Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on taas iltapäivälehdet myyneet mammoille narsisti-sanan. Naureskellen luin näitä "diagnooseja". Hyvää viihdettä!
Eli narsistien harjoittama perheväkivalta on sinusta vaan hauska asia?
Hyviä kommentteja täällä!
Käsittämätöntä tuo kopioimisen taito sekä taito antaa vaikutelmia sanoin ja elein.
Myös huomion siirtäminen itsestä kiusallisissa pienissä ja isoissa tilanteissa on hämmästyttävä.
(Onko kyvyn edellytys myös toimimaton omatunto? Ja haluttomuus totuudellisuuteen sekä oppimiseen omista virheistä?)
Olen seurannut vierestä katastrofaalista firman johtamisen prosessia, jossa eritasoiset syyt siirretään muiden tai ulkopuolisten voimien tiliin niin taitavasti ettei kukaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin suurin puute on minusta empatian puute, mikä heijastuu kaikkeen sadalla tavalla.
Ei näe toista, ei ymmärrä miltä toisesta tuntuu, ei näin näe miltä oma toiminta tuntuu toisesta. Ei ymmärrä et pelaaminen tuntuu ikävältä. Ei ymmärrä et oma itsekkyys tuntuu toisista ikävältä. Ei ymmärrä et oma kyvyttömyys kuunnella tuntuu pahalta.
Ei näin osaa myöskään tukea, koska ei empatian kautta tunne toisen maailmaa.
Yhteys ei voi olla hyvä ilman empatiaa, vastavuoroisuus ei voi olla hyvää ilman empatiaa, reagointi toisen tarpeisiin tarvitsee empatiaa. Me-tunteen luominen vaatii yhteyttä. Jne.Ja kummaa on se, että he valloittavat ja kutsuvat luokseen myös ihan ns ehjiä ihmisiä.
Kai kaikki unelmoi josko "liian hyvä" voisikin olla totta.
Kyllä, se kylmyys, pahuus ja täydellinen itsekeskeisyys. Kaikenlaista osaa välillä teeskennellä, mutta aina se hirviö jossain kohtaa tulee esiin. Kaikki on kaupantekoa. Mitään rehellisyyttä ja pyytetöntä hyvää on turhaa odottaa. Kaikella "hyvällä" on karvas hintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vähän kuin ghoustaa itsensä ja toisen henkisesti, vaikka olisi fyysisesti paikalla.
Kyllä. Hänen kanssaan läheisyys jää jotenkin onton kumisevaksi. Olenkin yrittänyt saada narsistista irti syvempää läsnäoloa, mikä puuttuu "missä olet/ näe minut/katso minuun, pidetään yhteys auki/ollaanko tässä nyt vain hetki toisiamme varten". Toinen on edessä jotenkin kuorena. On, mutta joku läsnäolon puute jäytää. Tunne-elämä on kylmän yksipuolinen, etäinen jotenkin.
Itse virhetulkitsin alussa hänen kroonisen oudon etäisyyden halaamisesta ja hymyistä huolimatta positiiviseksi ryhdikkyydeksi, ihmiseksi joka ei hötkyillä jne. Mut terve ihminen taitaa vähän hötkyillä! Terve ei ole samalla tavalla hallittu, kliini. (Ehkä itselläni on ollut vaikeuksia kestää inhimillisyyttä ja siksi hakeutunut heidän luokseen)
Voin niin samaistua tähän. Kaikki niin yksipuolista ja salamyhkäistä. Mitään käytöstään hän ei avaa, selitä tai pahoittele.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen vähän kuin ghoustaa itsensä ja toisen henkisesti, vaikka olisi fyysisesti paikalla.
Kyllä. Hänen kanssaan läheisyys jää jotenkin onton kumisevaksi. Olenkin yrittänyt saada narsistista irti syvempää läsnäoloa, mikä puuttuu "missä olet/ näe minut/katso minuun, pidetään yhteys auki/ollaanko tässä nyt vain hetki toisiamme varten". Toinen on edessä jotenkin kuorena. On, mutta joku läsnäolon puute jäytää. Tunne-elämä on kylmän yksipuolinen, etäinen jotenkin.
Itse virhetulkitsin alussa hänen kroonisen oudon etäisyyden halaamisesta ja hymyistä huolimatta positiiviseksi ryhdikkyydeksi, ihmiseksi joka ei hötkyillä jne. Mut terve ihminen taitaa vähän hötkyillä! Terve ei ole samalla tavalla hallittu, kliini. (Ehkä itselläni on ollut vaikeuksia kestää inhimillisyyttä ja siksi hakeutunut heidän luokseen)
Samoin kävi itselleni. Tulkitsin sen oudon tyhjyyden itsevarmuudeksi ja pidättyväisyydeksi. Uskoin, että sieltä kaiken alta löytyy oikea ja tunteva ihminen. Ikävä kyllä tyhjä kuori oli lähempänä oikeaa. Tunteet lähinnä itsesääli ja jonkin asteinen vihamielisyys / kyräily muita kohtaan. Ainoat hyvät ihmiset hänen elämässään ovat olleet poisnukkuneet vanhempansa. Sikäli merkillistä, että vielä elossa ollessaan olivat hekin aika vajavaisia. Kuolema sitten kirkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette tekemisissä hankalan ihmisen kanssa? Se askarruttaa minua.
Joskus on vain pakko. Esim. Työpaikalla esimiesasemassa oleva on kaikkein pahin.
Niinpä. Mulla ollut kahdesti narsistipomo. Olen tehnyt äkkiliikeirtisanoutumiset. Kaikki eivät pysty siihen.
juuri loppui työsuhde ja syynä narsisti kollega joka alkaa nousemaan pomon jalkaa pitkin johtoportaaseen. (sai myös kyseisen viran suhteilla toisin kuin minä jolla löytyi alan tutkinto ja 5 vuoden kokemus)
tein selväksi etten jatka heillä mistään hinnasta. pelottaakin ajatus mitä tulee tapahtumaan kun tälle narsisti kollegalle annetaan valtaa kun töissä vastuuta ei otetta edes sellasista asioista mistä lapsikin osaa jo ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsistin suurin puute on minusta empatian puute, mikä heijastuu kaikkeen sadalla tavalla.
Ei näe toista, ei ymmärrä miltä toisesta tuntuu, ei näin näe miltä oma toiminta tuntuu toisesta. Ei ymmärrä et pelaaminen tuntuu ikävältä. Ei ymmärrä et oma itsekkyys tuntuu toisista ikävältä. Ei ymmärrä et oma kyvyttömyys kuunnella tuntuu pahalta.
Ei näin osaa myöskään tukea, koska ei empatian kautta tunne toisen maailmaa.
Yhteys ei voi olla hyvä ilman empatiaa, vastavuoroisuus ei voi olla hyvää ilman empatiaa, reagointi toisen tarpeisiin tarvitsee empatiaa. Me-tunteen luominen vaatii yhteyttä. Jne.Ja kummaa on se, että he valloittavat ja kutsuvat luokseen myös ihan ns ehjiä ihmisiä.
Kai kaikki unelmoi josko "liian hyvä" voisikin olla totta.Kyllä, se kylmyys, pahuus ja täydellinen itsekeskeisyys. Kaikenlaista osaa välillä teeskennellä, mutta aina se hirviö jossain kohtaa tulee esiin. Kaikki on kaupantekoa. Mitään rehellisyyttä ja pyytetöntä hyvää on turhaa odottaa. Kaikella "hyvällä" on karvas hintansa.
työmaailmassa on helppo narsisti bongata koska hän ei näyttele mukavaa niille joista ei hyödy. esimerkiksi pomolle annetaan "raha naurua" kun taas siivoojaa kohdellaan kuin ilmaa. lisäksi yksin ei aherreta mitään vaan ennemmin sen oman hovin kanssa naureskellaan 40 minuuttia kahvitauolla. luonnollisesti ruokatunti on 2 tuntia.
Jotkut esiintyvät tv:ssäkin esim Eve ja Shirley
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites jos ois kaksi narsistia parisuhteessa?
No sehän toimii todella hyvin kun täydentää toinen toisensa.
Ei toiminut - ainakaan tuntemillani narsisteilla. Molemmat luulivat tehneensä hyvät naimakaupat: kehuttiin omaisuudella ja molemminpuolisia kehuja riitti. Perinnön varmistamiseksi saatiin lapsikin siihen pompoteltavaksi sekä muuten inhotuksi riesaksi. Kulissit olivat kunnossa aikansa, mutta vähitellen alkoi toisen puolison piikittely, kun oltiin koolla isommassa porukassa.
Sitten tuli ero. Kumpikin oli PA ja molemmilla oli uudet heilat odottamassa kulman takana (liekö jo valmiina?). Huvittaa seurata sivusta Facebookissa heidän ihanalla, uudella elämällään kilpakehuskelua, kun tietää, minkälaista feikkausta se oli edellisessä suhteessa, kun kehuttiin vastaavasti. Lasta käy sääliksi, sillä hänestä ei taida välittää oikein kukaan. Isä- ja äitiviikot ovat ikävää velvollisuutta molemmille vanhemmille :((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttii siitä kun ihmiset uskovat hänen valheitaan, ja saa siitä itsevarmuutta jatkaa valheiden verkkoa ja syyttää muita...
Työpaikalla oli tuollainen. Se taisi uskoa itsekin niihin valheisiinsa ja suuruuskuvitelmiinsa kertoessaan niitä euforian vallassa. Oikeasti moni antoi vain mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja nauroi itsekseen tai muiden työntekijöiden kanssa narskun lapsellisia suuruuskuvitelmia ja hoopotarinoita. Kaikki huomasivat esim. ristiriitaisuudet tarinoissa ja siinä, mitä muut ovat tapahtumista kertoneet.
Narsisti kuvittelee, että ellei kukaan hyökkää häntä vastaa tai sano mitään, valheet ovat menneet läpi. Ja saa tosiaan siitä lisää voimaa ja itsetuntoa, kun luulee muita tyhmiksi (= "hän on fiksumpi ja voimakkaampi"). Vaikka oikeasti aikuisten maailmassa niin ei läheskään aina tapahdu. Ihmiset vain "liukenevat" paikalta kun kohtaavat hulluja ja keskittyvät mieleltään terveisiin ja mukaviin ihmisiin.
Tämä. Tyhmän ja yksinkertaisen esittäminen on yleensä ainoa _turvallinen_ keino suojautua näiltä (puhun nyt sellaisista ihmisistä joiden kanssa ei tarvitse olla kuin ohimenevästi tai hyvin satunnaisesti tekemisissä.). Jättävät rauhaan kun luulevat voittaneensa sairaan pelinsä. Jos narsistille sanoisi suoraan esimerkiksi "luuletko typerys oikeasti että toi sun touhu menee mulle läpi?" on suurena riskinä vainoaminen ja mustamaalaaminen. Kaikista turvallisin keino on juuri antaa narsistille se vaikutelma että läpi menee niin että heilahtaa. Näähän monesti luulee olevansa hyvinkin älykkäitä mastermindeja, eivät tajua ilmiselvyyttään.
Tuntemani narsistin puheet on aina negatiivisia. Muut ihmiset ja asiat ovat hänelle aina jonkinasteisia uhkia; typeriä, ärsyttäviä, rumia, yksinkertaisia, huonoja, tuomittu epäonnistumaan... kaikkea mahdollista ikävää. Hän kadehtii kovasti ja etsii syitä lytätä menestyviä henkilöitä.
Vttuilu ja pottuilu ovat hänen mukaansa ihan tavallinen osa keskustelua kaikkien ihmisten kanssa. Eli on ihan OK sanoa loukkaavasti. Tai sitten se ”oli vitsi.”
Vahingonilo on tuntemalleni narsistille se paras ja aidoin ilo. Hän nauttii, kun jollakin menee asiat pieleen. Sääliä hän ei koe koskaan.
Syyttää muita siitä, mitä itse oikeasti on. Esim. haukkuu laiskaksi, vaikka itse lekottelee heti, kuin mahdollista.
Raha on tärkeintä maailmassa. Kauhea materialisti! Teeskentelee varakkaampaa, kuin oikeasti on. Toisaalta jotkut narsistit saattavat valitella köyhyyttä ja pyytää rahaa muilta, vaikka heillä olisi rahaa ja sijoituksia taskut täynnä.
Lahjoja hän ei anna kuin siksi, että sitoo niillä kohteensa kiitollisuudenvelkaan. Muistuttaa antamistaan palveluksista ja lahjoista, kun tulee sopiva hetki kiristää kohteelta jotakin.
Huvittavaa kyllä, hän on naurettavan kiinnostunut lastensa (ja omista) joululahjoista ja seuraa silmä kovana, mitä ja minkäarvoisia lahjoja pukki toi. Osaa aina tehdä listan kalliita lahjatoiveita ja murjottaa/raivoaa isosti, jollei saa haluamaansa, aikuinen ihminen.
Muut ihmiset ovat hänelle materiaalia hänen tarpeidensa tyydyttämistä varten. Narsistit ovat itsekkäitä ja ahneita ihmisiä.
Sääli silti: ei tuollaiseksi voi tulla kuin ankeissa kasvuoloissa. Hekin ovat tavallaan uhreja.
Meillä narsisti halusi aloittaa terveet elämäntavat, koska lääkäri käski (lääkärikin haukuttiin mitään tietämättömäksi puoskariksi, mutta ajatus kuolemasta pelottaa narsistiakin). Hän vaati, että koko perhe jättää lihansyönnin, lopettaa sokerin käytön ja alkaa juosta joka päivä lenkkejä.
Harmi vaan, että me muut olemme paljon liikunnallisempia ja terveemmät elämäntavat omaavampia kuin tämä narsisti. Syömme monipuolisesti mutta kohtuudella kaikkea.
Minusta oli uskomatonta, että tämä ihminen vaati meitä MUITA elämään kuten hän itse haluaa. Syytti sitten, että miksi meillä on sokerisia herkkuja kaapissa, että ME MUUT pilaamme sillä hänen elämäntaparemonttinsa, ei hän ITSE menemällä kaapille ja työntämällä meidän muiden herkut suuhunsa.
Ostin narsistille vaatteen.
"Todella hyvän näköinen!"
Kunnes huomasi halvan merkin, minkä jälkeen vaate joutuikin sivuun.
Narsisti ei myöskään kysy vastakysymyksiä. Ja jos opitusti joskus kysyy yhden, ei milloinkaan kuuntele vastausta. Dialogista tulee outo.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani narsistin puheet on aina negatiivisia. Muut ihmiset ja asiat ovat hänelle aina jonkinasteisia uhkia; typeriä, ärsyttäviä, rumia, yksinkertaisia, huonoja, tuomittu epäonnistumaan... kaikkea mahdollista ikävää. Hän kadehtii kovasti ja etsii syitä lytätä menestyviä henkilöitä.
Vttuilu ja pottuilu ovat hänen mukaansa ihan tavallinen osa keskustelua kaikkien ihmisten kanssa. Eli on ihan OK sanoa loukkaavasti. Tai sitten se ”oli vitsi.”
Vahingonilo on tuntemalleni narsistille se paras ja aidoin ilo. Hän nauttii, kun jollakin menee asiat pieleen. Sääliä hän ei koe koskaan.
Syyttää muita siitä, mitä itse oikeasti on. Esim. haukkuu laiskaksi, vaikka itse lekottelee heti, kuin mahdollista.
Raha on tärkeintä maailmassa. Kauhea materialisti! Teeskentelee varakkaampaa, kuin oikeasti on. Toisaalta jotkut narsistit saattavat valitella köyhyyttä ja pyytää rahaa muilta, vaikka heillä olisi rahaa ja sijoituksia taskut täynnä.
Lahjoja hän ei anna kuin siksi, että sitoo niillä kohteensa kiitollisuudenvelkaan. Muistuttaa antamistaan palveluksista ja lahjoista, kun tulee sopiva hetki kiristää kohteelta jotakin.
Huvittavaa kyllä, hän on naurettavan kiinnostunut lastensa (ja omista) joululahjoista ja seuraa silmä kovana, mitä ja minkäarvoisia lahjoja pukki toi. Osaa aina tehdä listan kalliita lahjatoiveita ja murjottaa/raivoaa isosti, jollei saa haluamaansa, aikuinen ihminen.
Muut ihmiset ovat hänelle materiaalia hänen tarpeidensa tyydyttämistä varten. Narsistit ovat itsekkäitä ja ahneita ihmisiä.
Sääli silti: ei tuollaiseksi voi tulla kuin ankeissa kasvuoloissa. Hekin ovat tavallaan uhreja.
Tuo! Kritiikin kautta asettaa itsensä parempaan valoon. Ärsyttävän toimivaa, vaikka usein todella perusteetonta.
Vierailija kirjoitti:
Ostin narsistille vaatteen.
"Todella hyvän näköinen!"
Kunnes huomasi halvan merkin, minkä jälkeen vaate joutuikin sivuun.Narsisti ei myöskään kysy vastakysymyksiä. Ja jos opitusti joskus kysyy yhden, ei milloinkaan kuuntele vastausta. Dialogista tulee outo.
Ostatko narsistille yleensä vaatteita, vai oliko tämä vaateostos vain vinoilua puoleltasi? Miksi ostat vaatteen narsistille, vai pyysikö hän tätä kyseistä vaatetta sinulta?
Vierailija kirjoitti:
olen tuntenut kaksi narsistia tähän mennessä. toinen vanhempi nainen ja toinen 30 vuotias mies. molemmilla yhteistä että suu käy yhtenään joko pilkkaa, provosoivia kysymyksiä, urkintaa yksityiselämästä jne.
ainoat hetket milloin he hiljenee on kun joudun pulaan syystä tai toisesta. esimerkiksi pomo kuulustelee niin tämä nilviäinen hymyilee pomon selän takana vaikka voisi avata asiaa pomolle kun itse on kuitenkin syypää. tekisi mieli kysyä saisiko olla kenties popcornia kun selvästi nautit "esityksestä".
En koe edelleenkään olevani narsisti vaikka pidän ventovieraisiin välimatkaa enkähalua tutustua varsinkaan naapureihini,täällää asutaan muutoinkin kuin sillit purkissa.tiedoksi vaan, että aistiyliherkkänä minulla on valtava oman tilan ja yksityisyyden kaipuu.Olen naimisissa ja mieheni on paras kaverini,sinä et ikinä voisi olla paras kaverini.Minulla on jol uotto-ystävätterni jot ka ovat tunteneet minut jo koko elämäni. Ei ole tarvetta tutustua uusiin ihmisiin!Minuun näköjään ihastutaan helposti.Sille en mitään mahda,sillä kotikasavtukseni myötä yritän kohdella kaikikia ystävällisesti ja olen pohjimmiltani hyvvin kiltti ja herkkä ihminen.Muutaman vuoden aikan useat naiset ovat halunneet tutustua minuun,anteeksi mutta olen hetero.Minua rupeaa aistiyliherkkänä ihan ällöttämään.Mensisn mieluummin vaikka miesporukan kanssa kaljalle,nauramaan kippurassa heidän jutuilleen(sillä rakastan nauramista ,varsinkin mieheni jutuille)Totean kuin uuno tturhapuro elokuvassa uuno turhapuro menettää musitinsa ja rakastuu elisabeth serkkuunsa,painellee lääkärille ja sanoo"Anteeksi saisinko lepson-esto.-pillerin.Haha-haa kyllä naurattaa,ihanan lapsellista!Saako tälle nauraa,voko tälle nauraa,minua naurattaa ainakin:D
Apua.naiset ahdistelevat minua!
Olin kaksi vuotta suhteessa ja noin vuoden jälkeen aloin huomaamaan nämä mahdollisesti narsistiset piirteet. Sitä ennen olin suhteessa ihmisen kanssa, joka oli valloittanut minut yhdessä viikossa. Jätin siis viikossa pitkäaikaisen 10-vuotta kestäneen suhteeni narsistin vuoksi. Mutta nyt täytyy ottaa huomioon, että edellisessä tyypissäkin oli narsistia. Mitä se kertoo minusta? Mahdollisesti vahvasta läheisriippuvuudesta, joka taas johtuu narsistisesta isästä. Noh, eli vuorovaikutuksesta. Kaikki mahdolliset riitatilanteet olivat aina mun syytä. Hän sanoi tai teki jotain, minä pahoitin mieleni ja lopulta riidan syy oli mun, koska pahoitin mieleni. Inttäminen ja muiden yläpuolelle nousu tietämyksessä oli ihan jokapäiväiväistä. Olet liian herkkä, en ole koskaan sanonut noin, kuvittelet vaan- olivat tavanomaisia kommentteja. Hän kehuskeli "tuntemillaan" julkisuuden henkilöillä, tyyliin- olen ollut bussissa samaan aikaan "erään politiikon" kanssa ja tämä halusi keskustella kanssani politiikasta ja kuunteli mielipiteitäni kiinnostuneena. Lisäksi hän haki tyäpaikkoja, joihin hänellä ei riittäneet meriitit, mutta kuvitteli joka kerta, että hänet valitaan erinomaisuutensa vuoksi, koska hän on jotenkin spesiaali. Kun hän ei saanut noita töitä, syy oli aina siinä, etteivät ymmärtäneet, kuinka hyvä hän oli. Jos menimme ulos syömään, pyysi hän aina tarjoilijalta parhaan pöydän, esittämällä asian jotenkin niin, että hänelle aina tarjotaan sellainen. Hän koki kaikessa olevansa parempi kuin muut, ja saavansa siksi joka paikassa erityiskohtelua. Suhteen edetessä aloin kyseenalaistamaan näitä juttuja ja vastauksena oli raivokohtauksia, paikalta poistumisia, viikon- kahden mykkäkouluja, kiinnostuksen suuntaamista ihan muihin asioihin, eli minun hylkääminen ja lopulta kiinnostuksen siirto toiseen naiseen. Että sellainen on narsisti.
ei,ole edellset kommentit menneet sensuurista läpi,laittakka nyt veistini näkyville,tämä on hätähuto sillä minua kiussavat narsistit,mikää ei elämässä ole pahemppa ja enempä äturn-off kuin iteensä rakstuneet narsistit ja kusipäät,empatia kyvyttömät manipulijat ja kyykyttäjät.Minulle tulle aisti-yliherkkänä ja erityisherkkänä ihmisenä paha olla ja minua rupeaa oksettamaan.Yleensä haluan paeta tilanteesta,kotiin turvaan sillä pelkään ihmsiä erityisesti narsisteja.Huomihuorile en koskaan anna huomiota,pitäiskö minun ruveta pönkittämään heidän enttudetsaan sairasta egoa ihailemalla ja kadehtimalla heitä.kun en olekateellinen SILL EN KOSKAAN VERTAA ITSEÄNI MUIHIN!