Vuokranantaja kadonnut
Mitä tehdä kun vuokranantajani on ns. Kadonnut. En tiedä miksi en saa yhteyttä tähän ja jouduin vielä isännöintiä pyytämään että välittävät yhteydenottopyyntöni, sen yhteydessä väärä ihminen saanut tietoni?
Oikea vuokranantaja luulee että minua ei tavoita? Eikö yleensä vuokralainen ole se, jonka pitäis vaan jättää asiat hoitamatta ja vältellä vastuuta?
Kova on stressi kun toisen ihmisen omistusasunnosta kyse, ja huijari kun ilmeisesti vuokranantajan lähipiirissä. Tältä vaikuttaa lähipiirin mielestä ja eri alan ihmisiltä kun kysynyt.
En saa takuuvuokraa. Ja asuntoon ei ole käynyt kertaakaan, vaikka muuttamaan pitäisi päästä. Ei kerro miksi ei pääse? Jätänkö vain avaimet ja lähden?
Kommentit (22)
Ap:n ulosanti on kyllä niin vaikeaa ettei tuosta sepustuksesta ymmärrä mitään.
Jos kokeilisit kirjoittaa aloituksen uudestaan?
Voisitko yrittää kirjoittaa vielä vähän sekavammin? Nyt on vielä mahdollista että joku meedio ymmärtää mistä puhut.
Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin. Ap:n pitäisi muuttaa pois mutta ei saa yhteyttä vuokranantajaan. Takuuvuokrakin pitäisi saada takaisin.
Olisiko vuokranantajan lähipiirissä joku jonka saisit kiinni? Jos vuokranantaja makaa vaikka sairaalassa tai jokin muu yllättävä tilanne.
AP, mitä oikein tarkoitit sanoa. En ymmärtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin. Ap:n pitäisi muuttaa pois mutta ei saa yhteyttä vuokranantajaan. Takuuvuokrakin pitäisi saada takaisin.
ei MUUTTAMISEEN tarvitse yhteyttä vuorkanantajaan. Luuletko että tulee avuksi kantamaan tavaroita.
VUOKRASUHTEEN TOLKULLA TAVALLA LOPPUUNSATTAMISEKSI tarvitsee, mutta se ei itse MUUTTOON liity mitenkään (paitsi muutto pitää olla tehtynä ennen kuin tuo vuokrasuhteen loppuun saattaminen voi tapahtua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei MUUTTAMISEEN tarvitse yhteyttä vuorkanantajaan. Luuletko että tulee avuksi kantamaan tavaroita.
VUOKRASUHTEEN TOLKULLA TAVALLA LOPPUUNSATTAMISEKSI tarvitsee, mutta se ei itse MUUTTOON liity mitenkään (paitsi muutto pitää olla tehtynä ennen kuin tuo vuokrasuhteen loppuun saattaminen voi tapahtua).
Kyllä muuttaessa pitää tehdä asunnon kunnon tarkistus ja palauttaa avain. Miksi pöhkö sölkötät jostain tavaroiden kantamisesta? Ap saattaa muuttaa vaikka jonnekin ties kuinka kauas. Vähän vaikea lähteä jos ei saa yhteyttä vuokranantajaan.
Tätä muuten on alkanut tapahtua nykyään. Lordit alkavat olla vähän välinpitämättömiä, missä on tietysti hyvätkin puolensa. Jos se nousuaikana kovaan hintaan ostettu kämppä ei enää olekaan saman hintainen eikä käytännössä tuota mitään vuokralla, niin lordille voi tulla vähän hälläväliä-fiilis.
Mulla kävi opiskeluaikana niin että vuokranantajani kuoli. Hänellä ei ollut lähisukulaisia eikä muitakaan läheisiä. Minä en tietenkään tienny mitään tuosta eikä isännöitsijäkään koko sinä aikana kun vuokranantaja virui sairaalassa. Kaikki yhteydenotot vuokrasuhteesta ja asunnosta oli tuloksettomia. Oltiin mm. sovittu suullisesti että tilaa verkkokaupasta uuden jääkaapin rikkoutuneen tilalle ja jääkaappi tuodaan asunnolle. En olis siinä vaiheessa uskonu että 11 kk:n päästä olen oikeudessa tappelemassa kuolinpesän kanssa 400 euron jääkaapista ja muutaman kympin autopaikkamaksusta. Autopaikkaa mulla ei koskaan ollut enkä edes tiennyt että vuokranantaja oli vuokrannut sen jollekin toiselle.
Vuokralaisen ei pidä jättää asioita hoitamatta ja vältellä vastuuta. Sinulla on väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuttaessa pitää tehdä asunnon kunnon tarkistus ja palauttaa avain. Miksi pöhkö sölkötät jostain tavaroiden kantamisesta? Ap saattaa muuttaa vaikka jonnekin ties kuinka kauas. Vähän vaikea lähteä jos ei saa yhteyttä vuokranantajaan.
EI TARVI.
Minä voin MUUTTAA vaikka tänään ja asunnon kunnon tarkistuksen voi tehdä vaikka VUOSI muuton jälkeen kuten myös avainten palautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinustako pois muuttaminen ja vuokrasuhteen purkaminen eivät liity toisiinsa mitenkään? Oletko useinkin jäänyt asumaan asuntoon, jonka vuokrasuhteen olet purkanut? Tai muuttanut pois mutta jatkanut tyytyväisenä vuokran maksamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pankki tarvitsee jonkin todistuksen tai lomake täytetään netissä, että pankki voi vapauttaa vuokravakuuden tilillesi. Kysäise pankista.
Minullekin kävi kerran silleen, että vuokranantaja ei vastannut koskaan puhelimeen, eikä tekstiviesteihin. Onneksi tiesin hänen kotiosoitteensa, joten menin hänen oven taakse kertomaan asiani. Tämän vuoksi jäi kammo yksityisiin vuokranantajiin ja suosin jatkossa isoja yhtiöitä. Minullakin siis piti purkaa vuokrasopimus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tuota huijarijuttua. Siis pyöriikö sen kadonneen vuokranantajan liepeillä joku huijari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tuota huijarijuttua. Siis pyöriikö sen kadonneen vuokranantajan liepeillä joku huijari?
Niin yrittääkö jotenkin pitkittää vuokranmaksua kun ei saada kiinni, siksi olisi tärkeää "vuokrasopimuksen päättäminen" - katso miten se tehdään. Eikö isännöitsijä voisi auttaa?
Irtisanominen kirjallisesti, pyydä sähköpostiin vastaanottokuittaus. Muutat pois, siivoat kämpän ja kuvaat sen vaikka todistajien kanssa. Pidät avaimen kunnes omistaja sen haluaa ja antaa vuokavakuuden vaihdossa. Näin itse tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanominen kirjallisesti, pyydä sähköpostiin vastaanottokuittaus. Muutat pois, siivoat kämpän ja kuvaat sen vaikka todistajien kanssa. Pidät avaimen kunnes omistaja sen haluaa ja antaa vuokavakuuden vaihdossa. Näin itse tekisin.
Lisään vielä että irtisanominen siis vuokrasopimuksen ehtojen mukaan.
En ikinä vuokraisi yksityiseltä. Nykyään asuntoja niin paljon vapaana että monella vuokraajalla taloudellisia vaikeuksia. Aina täällä keulitaan sijoitusasunnoilla ja en huolisi.
Ei kenenkään edun mukaista että tahallaan väärinymmärryksiä aiheuttaa. Taloudellisesti ja juridisesti olisi hänen vastuullaan kohta niin isot vastuut, että kuka tälläistä tekee? Mikä huijaus, onko liikkeellä tälläistä kaavaa?