Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
861/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on se, jonka seurassa henkistä pääomaasi ja elinvoimaasi imetään. Siis todellinen vampyyri, sellainen, joka imee kokonaan kuiviin saadakseen, mitä haluaa rakentaakseen itseään.

Vierailija
862/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tajusin jo kolmessa kuukaudessa, ettei narsisti aidosti halua viettää kanssani edes 24 h putkeen ja tajusin lähteä. No, minullakin on takana pidempi suhde toisen narsistin kanssa, ekalla kerralla en todellakaan tajunnut. Huojentavaa on se, että toisella kerralla tuntosarvet toimivat!

Rakkauspommitusta kesti vain 2 kk, ilmeisesti olin huono narsistinen lähde eikä hän saanut riittävää tyydytystä minusta, kun en reagoinut hänen testeihinsä alistumalla tai provosoitumalla vaan pysyin rauhallisena ja asiallisena tai sitten en reagoinut mitenkään. 

Olen katsellut tuon narsisti Leen videoita, koska haluan tehdä itsestäni mahdollisimman narsisti-immuunin, ovat sen verran raskaita tapauksia ja vaikka pinnalle en näytä reaktioa, oikeasti sisällä tuntuu todella kurjalta. Lee selitti eräässä videossaan, että narsisti ei oikeasti halua tehdä yhtään mitään suhteen eteen, koska ei koe toisen ansaitsevan sitä. Lisäksi narsisti voi jopa "rankaista" toista osapuolta siitä, että on joutunut venymään tämän eteen rakkauspommituksessa. Narsistin perusolotila on kökkö ja hän haluaa pysytellä siinä ja kouluttaa myös toista osapuolta pysyttelemään sillä ankealla tasolla. Toinen yrittää yksin hilata heitä molempia kuopasta ja uupuu täysin. Naristia ei kiinnosta, koska narsisti on juuri siellä missä haluaakin - kuopassa ja on jopa saanut sinne itselleen seuraa.  

Joo, meillä oli loppua kohden ihan selvää, etten narsistin mielestä ansainnut mitään positiivista häneltä. En mitään ylimääräistä. Pitkään ajattelin, että se liittyi silloiseen rahatilanteeseen. Kun rahallinen tilanteemme parani, se ei saanut näkyä mitenkään arjessani. Esim. hänen bonukset yms. eivät edes välillisesti saanut tuoda minulle iloa (matkoja, kodinkoneita, ei voitu laittaa yhteiselle säästötilille tms.), koska HÄN oli ne ansainnut enkä minä.

En ollut myöskään hänen aikansa arvoinen.

Tai oikeastaan minkään sellaisen asian, joka olisi tuottanut minulle iloa tai helpotusta arkeen, jos se olisi edellyttänyt mitään toimia narsistilta.

Tämän vuoksi - älä koskaan kerro jos tulosi nousevat, saat bonusta tms. Narsistin bonuksia ei tietenkään käytetä sinun hyväksesi. Mutta sinun tulosi kyllä pitää heti käyttää yhteisiin hankintoihin. Narsistipuoliso pakotti minut osallistumaan mm. tietyllä prosenttiosuudella smoothiekoneen hankintaan, Nykyään ymmärrän, että hän ei mitenkään voi pakottaa minua siihen jos en halua. Onneksi on omat tilit.

Tuli mieleen tästä raha-aiheesta oma narsisti isäni. Hän oli sitä mieltä, että häntä käytettiin hyväksi, koska joutui osallistumaan perheen kuluihin. Hänen palkkansa olisi kuulunut vain hänelle. Jouduinkin itsenäistymään liian aikaisin. Menin jo teini-ikäisenä töihin koulun ohella saadakseni itselleni käyttörahaa.

Hän vei myös minulta rahaa. Surutta meni rahapussilleni, ja otti käteiset sieltä itselleen.

Narsisti kun näkee, että hänellä on oikeus toimia miten tahansa. Ei ole omatuntoa eikä häntä kiinnosta muiden tunteet.

Isäni oli myös sitä mieltä, että ostamansa lahja toiselle on edelleen hänen. Tuo ääretön omaan napaan tuijotus.

Kun kotoa lähdin, niin katkaisin välit. Henkisesti helpompaa, kun päädyin tuohon ratkaisuun.

Oma narsistiäitini vei minulta kesätyörahat, opintolisät, palkat kun kävin opiskelujeni aikaan töissä osa-aikaisesti ja syntymäpäivä/joululahjarahat mitä sain suvulta.

Lisäksi olen kuulemma hänelle velkaa kaikista näistä vuosista mitä hän on rahaa minuun hukannut kun on minut kasvattanut. 

Saituus on hyvin tyypillinen narsistinen piirre. Lähes enemmän sääntö että rahan kanssa joutuu vääntämään.

Ja tähän yhdistyy usein loisiva tyyli. Saattaa olla hyvin hienovaraista, yhtenä päivänä vaan havahdut että toinen ei osallistu esim syömiinsä ruokiin mitenkään, vaikka tulot paremmat.

Ihan jäätävää röyhkeyttä ja pokkaa näiltä voi osottaa. Sitten kun huomautin asiasta, näyttää loukatulta ja roikottaa naamaansa.

Noiden strategia on totaalinen toisen todellisuudentajun hämärtäminen. Ei mitään rajaa, jos vaan päästät ne mellastamaan, siis hyötyvät niin paljon kuin voivat toisen hyväntahtoisesta kiltteydestä. Nauttivat ikäänkuin siitä että voivat pilkata toisen odotusta vastavuoroisuudesta. Koska RAKASTAVAT pihdata sitä, mitä odotat tai tarvitsisit.

Täysiä hirviöitä. Eikä näiden kanssa ole välttämättä mahdollista riidellä, voit vain heittää heidät ulos elämästäsi kun tajuat heidän pelinsä juonen.

Eikä mikään muu pysäytä narsistia kuin "jos joku saa tietää" tai raha.

Narsistiäitini sentään tajusi vaieta kun oli taas sättinyt minua kun minusta ei ole muuta kuin rahanmenoa, kurjuutta ja köyhyyttä sen jälkeen kun oli vienyt tilini ja sanoin hänelle että kalliiksi käy mullekin tämä että mut päätit tähän maailmaan synnyttää.

Kerrankin sain hänet sanattomaksi. 

Mun mummu oli piiloalkoholistinarsisti. Hän vei toiselta lapseltaan kaikki rahat ja kultalapselta taas puolestaan ei. Hän niisti rahaa aikuiselta lapseltaan vielä silloinkin, kun tällä oli jo oma perhe ja oma asuntolaina ja omat lapset ruokittavana. Ja rahaa oli kyllä mummulla itselläänkin ihan riittävästi, keskiluokkainen elämä omakotitalossa pk-seudulla, matkustelivat monta kertaa vuodessa ulkomaille jne. 

Kultalapsesta tuli narsisti, joka sitten taas riisti rahaa omalta puolisoltaan ja lapseltaan. Tuosta riistetystä lapsesta tuli sellainen yleismaailmallinen auttaja, joka antaa vaikka omasta selkänahastaan kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin keskustetyyliin liittyy surkea viestintä. Hän ei kerro minulle mitään, esim mitä on sopinut joulusta, koulun kanssa, isoista aikataulujutuista. Eikä halua että viestin ystäviensä tai suvun kanssa ikinä. Hän haluaa ettemme tule heidän kanssa läheiseksi että voi tarvittaessa poistaa minut tai ettei tule ilmi hänen säätönsä ja vaikeilunsa.

Maailma ei ole jaettu. Vaan jää hyvin pintatasolle. Säädellyksi. En tiedä hänen suvun kuulumisista mitään enkä saa pitää yhteyttä suoraan.

Ystävien vieraillessa keskustelun täyttää hänen irtonaiset menestysmonologinsa.

Vierailija
864/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin keskustetyyliin liittyy surkea viestintä. Hän ei kerro minulle mitään, esim mitä on sopinut joulusta, koulun kanssa, isoista aikataulujutuista. Eikä halua että viestin ystäviensä tai suvun kanssa ikinä. Hän haluaa ettemme tule heidän kanssa läheiseksi että voi tarvittaessa poistaa minut tai ettei tule ilmi hänen säätönsä ja vaikeilunsa.

Maailma ei ole jaettu. Vaan jää hyvin pintatasolle. Säädellyksi. En tiedä hänen suvun kuulumisista mitään enkä saa pitää yhteyttä suoraan.

Ystävien vieraillessa keskustelun täyttää hänen irtonaiset menestysmonologinsa.

Siis tuo kommunikointi on ihan ihmeellistä, en kyllä ole varma johtuiko se eksällä narsismista vai onko joku muukin häiriö käytöksessä tai neurologiassa. 

Hän ei kertonut työvuoroistaan mitenkään normaalilla tavalla. Saatoin kysyä tiistaina, että onko sulla huomeniltana työvuoro. Hän sanoi, että hänen pitää vielä tänään tarkistaa asia, olen just soittamassa töihin. Sitten hän ei puhu asiasta mitään ja keskiviikko iltapäivänä kysyn, että niin onko sulla töitä tänään niin joo, on. 

Sitten sanon, että mulla on nyt vapaa viikonloppu, olis kiva olla yhdessä, onko sinulla. Joo, on. Sitten lauantaina, kun herätään, hän lähteekin jonnekin asioille eikä ilmoittaudu ikinä palanneensa ja ihmettelee illalla, kun en ole tullut hänen asunnolleen. 

Vierailija
865/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkyllisiä ihmisiä kannattaa juosta karkuun ja rajata. Valita toisin vaikka hinta olisi kova!

Mut kiinnostaisi vinkit miten selvitä narsistin kanssa, jos jostain syystä on pakko olla tekemisissä enemmänkin?

Tai jos joku on narsistinen, mutta ei niin voimakkaasti että haluat muuttaa koko elämäsi.

koita löytää harmaa alue eli et mene hänen orja hoviin etkä asetus poikkiteloin uhkaksi. hymyillään kun tavataan mutta älä anna mitään tietoa omasta yksityisyydestä eikä mitään mielipiteitä mistään koska hän voi vaikka provosoida sinut jollakin aiheella ja saa siitä sitten materiaalia jolla voi nolata sinut julkisesti.

eli tavallaan ignooraaminen ja small talkin välillä. 

Vierailija
866/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia narsisteista on työelämässä, tuttavapiirissä, sukulaisissa sekä naapureissakin. Narsisti muistaa iänkaiken, jos olet ärsyttänyt tätä jotenkin. Viattoman näköisellä naamallaan ja pehmeällä äänellään tämä kovasydäminen ja laskelmoiva ihminen huijaa aina jonkun myötäilijän itselleen tukijoukoksi. Sitten yllättäen isketään ilkeilemällä vaikka julkisella paikalla, esim. bussipysäkillä tai kadulla.  Firman tilaisuudet tai perhejuhlat ovat toinen mahdollisuus näpäyttää. Saa kuulla kovaäänistä arvostelua tai suoranaista pilkkaa ulkonäöstä tai jopa perheestä. Ovela narsisti tietää, ettei uhri kehtaa alkaa riidellä ulkopuolisen yleisön kuullessa. Parasta pysyä mahdollisimman kaukana näistä luonnevikaisista.

hyvin kirjoitettu. työelämässä seurasin sivusta kuinka hän rakensi hovin työkavereistani jotka alkoi utelemaan minun asioita narsistin kätyreinä. mietin voisinko varoittaa heitä mutta narsisti on niin tehokas lipevä show ihminen että äkkiä ollaan vapaa-ajalla juhlimassa ja rakentamassa luottamusta.

totesin että parempi näiden hovi orjien huomata itse ajan kanssa mihin joutuivat ja irtisanouduin töistä.

Vierailija
867/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä ketju, johon palaan yhä uudelleen ja uudelleen lukemaan muiden kokemuksia, todeten, etten minä se hullu, arvoton, aivoton ollutkaan. Välillä kun tässä heikko hetki yrittää tulla ja halu lähestyä exää, saan järkeä päähäni muistaessani kaikki ne kauheudet, mitä hän aiheutti omalla, ilkeällä käytöksellään mutta samalla tehden minusta heikon ja takertuvan. Kiitos kokemuksistanne. Samalla kaavalla tuntuu olevan narsistien tapa toimia.

Vierailija
868/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkyllisiä ihmisiä kannattaa juosta karkuun ja rajata. Valita toisin vaikka hinta olisi kova!

Mut kiinnostaisi vinkit miten selvitä narsistin kanssa, jos jostain syystä on pakko olla tekemisissä enemmänkin?

Tai jos joku on narsistinen, mutta ei niin voimakkaasti että haluat muuttaa koko elämäsi.

koita löytää harmaa alue eli et mene hänen orja hoviin etkä asetus poikkiteloin uhkaksi. hymyillään kun tavataan mutta älä anna mitään tietoa omasta yksityisyydestä eikä mitään mielipiteitä mistään koska hän voi vaikka provosoida sinut jollakin aiheella ja saa siitä sitten materiaalia jolla voi nolata sinut julkisesti.

eli tavallaan ignooraaminen ja small talkin välillä. 

Tuo on ns. gray rock -metodi. Eli narsistille annetaan vain kommunikaatiota, joka on yhtä kiinnostavaa ja palkitsevaa kuin harmaa kivi. 

Vierailija
869/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei ole saita ihan kaikessa kuitenkaan. Anopillani on tällaisia piirteitä, hän halusi väkisin ostaa minulle ja pojalleen lahjan. Olemme olleet naimisissa 20 vuotta. Lahja oli mahdollista laittaa minun nimelleni, ja saada näin 40 % halvemmalla. Anoppini maksoi 900 euroa enemmän siitä, että lahjakortissa näkyy poikansa nimi. Hän on pienituloinen eläkeläinen, joka valittelee rahavaikeuksiaan joka tapaamisella. Poikansakin yritti selittää, ettei ole järkeä, mutta anoppi tyyliin itku silmässä selitti, että poikakulta lahja on sinullekin, täytyyhän äidin pitää huoli että sinäkin jotain saat. Ikinä en ole heiltä mitään halunnut tai vaatinut, edes joululahjaa, mitä ei tietenkään tule eikä edes synttärionnittelua, vaikka itse olen huolehtinut anopin lahjat 15 vuotta. :D

Pakko lisätä vielä puuttumaan jäänyt saituusosa. Olen ollut anopin kanssa kerran kaupassa. Hän punnitsi valmiiksi pakatut ja hinnoitellut tuotteet, esim. viinirypäleet tarkasti. Otti useamman paketin kärryyn ja niitä punnittiin sitten useampi minuutti, ja ostettiin painavin. Hänelle on kuulemma tärkeä jokainen sentti, ei halua maksaa piiruakaan ylimääräistä. Ja sitten 900 e on pikkuraha, jos sillä saa miniää kiusattua.

Vierailija
870/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju, johon palaan yhä uudelleen ja uudelleen lukemaan muiden kokemuksia, todeten, etten minä se hullu, arvoton, aivoton ollutkaan. Välillä kun tässä heikko hetki yrittää tulla ja halu lähestyä exää, saan järkeä päähäni muistaessani kaikki ne kauheudet, mitä hän aiheutti omalla, ilkeällä käytöksellään mutta samalla tehden minusta heikon ja takertuvan. Kiitos kokemuksistanne. Samalla kaavalla tuntuu olevan narsistien tapa toimia.

Youtubessa on montakin narsistia, jotka pitävät omia kanavia ja kertovat ajatuksenjuoksustaan. Siellä on kerrottu, että jos palaat, tulet saamaan vain entistä huonompaa kohtelua, et ole enää edes sen aiemman kohtelun arvoinen. Mieti tuota, kun seuraavan kerran tekee mieli palata. 

Mieti myös sitä, että sinä rakastuit johonkin, mitä ei ole olemassakaan. Rakastuit rakkauspommituksen haavekuvaan, joka ei ole todellinen henkilö. Ja rakastuit narsistin potentiaaliin. Sen sijaan omana itsenään hän on satuttava ja elinvoimasi imevä henkilö eikä hänen luoksensa tule palata vaan omata itsesuojeluvaisto ja keskittyä itseensä. Itsellesi olet todellisuutta ja käytä energiasi oman elämäsi kohentamiseen sen sijaan, että hakkaat päätäsi seinään toivottoman rakkaudella korjaamisprojektin seurassa. 

Vierailija
871/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt osan tästä päivästä narsistin seksuaalisuuden (sen puutteen) tutkimiseen. 

Narsisti ei kykene intiimiyteen. Seksi on masturbaatiota toiseen ihmiseen ja hän syttyy itsestään, ei toisesta ihmisestä. Toki saa mekaanisen tyydytyksen fyysisestä yhteydestä, mutta jos hän aistii ilmassa intiimiyttä, se laskee hänen halujaan. Narsisti saa myös tyydytystä siitä, että hän saa kokemuksen kontrolloinnista seksissä. Tavallinen ihminenhän saa isoimman tyydytyksen siitä, kun päästää sängyssä irti kontrollista ja vastapuoli tekee samoin. 

Onko kenelläkään toisella kokemusta narsistista, jolla oli suuret puheet seksistä, mutta toteutus sakkaa? Hän puhui ja viestitteli kaikenlaista mitä hän tekisi minulle ja kanssani, mutta puheet eivät koskaan kohdanneet todellisuutta. 

Vierailija
872/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ketju, johon palaan yhä uudelleen ja uude6lleen lukemaan muiden kokemuksia, todeten, etten minä se hullu, arvoton, aivoton ollutkaan. Välillä kun tässä heikko hetki yrittää tulla ja halu lähestyä exää, saan järkeä päähäni muistaessani kaikki ne kauheudet, mitä hän aiheutti omalla, ilkeällä käytöksellään mutta samalla tehden minusta heikon ja takertuvan. Kiitos kokemuksistanne. Samalla kaavalla tuntuu olevan narsistien tapa toimia.

Samoin! Kirjoitin pahimmat lyhyesti lapulle, jota kannoin mukana.

Vierailija
873/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään toisella kokemusta narsistista, jolla oli suuret puheet seksistä, mutta toteutus sakkaa? Hän puhui ja viestitteli kaikenlaista mitä hän tekisi minulle ja kanssani, mutta puheet eivät koskaan kohdanneet todellisuutta. 

On. Innostuneet puheet, jotka ei toteudu.

"Keittiön pöytä! Miten kuuma ajatus!"

"Auto, joskus pitää kokeilla!"

"Seksi on mulle niin tärkeää. pelkään että vakiintunut suhde ei sisältäisi sitä tarpeeksi"

"Joo, kiristyskorsetti pitää jokaisella olla! Oi mitä ehdotuksia"

"Yllätykset on parhaita!"

Ehdotusten/toteutusten hetkellä tulos: nolla.

Aina on joku selitys miksei. Ei kai nyt kun pöytää ei ole pyyhitty, ei kai nyt kun en ole yhtään tunnelmassa, itseasiassa mua innostaakin paljon enemmän 'joku juttu', matto ei ole takan edessä ja valaistus liian kirkas...

=seksuaalisuus on hyvin vähäistä ja kaavamaista.

Ero puheisiin poikkeuksellinen. Kuten monessa muussa teemassa...

Vierailija
874/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Innostuneet puheet, jotka ei toteudu.

"Keittiön pöytä! Miten kuuma ajatus!"

"Auto, joskus pitää kokeilla!"

"Seksi on mulle niin tärkeää. pelkään että vakiintunut suhde ei sisältäisi sitä tarpeeksi"

"Joo, kiristyskorsetti pitää jokaisella olla! Oi mitä ehdotuksia"

"Yllätykset on parhaita!"

Ehdotusten/toteutusten hetkellä tulos: nolla.

Aina on joku selitys miksei. Ei kai nyt kun pöytää ei ole pyyhitty, ei kai nyt kun en ole yhtään tunnelmassa, itseasiassa mua innostaakin paljon enemmän 'joku juttu', matto ei ole takan edessä ja valaistus liian kirkas...

=seksuaalisuus on hyvin vähäistä ja kaavamaista.

Ero puheisiin poikkeuksellinen. Kuten monessa muussa teemassa...

Joo. Haluan nuolla sun ***. Haluan nuolla tän sun rinnoilta. Haluan ottaa sut keittiön tasoa vasten. Haluan pestä sut. Haluan, haluan, haluan... 

Oikeasti 95 % lähetyssaarnaajaseksiä, josta pyrki selviämään mahdollisimman vähällä kosketuksella ja ihokontaktilla ja jo kuukauden jälkeen vain 1-2 x vko noin 10-15 min. 

Valaistus oli tarkkaan kontrolloitu ja minä myös. Pasmat meni narsistilta heti sekaisin, jos yritin vuorostani ottaa ohjat käsiini hetkeksi. 

Häntä ei kiihottanut yhtään se, miten hänen kosketuksensa vaikuttaa minuuun ja mun o oli ihan yhdentekevä. Sain saada (jos ehdin) tai olla saamatta. Kun hän koski rintoihini (harvoin) niin oli kuin joku teini olisi vähän salaa ja vaivihkaa halunnut kokeilla miltä ne tuntuvat. Ei silleen, että olisi halunnut yhtään miettiä, että mitä se kosketus saa minut tuntemaan ja tuottaa mitään hyvää sillä. 

Vierailija
875/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luetellaan todella paljon noita selkeästi negatiivisia piirteitä, mykkäkouluja ja murjottamista jne. Kun luettelee vain paskoja juttuja, niin ihmiset ihmettelevät, että mikset vain lähde tuollaisen ihmisen luota? Mainitsematta jää usein se, että narsistit osaavat kyllä tarvittaessa esittää ihanaa ja huomaavaista ja hyvää keskustelukumppania. Varsinkin alussa narsistiin tutustuessa he ovat todellä ystävällisiä ja iloisia ja mukamas kiinnostuneita sinusta. Vasta sitten alkavat mykkäkoulut, syyttely, murjottaminen ja yleinen vittumaisuus. Mukavaa esitetään aina sitten sopivassa välissä ettei siinä ehdi kyllästyä ja jättää tätä ihmistä. Itsellä siis kokemusta tällaisesta kaverisuhteessa.

Vierailija
876/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu, että alan (vihdoinkin) vihata erästä narsistia, joka tuntuu saavan erityistä tyydytystä siitä, että pääsee pahoittamaan toisen mielen aina jonain juhlapäivänä. Joulu, uusivuosi, pääsiäinen, juhannus. Aina sama homma. Ei voi olla sattumaa. Tietää, että kun toinen odottaa kivaa juhlapäivää niin pystyy silloin kylmällä ja tylyllä käytöksellä iskemään märän rätin kasvoille ja loukkaamaan.

Ei oo sattumaa että juhlapyhien aikaan pinna kiristyy narsistillakin, mutta ei hän toisten mieltä ala pahoittamaan sen vuoksi että se olisi kivaa ja että nauttisi siitä kun saa toisten joulumielen pilattua. Sun tekstis oikeastaan vois olla juurikin sen narsistin tekstiä.

Et ole sitten perehtynyt narsismiin yhtään? Nimenomaan narsistilla on tunne-elämä täysin negatiivisten tunteiden valtaama. Hänen tunnepalettiinsa kuuluu vahvimmin viha ja kateus. Toimintarepertuaariin kolulutus, rankaisu ja ankeuttaminen. 

Dr Phil puhuu käsitteellä leveling. Koska narsistilla on kurja olo ja sinulla hyvä niin narsisti ei kestä sitä. Hän ei myöskään pyri itse sieltä kurjuudesta mukavaan oloon vaan haluaa vetää sinut tasolleen sinne kurjaan oloon. Näin hän ei tunne enää sinun olevan yläpuolellaan ja paremmassa asemassa. 

Eksäni pilasi loppuaikoina jokaisen joulun mykkäkoulullaan tai raivareillaan, välillä molemmilla. Lapsetkin sitä joka joulu muistelevat edelleen. Tämä ketju on ollut loistava ! Itse päättelin aikoinaan, että syynä oli minun ja lasten jouluilo, jota hän ei kestänyt ja täältä olen saanut vahvistuksen. Ei hän joulusta paljon paineita saanut ainakaan ulkoisesti, koska minä sen joulun aina kokonaan valmistelin. Alkujouluina kuvittelin, että yhdessä valmistellaan, mutta alkoi kiukuttelu ja sairaan esittäminen ja ymmärsin lakata vaatimasta.

On ollut ihanaa hänen jälkeensä viettää rentoja, rauhallisia jouluja, kun traumat ovat minulla ja lapsilla vähitellen helpottuneet.

Vierailija
877/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä luetellaan todella paljon noita selkeästi negatiivisia piirteitä, mykkäkouluja ja murjottamista jne. Kun luettelee vain paskoja juttuja, niin ihmiset ihmettelevät, että mikset vain lähde tuollaisen ihmisen luota? Mainitsematta jää usein se, että narsistit osaavat kyllä tarvittaessa esittää ihanaa ja huomaavaista ja hyvää keskustelukumppania. Varsinkin alussa narsistiin tutustuessa he ovat todellä ystävällisiä ja iloisia ja mukamas kiinnostuneita sinusta. Vasta sitten alkavat mykkäkoulut, syyttely, murjottaminen ja yleinen vittumaisuus. Mukavaa esitetään aina sitten sopivassa välissä ettei siinä ehdi kyllästyä ja jättää tätä ihmistä. Itsellä siis kokemusta tällaisesta kaverisuhteessa.

Kyllä. Parisuhteessa noille on termit rakkauspommitus ja hoovering/imurointi. Eli rakkauspommituksessa narstisti elää itsekin jonkinlaisessa illuusiossa ja ehkä jopa kuvittelee oikeasti rakastavansa, koska on idealisoinut kumppaninsa. Kun kumppani kuitenkin osoittaakin olevansa elävä ihminen, joka poikkeaa idealisoidusta elottomasta kuvasta ja narsisti kuvittelee kumppanin olevan sitoutunut, narsisti alkaa vetäytyä ja käyttäytyä itselleen tyypillisesti. 

Kun hän huomaa kumppanin tyytymättömyyden, hän väläyttelee hetkittäin itsestään sitä valloittavaa puolta = imuroi sen uhrinsa takaisin. 

Kumppanille on syntynyt hormonimyrskyjen vuoksi (oksitosiini, domapiini ja kortisoli, isot vaihtelut) traumaside narsistiin eikä se liity järkeen eikä tunteisiinkaan vaan on addiktion ja tuhkolmasyndrooman kaltainen tila. Osalla uhreista on myös kaunis ajatus rakastaa tuo ihminen ehjäksi, jotta voitaisiin päästä takaisin siihen alun ihanuuteen. 

Vierailija
878/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tajusin jo kolmessa kuukaudessa, ettei narsisti aidosti halua viettää kanssani edes 24 h putkeen ja tajusin lähteä. No, minullakin on takana pidempi suhde toisen narsistin kanssa, ekalla kerralla en todellakaan tajunnut. Huojentavaa on se, että toisella kerralla tuntosarvet toimivat!

Rakkauspommitusta kesti vain 2 kk, ilmeisesti olin huono narsistinen lähde eikä hän saanut riittävää tyydytystä minusta, kun en reagoinut hänen testeihinsä alistumalla tai provosoitumalla vaan pysyin rauhallisena ja asiallisena tai sitten en reagoinut mitenkään. 

Olen katsellut tuon narsisti Leen videoita, koska haluan tehdä itsestäni mahdollisimman narsisti-immuunin, ovat sen verran raskaita tapauksia ja vaikka pinnalle en näytä reaktioa, oikeasti sisällä tuntuu todella kurjalta. Lee selitti eräässä videossaan, että narsisti ei oikeasti halua tehdä yhtään mitään suhteen eteen, koska ei koe toisen ansaitsevan sitä. Lisäksi narsisti voi jopa "rankaista" toista osapuolta siitä, että on joutunut venymään tämän eteen rakkauspommituksessa. Narsistin perusolotila on kökkö ja hän haluaa pysytellä siinä ja kouluttaa myös toista osapuolta pysyttelemään sillä ankealla tasolla. Toinen yrittää yksin hilata heitä molempia kuopasta ja uupuu täysin. Naristia ei kiinnosta, koska narsisti on juuri siellä missä haluaakin - kuopassa ja on jopa saanut sinne itselleen seuraa.  

Noiden strategia on totaalinen toisen todellisuudentajun hämärtäminen.

Tämä! Todellakin homma menee sitä sekavammaksi mitä vanhemmaksi narsisti elää. Hän pelaa kaikki pelejä yhtäaikaa.

Vierailija
879/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua. 

Koska he (kyseessä siis oli narsku ja hänen alamaisensa) olivat mun alaisia. Toki eivät ole enää, uuden duunin myötä sain heittää heipat, thank god. Ei jäänyt todellakaan ikävä, sääliksi käy uutta esimiestä.

Vierailija
880/10671 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu, että alan (vihdoinkin) vihata erästä narsistia, joka tuntuu saavan erityistä tyydytystä siitä, että pääsee pahoittamaan toisen mielen aina jonain juhlapäivänä. Joulu, uusivuosi, pääsiäinen, juhannus. Aina sama homma. Ei voi olla sattumaa. Tietää, että kun toinen odottaa kivaa juhlapäivää niin pystyy silloin kylmällä ja tylyllä käytöksellä iskemään märän rätin kasvoille ja loukkaamaan.

Ei oo sattumaa että juhlapyhien aikaan pinna kiristyy narsistillakin, mutta ei hän toisten mieltä ala pahoittamaan sen vuoksi että se olisi kivaa ja että nauttisi siitä kun saa toisten joulumielen pilattua. Sun tekstis oikeastaan vois olla juurikin sen narsistin tekstiä.

Et ole sitten perehtynyt narsismiin yhtään? Nimenomaan narsistilla on tunne-elämä täysin negatiivisten tunteiden valtaama. Hänen tunnepalettiinsa kuuluu vahvimmin viha ja kateus. Toimintarepertuaariin kolulutus, rankaisu ja ankeuttaminen. 

Dr Phil puhuu käsitteellä leveling. Koska narsistilla on kurja olo ja sinulla hyvä niin narsisti ei kestä sitä. Hän ei myöskään pyri itse sieltä kurjuudesta mukavaan oloon vaan haluaa vetää sinut tasolleen sinne kurjaan oloon. Näin hän ei tunne enää sinun olevan yläpuolellaan ja paremmassa asemassa. 

Eksäni pilasi loppuaikoina jokaisen joulun mykkäkoulullaan tai raivareillaan, välillä molemmilla. Lapsetkin sitä joka joulu muistelevat edelleen. Tämä ketju on ollut loistava ! Itse päättelin aikoinaan, että syynä oli minun ja lasten jouluilo, jota hän ei kestänyt ja täältä olen saanut vahvistuksen. Ei hän joulusta paljon paineita saanut ainakaan ulkoisesti, koska minä sen joulun aina kokonaan valmistelin. Alkujouluina kuvittelin, että yhdessä valmistellaan, mutta alkoi kiukuttelu ja sairaan esittäminen ja ymmärsin lakata vaatimasta.

On ollut ihanaa hänen jälkeensä viettää rentoja, rauhallisia jouluja, kun traumat ovat minulla ja lapsilla vähitellen helpottuneet.

Katsopa nämä!