Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu, että alan (vihdoinkin) vihata erästä narsistia, joka tuntuu saavan erityistä tyydytystä siitä, että pääsee pahoittamaan toisen mielen aina jonain juhlapäivänä. Joulu, uusivuosi, pääsiäinen, juhannus. Aina sama homma. Ei voi olla sattumaa. Tietää, että kun toinen odottaa kivaa juhlapäivää niin pystyy silloin kylmällä ja tylyllä käytöksellä iskemään märän rätin kasvoille ja loukkaamaan.
Ei oo sattumaa että juhlapyhien aikaan pinna kiristyy narsistillakin, mutta ei hän toisten mieltä ala pahoittamaan sen vuoksi että se olisi kivaa ja että nauttisi siitä kun saa toisten joulumielen pilattua. Sun tekstis oikeastaan vois olla juurikin sen narsistin tekstiä.
Et ole sitten perehtynyt narsismiin yhtään? Nimenomaan narsistilla on tunne-elämä täysin negatiivisten tunteiden valtaama. Hänen tunnepalettiinsa kuuluu vahvimmin viha ja kateus. Toimintarepertuaariin kolulutus, rankaisu ja ankeuttaminen.
Dr Phil puhuu käsitteellä leveling. Koska narsistilla on kurja olo ja sinulla hyvä niin narsisti ei kestä sitä. Hän ei myöskään pyri itse sieltä kurjuudesta mukavaan oloon vaan haluaa vetää sinut tasolleen sinne kurjaan oloon. Näin hän ei tunne enää sinun olevan yläpuolellaan ja paremmassa asemassa.
Eksäni pilasi loppuaikoina jokaisen joulun mykkäkoulullaan tai raivareillaan, välillä molemmilla. Lapsetkin sitä joka joulu muistelevat edelleen. Tämä ketju on ollut loistava ! Itse päättelin aikoinaan, että syynä oli minun ja lasten jouluilo, jota hän ei kestänyt ja täältä olen saanut vahvistuksen. Ei hän joulusta paljon paineita saanut ainakaan ulkoisesti, koska minä sen joulun aina kokonaan valmistelin. Alkujouluina kuvittelin, että yhdessä valmistellaan, mutta alkoi kiukuttelu ja sairaan esittäminen ja ymmärsin lakata vaatimasta.
On ollut ihanaa hänen jälkeensä viettää rentoja, rauhallisia jouluja, kun traumat ovat minulla ja lapsilla vähitellen helpottuneet.Kummaa tuo ettei narsisti kestä syvää iloa läheisiltään. Hän ei osaa sitä tunnetta ja siksi
vastustaa?
Minun ex sai järkyttävän raivarin samana päivänä kun piti lähteä lappiin. No, en lähtenyt kun olin niin shokissa. Ja kuinka siitä syyllistettiin jälkikäteen...
Sama myös jouluna. Alkoi lähtiessä hidastella tahallaan. Kukaan muu kuin narsisti ja jotkut lapset ei hidastele tärkeässä hetkessä kiusatakseen.
Kommenteissa on kohtalotovereiden juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä luetellaan todella paljon noita selkeästi negatiivisia piirteitä, mykkäkouluja ja murjottamista jne. Kun luettelee vain paskoja juttuja, niin ihmiset ihmettelevät, että mikset vain lähde tuollaisen ihmisen luota? Mainitsematta jää usein se, että narsistit osaavat kyllä tarvittaessa esittää ihanaa ja huomaavaista ja hyvää keskustelukumppania. Varsinkin alussa narsistiin tutustuessa he ovat todellä ystävällisiä ja iloisia ja mukamas kiinnostuneita sinusta. Vasta sitten alkavat mykkäkoulut, syyttely, murjottaminen ja yleinen vittumaisuus. Mukavaa esitetään aina sitten sopivassa välissä ettei siinä ehdi kyllästyä ja jättää tätä ihmistä. Itsellä siis kokemusta tällaisesta kaverisuhteessa.
Kyllä. Narsisti on hurmurivaihteessa parhaimmillaan todella magneettinen! Usein jostain syystä hyvin komea, tyylikäs, karismaattinen, pidetty, Monen silmissä todellinen saalis. Osaa sanoa ulkoaopeteltuja lauseita, jotka vihjaa että hän on myös herkkä, loukattu, emotionaalisesti kypsä jne.
Nämä muut puolet paljastuu myöhemmin ja silloin olet jo ehtinyt rakastua palavasti hänen antamaan kuvaa, joka tippuilee palasina kuin eilisen meikki. Ja jäljelle jää vain iso hämmennys siitä kumpi on se pää jossa viiraa.
-naaman punoitus
- änkytys
-en osaa puhua
-pitääpä ryhtyä toimenpiteisiin
-soittaa hälytyssoiton
- tekeytyy tolloksi
ym ym...
Monellako on kokemusta siitä, että narsistin kanssa on mahdotonta käydä mitään suhteenlopettamisia läpi asiallisesti vaan narsisti pakenee ja lopulta itsekin vaan antaa periksi, kun ei jaksa hakata päätään seinään ja tietää, ettei saisi mitään järkevää ulos narsistista?
Narsisti-isäni ja äitini erosivat. Kerran he asuivat vuoden erillään, mutta palasivat yhteen ja kun myöhemmin erosivat oikeasti niin suhde loppui 20 vuotta aikaisemmin kuin saivat aikaan virallisen avioeron ja osituksen.
Minut naristinen eksäni ghostasi suhteen päätteeksi, ei jättänyt. No, se oli vain viiden kuukauden suhde, ei vuosien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään toisella kokemusta narsistista, jolla oli suuret puheet seksistä, mutta toteutus sakkaa? Hän puhui ja viestitteli kaikenlaista mitä hän tekisi minulle ja kanssani, mutta puheet eivät koskaan kohdanneet todellisuutta.
On. Innostuneet puheet, jotka ei toteudu.
"Keittiön pöytä! Miten kuuma ajatus!"
"Auto, joskus pitää kokeilla!"
"Seksi on mulle niin tärkeää. pelkään että vakiintunut suhde ei sisältäisi sitä tarpeeksi"
"Joo, kiristyskorsetti pitää jokaisella olla! Oi mitä ehdotuksia"
"Yllätykset on parhaita!"Ehdotusten/toteutusten hetkellä tulos: nolla.
Aina on joku selitys miksei. Ei kai nyt kun pöytää ei ole pyyhitty, ei kai nyt kun en ole yhtään tunnelmassa, itseasiassa mua innostaakin paljon enemmän 'joku juttu', matto ei ole takan edessä ja valaistus liian kirkas...
=seksuaalisuus on hyvin vähäistä ja kaavamaista.
Ero puheisiin poikkeuksellinen. Kuten monessa muussa teemassa...Joo. Haluan nuolla sun ***. Haluan nuolla tän sun rinnoilta. Haluan ottaa sut keittiön tasoa vasten. Haluan pestä sut. Haluan, haluan, haluan...
Oikeasti 95 % lähetyssaarnaajaseksiä, josta pyrki selviämään mahdollisimman vähällä kosketuksella ja ihokontaktilla ja jo kuukauden jälkeen vain 1-2 x vko noin 10-15 min.
Valaistus oli tarkkaan kontrolloitu ja minä myös. Pasmat meni narsistilta heti sekaisin, jos yritin vuorostani ottaa ohjat käsiini hetkeksi.
Häntä ei kiihottanut yhtään se, miten hänen kosketuksensa vaikuttaa minuuun ja mun o oli ihan yhdentekevä. Sain saada (jos ehdin) tai olla saamatta. Kun hän koski rintoihini (harvoin) niin oli kuin joku teini olisi vähän salaa ja vaivihkaa halunnut kokeilla miltä ne tuntuvat. Ei silleen, että olisi halunnut yhtään miettiä, että mitä se kosketus saa minut tuntemaan ja tuottaa mitään hyvää sillä.
Isoin ero just tuo: hän ei halua/osaa miettiä miltä kosketus tuntuu minusta. Ilman empatiaa on vaikeaa osata tai nauttia toisen hyvästä. Siksi usein tulos seksuaalisesti sädehtivän auran jälkeen hyvin teinimäinen yksipuolinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään toisella kokemusta narsistista, jolla oli suuret puheet seksistä, mutta toteutus sakkaa? Hän puhui ja viestitteli kaikenlaista mitä hän tekisi minulle ja kanssani, mutta puheet eivät koskaan kohdanneet todellisuutta.
On. Innostuneet puheet, jotka ei toteudu.
"Keittiön pöytä! Miten kuuma ajatus!"
"Auto, joskus pitää kokeilla!"
"Seksi on mulle niin tärkeää. pelkään että vakiintunut suhde ei sisältäisi sitä tarpeeksi"
"Joo, kiristyskorsetti pitää jokaisella olla! Oi mitä ehdotuksia"
"Yllätykset on parhaita!"Ehdotusten/toteutusten hetkellä tulos: nolla.
Aina on joku selitys miksei. Ei kai nyt kun pöytää ei ole pyyhitty, ei kai nyt kun en ole yhtään tunnelmassa, itseasiassa mua innostaakin paljon enemmän 'joku juttu', matto ei ole takan edessä ja valaistus liian kirkas...
=seksuaalisuus on hyvin vähäistä ja kaavamaista.
Ero puheisiin poikkeuksellinen. Kuten monessa muussa teemassa...Joo. Haluan nuolla sun ***. Haluan nuolla tän sun rinnoilta. Haluan ottaa sut keittiön tasoa vasten. Haluan pestä sut. Haluan, haluan, haluan...
Oikeasti 95 % lähetyssaarnaajaseksiä, josta pyrki selviämään mahdollisimman vähällä kosketuksella ja ihokontaktilla ja jo kuukauden jälkeen vain 1-2 x vko noin 10-15 min.
Valaistus oli tarkkaan kontrolloitu ja minä myös. Pasmat meni narsistilta heti sekaisin, jos yritin vuorostani ottaa ohjat käsiini hetkeksi.
Häntä ei kiihottanut yhtään se, miten hänen kosketuksensa vaikuttaa minuuun ja mun o oli ihan yhdentekevä. Sain saada (jos ehdin) tai olla saamatta. Kun hän koski rintoihini (harvoin) niin oli kuin joku teini olisi vähän salaa ja vaivihkaa halunnut kokeilla miltä ne tuntuvat. Ei silleen, että olisi halunnut yhtään miettiä, että mitä se kosketus saa minut tuntemaan ja tuottaa mitään hyvää sillä.
Isoin ero just tuo: hän ei halua/osaa miettiä miltä kosketus tuntuu minusta. Ilman empatiaa on vaikeaa osata tai nauttia toisen hyvästä. Siksi usein tulos seksuaalisesti sädehtivän auran jälkeen hyvin teinimäinen yksipuolinen kokemus.
Niinpä. Sen lisäksi, ettei mieti kumppanin tarpeita eikä sitä, miltä kosketus tuntuu, ei itse nauti yhtään siitä, että kumppani nauttii. Minua ainakin kiihottaa se, kun saan kiihotettua toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rohkaisen sua! Kyllä se vielä kirkastuu. Kyllä-vastaus on lähempänä työnantajalta kuin koskaan aikaisemmin.
Ja kyllä, olet turtunut. Sitä ei oikein tajua, kuinka helposti se käy. Siihen vain tottuu, että toinen ei tue. Meilläkin oli vain vaatimuksia ja haukkumista, lyttäämistä. Ei rohkaisua tai kannustusta. Sä ansaitset paremman ihmissuhteen. Ja olosi ja elämäsi taitaisi olla parempaa ihan vain yksinkin.
<3 Kiitos tuesta kaunis sinä. Arvostan. Tallensin viestisi puhelimeeni ja palaan siihen.
Tämä todisti kuinka isosti rohkaisu tuntuu, kuinka jokainen tarvitsee sitä joskus. Ja valitettavasti näyttää selvästi karun tilanteeni. En voisi saada kodissani tuollaista lausetta.
Ilmeisesti olen turtunut. Luulin et olen vaan vaativa ja "jokainen hoitakoon itse hommansa"
Et ole. Mutta ikävä kyllä siinä pihistelijän rinnalla sitten näivettää itseään. Musta on eron jälkeen tullut paljon positiivisempi monen asian suhteen. Jaan myös hyvästä mielestäni ja olostani mielelläni myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu, että alan (vihdoinkin) vihata erästä narsistia, joka tuntuu saavan erityistä tyydytystä siitä, että pääsee pahoittamaan toisen mielen aina jonain juhlapäivänä. Joulu, uusivuosi, pääsiäinen, juhannus. Aina sama homma. Ei voi olla sattumaa. Tietää, että kun toinen odottaa kivaa juhlapäivää niin pystyy silloin kylmällä ja tylyllä käytöksellä iskemään märän rätin kasvoille ja loukkaamaan.
Ei oo sattumaa että juhlapyhien aikaan pinna kiristyy narsistillakin, mutta ei hän toisten mieltä ala pahoittamaan sen vuoksi että se olisi kivaa ja että nauttisi siitä kun saa toisten joulumielen pilattua. Sun tekstis oikeastaan vois olla juurikin sen narsistin tekstiä.
Et ole sitten perehtynyt narsismiin yhtään? Nimenomaan narsistilla on tunne-elämä täysin negatiivisten tunteiden valtaama. Hänen tunnepalettiinsa kuuluu vahvimmin viha ja kateus. Toimintarepertuaariin kolulutus, rankaisu ja ankeuttaminen.
Dr Phil puhuu käsitteellä leveling. Koska narsistilla on kurja olo ja sinulla hyvä niin narsisti ei kestä sitä. Hän ei myöskään pyri itse sieltä kurjuudesta mukavaan oloon vaan haluaa vetää sinut tasolleen sinne kurjaan oloon. Näin hän ei tunne enää sinun olevan yläpuolellaan ja paremmassa asemassa.
Eksäni pilasi loppuaikoina jokaisen joulun mykkäkoulullaan tai raivareillaan, välillä molemmilla. Lapsetkin sitä joka joulu muistelevat edelleen. Tämä ketju on ollut loistava ! Itse päättelin aikoinaan, että syynä oli minun ja lasten jouluilo, jota hän ei kestänyt ja täältä olen saanut vahvistuksen. Ei hän joulusta paljon paineita saanut ainakaan ulkoisesti, koska minä sen joulun aina kokonaan valmistelin. Alkujouluina kuvittelin, että yhdessä valmistellaan, mutta alkoi kiukuttelu ja sairaan esittäminen ja ymmärsin lakata vaatimasta.
On ollut ihanaa hänen jälkeensä viettää rentoja, rauhallisia jouluja, kun traumat ovat minulla ja lapsilla vähitellen helpottuneet.
Sama juttu. Joulut ja mun syntymäpäivät olivat takuuvarmat päivät jolloin sai jonkin riidan aikaiseksi. Ja kyllä, joskus riittää, että yksi haluaa eripuraa. Hän oli suoraan sanottuna inhottava.
Tässä on mainittu tosi eri tyyppisiä narsisteja. Osa on passiivis-aggressiivisia ja vihaa täynnä, osa katkeria ja ilkeitä, osa yrittää saada muut tuntemaan huonommuutta ja epävarmuutta naureskelemalla muille, osa luo itsestään illuusion, joka ei vastaa todellisuutta, ja sitten on mainittu näitä, jotka pyrkivät hämärryttämään toisen todellisuudentajun ja itseluottamuksen.
Eli narsisti on ihminen, joka siirtää omat ongelmansa toiselle, syyttää muita omista ongelmistaan, omasta käytöksestään, pakoilee näin vastuuta, häpeää, syyllisyyttä ja todellisuutta. Eli voisiko yhteenvetona todeta, että narsistit pakoilevat kohtaamasta todellisuutta, itseään, ongelmiaan, tosiasioita. Eivätkä halua, että muutkaan niitä kohtaavat ja siksi kieltävät kaiken.
Jos narsisti häpeää tai pelkää muiden suhtautumista esim omaa käytöstään kohtaan tai pakoilee omia ongelmiaan, niin siirtää nämä toiselle, esim juo itse liikaa, syyttää jotain toista liiallisesta juomisesta tms. Jos tuntee olevansa surkea, tylsä, tyhmä, epävarma, yrittää uskotella olevansa jotain muuta ja alkaa esittää, että toinen on sellainen ja samalla siirtää nää tunteet toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on mainittu tosi eri tyyppisiä narsisteja. Osa on passiivis-aggressiivisia ja vihaa täynnä, osa katkeria ja ilkeitä, osa yrittää saada muut tuntemaan huonommuutta ja epävarmuutta naureskelemalla muille, osa luo itsestään illuusion, joka ei vastaa todellisuutta, ja sitten on mainittu näitä, jotka pyrkivät hämärryttämään toisen todellisuudentajun ja itseluottamuksen.
Eli narsisti on ihminen, joka siirtää omat ongelmansa toiselle, syyttää muita omista ongelmistaan, omasta käytöksestään, pakoilee näin vastuuta, häpeää, syyllisyyttä ja todellisuutta. Eli voisiko yhteenvetona todeta, että narsistit pakoilevat kohtaamasta todellisuutta, itseään, ongelmiaan, tosiasioita. Eivätkä halua, että muutkaan niitä kohtaavat ja siksi kieltävät kaiken.
Jos narsisti häpeää tai pelkää muiden suhtautumista esim omaa käytöstään kohtaan tai pakoilee omia ongelmiaan, niin siirtää nämä toiselle, esim juo itse liikaa, syyttää jotain toista liiallisesta juomisesta tms. Jos tuntee olevansa surkea, tylsä, tyhmä, epävarma, yrittää uskotella olevansa jotain muuta ja alkaa esittää, että toinen on sellainen ja samalla siirtää nää tunteet toiselle.
Ja pakoilee epävarmuutta itsestään. Ei varmaankaan ole oppinut käsittelemään tunteita ja siksi käyttää tällaisia keinoja. Eli varmaan helposti ahdistuu, häpeää ja tuntee epävarmuutta, ja sitten yrittää hallita näitä tunteita. Olisiko tämä muuten se tyyppi, jota yleisesti sanotaan narsistiksi, se yleisempi tyyppi, ja mahdollisesti se herkkänahkainen, joka on juuttunut uhmaikään, kun taas tällainen hallitseva tyyppi ja tyyppi joka luo itsestään jonkun illuusion, on varmaankin ns paksunahkainen. Lähempänä psykopaattia.
Tosiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rohkaisen sua! Kyllä se vielä kirkastuu. Kyllä-vastaus on lähempänä työnantajalta kuin koskaan aikaisemmin.
Ja kyllä, olet turtunut. Sitä ei oikein tajua, kuinka helposti se käy. Siihen vain tottuu, että toinen ei tue. Meilläkin oli vain vaatimuksia ja haukkumista, lyttäämistä. Ei rohkaisua tai kannustusta. Sä ansaitset paremman ihmissuhteen. Ja olosi ja elämäsi taitaisi olla parempaa ihan vain yksinkin.
<3 Kiitos tuesta kaunis sinä. Arvostan. Tallensin viestisi puhelimeeni ja palaan siihen.
Tämä todisti kuinka isosti rohkaisu tuntuu, kuinka jokainen tarvitsee sitä joskus. Ja valitettavasti näyttää selvästi karun tilanteeni. En voisi saada kodissani tuollaista lausetta.
Ilmeisesti olen turtunut. Luulin et olen vaan vaativa ja "jokainen hoitakoon itse hommansa"Et ole. Mutta ikävä kyllä siinä pihistelijän rinnalla sitten näivettää itseään. Musta on eron jälkeen tullut paljon positiivisempi monen asian suhteen. Jaan myös hyvästä mielestäni ja olostani mielelläni myös muille.
Sama. Eroaminen on paras palvelus.
Tarvitsisi olla paremmat Wikipedia jne muut narsismisanastosivut.
Esim Tukholman syndrooma on loistavan kuvaava termi tai traumabonding.
"Stop making excuses for shitty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase"
”Jos olisit tehnyt näin, niin sitten mä olisin tehnyt näin…”. Eli tietämättäni etukäteen, että jos vaikka valitsen illalliselle ylleni mustan mekon, niin hän ei avaa auton ovea minulle. Jos olisin valinnut punaisen mekon, niin hän olisi avannut oven ja kohdellut kuin ladyä. Kärjistetty esimerkki (ei nyt kyllä ihan kamalan kaukaa), mutta logiikka varmaan aukesi. Valintojeni mukaan minua joko rangaistiin tai palkittiin. Tai oikeastaan vain rangaistiin, sillä näinhän vain toimittiin silloin kun tein väärän valinnan. En siis saannut palkintoa….
Moni narsisti valehtelee huomattavan paljon. (Ei kaikki.)
Senkin huomasin vasta vuosien jälkeen. Kun muutama pieni asia oli täyttä puppua, aloin kyseenalaistaa aiempiakin puheita ja ehkä hieman epäillen kaikkia lausuntoja. Ja niinpä huomasin valehtelun olevan päivittäistä. Hurja määrä pieniä valheita. Isoista en saanut kiinni.
Arsismi ei ole sairaus/diagnoosi. Meissä jokaisessa on nars. piirteotä ja ne utlevat esille riippuen, iästä, seurasta, tilanteesta, enemmän ja vähemmän.
Sen sijaan havahduin hiljattain törkeän manipuloivan henkilön puhetyylin. Kyseinen hlö on entinen alkoholisti/mt-ongelmainen. Ei taisi ihan olla lääkitys Kohillaan.
Sellaista että tekee oharit viime tingassa syyttöö vaikka flunssaa mutta selviää ettei ollu himassa taudissa. Jos eihaluu tehdä jotain josta puhuttu väntaä sen niin että et sinäkään halua (ja tulee olemaan paskakelit). Ei nyt kun on korona (just oli kaukomailla silloinko ei ollu mitään). En osaa selittää, sellasta et huomaat että enhänminä tätä/tarkoittanu halunnu. Tarjoaa välillä mahtavia kaveripalveluksia, joista vetäytyy. Siis pyytämättä on tarjoomassa jotain jota itse kehuu. Tyyliin hei voin auttaa sua x näänhän että tarviit apua. - kiitos paljon palataan. Seuraava kontakti: en mä jaksa.
Juu en oo enää tekemisissä. Piti vaan testata onko muuttunu selviydyttyään. Ni ei ainakaan parempaan suuntaan. Tajusin just että tuntemani psykologiksi opiskelwa toinen tyyppi on samantyylinen. Etenkin tää että tarjoutuu auttamaan mutta sitten ei toteuta. Onko kuinka yleistä? Varmaan oon paska ihminen mut tätä en harrasta
Vierailija kirjoitti:
Moni narsisti valehtelee huomattavan paljon. (Ei kaikki.)
Senkin huomasin vasta vuosien jälkeen. Kun muutama pieni asia oli täyttä puppua, aloin kyseenalaistaa aiempiakin puheita ja ehkä hieman epäillen kaikkia lausuntoja. Ja niinpä huomasin valehtelun olevan päivittäistä. Hurja määrä pieniä valheita. Isoista en saanut kiinni.
Tämän huomasin, kun kuulin hänen juttujaan tuttujen kanssa. Kaikki oli kaunisteltua, siloiteltua, liioiteltua. Olin tosi nolona siinä vierellä jos satuin kuulemaan. Hävetti, kun ei voinut puhua totta.
Kumpi parisuhteessa narsisti, nainen vai mies? Toisen sukua voidaan tavata, mutta toisen sukua ei. Nauretaan, alennetaan yhdessä toisen sukulaisia. Toinen haukkuu omat sukulaiset ja toinen ei välitä siitä yhtään. Ei edes ota kantaa siihen, että haukutaan oma verisukulaisuus. Kumpi heistä on se narsisti vai onko molemmat? Ei ainakaan kovin tervettä käytöstä, en tiedä onko narsimia vai jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi parisuhteessa narsisti, nainen vai mies? Toisen sukua voidaan tavata, mutta toisen sukua ei. Nauretaan, alennetaan yhdessä toisen sukulaisia. Toinen haukkuu omat sukulaiset ja toinen ei välitä siitä yhtään. Ei edes ota kantaa siihen, että haukutaan oma verisukulaisuus. Kumpi heistä on se narsisti vai onko molemmat? Ei ainakaan kovin tervettä käytöstä, en tiedä onko narsimia vai jotain muuta.
Noilla puheilla ei kumpikaan.
Sinä saatat olla.
Kummaa tuo ettei narsisti kestä syvää iloa läheisiltään. Hän ei osaa sitä tunnetta ja siksi
vastustaa?
Minun ex sai järkyttävän raivarin samana päivänä kun piti lähteä lappiin. No, en lähtenyt kun olin niin shokissa. Ja kuinka siitä syyllistettiin jälkikäteen...
Sama myös jouluna. Alkoi lähtiessä hidastella tahallaan. Kukaan muu kuin narsisti ja jotkut lapset ei hidastele tärkeässä hetkessä kiusatakseen.