Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
6081/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pisces kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskös naisten ravistella itsensä irti tässä narsisti-syyttelystä? Tätä se oli jo 40 vuotta sitten. Ei me miehet täydellisiä olla mutta pitääkö joka vian nimeksi laittaa narsisti? Totta helkkarissa meidän pitää  NÄYTELLÄ kaikkitietävää kun naiset niin OLETTAvaT tutustumisvaiheessa. Emmekö saa tehdä virheitä? Nytkin kotiHENGETÄR kiljuu minua HETI kotiin ikäänkuin olisin maailman tärkein palapelin palanen.

Jos oot narsisti niin varmaan joku sen sulle joskus päin naamaa myös sanoo, en tiedä. Mulla on kaksi narsistieksää enkä ole kummallekaan sitä ääneen sanonut, mutta voipi olla että joku muu eksä tai nyksä on. 

Jos suhun tuntuu joka kerta kalahtavan niin varmaan olet sitten itsekin narsisti, kun niin identifioidut niihin syytöksiin. Läheskään jokainen mies ei ole narsisti eikä edes narsistinen eikä edes mulkku tai kusipää. 

Jostain se narsistisyyttelyn on tultava. Tunnen ison joukon miehiä ja narsistiksi en voisi luokitella kvin montaa. Pikemminkin heikko itsetunto jota peitetään täydellisyydellä.. Vaikuttaisi siltä, että naiset ja miehet olisivat sodassa toisiaan vastaan....henkisesti tietty. Kyllä näitä näyttelemisiä on purettu. Enkä suutu jos miellät minut narsistiksi. Olen kala horoskooppimerkiltä.

Ole vaikka yksisarvinen, ei se, että on kalat ole mikään merkki siitä, etteikö voisi olla tai olla olematta narsisti. 

Fakta on se, että miehistä 3-5 prosenttia on narsisteiksi diagnosoitavissa. Noin kymmenen prosenttia kantaa haitallisessa määrin narsistisia piirteitä. Varmaan löytyy jokaisesta horoskooppimerkistä. 

Ja jos tommosella miehellä on elämässään 5-50 naissuhdetta niin kyllähän se yksikin jo saa aika monta eksää aikaiseksi, jotka voivat huudella, että eksä oli narsisti. 

Missäs kohtaa narsismi muuttuu patologiseksi löydökseksi? Se on fakta, että oma luulo motivoi yksilöä suoriutumaan paremmin äo testeissä. Ja kun katsoo historian merkkihenkilöitä niin  nnn:a löytynee omiksi tarpeiksi paljon. Voisi vetää veteen viivan, että narcissos olisi se parempi ominaisuus yksilölle.

Toi on muuten mielenkiintoinen väite. Eli ne, jotka uskovat olevansa älykkäitä, pääsevät Mensan testistä läpi ihan vaan sokean uskonsa avittamina? 

Mitä sinne sun mountaindew'hen on sekoitettu???

Jos kaikki maailmassa olisi narsisteja, täällä ihmiset tappaisivat toisiaan solkenaan eikä kukaan tulisi toimeen kenenkään kanssa ja yhteisöt olisivat sellaisia kauhun tasapainolla toimivia yksiköitä, jossa koko ajan pitää olla silmät selässä, ettei tulisi selkäänpuukotetuksi. 

No kyllä se on ollut kautta historian kauhun tasapainoa vai voitko olla erimieltä? Mitäs nuo mensa-kärjistykset olivat? Yrität kaivaa kalasta ulos luonnetyyppiä? Ja se äo nousu on 5-10 prossaa joka sekoittui mun dew limuun. Kärjistäminen on osa sematiikkaa. Onko sulla Demostheeneen kiviä poskissa?

Vierailija
6082/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänne jo aiemminkin kertonut, että yhteisellä lapsellemme on sairaus, jonka takia hän voi koska tahansa joutua sairaalaan. Tämän takia en voi blokata lasten isää. Meillä on vuoroasuminen. Lisäksi lasten isä on alkanut eron jälkeen syyllistää myös kyseistä lasta omasta pahasta olostaan (kun meidän suhde päättynyt eikä se voi toimia syntipukkina enää samalla tavalla) ja on yksinkertaisesti parempi, että minä otan vastaan ne haukut viestein kuin lapsi. Sairaalaympäristössä tämä isä loistaa vuoden isänä, aina tilanteen pelastajana.

Käyn terapiassa sitten läpi näitä saamiani viestejä, saan traumaterapiaa ja yritän asettua tilanteen yläpuolelle. Tottakai tämä on viivästyttänyt omaa toipumista, elämä olisi paljon helpompaa jos voisi mennä no contact. Lisäksi haluan olla lasteni tukena silloinkin, kun ovat isällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6083/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

neulamuikku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pisces kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskös naisten ravistella itsensä irti tässä narsisti-syyttelystä? Tätä se oli jo 40 vuotta sitten. Ei me miehet täydellisiä olla mutta pitääkö joka vian nimeksi laittaa narsisti? Totta helkkarissa meidän pitää  NÄYTELLÄ kaikkitietävää kun naiset niin OLETTAvaT tutustumisvaiheessa. Emmekö saa tehdä virheitä? Nytkin kotiHENGETÄR kiljuu minua HETI kotiin ikäänkuin olisin maailman tärkein palapelin palanen.

Jos oot narsisti niin varmaan joku sen sulle joskus päin naamaa myös sanoo, en tiedä. Mulla on kaksi narsistieksää enkä ole kummallekaan sitä ääneen sanonut, mutta voipi olla että joku muu eksä tai nyksä on. 

Jos suhun tuntuu joka kerta kalahtavan niin varmaan olet sitten itsekin narsisti, kun niin identifioidut niihin syytöksiin. Läheskään jokainen mies ei ole narsisti eikä edes narsistinen eikä edes mulkku tai kusipää. 

Jostain se narsistisyyttelyn on tultava. Tunnen ison joukon miehiä ja narsistiksi en voisi luokitella kvin montaa. Pikemminkin heikko itsetunto jota peitetään täydellisyydellä.. Vaikuttaisi siltä, että naiset ja miehet olisivat sodassa toisiaan vastaan....henkisesti tietty. Kyllä näitä näyttelemisiä on purettu. Enkä suutu jos miellät minut narsistiksi. Olen kala horoskooppimerkiltä.

Ole vaikka yksisarvinen, ei se, että on kalat ole mikään merkki siitä, etteikö voisi olla tai olla olematta narsisti. 

Fakta on se, että miehistä 3-5 prosenttia on narsisteiksi diagnosoitavissa. Noin kymmenen prosenttia kantaa haitallisessa määrin narsistisia piirteitä. Varmaan löytyy jokaisesta horoskooppimerkistä. 

Ja jos tommosella miehellä on elämässään 5-50 naissuhdetta niin kyllähän se yksikin jo saa aika monta eksää aikaiseksi, jotka voivat huudella, että eksä oli narsisti. 

Missäs kohtaa narsismi muuttuu patologiseksi löydökseksi? Se on fakta, että oma luulo motivoi yksilöä suoriutumaan paremmin äo testeissä. Ja kun katsoo historian merkkihenkilöitä niin  nnn:a löytynee omiksi tarpeiksi paljon. Voisi vetää veteen viivan, että narcissos olisi se parempi ominaisuus yksilölle.

Toi on muuten mielenkiintoinen väite. Eli ne, jotka uskovat olevansa älykkäitä, pääsevät Mensan testistä läpi ihan vaan sokean uskonsa avittamina? 

Jos kaikki maailmassa olisi narsisteja, täällä ihmiset tappaisivat toisiaan solkenaan eikä kukaan tulisi toimeen kenenkään kanssa ja yhteisöt olisivat sellaisia kauhun tasapainolla toimivia yksiköitä, jossa koko ajan pitää olla silmät selässä, ettei tulisi selkäänpuukotetuksi. 

No kyllä se on ollut kautta historian kauhun tasapainoa vai voitko olla erimieltä? Mitäs nuo mensa-kärjistykset olivat? Yrität kaivaa kalasta ulos luonnetyyppiä? Ja se äo nousu on 5-10 prossaa joka sekoittui mun dew limuun. Kärjistäminen on osa sematiikkaa. Onko sulla Demostheeneen kiviä poskissa?

Huomaatko, että sun aihepiirit ei sivua oikein mitkään tämän keskustelun otsikkoa eikä sitä, mistä muut tässä keskustelivat? Horoskooppiketju on muuten eri otsikolla, sellainenkin täällä kyllä löytyy. 

Vierailija
6084/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut muuten huomanneet trauma bond oireita lapsillanne? Meillä ainakin lapset palvovat narsistivanhempaansa, katsovat ylöspäin, mutta samalla pettymykset kovia ja myös vihan tunteet. Ymmärtävät myös, ettei narsisti ole heidän äidilleen reilu. Tasapainoilevat siinä.

Tunnistatteko te aikuiset narsistin lapset lapsuudestanne samaa?

Vierailija
6085/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kiteyttää miksi on välttämätöntä jättää n vaikka tuntuu samalla että hän on elämän suurin rakkaus.?

En vain osaa lähteä.

Noinko vituilleen sut on manipuloitu?

Vierailija
6086/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsisti otti vahingossa kotoa lähtiessään minun avaimet, eikä omiaan. Syytti siitäkin minua, että olin muka liikutellut hänen omia avaimiaan, sen vuoksi otti vahingossa väärät avaimet😂 narsisti takastaa sitä, kun löytää virheen, jonka toinen on tehnyt- muttei yleensä myönnä mitään omia erjeitää, ei pieniä saatika suuria.

Ei tietenkään, niin heikkoja paskoja ne on , v a j a k k e j a

Vierailija
6087/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te muut muuten huomanneet trauma bond oireita lapsillanne? Meillä ainakin lapset palvovat narsistivanhempaansa, katsovat ylöspäin, mutta samalla pettymykset kovia ja myös vihan tunteet. Ymmärtävät myös, ettei narsisti ole heidän äidilleen reilu. Tasapainoilevat siinä.

Olin isän tyttö. Vaikka isä aiheutti ihan hirveitä asioita. Mutta en koskaan antanut itseni tuntea vihaa tai pettymystä, kääsin kaiken jotenkin sisään ja itseeni. Eli sun lapset on paremmalla tiellä, jos osaavat jo tuossa vaiheessa nähdä, että isä on kakka ja myös antavat tunteiden tulla sen mukaan. 

Vierailija
6088/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trauma bond oireita???? Etkö sä osaa edes suomea kirjoittaa, ei hyvää päivää tätä nykynuorisoa....

Vierailija
6089/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

neulamuikku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pisces kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko, että sun aihepiirit ei sivua oikein mitkään tämän keskustelun otsikkoa eikä sitä, mistä muut tässä keskustelivat? Horoskooppiketju on muuten eri otsikolla, sellainenkin täällä kyllä löytyy. 

Narsismi ja historia despootteineen poliitikkoineen täysin varmasti sivuavat narsismia ja narsistisia luonteenpiirteitä. Tuo mitä teit on tyypillinen keskusteluansa. idkupoDkureivarit palkinoksi porvooseen.

Vierailija
6090/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trauma bond oireita???? Etkö sä osaa edes suomea kirjoittaa, ei hyvää päivää tätä nykynuorisoa....

Traumasidos ei taida olla missään varsinaisessa käytössä, kyllä se on trauma bond koska kaikki aihepiiriä koskeva kirjallisuus on englanniksi. Suomessa tästä ei vieläkään ymmärretä yhtään mitään ja hyssytellään.

Vierailija
6091/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti raivoaa/huutaa tai sanoo jotain todella loukkaava > sinä nostat ääntäsi vaikka ihan siksi, ettei saisit äänesi kuuluviin> narsisti rauhottuu kun salaman iskusta ja sanoo sinulle, että katso miten hullu olet, miten sä nyt noin raivoat, pitäsk sun mennä hoitoon, ei normaalit ihmiset käyttäydy noin jne. 

Ihan turhaa yrittää sanoa narsistille, että sinä huusit kirjaimellisesti kymmenen sekuntia sitten. Sitä ei joko narsistin mielestä tapahtunut ja kuvittelet omiasi tai sitten narsisti sanoo, että katso, miten taas syytät minua omasta huonosta käytksestäsi.

Kuin suoraan entisestä elämästäni. Exä raivosi ja raivosi, huusi, karjui, haukkui, nimitteli, solvasi ja uhkaili. Pyysin häntä toistuvasti hiljaisella rauhallisella äänellä lopettamaan huutamisen, kun perheessä oli vauva. Huuto ja raivous vain jatkui, ja kun lopulta korotin ääntäni, että ole nyt jo hiljaa, exä alkoi huutaa siitä irvailevalla äänellä, että noin äiti huutaa lapsen kuullen, äiti huutaa lapsen kuullen!!!

Nämä molemmat viestit on niin totta! Narsistin kanssa eläminen on kuin eläisi sellaisen kanssa, joka menettää muistinsa jokaisen hetken jälkeen. Ei reflektoi, katso omia tekemisiään. Syyttää, syyttää syyttää,

Mun tapaukseni oli alussa herrasmies, vaikutti fiksummalta ja kokeneemmalta kuin ikävuodet edellyttivät. Hurmasi ihmisiä. Ja sisällä olikin taapero.

Jälkeenpäin tajusin, että en pitkän avioliiton aikana saanut yhtään lahjaa (aineellinen tai aineeton), joka olisi ollut vain minulle. Hänen piti saada itsekin aina samanlainen lahja (iPad esim.) tai kokemus. Tai sitten sama kokemus annettiin vaikka ystävälleni (hieroi ensiksi mun hartioita, sitten ystäväni). Mikähän tämäkin juttu oli?

Joo, hurmaava herrasmies-taapero on tuttu kombo. Oisko tuo lahjajuttu niin, ettei koe minkäänlaista antamisen iloa. Ainoastaan kateutta. Ja että hieroo ystävänkin niin joo, katsos et ole ansainnut hänen lahjaansa. Vide mikä taapero. Ihan säälittävä.

Olihan se aika karmivaa, kun sieltä ymmärtäjän ja osaajan roolin alta paljastui tunne-elämältään kylmä ihminen. Taaperotkin sentään osaavat pyytää anteeksi ja ovat allapäin jos toinen itkee, yrittävät lohduttaa. Tämä katsoi kuin halpaa makkaraa.

Lahjajuttu oli niin kummallinen. Hänellä oli jouluisin kyllä parhaat lahjat. Näitä mulle järjestettyjä elämyksiä oli joitakin, mutta niin, että hän sai esimerkiksi myös hieronnan tai kasvohoidon. Yhtenä jouluna antoi tuttavaperheen vaimolle saman lahjan kuin minulle. Työmatkalta toi minulle ja työkaverilleen samat tuliaiset. Ihan kuin ajatus olisi, että et ole mitenkään erityinen. No, en mä ollutkaan.

Vierailija
6092/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsisti otti vahingossa kotoa lähtiessään minun avaimet, eikä omiaan. Syytti siitäkin minua, että olin muka liikutellut hänen omia avaimiaan, sen vuoksi otti vahingossa väärät avaimet😂 narsisti takastaa sitä, kun löytää virheen, jonka toinen on tehnyt- muttei yleensä myönnä mitään omia erjeitää, ei pieniä saatika suuria.

Molemmat unohdimme avaimet kotiin ja se oli minun syyni.

Jos jonkin toisenkäsitellessä tavaroita jokin meni rikki, oli se aina tahallista. Hänen kohdallaan vahinko.

Vierailija
6093/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti raivoaa/huutaa tai sanoo jotain todella loukkaava > sinä nostat ääntäsi vaikka ihan siksi, ettei saisit äänesi kuuluviin> narsisti rauhottuu kun salaman iskusta ja sanoo sinulle, että katso miten hullu olet, miten sä nyt noin raivoat, pitäsk sun mennä hoitoon, ei normaalit ihmiset käyttäydy noin jne. 

Ihan turhaa yrittää sanoa narsistille, että sinä huusit kirjaimellisesti kymmenen sekuntia sitten. Sitä ei joko narsistin mielestä tapahtunut ja kuvittelet omiasi tai sitten narsisti sanoo, että katso, miten taas syytät minua omasta huonosta käytksestäsi.

Kuin suoraan entisestä elämästäni. Exä raivosi ja raivosi, huusi, karjui, haukkui, nimitteli, solvasi ja uhkaili. Pyysin häntä toistuvasti hiljaisella rauhallisella äänellä lopettamaan huutamisen, kun perheessä oli vauva. Huuto ja raivous vain jatkui, ja kun lopulta korotin ääntäni, että ole nyt jo hiljaa, exä alkoi huutaa siitä irvailevalla äänellä, että noin äiti huutaa lapsen kuullen, äiti huutaa lapsen kuullen!!!

Nämä molemmat viestit on niin totta! Narsistin kanssa eläminen on kuin eläisi sellaisen kanssa, joka menettää muistinsa jokaisen hetken jälkeen. Ei reflektoi, katso omia tekemisiään. Syyttää, syyttää syyttää,

Mun tapaukseni oli alussa herrasmies, vaikutti fiksummalta ja kokeneemmalta kuin ikävuodet edellyttivät. Hurmasi ihmisiä. Ja sisällä olikin taapero.

Jälkeenpäin tajusin, että en pitkän avioliiton aikana saanut yhtään lahjaa (aineellinen tai aineeton), joka olisi ollut vain minulle. Hänen piti saada itsekin aina samanlainen lahja (iPad esim.) tai kokemus. Tai sitten sama kokemus annettiin vaikka ystävälleni (hieroi ensiksi mun hartioita, sitten ystäväni). Mikähän tämäkin juttu oli?

Joo, hurmaava herrasmies-taapero on tuttu kombo. Oisko tuo lahjajuttu niin, ettei koe minkäänlaista antamisen iloa. Ainoastaan kateutta. Ja että hieroo ystävänkin niin joo, katsos et ole ansainnut hänen lahjaansa. Vide mikä taapero. Ihan säälittävä.

Olihan se aika karmivaa, kun sieltä ymmärtäjän ja osaajan roolin alta paljastui tunne-elämältään kylmä ihminen. Taaperotkin sentään osaavat pyytää anteeksi ja ovat allapäin jos toinen itkee, yrittävät lohduttaa. Tämä katsoi kuin halpaa makkaraa.

Lahjajuttu oli niin kummallinen. Hänellä oli jouluisin kyllä parhaat lahjat. Näitä mulle järjestettyjä elämyksiä oli joitakin, mutta niin, että hän sai esimerkiksi myös hieronnan tai kasvohoidon. Yhtenä jouluna antoi tuttavaperheen vaimolle saman lahjan kuin minulle. Työmatkalta toi minulle ja työkaverilleen samat tuliaiset. Ihan kuin ajatus olisi, että et ole mitenkään erityinen. No, en mä ollutkaan.

Toi on rasittavintta. Se, ettei ole erityinen, ettei merkitse mitään. Toisaalta, olis painajainen olla tärkeä narsistille, eihän se päästäisi irti koskaan.

Vierailija
6094/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa yksilön henkinen itsesuojavaisto muuntuu narsismiksi? Noita unohtanismokia syyttelyineen tapahtuu aina ja taas aappalauma kivittää mokanneen.

----------------------------

Suhteen alussa minulla on tai oli aina vaikea suhteuttaa tapahtunut tilanne vastapuoleen. Varsinkin kun oli henkinen stressi päällä. Ja syyllinen aina löytyy muka muualta....mukamuka

Vierailija
6095/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

simppu kirjoitti:

Missä vaiheessa yksilön henkinen itsesuojavaisto muuntuu narsismiksi? Noita unohtanismokia syyttelyineen tapahtuu aina ja taas aappalauma kivittää mokanneen.

Suhteen alussa minulla on tai oli aina vaikea suhteuttaa tapahtunut tilanne vastapuoleen. Varsinkin kun oli henkinen stressi päällä. Ja syyllinen aina löytyy muka muualta....mukamuka

Epäiletkö olevasi narsisti vai yritätkö vakuuttaa itsellesi, ettet ole?

Vierailija
6096/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten luin jonkun tutkimuksen jossa oli että narsistinen käytös lisääntyy yhtä kovaa vauhtia kuin esim 2 luokan diabetes. Ei siis verrattu sinällään tautiin tai siihen sairastumiseen vaan siihen kuinka yleistä sen esiintyminen nykyisin on. Lisäksi kerrottiin että narsismi on jollain tapaa sidoksissa myös yhteisöjen kulttuuriin. Jos ajatellaan vaikkapa pari sataa vuotta taaksepäin niin narsistinen ihminen saattoi joutua helpommin yhteisönsä kovaan kohteluun jopa joukolla piestyksi. Hän joutui eroon yhteisöstä koska ei sopeutunut yhteisiin normeihin. Nykyisin useinkin narsistin piirteitä omaava ihminen etenee urallaan ja häntä kunnioitetaan ja ihaillaan. Tämä on mielestäni totta jos pysähtyy ajattelemaan tämän päivän  itsekeskeistä minä, minä, minä ensin ajattelua ja sitä kuinka loukkaannutaan lähes kaikesta.

Vierailija
6097/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

simppu kirjoitti:

No mistäs minä tiedän?

Vierailija
6098/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten luin jonkun tutkimuksen jossa oli että narsistinen käytös lisääntyy yhtä kovaa vauhtia kuin esim 2 luokan diabetes. Ei siis verrattu sinällään tautiin tai siihen sairastumiseen vaan siihen kuinka yleistä sen esiintyminen nykyisin on. Lisäksi kerrottiin että narsismi on jollain tapaa sidoksissa myös yhteisöjen kulttuuriin. Jos ajatellaan vaikkapa pari sataa vuotta taaksepäin niin narsistinen ihminen saattoi joutua helpommin yhteisönsä kovaan kohteluun jopa joukolla piestyksi. Hän joutui eroon yhteisöstä koska ei sopeutunut yhteisiin normeihin. Nykyisin useinkin narsistin piirteitä omaava ihminen etenee urallaan ja häntä kunnioitetaan ja ihaillaan. Tämä on mielestäni totta jos pysähtyy ajattelemaan tämän päivän  itsekeskeistä minä, minä, minä ensin ajattelua ja sitä kuinka loukkaannutaan lähes kaikesta.

SAatan viitata väärin, mutta sopulilauman kaikki jäsenet ovat narsisteja pahassa ruokatilanteessa. 

Vierailija
6099/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhteessa kaikki alkoi herrasmiesvaiheen jälkeen niin, että pikkuhiljaa paljastui, ettei kukaan muu hänen työpaikallaan oikein ymmärrä mitään, varsinkaan big picture. Kaikki olivat vain itsekkäitä kpäitä. Sitten tuli mukaan joudenkin hänen läheisen perheensä jäsenten arvostelua.

Jossain vaiheessa kaikki muuttuikin päälaelleen ja ihan kaikki muut osasivat ja ymmärsivät paitsi toetenkin minä. Jos muistutin, että sanoit vaikkapa perheenjäsenestäsi näin, hän syytti minua perheenjäsenen haukkumisesta.

Olo oli usein sellainen, että ei oikein tiennyt mikä minuun iski. Missään ei ollut mitään tolkkua.

Vierailija
6100/10671 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

simppu kirjoitti:

No mistäs minä tiedän?

Kuka sen sitten tietää?

Mitä on unohtamismokat syyttelyineen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä