Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9921/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma narsistiystäväni myöhästyi aina tahallaan sovitusta. Olimme lähdössä reissuun, oli sovittu milloin haen hänet, ikkunasta näen että on tullut juuri suihkusta, puolipukeissaan, ei mihinkään kiire. Toisen ajalla kun ei ole merkitystä. Matkalla minun piti pysähtyä vessaan, siitä seurasi esitelmä kuinka minun pitäisi harjoittaa rakkoani.

Vierailija
9922/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma narsistiystäväni myöhästyi aina tahallaan sovitusta. Olimme lähdössä reissuun, oli sovittu milloin haen hänet, ikkunasta näen että on tullut juuri suihkusta, puolipukeissaan, ei mihinkään kiire. Toisen ajalla kun ei ole merkitystä. Matkalla minun piti pysähtyä vessaan, siitä seurasi esitelmä kuinka minun pitäisi harjoittaa rakkoani.

Tunnetaankohan me sama ihminen :D. Minun narsisti kaverilla oli tapana sanoa, että hän saapuu paikalle määrättyyn aikaan. Menin paikkaan siihen aikaan. Sitten tuli viesti, että nyt hän onkin kaksi tuntia myöhässä mutta kyllähän minä osaan viihdyttää itseäni, eiks niin. Hän tulee kun on valmis. Mutta jos minä olin myöhässä tapaamisesta 5 minuuttia, tuli tekstareita, että missä hitossa oikein viivyt, tule tänne NYT HETI!!

Uskomattoman samanoloinen on kyllä! Itsellä lopulta koko elämä pyöri tämän ihmisen ympärillä, ei tervettä, mutta olin niin nuori ja luulin että voin auttaa häntä ongelmissaan. Lopuksi tuntui itsestä olevan vain kuoret jäljellä, sitten sain mennä, kun sain selkärankaa ilmoittaa etten voi vastata yöllä kahdelta viesteihin kun aikainen herätys. Kerroin jo tämän, mutta osa viesteistä hävinnyt, niin kerrataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9923/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetaankohan me sama ihminen :D. Minun narsisti kaverilla oli tapana sanoa, että hän saapuu paikalle määrättyyn aikaan. Menin paikkaan siihen aikaan. Sitten tuli viesti, että nyt hän onkin kaksi tuntia myöhässä mutta kyllähän minä osaan viihdyttää itseäni, eiks niin. Hän tulee kun on valmis. Mutta jos minä olin myöhässä tapaamisesta 5 minuuttia, tuli tekstareita, että missä hitossa oikein viivyt, tule tänne NYT HETI!!

Uskomattoman samanoloinen on kyllä! Itsellä lopulta koko elämä pyöri tämän ihmisen ympärillä, ei tervettä, mutta olin niin nuori ja luulin että voin auttaa häntä ongelmissaan. Lopuksi tuntui itsestä olevan vain kuoret jäljellä, sitten sain mennä, kun sain selkärankaa ilmoittaa etten voi vastata yöllä kahdelta viesteihin kun aikainen herätys. Kerroin jo tämän, mutta osa viesteistä hävinnyt, niin kerrataan.

Samoin minulla, että luulin voin auttaa minun kaveriani. Minä olen se, joka pomppi sängystä ylös keskiyöllä kun ihminen laittoi viestiä, että tule hänen luokseen, kun hänellä oli vaikea päivä ja hän tarvii juttukaverin. Ja minähän menin. Mutta kun itse tarvitsin tukea, häntä ei näkynyt missään. Ikinä. Vuosia jaksoin ja sitten lopulta pimahdin kaikesta mitä hän oli sanonut ja tehnyt, koska olin pitänyt sitä kaikkea sisälläni ihan liian kauan, ja siihen päättyi se ystävyys.

Vierailija
9924/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oma narsistini yrittää kahlita minua kotiin. Luulen, että usein se johtuu kateellisuudesta: kun aloin käydä salilla aamuisin ennen töitä, se ei olisi käynyt hänelle. Kuulemma aikaiset aamuni valvottivat häntä ja jaksaminen kärsi, vaikka kuorsasi niin kovaa, että kuulin sen ulko-ovelle lähtiessäni. Ilmeisesti oli kateellinen kun ei itse jaksa treenata. Joskus kun menen ystävien kanssa tapahtumiin, saan kotiintuloaikoja -oikeasti! Esim. iltakymmeneen on kuulemma mentävä kotiin, muuten hän ei saa nukuttua jne jne -ja jälleen kuorsaa kovaa eikä edes herää kun tulen kotiin. On yrittänyt sabotoida ihan juoksuharrastustakin, keksii mitä kummallisempia syitä että en pääsisi lenkille. Yrittää aina järjestää aikatauluja niin, että minun olisi oltava kotona, itse tulee ja menee luonnollisesti kuten haluaa eikä kerro menoistaan.

Jos lähden johonkin menoon, muistuttaa jo etukäteen että muistan vastata ja pitää puhelimen auki. Kun olin esim. siskoni synnytyksessä pommitti koko ajan puhelimella ja karjui jos en ollut vastannut. Kyseli kuinka kauan vielä menee,  on ikävä ja blaa blaa. Tietenkin kun menin kotiin, ei kiinnittänyt minuun mitään huomiota. Valitti vain miten väsynyt oli siskoni synnytysrumbasta (siitä sairaalaan soittelustako?).

Yritän olla välittämättä noista yrityksistä kahlita minut kotiin. Mutta unelmoin kyllä joka päivä ikiomasta kodista jossa saa olla rauhassa ja saa tulla ja mennä miten haluaa. Sitä varten mulla on salainen asp-tili. Olen yli nelikymppinen, eikä mulla oo ikinä ollut omaa, turvallista kotia. En ole uskovainen, mutta olen jopa rukoillut, että saisin narsistin verkkoja sen verran ympäriltäni (taloudellisia) että voisin irtautua hänestä lopullisesti. Kukaan ei arvaisi millaista elämäni on: ulospäin olen hauska, setti kasassa, koulutettu, pitkässä parisuhteessa, kaikki kunnossa. Mutta parisuhde narsistin kanssa on uuvuttavaa ja myrkkyä itsetunnolle.

Sama kokemus minulla narsistin kanssa. Hän myös päätti mitä vaatteita sain pukea päälle, kun lähdin ulos. Puhelimen ääressä piti olla koko aika, koska viestejä tuli yhtenään ja jos en heti vastannut, puhelin alkoi sitten soimaan. Yhden kerran sain yhdessä tunnissa 64 tekstiviestiä kun en ollut huomannut tsekata puhelintani. 64! Kukaan, joka ei ole käynyt narsisti kokemuksia läpi itse, ei ymmärrä miten kamalaa se oikeasti on. Tämä yksi tyyppi joka kirjoittelee täällä alentavasti meidän muiden kokemuksista on raivostuttava, mutta ainahan niitä luusereita löytyy. Voimia sinulle ja toivottavasti pääset eteenpäin elämässä.

Oliko kyseessä siis narsisti vai mustasukkainen? Mustasukkainen saa mielikuvituksissaan sen käsityksen, että pukeudut tietyn lailla jonkun muun vuoksi tai että saisit huomiota joltain pukeutumalla kauniisti. Narsisti vähät välittää miten pukeudut ellei sitten juuri pelkää, että olette samoissa juhlissa ja toinen saa enemmän huomiota sillä pukeutumisella enemmän, kuin sinä. Mutta yleensä naiset (on olemassa myös nais narsisteja) tekee toisilleen tätä enemmän kaveripiirissä. Ellei tosiaan itse hyödy siitä.

Diagnosoitu narsisti.

Sinä ja kaverit teitte diagnoosin vai psykiatri?

Psykiatri. Seuraava kysymys? Miten aiot vähätellä minua seuraavaksi?

Miten sait kyseisen henkilön menemään psykiatrille? Narsistit, kun ei yleensä mene suosiolla psykiatrin puheille omaehtoisesti. Jos on tehnyt jonkin rikoksen jonka kautta joutuu arvioon niin silloin ehkä saattaa saada haluamattaan sen diagnoosin mutta tuskin sinä sitä diagnoosia sitä kautta tietäisit.

Vein miehen väkisin. Istuin sen kanssa psykiatrin edessä. Psykiatri kertoi minulle ja miehelle diagnoosin. Ja ennen kuin sanot jotain, että tämä on mahdotonta, ei ollut.

Mä uskon tämän, koska tunsin yli 15v sitten miehen, joka oli psykiatrin diagnosoima narsisti. Hän osasi kyllä olla miellyttävä, herrasmies. Tapasimme muutaman kerran. Hän oli rikkinäinen, kertoi itse, että ex-puoliso pakotti hänet (parisuhde?)terapiaan avioeron uhalla. Lopulta mies suostui siihen. Mies ei päässyt yli erosta, joka lopulta tuli terapiasta ym. huolimatta.

Vierailija
9925/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen keskustelun sivulla ei pitäisi olla ollenkaan mitään alapeukkuja. Oikeasti. Alapeukuttajat ovat henkisesti väkivaltaisia, koska he mitätöivät ihmisten rankat ja elämää muuttavat kokemukset.

Totta ihmeessä täällä saa alanuolittaa ja kritisoida kun jotku levittävät faktoina omia luulojaan.

Jos et kestä kritiikkiä, niin miksi jaat tarinoitasi julkisesti?

Kyse ei ole kritiikin kestämisestä. Sen kestän varmasti. Kyse on että toisten kärsimyksiä alapeukutetaan. Ilman muuta kerron kaiken julkisesti koska minulla ei ole mitään hävettävää. Joku päivä tulee myös kirja. Sitten se onkin tosi julkista.

Vierailija
9926/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen keskustelun sivulla ei pitäisi olla ollenkaan mitään alapeukkuja. Oikeasti. Alapeukuttajat ovat henkisesti väkivaltaisia, koska he mitätöivät ihmisten rankat ja elämää muuttavat kokemukset.

Totta ihmeessä täällä saa alanuolittaa ja kritisoida kun jotku levittävät faktoina omia luulojaan.

Kyse ei ole kritiikin kestämisestä. Sen kestän varmasti. Kyse on että toisten kärsimyksiä alapeukutetaan. Ilman muuta kerron kaiken julkisesti koska minulla ei ole mitään hävettävää. Joku päivä tulee myös kirja. Sitten se onkin tosi julkista.

Eiks toi nyt oo vähän narsistista tehä joku kirja omasta elämästä. Lol

Olen kirjailija. Kirjoitan mistä kirjoitan ja myös omasta elämästäni.

Vierailija
9927/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minulla, että luulin voin auttaa minun kaveriani. Minä olen se, joka pomppi sängystä ylös keskiyöllä kun ihminen laittoi viestiä, että tule hänen luokseen, kun hänellä oli vaikea päivä ja hän tarvii juttukaverin. Ja minähän menin. Mutta kun itse tarvitsin tukea, häntä ei näkynyt missään. Ikinä. Vuosia jaksoin ja sitten lopulta pimahdin kaikesta mitä hän oli sanonut ja tehnyt, koska olin pitänyt sitä kaikkea sisälläni ihan liian kauan, ja siihen päättyi se ystävyys.

Sain muuten selville, että hän oli löytänyt jo uuden kohteen sinä aikana, kun me oltiin ystäviä, ja kun meidän ystävyys loppui, siinä ei minua paljon kaivattu tai tarvittu, kun hänellä oli se uusi kohde, jota käyttää hyväkseen. Niinhän ne narsistit toimii. Olin myös alkanut puhumaan hänelle vähän vastaan, ja siitähän hän ei tykännyt, kun ei pystynyt enää manipuloimaan minua ihan niin helposti kuin alussa. Uusi kohde oli luonnollinen seuraava siirto.

Vierailija
9928/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole luulojen levittämistä faktoina jos joku kertoo kokemuksiaan. Eikä ole tällaisen keskustelun hengen mukaista kritisoida toisen kokemuksia. Tietysti jos joku kuvittelee tunnistavansa itsensä, mutta ei muista yksityiakohtia samoin, mutta silti kuten huomattu, useilla voi olla hyvin samantapaisia kokemuksia.

Vierailija
9929/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistis pelottaa jos hän paljastuu kirjan kautta. Toisaalta narsisti taas itse ei pysty rehellistä kirjaa elämästään tekemään vaikka kovasti uhoaisi siitä.

Narsistit pelkää koko ajan, että ne paljastuu.

Vierailija
9930/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole luulojen levittämistä faktoina jos joku kertoo kokemuksiaan. Eikä ole tällaisen keskustelun hengen mukaista kritisoida toisen kokemuksia. Tietysti jos joku kuvittelee tunnistavansa itsensä, mutta ei muista yksityiakohtia samoin, mutta silti kuten huomattu, useilla voi olla hyvin samantapaisia kokemuksia.

Narsistit muistaa aina asiat ihan eri tavalla kuin mitä ne tapahtui, koska ne ei ikinä ajattele tekevänsä mitään väärin. Ne on aina oikeassa ja uhrit vain kuvittelee mitä heille tapahtui ja kun ottaa asian puheeksi narsistin kanssa, ne esittää viatonta ja haukkuu uhrin mielipuoliseksi. Näinhän se menee.

Vierailija
9931/10671 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit muistaa aina asiat ihan eri tavalla kuin mitä ne tapahtui, koska ne ei ikinä ajattele tekevänsä mitään väärin. Ne on aina oikeassa ja uhrit vain kuvittelee mitä heille tapahtui ja kun ottaa asian puheeksi narsistin kanssa, ne esittää viatonta ja haukkuu uhrin mielipuoliseksi. Näinhän se menee.

Näin se menee. Laitan tähän nyt vielä sellaisen kokemuksen, että kerran yritin keskustella narsistiystävän kanssa tilanteesta, jossa hän oli kohdellut minua mielestäni huonosti, hän alkoi itkeä ja voihki kuinka voin syyttää häntä, kun hänellä on muutenkin niin rankkaa. Ei pienintäkään pahoittelua, asetelma kääntyi heti noin.

Joo ne kääntää kaiken heti uhrin syyksi niin, että niiden kanssa on ihan mahdotonta keskustella asiasta. Ne loukkaantuu heti ja ihmettelevät, että miten se noin voisi muka olla, kun he ovat olleet niin mukavia ja kilttejä ja ovat yrittäneet peräti vielä neuvoa miten ihminen voi parantaa hänen omaa surkeaa elämäänsä. Tai ainakin näin kävi minulle. Neuvoja tuli kuin roskaa ja jos niitä ei noudattanut tai ei kiittänyt niistä ihanista ja viisaista neuvoista, narsisti suuttui ja sanoi ei arvosteta häntä yhtään. Mitään neuvoja en ikinä pyytänyt, mutta neuvottiin ihan kaikesta, jopa siitä miten kävelin, kun sekin oli väärällä tavalla.

Aivan, kävelit väärällä tavalla, samantyylinen juttu kuin tämä että minun pitäisi harjoittaa rakkoani etten käy liian usein vessassa. Kiitollinenhan näistä pitäisi olla.

Vierailija
9932/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistilla alkoi maanantaina työt pitkän kesäloman jälkeen. Maanantai meni vielä ok, eilen olikin helvetti irti. Kirkastui taas se ajatus, että puolisona sitä saa todellakin olla narsistin likasanko, silloin kuin hän sellaista kokee tarvitsevansa. Tullessaan töistä huomasin, että oli todella riitaisalla tuulella. Teen itse etätyötä, soittaa usein matkalta tarvitessaan juttuseuraa. Vaikka itselläni olisi vielä työpäivä kesken, on pakko jutella hänen kanssa, muuten ei kanssani juttelu kiinnosta ikinä. On puhuvinaan neutraaleja juttuja, mutta etsii koko ajan jotain syytä, mistä voisi alkaa rähjätä tai kinastella. En antanut sellaista ja tuli kotiin. Kierteli oikein etsimässä syytä ja kun ei keksinyt muuta, alkoi rähjätä kun olin pessyt koneellisen pyykkiä ja mukana oli hänenkin paitojaan! Kuulusteli pitkään missä pesussa, millä aineilla jne. Paidat ovat siis ihan tavallisia, vieläpä kirpputorilta ostettuja, tavallisia, käytettyjä paitoja...jotka olivat juuri oikein pestyjä. Silti sain kuulla kunniani. Lisäksi kuulusteli moneen otteeseen, että en enää ikinä omin päin pese hänen pyykkejään -toisessa hetkessä saisin haukut siitä jos olisin pessyt vajaan koneellisen. Tuo moneen kertaan saman asian kertaaminen ja että pistää minut sanomaan haluamansa asian ääneen yhä uudestaan on oikeasti aika nöyryyttävää, ei auta vaikka kuinka sanoisi, että minähän sanoin jo, etkö kuullut. No, tällä hetkellä jaksoin olla reagoimatta ja lähdin omiin menoihini.

Kun tulin illan harrastuksesta, oli jo aikamoinen nälkä. Kun menin keittiöön, hän tuli sinne samalla hetkellä ja valtasi keittiön niin, että en mahtunut sinne. Menin odottamaan. Kun keittiö tyhjentyi, menin vihdoin tekemään itselleni evästä. Narsisti juoksee toisesta huoneesta huutamaan, että hänellä oli siellä hommat kesken. Sanoin jo aika tiukasti että ei tarvitse huutaa ja että minäkin haluaisin tehdä itselleni syötävää. Ja tämä oli sitten niin pahasti sanottu, että narsisti aloitti mykkäkoulun. Kun en välittänyt, yritti muutamaan kertaan aloittaa riidan siitä, miten ikävästi hänelle puhun.

Narsisti pystyy aloittamaan riidan yksikseen, vaikka väitetään ettei kukaan riitele yksin.

Vierailija
9933/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on koko oma perhedyhteisö kyvytön rakentavaan elämään, joutuu todellisuudessa hylkäämään kaikki jos aikoo elää.

Vierailija
9934/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narsisti kaveri oli sellainen, että sitä piti kehua koko aika. Ja jos ei ite tajunnut tehdä sitä välillä, hän mainitsi esim että kylläpäs hän näyttää lihavalta tai onpa hänen hiukset ohentuneet tai miten hänen peppu on noin iso ja sitten piti sanoa, että ei ei, näytät super ihanalta eikä mikään ole huonosti. Kerran vahingossa sanoin, että hän näytti väsyneeltä ja siitäkös huuto alkoi eikä loppunut ennen kuin pyysin kovasti anteeksi. Mutta sitten hänellä ei ollut mitään ongelmaa kritisoida minua koko ajan sanomalla milloin mitäkin minun ulkonäöstä tai vaatteista. Kerrankin sanoi ihan suoraan että hyi hitto kun näytät rumalta tänään. Ja tää oli miun kaveri! Ei edes poikaystävä. Mitä sillä on väliä miltä näytin. Minun piti myös pestä aina hajuvesi pois jos olin laittanut sitä ranteisiini, koska hän ei tykännyt siitä, mutta sitten hän suitsutti partavettä niin pirun paljon koko ajan, että planeetasta takuulla on kuollut osa pois sen takia. Ja sitten seuraavana päivänä oli kuin mitään ei ois tapahtunut tai ettei olisi TAAS saanut minua itkemään ilkeillä kommenteillaan. Näes kun se valta. Se on narsistin juttu. Valtaa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Myös se, että ghosted minut hyvin usein niin, ettei suostunut vastaamaan tekstiviesteihin koska halusi rankaista minua sillä tavalla. Mutta sitten taas joku kaunis päivä, välillä viikko myöhemmin, taas tekstasi ja pyysi ulos hänen kanssaan, ihan kuin kaikki olisi koko ajan ollut ihan hyvin.

Vierailija
9935/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun narsisti kaveri oli sellainen, että sitä piti kehua koko aika. Ja jos ei ite tajunnut tehdä sitä välillä, hän mainitsi esim että kylläpäs hän näyttää lihavalta tai onpa hänen hiukset ohentuneet tai miten hänen peppu on noin iso ja sitten piti sanoa, että ei ei, näytät super ihanalta eikä mikään ole huonosti. Kerran vahingossa sanoin, että hän näytti väsyneeltä ja siitäkös huuto alkoi eikä loppunut ennen kuin pyysin kovasti anteeksi. Mutta sitten hänellä ei ollut mitään ongelmaa kritisoida minua koko ajan sanomalla milloin mitäkin minun ulkonäöstä tai vaatteista. Kerrankin sanoi ihan suoraan että hyi hitto kun näytät rumalta tänään. Ja tää oli miun kaveri! Ei edes poikaystävä. Mitä sillä on väliä miltä näytin. Minun piti myös pestä aina hajuvesi pois jos olin laittanut sitä ranteisiini, koska hän ei tykännyt siitä, mutta sitten hän suitsutti partavettä niin pirun paljon koko ajan, että planeetasta takuulla on kuollut osa pois sen takia. Ja sitten seuraavana päivänä oli kuin mitään ei ois tapahtunut tai ettei olisi TAAS saanut minua itkemään ilkeillä kommenteillaan. Näes kun se valta. Se on narsistin juttu. Valtaa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Myös se, että ghosted minut hyvin usein niin, ettei suostunut vastaamaan tekstiviesteihin koska halusi rankaista minua sillä tavalla. Mutta sitten taas joku kaunis päivä, välillä viikko myöhemmin, taas tekstasi ja pyysi ulos hänen kanssaan, ihan kuin kaikki olisi koko ajan ollut ihan hyvin.

Kuulostaa tutulta, paitsi että kaverini ihan härskisti kalasteli niitä kehuja tyyliin "enkös näytäkin hyvältä/enkös tehnytkin hyvin". Huvittavasti myös kerran sanoin tuosta väsyneeltä näyttämisestä ja se oli myös kauhea paikka. Mutta minkäs teet jos huonosti nukuttu yö ja näyttää väsyneeltä. Hän on kyllä estoitta kommentoinut minua mm. vanhan näköiseksi ja hajunikin on saaneet osansa.

Vierailija
9936/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta, paitsi että kaverini ihan härskisti kalasteli niitä kehuja tyyliin "enkös näytäkin hyvältä/enkös tehnytkin hyvin". Huvittavasti myös kerran sanoin tuosta väsyneeltä näyttämisestä ja se oli myös kauhea paikka. Mutta minkäs teet jos huonosti nukuttu yö ja näyttää väsyneeltä. Hän on kyllä estoitta kommentoinut minua mm. vanhan näköiseksi ja hajunikin on saaneet osansa.

Narsisteilla on hyvin vaikeaa, jos heitä ei koko ajan palvota. Eivät oikein tiedä mitä sitten tekisivät. Ja ulkonäkö on tietysti heille hyvin arka paikka, mutta sitten he sanovat mitä ihmeellisempiä asioita muista ja kun kysyy että mitä, sanotaan että höh kerroin vaan totuuden, kyllä ystävien kanssa saa kertoa totuuden. Hah! Mun narsisti mainitsi musta pari kertaa, että haisin vanhalta :D. En tiedä ihan mitä se tarkoitti.

Ilmeisesti narsisti itse haisi vanhalta, ne kun kääntää kaiken. Mitä on itse (negatiivista) väittää muiden olevan.

Vierailija
9937/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemman ihmisen kommentti on poistettu jossa kysyi, että mitä narsistit tekee, kun ihmiset kävelee pois heidän elämästään koko ajan, eikö ne ihmettele sitä. Tässä mun vastaus siihen joka myös poistettiin ja laitan sen nyt uudestaan (ja uudestaan, jos se taas poistetaan):

Narsisti ei ajattele yhtään mitään. Hän löytää uuden kohteen joka palvoo häntä. On yleensä jo löytänyt aiemmin, mutta pitänyt asian salassa (huomasin kun minun narsisti tekstitteli koko ajan jollekin ja kun tulin lähelle, heti sulki puhelimen ja piilotti sen taskuunsa). Hän on täysin tunnekylmä ihminen joka ei jää haikailemaan sitä, että ihmiset poistuu sen elämästä. Ihmiset ovat heille kertakäyttötavaraa, jotka viskataan pois kun heistä ei ole enää hyötyä. Minun narsisti kertoi minulle useita kertoja, että hän ei välitä eikä ajattele niitä ihmisiä enää ikinä, ne ovat kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan. Narsistilla ei ole tunnesuhdetta kenenkään tai mihinkään. Ne eivät kiinny ihmisiin eikä muistoihin millään lailla. Ja ennen kuin ne jotkut tulee taas tänne väittämään vastaan, minun narsisti sai diagnoosin psykiatrilta, että on narsisti.

Ystäväni myös kertoi, ettei häntä kiinnosta ihmiset mutta silti vähän kuin kahmii ihmisiä ympärilleen ilmeisesti siinä tarkoituksessa että olisi aina joka tilanteeseen joku jolta saa huomiota. Hän on usein pitänyt ns. hellittelyhetkiä jolloin ylistelee ja kehuu minua vuolaasti. Mutta en tiedä, se on aina tuntunut jotenkin feikiltä. Olen kuitenkin huomanut että hän usein reagoi viesteihin viiveellä, eikä viestejäni kuittaa luetuksi vaikka on käynyt viestimessä paikalla. Joten ilmeisesti sillä hetkellä joku muu tyyppi on ollut mielenkiintoisempi. Hän ei ihmisistä välitä omienkaan sanojensa mukaan, mutta lemmikkiinsä oli aivan yltiörakastunut, voiko narskuilla olla näin?

Vierailija
9938/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla on hyvin vaikeaa, jos heitä ei koko ajan palvota. Eivät oikein tiedä mitä sitten tekisivät. Ja ulkonäkö on tietysti heille hyvin arka paikka, mutta sitten he sanovat mitä ihmeellisempiä asioita muista ja kun kysyy että mitä, sanotaan että höh kerroin vaan totuuden, kyllä ystävien kanssa saa kertoa totuuden. Hah! Mun narsisti mainitsi musta pari kertaa, että haisin vanhalta :D. En tiedä ihan mitä se tarkoitti.

Itse kun en halua enkä odota kehuja, niin tuntuuhan se oudolta että toista sitten pitäisi suunnilleen joka asiasta olla boostailemassa kehuin ja jos kukaan ei sitä tee niin hän kehuu sitten itseään. Pidän kuitenkin itseäni melko heikkoitsetuntoisena, kun taas tämä kehuilla elävä kaveri vaikuttaa kovakuoriselta ja itsevarmalta, hassua.

Vierailija
9939/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemman ihmisen kommentti on poistettu jossa kysyi, että mitä narsistit tekee, kun ihmiset kävelee pois heidän elämästään koko ajan, eikö ne ihmettele sitä. Tässä mun vastaus siihen joka myös poistettiin ja laitan sen nyt uudestaan (ja uudestaan, jos se taas poistetaan):

Narsisti ei ajattele yhtään mitään. Hän löytää uuden kohteen joka palvoo häntä. On yleensä jo löytänyt aiemmin, mutta pitänyt asian salassa (huomasin kun minun narsisti tekstitteli koko ajan jollekin ja kun tulin lähelle, heti sulki puhelimen ja piilotti sen taskuunsa). Hän on täysin tunnekylmä ihminen joka ei jää haikailemaan sitä, että ihmiset poistuu sen elämästä. Ihmiset ovat heille kertakäyttötavaraa, jotka viskataan pois kun heistä ei ole enää hyötyä. Minun narsisti kertoi minulle useita kertoja, että hän ei välitä eikä ajattele niitä ihmisiä enää ikinä, ne ovat kuin niitä ei olisi ikinä ollutkaan. Narsistilla ei ole tunnesuhdetta kenenkään tai mihinkään. Ne eivät kiinny ihmisiin eikä muistoihin millään lailla. Ja ennen kuin ne jotkut tulee taas tänne väittämään vastaan, minun narsisti sai diagnoosin psykiatrilta, että on narsisti.

Ystäväni myös kertoi, ettei häntä kiinnosta ihmiset mutta silti vähän kuin kahmii ihmisiä ympärilleen ilmeisesti siinä tarkoituksessa että olisi aina joka tilanteeseen joku jolta saa huomiota. Hän on usein pitänyt ns. hellittelyhetkiä jolloin ylistelee ja kehuu minua vuolaasti. Mutta en tiedä, se on aina tuntunut jotenkin feikiltä. Olen kuitenkin huomanut että hän usein reagoi viesteihin viiveellä, eikä viestejäni kuittaa luetuksi vaikka on käynyt viestimessä paikalla. Joten ilmeisesti sillä hetkellä joku muu tyyppi on ollut mielenkiintoisempi. Hän ei ihmisistä välitä omienkaan sanojensa mukaan, mutta lemmikkiinsä oli aivan yltiörakastunut, voiko narskuilla olla näin?

Tuo ettei vastaa viesteihin kuin viiveellä jne on just narsistin puuhaa. Se on ghosting ja hän rankaisee sua jostain, vaikka et ole edes tehnyt mitään. Narsistit aina rankaisee ihmisiä koska heidän päässään joku on aina tehnyt jotain väärin. Myös se, että ylistää sua aina välillä on sen takia, että hän ei halua että lähdet pois hänen elämästään, koska susta on vielä jollain lailla kuitenkin hyötyä. Jossain vaiheessa melko varmasti sulle tulee trauma bond (useimmille narsistin uhreille tulee, mullekkin tuli ja oon siinä vieläkin, ikävä kyllä), mikä tarkoittaa että koska narsisti myös kehui sua välillä kaiken paskan keskellä, se antoi vaikutuksen että asiat voivatkin parantua ja narsisti voi muuttua mukavaksi ihmiseksi. Mutta ei. Ne ei muutu ikinä! Ne manipuloi ihmisen niin hyvin, että ihminen ei edes ite tajua sitä ennen kuin on liian myöhäistä. Ja kyllä kait ne voi tykätä lemmikistä, kun yleensä eläimiä voi joillain lailla kontrolloida, eritoten koiria. Olen lukenut narsistit ei oikein välitä kissoista.

Vierailija
9940/10671 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ettei vastaa viesteihin kuin viiveellä jne on just narsistin puuhaa. Se on ghosting ja hän rankaisee sua jostain, vaikka et ole edes tehnyt mitään. Narsistit aina rankaisee ihmisiä koska heidän päässään joku on aina tehnyt jotain väärin. Myös se, että ylistää sua aina välillä on sen takia, että hän ei halua että lähdet pois hänen elämästään, koska susta on vielä jollain lailla kuitenkin hyötyä. Jossain vaiheessa melko varmasti sulle tulee trauma bond (useimmille narsistin uhreille tulee, mullekkin tuli ja oon siinä vieläkin, ikävä kyllä), mikä tarkoittaa että koska narsisti myös kehui sua välillä kaiken paskan keskellä, se antoi vaikutuksen että asiat voivatkin parantua ja narsisti voi muuttua mukavaksi ihmiseksi. Mutta ei. Ne ei muutu ikinä! Ne manipuloi ihmisen niin hyvin, että ihminen ei edes ite tajua sitä ennen kuin on liian myöhäistä. Ja kyllä kait ne voi tykätä lemmikistä, kun yleensä eläimiä voi joillain lailla kontrolloida, eritoten koiria. Olen lukenut narsistit ei oikein välitä kissoista.

Narsisti ei tykkää eläimistä eikä lapsista, esittävät vain tarpeen tullen tykkäävänsä. Narsisti voi hyljätä vaikka ainoan lapsensa jos ei tee niinkuin narsisti käskee. Narsisteissa on myös pe doja.

Narsisti voi vietää hiljaiseloa, ei vastaile puheluihin/viesteihin, sairasta kiusantekoa, huomionhakua. Lopuksi vaatii että häneltä pyydetään anteeksi.