Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
6801/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että narsistilla ei ole edes ihmisoikeuksia? Pitää vaan kuolla?

Itse saatan olla narsisti, ja olen kyllä ihan empatiaan kykenevä ihminen, joka on yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin. Enkä nyt mitenkään paha ihminenkään ole, vaikka tiettyjä narsistisia piirteitä minussa on, kuten voimakkaat raivokohtaukset ja kostonhimo. Osaan kuitenkin kontrolloida näitä.

Ilmeisesti minut pitäisi ampua ilman oikeudenkäyntiä, ja paraneminen on mahdotonta.

Kykenet empatiaan ja pystyt kontrolloimaan raivoasi ja kostonhimoasi. Ei, et ole narsisti.

Eikä sinua tarvitse parantaa. Pidät itse itsesi kunnossa.

Meillä kaikilla on noita tunteita.

Vierailija
6802/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tässä ketjussa poistamassa ihmisoikeuksia kaikilta, jotka ovat sanoneet jotain vähän ilkeää tai eivät vain ole taipuneet kaikkiin heidän oikkuihinsa. Jokainen, joka loukkaa naisen herkkää egoa on 100% varmuudella narsisti, jonka olemassaolo voidaan mitätöidä tähän hyvin harvinaiseen persoonallisuushäiriöön vedoten.

Mielenkiintoinen defenssi sinänsä.

Täällä ei nyt ole kerrottu miehistä, jotka ovat sanoneet jotain VÄHÄN ilkeää tai eivät ole taipuneet naisten oikkuihin.

Herkkä ego on todettu olevan narsistilla, joka ei siedä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, jota taas itse viljelee ahkerasti muita kohtaan.

Tätä on lupa tuoda esille, jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä on kyse ja osaisivat välttää näitä tapauksia, ja ottaisivat myös todesta sen, että tätä käytöstä ei pidä sietää, eikä narsistia ole mahdollista muuttaa.

Jospa et sotkisi nyt näitä asioita, narsistinen käytös on mahdollista havaita helpostikin, jos vaan siitä on riittävästi tietoa. Liian moni nainen on sortunut kuvitelmaan voivansa rakkaudellaan muuttaa toisen järjetön käytös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6803/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tässä ketjussa poistamassa ihmisoikeuksia kaikilta, jotka ovat sanoneet jotain vähän ilkeää tai eivät vain ole taipuneet kaikkiin heidän oikkuihinsa. Jokainen, joka loukkaa naisen herkkää egoa on 100% varmuudella narsisti, jonka olemassaolo voidaan mitätöidä tähän hyvin harvinaiseen persoonallisuushäiriöön vedoten.

Täällä ei nyt ole kerrottu miehistä, jotka ovat sanoneet jotain VÄHÄN ilkeää tai eivät ole taipuneet naisten oikkuihin.

Herkkä ego on todettu olevan narsistilla, joka ei siedä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, jota taas itse viljelee ahkerasti muita kohtaan.

Tätä on lupa tuoda esille, jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä on kyse ja osaisivat välttää näitä tapauksia, ja ottaisivat myös todesta sen, että tätä käytöstä ei pidä sietää, eikä narsistia ole mahdollista muuttaa.

Jospa et sotkisi nyt näitä asioita, narsistinen käytös on mahdollista havaita helpostikin, jos vaan siitä on riittävästi tietoa. Liian moni nainen on sortunut kuvitelmaan voivansa rakkaudellaan muuttaa toisen järjetön käytös.

Naisnarsisteja on yhtä paljon ellei enemmän kuin miesnarsisteja. Itsekin olen kertonut täällä naisnarsistista, joka ei ole VÄHÄN ilkeä, vaan jatkuvasti toisia ihmisiä emotionaalisesti manipuloiva, juonitteleva, patologisesti valehteleva, hyväksikäyttävä, tunteita näyttelevä, kontrolloiva ja vainoharhainen. Tämä ihminen ei välitä kenestäkään ja haluaa tuhota muiden elämiä, onnea ja saavutuksia.

Tiedon jakamisella voidaan estää uusia uhreja ja pelastaa nykyisiä.

Vierailija
6804/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa keskustellessa tulee väsynyt, loppuun kulutettu olo. Kuulija ei ole narsistille keskustelukumppani, vaan yleisö, josta narsisti haluaa reaktion. Mieluiten narsisti haluaa säädellä kuulijan reaktioita. Tavoitteena narsistille on saada tuntea itsensä tärkeimmäksi ja parhaimmaksi, vahvimmaksi. Keinoja kaihtamatta.

Vierailija
6805/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat kuin ap.

Vierailija
6806/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistimies kertoi maanneensa yli tuhannen naisen kanssa. Mitään sukupuolitauteja ei kuulemma ollut tarttunut, vaikka käytti todella harvoin kondomia.

Tilastollisesti mahdotonta olla saamatta tauteja noilla kaadoilla.

Määräkin ulkonäköön suhteutettuna hyvin epätodennäköinen😂

Tämä on muuten todella yleistä narsisteilla, etteivät käytä kondomia. Koska ei heillä täydellisinä yksilöinä mitään tauteja ole ja/tai haluava sitouttaa vahinkoraskaudella.

Eksä ei halunnut vahinkoraskauksia, mutta silti kumin käyttö oli todella hankalaa hänelle. Lisäksi sain häneltä tippurin. 

Narsistin puhe on täynnä sisällöllisiä ristiriitoja ja epäjohdonmukaisuuksia.

Vierailija
6807/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti puhuu epämääräisiä, ei vastaa kuin vttuillen tai ympäripyöreästi, kääntää selkänsä kun vaadit puhumaan, mutta ilmestyy selän taakse kyttäämään ja hössöttämään kun häntä ei tarvita.

On loputtoman utelias toisten asioihin, muttei kerro itsestään mitään. Epämääräisyys auttaa häntä luikertelemaan heikkojen liiveihin.

Tietää kaiken kaikesta jo etukäteen, asianosaisia paremmin. Luulee olevansa hyväntekijä.

Käyttäytyy muiden asunnoissa kuin omassaan.

Loukkaantuu ja kostaa, jos vaikka muistat hänen tekofiksut välttelypuheensa väärin.

On kyllä utelias toisten asioista, siitäkin voi hyötyä jotenkin, esim puhua muiden asioita ominaan. Itsestään ei aina kerro paljoa paitsi minä minä minä.

Luulee olevansa hyväntekijä, siinäkin taustalla jokin suunnitelma, juoni. Ei auta aidosti ketään.

On muiden asunnoissa kuin kotonaan (arsyttävää!!), komppaa kaapit, etsii jotain minkä haluaa itselleen, ja myy sitten eteenpäin. Narsistit ovat hulluna rahaan!

Jos sitä loukkaa se kostaa, aina.

Todellinen kyy ei puhu edes itsestään, koska hänellä "ei ole tarvetta tuoda itseään esille."

Näin voi operoida uhrinsa kautta ja kuulostaa omasta mielestään fiksulta, kun tällaista selittää.

Voisi tuoda sen verran, että perustelisi motiivinsa toisen miehen ja kesäpaikan viemiseen.

Vierailija
6808/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisnarsisteja on yhtä paljon ellei enemmän kuin miesnarsisteja. Itsekin olen kertonut täällä naisnarsistista, joka ei ole VÄHÄN ilkeä, vaan jatkuvasti toisia ihmisiä emotionaalisesti manipuloiva, juonitteleva, patologisesti valehteleva, hyväksikäyttävä, tunteita näyttelevä, kontrolloiva ja vainoharhainen. Tämä ihminen ei välitä kenestäkään ja haluaa tuhota muiden elämiä, onnea ja saavutuksia.

Tiedon jakamisella voidaan estää uusia uhreja ja pelastaa nykyisiä.[/quote

Taidetaan tuntea sama nainen. No kyllä niitä on paljon. Mutta yksi tuntemani kyykäärme (lievä vertaus) on tuhonnut monta ihmistä/perhettä. Patologinen valehtelija, vielä psykopaatti ja sosiopaatti eikä pelkästään narsisti. Ei tule toimeen sukunsa kanssa, leikkii uhria vaikka itse tehnyt rikoksia. Ainoastaan yhden sukulaisen kelpuuttanut mutta hänkin raasu on vain uhri ja jonka kautta kiusataan muita.

Voi kun voisikin estää uusia uhreja.

Vierailija
6809/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että on päässä vikaa jos kaikki ympärillä olevat on narsisteja. Niin varmasti osan kohdalla onkin. Täytyy kuitenkin muistaa, että narsisti tunnistaa jollain tavalla elämässään haavoittuneet ihmiset jo kaukaa. Hän saalistaa heikoksi mieltämiään ihmisiä, hän suorastaan haistaa potentiaaliset uhrinsa joiden kimppuun käy. Jos on lapsuudessa elänyt narsistin vaikutuspiirissä, eikä ole sitä käsitellyt riittävästi, on jo haavoilla ja uuden narsistin tutkassa.

Lapsuudessa mitätöity ja kiusattu on kuin herkullinen, tirisevä lihakimpale mieleltään häiriintyneille. Hänen kimppuunsa käyvät vanhempien jälkeen opettajat, kaverit, puolisot ja kollegat. Uhri voi todellakin olla monen narskun hampaissa yhtä aikaa.

Itselläni oli erittäin kurja lapsuus ja tajusin pikkuhiljaa, että vedän puoleeni narsisteja kaikkialla missä liikun. Tein jopa empiiristä yhden naisen tutkimusta. :D Kun käyttäydyin entisellä tavallani, eli lysy ryhti (kehonkieli!), ujous, kiltteys, toisten liiallinen huomiointi, kävi eräs uuden työpaikan kollega samantien kimppuuni. Kyykytti ja kiusasi, alkoi arvostella painoani ja ulkonäköäni kun muita ei ollut paikalla jne. Tämä katkesi sanomalla suorat sanat, onneksi työpaikka oli määräaikainen enkä mennyt takaisin. Mutta se oli jännä huomata, miten ne iskee ja havainnoi, kuka on lauman heikoin. Siis heidän mielestään heikoin, joskus voi yllättää kun uhriksi määritelty puolustautuu ja siitä räjähtääkin narsistinen raivo.

Vierailija
6810/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen pari todella röyhkeää julkinarsistia tavannut, yrittänyt heitä mahdollisimman paljon miellyttää. Päättynyt siihen, että he nöyryyttävät minua julkisesti. "

Narsistia ei voi miellyttää. Muistelen sitäkin tapausta, missä miehen narsistivaimo syytti miestään siitä, että mies "hengittää väärin, liian epärytmikkäästi". Ei tällaisia ihmisiä voi mitenkään "miellyttää", narsistin tekemä kiusaamiskausi ja nöyryytysyritykset alkavat jokatapauksessa.

Kuulostaa ihan mun vaimolta: ei saisi oikeastaan edes hengittää kun se ääni ärsyttää. Ja kaikki muukin ärsyttää.

Mutta miten pääsen pois. Meillä on taaperoikäinen lapsi. Miten eroan narsistista niin että lapsi ei joudu koston välikappaleeksi.

Vierailija
6811/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppea sanavarasto. Jos ei pyöritä joutavaa jargonia, huutaa hu*raa, pskakasaa jne.

Vierailija
6812/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olen pari todella röyhkeää julkinarsistia tavannut, yrittänyt heitä mahdollisimman paljon miellyttää. Päättynyt siihen, että he nöyryyttävät minua julkisesti. "

Narsistia ei voi miellyttää. Muistelen sitäkin tapausta, missä miehen narsistivaimo syytti miestään siitä, että mies "hengittää väärin, liian epärytmikkäästi". Ei tällaisia ihmisiä voi mitenkään "miellyttää", narsistin tekemä kiusaamiskausi ja nöyryytysyritykset alkavat jokatapauksessa.

Kuulostaa ihan mun vaimolta: ei saisi oikeastaan edes hengittää kun se ääni ärsyttää. Ja kaikki muukin ärsyttää.

Mutta miten pääsen pois. Meillä on taaperoikäinen lapsi. Miten eroan narsistista niin että lapsi ei joudu koston välikappaleeksi.

Ota yhteys viranomaisiin.

Vierailija
6813/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lisään vielä. Menimme aika nopeasti naimisiin ja lapsi vaimon toiveesta. En tajunnut että hän on narsisti enkä oikein tiennyt edes sellaisesta. Ajattelin vaan että hän on kiivas luonteeltaan.

Tajusin että tässä on jotain outoa kun lapsi oli taapero ja hän leikkiessään kompastui ja alkoi itkemään. Lähes joka kerta vaimoni suuttui hänelle sen sijaan että olisi lohduttanut. Ymmärsin että mitä tahansa tapahtuukin hän ajattelee ensin itseään.

Toinen asia miksi haluan erota kun vaan uskaltaisin on seksi. Sitä oli suhteen alussa paljon, mutta välittömästi kun raskaustestiin tuli plussa niin seksi loppui eikä sitä sen koommin ole ollut. Asiasta kysyttäessä sanotaan että olen siinä ihan huono niin saan olla ilman. Kun olen maininnut että tämä voi johtaa eroon niin hän sanoo että ethän sinä voi erota kun meillä on tämä lapsi!

Vierailija
6814/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitä viranomaiset voi muka tehdä. Äitihän on mitä miellyttävin ihminen kaikkien tuttujen mielestä. Olisi kyllä pitänyt tajuta varoitusmerkki kun kuulin miten ilkeästi hän puhui äidilleen.

Vierailija
6815/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitä viranomaiset voi muka tehdä. Äitihän on mitä miellyttävin ihminen kaikkien tuttujen mielestä. Olisi kyllä pitänyt tajuta varoitusmerkki kun kuulin miten ilkeästi hän puhui äidilleen.

Luulisi neuvolassa ja sosiaalitoimessa jo olevan osaamista näihin keisseihin liittyen. Mikään laki ei pakota olemaan liitossa lasten takia.

Vierailija
6816/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat kuin ap.

Ei me sinusta puhuta. Rauhoitu.

Vierailija
6817/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin lisään vielä. Menimme aika nopeasti naimisiin ja lapsi vaimon toiveesta. En tajunnut että hän on narsisti enkä oikein tiennyt edes sellaisesta. Ajattelin vaan että hän on kiivas luonteeltaan.

Tajusin että tässä on jotain outoa kun lapsi oli taapero ja hän leikkiessään kompastui ja alkoi itkemään. Lähes joka kerta vaimoni suuttui hänelle sen sijaan että olisi lohduttanut. Ymmärsin että mitä tahansa tapahtuukin hän ajattelee ensin itseään.

Toinen asia miksi haluan erota kun vaan uskaltaisin on seksi. Sitä oli suhteen alussa paljon, mutta välittömästi kun raskaustestiin tuli plussa niin seksi loppui eikä sitä sen koommin ole ollut. Asiasta kysyttäessä sanotaan että olen siinä ihan huono niin saan olla ilman. Kun olen maininnut että tämä voi johtaa eroon niin hän sanoo että ethän sinä voi erota kun meillä on tämä lapsi!

Kuuluu narsismiin tuo seksihulluuskin, joillakin se on aina mutta joillakin vaan suhteen alussa. Eräskin naisnarsu iski varakkaan miehen seksillä. Aina vaan seksi seksi seksi. Miehellä kesti yli 10 vuotta ennenkuin tajusi lähteä. Mutta sitä ennen narsu ehti imeä miehen tilit kuiviin ja saada lähes kaiken nimiinsä.

Vierailija
6818/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi neuvolassa ja sosiaalitoimessa jo olevan osaamista näihin keisseihin liittyen. Mikään laki ei pakota olemaan liitossa lasten takia.

Kyllä sitä miehenä on kuule aika aseeton kun ei ole kuin sana sanaa vastaan. Pelkään lähinnä että eron jälkeen äiti vieraannuttaa lapsen minusta.

Vierailija
6819/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä miehenä on kuule aika aseeton kun ei ole kuin sana sanaa vastaan. Pelkään lähinnä että eron jälkeen äiti vieraannuttaa lapsen minusta.

Oletko yrittänyt?

Vierailija
6820/10671 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä artikkeli ja siinä mainittu kirja. Voimia! Monesti narsistit ovat haluttomia kantamaan lapsesta vastuuta ja jättävät tämän toisen osapuolen huoleksi eli näinkin voi käydä. Etenkin isät ovat erikoistuneet tähän, mutta myös moni nainen pystyy hylkäämään lapsensa. 

https://yle.fi/uutiset/3-5942735

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi