. Sun ei tarvitse aina väittää vastaan. Oot hiton rasittava tyyppi muutekseen. Tiedän saat jotain outoa mielihyvää tästä taistelustasi täällä ja sekin takuulla on joku persoonallisuushäiriö koska muuten et olisi täällä vastaamassa joka kommenttiin sonnallasi.
Omat viestisi on sontaa. Rasittavaa lukea sellaista missä diagnosoidaan muita ja nimitellään narsisteiksi
Kukahan se täällä nyt jankkaa samasta asiasta koko ajan lol? Ziisus zun kanssa. Oot kuin vanha levy nyt, jumissa.
Mä jankkaankin hyvän asian puolesta. Eli nimittelyä ja toisten diagnosoimista vastaan😇
Ikävä vaan ettet ole itse käynyt terapiassa. Tarttet sitä enemmän kuin kukaan muu täällä. Musta tuntuu mä tunnen sut. Olen tavannut sun tyyppisen ihmisen. Säälin häntä niin paljon halusin halata häntä. Ainoastaan yksinäinen katkera ihminen on keskustelupalstoilla kirjoittamassa herjaa ja haukkumassa ihmisiä.
Puhut nyt taas itsestäsi. Sinä herjaat ja nimittelet muita narsisteiksi. Taidat olla siis aika yksinäinen ja katkera. Kukapa haluaisi olla tuollasen narsistiksi nimittelijän ystävä?
En ole. Et tiedä kuka olen ja jos tietäisit, vetäisit leukasi lattialta nopeasti. Mutta se siitä. Nyt voit mennä pois, pikkuruinen.
Sieltä itse asettamaltasi jalustaltahan on mukava osoitella muita ja nimitellä narskuiksi.
Vad? Etkös itse haukkunut täällä ihmisiä ties miksi pari tuntia sitten? Ja edelleenkin. Get off your high horse!
Sun kommentit on niin harhaisia. Mä olen kertonut minun kokemuksistani narsistin kanssa joka on psykiatrin diagnosoitu narsisti ja sä änkytät täällä, että ihmiset syyttää ihmisiä olevan narsisti ilman mitään syytä! Sun aivoissa ei oikein leikkaa tai sitten kirjoitat mitä paskaa sattuu ihan huvin vuoksi. Oot kamala tyyppi!!
Minullekin on annettu monta narsistidiagnoosia jopa jonkun yhden käyttämäni sanan perusteella.Joku kehui tunnistavansa narsistin silmien muodosta ja liikkeestä.
Vittuako mulle kirjoitat, trolli! Painu helvettiin sun jankuttamisen kanssa. Kerro sitten, kun niin viisas muka olet omasta mielestäsi, miten psykiatri on väärässä diagnoosin kanssa? Koska tämähän on mihin pyrit, eikö niin? Että jopa psykiatri on väärässä ja kukaan ei ole narsisti. Tämähän on sun jankutus laulu täällä.
Oletpa sinä törkeä. Kyllä täällä voi kritisoida kun toisia nimitellään ja tehdään omia diagnooseja.
Mitä varten kirjoitat mulle ed ja jankutat??! Sanoin jo että olen kertonut narsisti kokemuksia narsistin kanssa jonka psykiatri on todennut narsistiksi ja sä hyökkäät mun kimppuun ja iniset että buuhuu ihmiset syyttää toisia olevan narsisti ilman mitään syytä. The nerve of you, seriously! SÄ olet törkeä!!
Sä et tiedä mitä keskustelu on. Sä hyökkäät ilman mitään syytä. Jankutat narsisti nimikkeistä. Mitäs jos kuule sanoisit että sorry ei ois pitänyt kommentoida mitään mulle kun puhuin ihan asiaa narsistista ja sen diagnoosista mutta eiiiiii, ethän sä osaa semmosta. Se tekis susta peräti inhimillisen.
Sä käskit aiemmin mun painua helvettiin täältä, onko se sun mielestä keskustelua?
Mä olen kritisoinnut sitä miten kevyesti narsisti-sanaa käytetään joka puolella. Tästä on minulle sitten suututtu ja minua alettiin nimitellä narskuksi. Että kuka hyökkäsi ja kenen kimppuun?
Oho miten nopeasti käänsit ton siihen että sä ootkin uhri! Kuulostaa hyvin tutulta. LOL!
Sähän se uhriutumisen aloitit. Aloit valitella kuinka minä hyökkään kimppuusi ja olen muka henkisesti väkivaltainen kun huomautan, että narsisti-sanan viljely ei ole asiallista
. Siinä siis ensin haukuit kaikkia narskuiksi yms. ja sitten itket kun sinun päälle ns. hyökätään.
Ymmärrät kuitenkin sen, että narsismi on yksi yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa?
Mä oon ymmärtänyt, että sulla itselläsi on paha pään vika kun sä hoet tuota ja monia muita samoja lauseita jatkuvasti.
Olen skitsoaffektiivinen johtuen lapsuudesta, jossa narsistin aiheuttama väkivalta oli yleistä. Suurin osa narsistien lapsista on jollain tavalla psyykkisesti sairaita, mutta narsisti syyttää asiasta kaikkea muuta paitsi itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Huomionhakuinen
.
Niin juuri, tämä on keskustelupalsta. Saa olla eri mieltä ja kritisoida.
Ei tämä ole mikään terapiatukikeskus jossa vain hymistely ja selkään taputtelu on sallittu.Keskustelupalsta? Hahahaahhaaaa voi ei sua! Ja senkö takia sitten sata viestiä parin päivän aikana on poistettu?? Älä edes viitti tulla kertomaan mulle, tai muillekaan täällä jotka ihmettelevät mihin hittoon kommentit häviää koko ajan, että tämä on keskustelupalsta! Täällä ei ole tapahtunut mitään keskustelua pitkiin aikaan, kun täällä ei voi kirjoittaa mitään kun te, sä, jotkut poistaa jopa ihan asialliset viestit! Että älä naurata!! Oikeesti!! Ai joo, lyödäänkö vetoa kuinka nopeasti tämäkin kommentti poistetaan?
Semmoset viestit joissa nimitellään narsisteiksi ja tehdään diagnooseja joutaakin poistaa.
Yksi täällä spämmää myös koko ajan samoja tiettyjä juttujaan.
Narsismi on helppo tunnistaa Listan avulla. Samaa käytetään virallisessakin diagnostiikassa. Jos käyttäytyy koko ajan kuin narsisti, yleensä on narsisti.
No tosiaankaan ole helppo tunnistaa. Se on psykiatreillekin haastavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tällä yhdellä tai kahdella ihmisellä viiraa päässä, kun narsisti aiheisella palstalla ei saa puhua aiheesta? Se nyt on selvää että niillä on jotain omia ongelmia elämässään, kun täällä ramppaavat katsomassa mitä sanotaan, vaikka eivät tykkää mistään kommentista. Sitä luulis että ihmiset lukisivat jotain, josta ovat oikeasti itse kiinnostuneet. Tästä aiheesta he selvästi eivät ole eivätkä halua oppia mitään uutta. Kaikenlaisia omituisia tyyppejä maailmassa.
Minä olen kiinnostunut siitä kun toisille tehdään omia diagnooseja ja nimitellään narskuiksi.
Täältähän niitä löytyy. Eivät vain halua oppia mitään uutta. Kokevat vain oikeudekseen heitellä diagnoosejaan.
Listan avulla narsistit on helppo tunnistaa. Jokainen käyttäytyy aivan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä narsisti joka kyttäät täällä ja poistat kommentit. Olet aina narsisti koska narsistia ei voi ikinä parantaa ikävä kyllä. Voit poistaa viestit minkä ehdit, mutta totuus pysyy aina, että olet sairas.
Narsistiksi nimittelyä harjoittavat usein henkilöt, joilla itsellään on voimakkaita narsistisia piirteitä.
Viestisalaisuuden rikkominen: max 2v linnaa.
Täyttää kriteerit ....
Tämä kommenttini poistettiin eilen, että tässä se taas on: psyykkinen toipuminen on erittäin pitkä prosessi. Terapia auttaa paljon, mutta tarvitsee terapeutin joka on narsismista tietoinen, kun monet ei ole koulutettu siihen ja kaikkeen tietoon narsismista. Kuka vaan terapeutti ei auta, tajusin sen itse. Ystävät ei myöskään aina ymmärrä jos heille ei ole tapahtunut mitään sellaista. Narsistista toipuminen on usein yksinäinen ja todella pitkä prosessi, mutta ajan kanssa se paranee eikä koske niin paljon. Tosin itse olen kamppailut nyt kaksi vuotta, että toivun ja vieläkään en ole täysin toipunut.
Häh, miksi viestini poistettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se yksi hullu väsyi eikä enää huuda sontaa kirjoittajien perään. Kommentit voi lähteä veks mutta se ei tarkoita etteikö aiheesta puhuttaisi enemmän ja enemmän. Nämä kommenttien poistajat eivät tajua että tämä antaa meille uhreille enemmän puhtia, koska nyt nämä narsistit täällä pelkää. Ja joka kerta kun tämä kommentti poistetaan, laitan sen aina uudestaan. Te narsistit täällä ette ainakaan nujerra minua. Minut on nujerrettu kerran tuntemani ihmisen kautta. Te tuntemattomat surkimukset ette takuulla sitä tee!
Vainoharhainen pösilö olet.
Jos luulet jotain anonyymia keskustelijaa narsistiksi, niin se vain kertoo siitä ettet ymmärrä narsismista yhtään mitään.
Ai joo sorryyyyy ainoastaan ihmiset jotka tunnetaan on narsisteja. Kuinka pösilö tosiaan olen. Mene terapiaan että saat apua sun vihaan. Ja joo nyt vastaa mulle että mene itse terapiaan, eiks niin? Olet niin tylsä että naurattaa.
Niin? Et sä voi tietää jonkun anonyymin kaikkea ajatuksia ja käyttäytymistä.
Ja vaikka tuntisitkin jonkun hyvin, niin et sä siltikään voi mennä nimittämään ketään narsistiksi vaikka kaikki oireet mielestäsi täsmäisi.
Vaikutat btw itse aika vihaiselta. Sulla ei kyllä ole minkäänlaista huumorintajua. Niin en usko että sua oikeasti naurattaa mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se yksi hullu väsyi eikä enää huuda sontaa kirjoittajien perään. Kommentit voi lähteä veks mutta se ei tarkoita etteikö aiheesta puhuttaisi enemmän ja enemmän. Nämä kommenttien poistajat eivät tajua että tämä antaa meille uhreille enemmän puhtia, koska nyt nämä narsistit täällä pelkää. Ja joka kerta kun tämä kommentti poistetaan, laitan sen aina uudestaan. Te narsistit täällä ette ainakaan nujerra minua. Minut on nujerrettu kerran tuntemani ihmisen kautta. Te tuntemattomat surkimukset ette takuulla sitä tee!
Vainoharhainen pösilö olet.
Jos luulet jotain anonyymia keskustelijaa narsistiksi, niin se vain kertoo siitä ettet ymmärrä narsismista yhtään mitään.
Ai joo sorryyyyy ainoastaan ihmiset jotka tunnetaan on narsisteja. Kuinka pösilö tosiaan olen. Mene terapiaan että saat apua sun vihaan. Ja joo nyt vastaa mulle että mene itse terapiaan, eiks niin? Olet niin tylsä että naurattaa.
Niin? Et sä voi tietää jonkun anonyymin kaikkea ajatuksia ja käyttäytymistä.
Ja vaikka tuntisitkin jonkun hyvin, niin et sä siltikään voi mennä nimittämään ketään narsistiksi vaikka kaikki oireet mielestäsi täsmäisi.
Vaikutat btw itse aika vihaiselta. Sulla ei kyllä ole minkäänlaista huumorintajua. Niin en usko että sua oikeasti naurattaa mikään.
Niin ja tietty se että psykiatri diagnosoi läheiseni narsistiksi ei meinaa mitään. Joo. Jatka vaan sun tyhmyyden näyttää täällä.
Miten tuokaan edes liittyi tuohon viestiin mihin vastasit.
Sulla viiraa kyllä pahasti päässä.Pakko alkaa viiraamaan päässä kun sun tyyliset vastaa mulle.
Vika on aina muissa, eikö niin? Mihin se liittykään, että muut ovat aina syyllisiä omiin ongelmiin
Kannattaa kuunnella Youtubesta. Niin totta.
Minna Ikonen - ELKEET KUIN PEDOLLA
Joku oli kysynyt millaisia fyysisiä oireita on ilmaantunut ihmiselle narsistin kanssa olemisesta ja siitä stressistä. Tässä ainakin muutama. Itsekkin kärsin monista näistä plus lisään että muistini alkoi reistailemaan, mikä on myös oire moni muukin on sanonut saavansa.
Monet narsistin kanssa lähisuhteessa olleet ovat kuvanneet kärsivänsä kodin ahdistavasta ilmapiiristä ja saavansa siitä vakavia fyysisiä oireita. Tavallisia oireita ovat: vatsakipu, unettomuus, päänsärky, ahdistus, lihaskivut, sydän- ja rytmihäiriötuntemukset, oksentelu, sekä masennus.