Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9641/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kokeilla myös toista terapeuttia. Vain saamalla vertailukelpoisen kokemuksen pystyt arvioimaan tilannetta paremmin. On vaikea sanoa onko terapeuttisi narsisti kokemuksiesi perusteella. Ihmisillä on olemassa erilaisia tunteisiin liittyviä tiloja, kaikki ihmiset eivät edes koe tunteita samalla tavalla. Uskoisin että terapeutit kuitenkin pääsääntöisesti pyrkivät toiminnallaan ohjaamaan sinua parempaan suuntaan, joten keskiarvoisesti useamman terapeutin työn suunta ja palkitsevuudella tarkoitettu toivottu käyttäytymisen malli on varmasti oikea.

Hoitohenkilön vaihto ei välttämättä ole ihan yksinkertaista. Esim julkisella tai kelan ollessa mukana kuviossa.

Vierailija
9642/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, narsistin kanssa ei kannata mennä pariterapiaan, mutta onko kukaan koskaan huomannut, että oma terapeutti on narsisti? Minulla on vähän sellainen olo, etten oikein tiedä, onko terapeuttini lintu vai kala ja jo se, että minulla nousee tällainen mieleen, tuntuu huolestuttavalta. Menin hoidattamaan itseäni narsistin jättämistä traumoista ja jos hoitajani onkin toinen narsisti. 

Mistä tällainen olo tulee? Minusta tuntuu, että aika helposti täällä osalla lentelee näitä narsistileimoja eri ihmisille. Itse myös narsistisia piirteitä omanneen henkilön kanssa joskus olen seurustellut ja huomannut itsestäni sen, että olen hirveän varovainen ihmisten kanssa, monesti tulee juuri tuollainen olo ettei tiedä onko toinen lintu vai kala.

Narsistisen suhteen jälkeen näkee ihmisissä herkästi narsistisia piirteitä, kun on tiedostanut ne. Oma altistuminen on herkistänyt aivot huomaamaan toiminnan ja siksi niitä piirteitä näkee paljon ympärillä. joillakin on vain yksi piirre, mutta se heti varoittaa sinua. Yksi tai kaksi piirrettä ei tee vielä narsistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9643/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko, ihan mukava mies alkuun, muuttui noin 10 v sitten tiuskivaksi. Jos sanoin jostain asiasta mielipiteeni, aina vastusti kivenkovaan ja intti niin kauan, kunnes joku muu tuli ja sanoi, että olen oikeassa. Sitten totesi vain , ai jaa. En käsittääkseni ole tehnyt mitään väärin tai ollut häntä kohtaan loukkaava. Sitten lopetti täysin puhumisen minulle, jos Hänellä on jotain asiaa minulle, kertoo sen jollekin toiselle, jonka tehtävä on Hänen mielestään kertoa sen minulle, ja minun pitäisi totella sokeasti.

Koska minulla on terve itsetunto, lopetin Herralle puhumisen kokonaan, tervehtimisen lopetin noin 5 vuotta sitten, koska sitä vastausta ei tule. 

Valinta on Hänen, minä en tarvitse elämääni 80 v miestä, jonka käytöstavat on kuin teini-ikäisellä. Kiukutelkoon loppu elämänsä ja hoitakoon ruhonsa hautaan, itse on tiensä valinnut.

Testosteronin lasku aiheuttaa ärtyisyyttä. Vanhoilla miehillä se näkyy, että pinna kiristyy nopeasti. Samanlaista sietokykyä ei ole kuin nuorena. Ehkä oli jostain vaan eri mieltä kanssasi aikaisemmin ja välillenne kehittyi väittely. Sitten toi testosteronin lasku hoitaa loput tuosta appiukon käytöksestä. 

Meillä kävi vaimon kanssa niin, että niin, että raskauden aikana kilpirauhasarvot muuttuivat, en muista kumpaan suuntaan, mutta vaimo muuttui tosi negatiiviseksi. Kaikki mitä tein, ärsytti häntä. Tyroksiiniä tms sai lääkkeeksi ja vaimo muuttui tosi lempeäksi.

Olenkin jälkikäteen miettinyt, kun niitä narsistisia piirteitä tuli myöhemmin, mietin voiko niitä oireita hoitaa samalla tavalla...

Vierailija
9644/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" koska minulla on terve itsetunto lopetin herralle puhumisen kokonaan...."

Todellakin?

Vierailija
9645/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus sekoittaa naisen elimistön/ jaksamisen ja elämän vuosiksi.

Parasta on usko/ toivo ja rakkaus hoidoksi suurempaan osaan casejä.

Eikä tyroksiini.

Lempeyttä vaimossa lisää se että puoliso auttaa/ tukee ja ennenkaikkea.

Ei kasaa paineita ja liikaa odotuksia/ vaatimuksia.

Ja/ tai lähde erinomaisesti pettämään silloin kuin sitoumusta koetellaan.

Vierailija
9646/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mainostettu jo ennenkin tätä YouTube-kanavaa, mutta en lakkaa itse ihastelemasta sitä, miten taitavasti Danielle Radin kiteyttää tiukkaa asiaa kolmen minuutin videoihinsa:

https://www.youtube.com/channel/UC5i5UgZS1dBxvhd3Yw7Posw

Olen itse saanut näistä paljon apua toipumisen tielläni ja suosittelen lämpimästi niihin tutustumista. Aiemmin katselin mm. Dr Ramania ja Narsisti vs Minä -kanavaa, mutta tuntuu että näistä Daniellen videoista saa saman sisällön ja enemmän paljon lyhyemmässä ja napakammassa muodossa.

Vierailija
9647/10671 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni 19 vuotta ymmärtää, että puoliso on narsisti. Sitä ennen oli selittämätön paha olo koko ajan. Riittämättömyyden tunne, vaikka olisin tehnyt kaikkeni. Aina se olo, että jos puoliso vain yrittäisi vähän parisuhteen eteen ja saisin takaisin sen ihmisen, johon rakastuin.

Itselleni oli ensiarvoisen tärkeää ymmärtää, että olin narsistin kanssa tekemisissä. Palat loksahteli kohdilleen ja kaikki kysymykset päässäni saivat vastaukset. Olin aina luullut, että narsisti on joku todella synkkä, paha, musta tyyppi -nyt ymmärsin, että pelaa montaa peliä samaan aikaan ja on eri tilanteisiin eri naamiot. Sillä välillä mukavan tyypin esittämisellä saa uhrin jäämään ja yrittämään. Kun asiat saivat selityksen, ymmärsin myös että ei sitä ihmistä ole olemassakaan johon rakastuin. Ja ettei toinen tulisi muuttumaan ainakaan parempaan suuntaan.

Tuntuu niin typerältä, että minä, fiksu ja koulutettu ihminen kulutin 20 vuotta elämästäni hukkaan narsistin kanssa ja sain pysyviä vaurioita. Toisaalta, olen nyt vahvempi ja viisaampi. Ymmärrän elämästä ja erilaisista elämäntilanteista paljon enemmän kuin nuorena.

Samalainen tarina täällä. Narsistiksi luullaan aina ensin ihmistä, joka kiusaa muita ja elvistelee. Narsisti ei ole sellainen. Minun puoliso oli luonteeltaan kiltti ja ystävällinen, ei mitenkään mahtaileva vaan sellainen maan läheinen luonnollinen kaunotar. Joitakin kritiikkiherkkyyttä oli heti alussa, mutta se ei tee kenestäkään huonoa. Vaimo oli jotenkin flirtti, kun pääsi kotiympyröistä pois. Pukeutuminen oli erilaista ulos mennessä kavereiden kanssa kuin minun kanssani, pitkät saappaat ja nahkahousut. Minun kanssani ei ikinä. Sain hänet kuitenkin vaimokseni. Naimisiinmenon jälkeen rauhoituin, koska luulin, että nyt olen se ykkönen. Naimisiinmenon jälkeen ihmettelin, kuinka kaverit ja perhe olivat hänelle tärkeitä. Ei siis minun perhe vaan hänen isänsä, äitinsä, sisaruksensa. Minun oli vaikea ymmärtää tätä, että me emme olleet vielä perhe. Sitten tuli lapsia. Minä itse olin perhekeskeinen eli vaimo ja lapset. Jotenkin aina minulla oli tunne, että joku muu on tärkeämpi kuin minä. Viimeisin lapsen syntymän jälkeen se narsisti kuoriuitu esiin. Vaimo alkoi elää minä minä elämää. Kaikki meni minun edelle prioriteettilistassa. Vaimo puhui kyllä rakkaudesta, mutta se ei näkynyt missään. Alkoi tulla kaikkea riitaa ihmeellisistä asioista. Kuinka en omista häntä. Alkoi tulla mahdottomia vaatimuksia, mihin ei ollut mitään järkiselityksiä. Riitoja mistä vaan. Minulla ei saanut olla mielipiteitä. Lopulta tajusin, että pettää. Ei myöntänyt mitään pettämistä. Kaikki kuitenkin viittasi siihen, paljon selityksiä kaikista asioista, pisimmät selityksen kestivät 3tuntia ja olivat vaimon yksinpuhelua. Ei voinut myöntää edes niitä asioita, joista minulla oli faktaa. Kaiken sen valehtelun jälkeen tajusin, että pettämistä on ollut koko parisuhteen aikana, koska käytti samoja lauseita kuin joskus aikanaan. Vaimo suuttui aina minulle ihan kaikesta. ihmettelin, mitä teen väärin. Yhdestä asiasta hän ei suuttunut, kun minulle tuli kondylooma. Minulla oli nuorena ollut se ja luulin, että se oli aktivoitunut todella pitkän ajan jälkeen. Kerroin sen vaimolla ja selitti minulle kuinka se ei ole mikään kondylooma vaan hiiva. Siksi tämä, josta hän ei suuttunut, kertoo hänen syyllisyydestään sekä hänen ristiinpuhumisensa. Tajusin kaiken vasta niin myöhään, koska rakastin ja halusin luottaa. Odotin kokoajan, että vaimo "normalisoituu" ja saan vaimorakkaani takaisin.

Nyt kun olen puhunut vaimon kanssa enemmän meidän parisuhteen tapahtumista, mitään hän ei myönnä eikä ole koskaan pyytänyt anteeksi mitään. Tapahtumista alkoi melkoinen aivosekamelska päässäni, että mitä tapahtuu. Lopulta kuitenkin tajusin, että valheiden kautta kaikki alkoi paljastua. Vaimo valehteli kaikista asioista ja puhui itsensä solmuun. Vaikka sain hänet kiinni valehtelusta, sain häneltä vain uusia selityksiä. Mistään hän ei ottanut vastuuta. Elämäni romahti ensin sen takia, että hän on pettänyt ties kuinka monta kertaa. Sitten jälkiselvittelyissä tajusin, että hän ajattelee ja kokee elämänsä ihan eri lailla kuin minä. Olin epäillyt narsismia muutaman vuoden, koska vaimon minä minä elämä oli niin vahvaa. Luin paljon narsisteista ja lopulta tajusin, että vaimossani on paljon piilonarsistin ominaisuuksia. Sen tajuttuani kaikki palaset alkoivat loksahtaa kohdalleen ja aloin saada omasta elämästä jäälleen kiinni.

Elämä sujuu nyt hyvin, vältän aiheita, jotka triggeröi häntä. En halua lapsistani uusia narsisteja. Olen se sulake lasten ja vaimon välissä. Vaimon narsisti ominaisuus näkyy lapsi-äitisuhteessa niin, että hän välillä pyytää heiltä jotain palveluksia ja paljon halaamisia. En tiedä riittäkö minun kehut vai rupeaako pettämään uudestaan jossain vaiheessa.

Jätin paljon tapahtumia pois. 

Ootko kuunnellut Narc Dailyn Andrew'ta. On eronnut narsistinaisesta.

Miten voit fyysisesti ja henkisesti? Miehet eivät välttämättä aina huomaa tai välitä omasta voinnistaan.

Kiitos kun kysyit. Sait kyyneleen silmänurkkaani. Olen lamaantunut ja voimaton. Fyysisesti kukaan ei huomaa, että voin huonosti. On minulla joitakin fyysisiä oireita. Voi olla, että johtuvat stressistä/traumasta. En pysty käsittelemään elämän haasteita. Niitä on nyt liikaa. Tukea ei miehenä oikein saa mistään. Taaperran ja yritän selviytyä päivittäisistä perushaasteista. Olen pitänyt kiinni siitä, että pyrin liikkumaan itse säännöllisesti, että saan elämääni jotain ilon hetkiä ja nämä hetken saavat myös mieleni paremmalle tuulelle. Tavallaan kun olen ollut niin perhekeskeinen, pettäminen ja narsistimainen käytös ovat vieneet minulta sen minkä vuoksi tehdä töitä ja asioita. Perhe ja vaimo ovat olleet minun selkeä ykkönen elämässäni. Nyt täytyy opetella elämään myös itseä varten.

Olkoon tämä sinulle historiaa

Youtubessa Cluster B Milkshake, narsistinainen, saattaa olla silmiäavaavaa katsottavaa miehelle, joka on joutunut sellaisen kohteeksi.

Vierailija
9648/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka on pääosin mukava mutta hänessä on myös paljon narsistisia piirteitä. Mm. epämääräinen toiminta selän takana. Tunne on outo kun tavallaan haluaisin hänestä eroon mutta koen hänet kuitenkin tärkeäksi ja se tuntuisi väärältä. Voisin luultavasti kuitenkin paremmin hänestä kokonaan erossa, mutta irroittautuminen tuntuu mahdottomalta muodostuneen siteen vuoksi.

Vierailija
9649/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Appiukko, ihan mukava mies alkuun, muuttui noin 10 v sitten tiuskivaksi. Jos sanoin jostain asiasta mielipiteeni, aina vastusti kivenkovaan ja intti niin kauan, kunnes joku muu tuli ja sanoi, että olen oikeassa. Sitten totesi vain , ai jaa. En käsittääkseni ole tehnyt mitään väärin tai ollut häntä kohtaan loukkaava. Sitten lopetti täysin puhumisen minulle, jos Hänellä on jotain asiaa minulle, kertoo sen jollekin toiselle, jonka tehtävä on Hänen mielestään kertoa sen minulle, ja minun pitäisi totella sokeasti.

Koska minulla on terve itsetunto, lopetin Herralle puhumisen kokonaan, tervehtimisen lopetin noin 5 vuotta sitten, koska sitä vastausta ei tule. 

Valinta on Hänen, minä en tarvitse elämääni 80 v miestä, jonka käytöstavat on kuin teini-ikäisellä. Kiukutelkoon loppu elämänsä ja hoitakoon ruhonsa hautaan, itse on tiensä valinnut.

Testosteronin lasku aiheuttaa ärtyisyyttä. Vanhoilla miehillä se näkyy, että pinna kiristyy nopeasti. Samanlaista sietokykyä ei ole kuin nuorena. Ehkä oli jostain vaan eri mieltä kanssasi aikaisemmin ja välillenne kehittyi väittely. Sitten toi testosteronin lasku hoitaa loput tuosta appiukon käytöksestä. 

Meillä kävi vaimon kanssa niin, että niin, että raskauden aikana kilpirauhasarvot muuttuivat, en muista kumpaan suuntaan, mutta vaimo muuttui tosi negatiiviseksi. Kaikki mitä tein, ärsytti häntä. Tyroksiiniä tms sai lääkkeeksi ja vaimo muuttui tosi lempeäksi.

Olenkin jälkikäteen miettinyt, kun niitä narsistisia piirteitä tuli myöhemmin, mietin voiko niitä oireita hoitaa samalla tavalla...

No höpöhöpö juuri korkea testohan aiheuttaa aggressiivista käytöstä ja kun tasot laskee niin se vastaa vähän kuin lauhduttavaa kastrointia.

Vierailija
9650/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkiutunut yhdestä narsistisesta ystävästä eroon ja pakko sanoa, että ei ole ollut häntä kertaakaan ikävä, vaikka hänen vaikutuspiirissään sellainen käsitys jotenkin vääristyi, että olisi minulle jotenkin tärkeä.

Satuin vain kuulumaan sellaiseen elämänvaiheeseen hänelle, että hän pystyi hyötymään minusta. Apu ei koskaan ollut vastavuoroista. Pyysi kyytiä opiskelupaikkaan usein, hänen mielestään ei tehnyt isoa mutkaa minulle. Mutta 10 km 2*päivässä viitenä päivänä viikossa tekee jo 100km mikä on opiskelijalle iso hinta toisen bensoista. Toki lupasi maksaa bensoja, ei koskaan tietenkään maksanut.

Opiskelijaruokalassa huomasi kassalla, että hups vaan, oli unohtanut lompakon kotiin ja jouduin maksamaan hänenkin ruuat.

Saattoi myös kovaan ääneen kauhistella vaatteitani "ai kauhee, mitä sulla on päällläs?" tai sanoa, että henkeni haisee tai haisen hielle (en haissut, halusi vain loukata).

Osasi myös aloittaa tekoitkun kuin napista painamalla jos tarvitsi jotain, erityisesti miehiin tämä tepsi ja käytti sitä todella paljon hyväkseen. Pääsi jopa kursseista läpi kun kävi tirauttamassa itkut proffalle ja juuri se kurssi oli se, mistä valmistuminen muka riippui. Buustasi egoaan iskemällä opiskelukavereiden poikaystäviä ja rakasti kaikkea sen aikaansaamaa draamaa.

Tarkemmin ajateltuna en tainnut varsinaisesti pistää välejä poikki, vaan hän ei vaan enää hyötynyt minusta ja en jaksanut tekohengittää "ystävyyttä".

Vierailija
9651/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti todellakin tuntuu tekevän täysin päinvastoin kuin sanoo. Aika käsittämätöntä kun tässä eräänkin kaverin meininkiä katsonut ja yleensä se menee aina niin että hän vaikkapa kertoo ettei pidä jostain tyypistä ja heti kohtahan hän onkin oma-aloitteisesti tämän tyypin kanssa yhteyksissä. Miksi jos ei muka tykkää? Ylipäätään kaikki tällaiset tykkäämisjutut tuntuu olevan täysin ristiriidassa sanat vs teot. Ellei sitten ihan minua ärsyttääkseen jotenkin vaan tahallaan tee. Olen alkanut epäilemään kaikkea mitä sanoo.

Vierailija
9652/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä ystävästä meni vähän maku niin sanotusti kun ensin kertoi haluavansa kanssani parisuhteeseen ja ne sellaiset ylistelut sun muu päälle. Kun en sitten innostunut ajatuksesta, selän takana vikittelikin kaveriani, vaikka minulle antoi ymmärtää ettei kaveri kiinnosta. Aika ajoin yrittänyt kaveria pehmitellä, mutta kun ei tämäkään tartu täkyyn niin palasi taas pehmittelemään minua. On tämä vain aikamoista.

Vierailija
9653/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teidän narskujen elämä sanojensa mukaan jatkuvaa jännittävää seikkailua ja jopa vessareissullakin aina tapahtuu? Alkaa jo huvittamaan kun jollain jääkaappikäynnillä tapahtuu asioita joita on hyvin vaikea kuvitella todeksi ja vaikuttaa keksityltä, mitä lie "liukastuin banaaninkuoreen ja otin kattolampusta kiinni kun meinasin kaatua ja sitten heilahdin pää edellä jääkaappiin ja ovi paiskautui kiinni". Ihan tosissaan tuntuvat kertovan tuon tasoista juttua.

Vierailija
9654/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutut voivat olla tuolla paisuttelua, mutta nyt ikääntyvän narskun kanssa on yleistynyt vain joka ikisen tekemisen sanoittamiseen. Ei ilmeisesti jaksa enää keksiä juttua ja sen sijaan kertoo koko ajan mitä tekee, on tekemässä tms. Hänestä se on varmaan maailman kiehtovinta, minua ei varsinaisesti kiinnosta, että on menossa vessaan, ottaa kupin kahvia, käy vaihtamassa paidan  jne jne. Ei pysty tekemään mitään sanoittamatta sitä!

Muutenkin olen huomannut, että kun on alkanut selkeästi ikääntyä, niin ei jaksa niin keksiä enää uusia juttuja kuten ennen. Sen sijaan alkaa muistuttaa puhuvaa päätä joka vaan puhuu, puhuu, puhuu. Se ennen karismaattinen ihminen, jota kaikki kuuntelivat silmät säihkyen, on muuttunut jankkaajaksi ja samojen juttujen kertojaksi. Kuulijat ovat kuulleet jutut kymmeniä kertoja, näyttävät kyllästyneiltä ja narsku vaan kertoo juttua sille yksinään nauraen ja huomiosta nauttien. Eikä nyt kuitenkaan mikään muistisairas tms, alle kuusikymppinen ihminen.

Vierailija
9655/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutut voivat olla tuolla paisuttelua, mutta nyt ikääntyvän narskun kanssa on yleistynyt vain joka ikisen tekemisen sanoittamiseen. Ei ilmeisesti jaksa enää keksiä juttua ja sen sijaan kertoo koko ajan mitä tekee, on tekemässä tms. Hänestä se on varmaan maailman kiehtovinta, minua ei varsinaisesti kiinnosta, että on menossa vessaan, ottaa kupin kahvia, käy vaihtamassa paidan  jne jne. Ei pysty tekemään mitään sanoittamatta sitä!

Muutenkin olen huomannut, että kun on alkanut selkeästi ikääntyä, niin ei jaksa niin keksiä enää uusia juttuja kuten ennen. Sen sijaan alkaa muistuttaa puhuvaa päätä joka vaan puhuu, puhuu, puhuu. Se ennen karismaattinen ihminen, jota kaikki kuuntelivat silmät säihkyen, on muuttunut jankkaajaksi ja samojen juttujen kertojaksi. Kuulijat ovat kuulleet jutut kymmeniä kertoja, näyttävät kyllästyneiltä ja narsku vaan kertoo juttua sille yksinään nauraen ja huomiosta nauttien. Eikä nyt kuitenkaan mikään muistisairas tms, alle kuusikymppinen ihminen.

No kyllä! Oma tuttavuuteni viestittelee jatkuvasti tyyliin menen suihkuun tai syön leipää, koska ilmeisesti hänen tekemisensä tietenkin kiinnostavat koko maailmaa. Harvoin edes kysyy, mitä minä teen tai mitä mulle kuuluu.

Ja jos on vähänkään sairautta tai muuta draaman aihetta, niin auta armias! Sitä pientä nuhanpoikasta ruoditaankin sitten melkein viikkokaupalla ja hän on jo suunnilleen teho-osastolle suuntaamassa.

Vierailija
9656/10671 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen tuosta aiemmasta "ystävän" kommentoimasta olemattomasta hienhajusta. Joskus parikymppisenä kesken jonkun kesäjalkineita koskevan keskustelun taipumuksia omaava äiti sanoi, että sinun jalkasi haisivat kyllä pahalta jo vauvana. Nyt naurattaa, silloin ei. Luulin kauan että olin vain syntymästä asti erityisen pahanhajuinen ihmisolento. (ihan normaali siis)

Vierailija
9657/10671 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma narsistipuoliso sanoi kerran minulle, että voisi mennä kanssani naimisiin ellei henkeni haisisi. Tuntui todella pahalta. Pesen hampaat hyvin aamuin, illoin, raaputan kielen, käyn useammin ja säännöllisemmin hammaslääkärissä ja hammashygienistillä kuin hän. Olen selvittänyt asiaa ja nämä suunhoidon ammattilaiset vakuuttelevat että proppuja tms ei ole, eikä myöskään hajua. Ehkä halusi vain loukata.

Samoin kun kävi ilmi, että emme voi saada lapsia (luojan kiitos näin jälkikäteen ajateltuna) hän "lohdutti", että eipä minun geeneilläni nyt hirveästi olisikaan jälkipolville annettavaa! En ymmärrä kuka sanoo tuollaista ja millä sitä sitten mitataan. Joo, olen aika tavallisen näköinen, mutta ihan hauskan näköinen kuitenkin. Entinen ammattiurheilija, missä menestyin ihan mukavasti ja äo poikkeuksellisen korkea. Mutta narsistinen puoliso varmasti näkee asian niin, että hän on joku periyttämisjumala ja minä niin heikkoa ainesta, että parempi kun en tule äidiksi..

Vierailija
9658/10671 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että narsisti syyttelee muita niistä asioista joita inhoaa itsessään. Voi haukkua esim muita lihaviksi, laiskoiksi, hienhajuisiksi jne, vaikka haukkujen kohde olisi hoikka, ahkera ja raikas, narsisti itse taas kaikkia haukkumiaan asioita. Narsistin mieli ja keskustelutyyli on jotenkin sen tyylinen, että jos hän vain jotain sanoo, niin asia muuttuu siksi. Ainakin hänen omassa mielessään.

Vierailija
9659/10671 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma narsistipuoliso sanoi kerran minulle, että voisi mennä kanssani naimisiin ellei henkeni haisisi. Tuntui todella pahalta. Pesen hampaat hyvin aamuin, illoin, raaputan kielen, käyn useammin ja säännöllisemmin hammaslääkärissä ja hammashygienistillä kuin hän. Olen selvittänyt asiaa ja nämä suunhoidon ammattilaiset vakuuttelevat että proppuja tms ei ole, eikä myöskään hajua. Ehkä halusi vain loukata.

Samoin kun kävi ilmi, että emme voi saada lapsia (luojan kiitos näin jälkikäteen ajateltuna) hän "lohdutti", että eipä minun geeneilläni nyt hirveästi olisikaan jälkipolville annettavaa! En ymmärrä kuka sanoo tuollaista ja millä sitä sitten mitataan. Joo, olen aika tavallisen näköinen, mutta ihan hauskan näköinen kuitenkin. Entinen ammattiurheilija, missä menestyin ihan mukavasti ja äo poikkeuksellisen korkea. Mutta narsistinen puoliso varmasti näkee asian niin, että hän on joku periyttämisjumala ja minä niin heikkoa ainesta, että parempi kun en tule äidiksi..

Meillä haukuttiin alapääni haju vaikka peseydyin joka päivä ja ex kerran viikkoon tai kahteen. En muista käytiinkö yläpään hajut läpi. Ex myös kertoili joskus kiusatakseen miten oli muille "paremmille" exilleen antanut tuntikausia suuseggsiä. Oikeasti tyypiltä puuttui loppuvaiheessa hampaat suusta kun ne aiemmin olivat olleet keltaisia, mustia, heiluneet ja hajoilleet pois...

Myös sain kuulla miten olen maho kun en ollut tullut raskaaksi. Ex myös kerran löi alavatsaani etten voisikaan tulla. Siis näitä uskomattoman sairaita tarinoita riittää. Yhä edelleen haluaisi että olen kanssaan, autan rahallisesti yms. ja haukkuu kun "lupasin" olla kanssaan aina ja sitten rikoinkin lupaukseni haluamalla eron. Eihän kukaan terve vonkuisi tuollaista vaan hyväksyisi eron mukisematta. Kuin pieni lapsi.

Vierailija
9660/10671 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on kyllä tosiaan jännä kumppani. Kun ollaan parisuhtessa, kohtelee kuin ilmaa ja säännöllisin väliajoin karjuu pää punaisena että haluaa erota. Kun toivottu ero viimein koittaa, alkaa rakkauspommitus ja takaisinimurointi. Jos me puolisot olemme niin ala-arvoisia haisuleita, ettei meitäpäin voi edes katsoa, niin jännä että ero ei sitten kuitenkaan ollut se narsistin haluama asia, vaikka sitä säännölliseen toitotti.

Minunkin ex ei kaihtanut mitään keinoja, vaan uhkaili täysin kasuaalisti itsemurhalla jos en vastannut viesteihin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän