Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4781/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Tämä on niin totta!

Olen tapaillut kahta narsistimiestä, kummatkin hyvin kortsuvastaisia ”Käyn usein testeissä, harvoin on mitään ollut..”

Toisella näistä yrjötyksistä on Ruotsissa teini-ikäisenä siitetty lapsi, jonka äiti (teini hänkin) ei kertonut ikinä miehelle vauvasta. Siitä voi päätellä että oli jo teininä hirviö. Mies on nyt pari vuotta sitten saanut jotakin kautta tietää tästä nykyään täysi-ikäisestä

lapsestaan ja ottanut tähän yhteyttä😔.

Toinen sankari pamautti 30-vuotiaana 18- vuotiaan tytön raskaaksi. Tämän lapsen yhteydenpito ”isään” loppui lapsen omasta halusta hänen 12-vuotissyntymäpäivänään.

Sama täällä, kaksi narskumiestä minullakin ollut ja molemmat eivät halunneet missään nimessä käyttää kortsua eivätkä suostuneet menemään testeihin ennen sek*sisuhteen aloittamista. Täysiä kuspäitä molemmat näin jälkikäteen ajateltuna.

Perikunta perkasi narsistin jäämistöä, ja niin vain löytyi kuitti sukupuolitautiklinikankin maksusta. Sekin oli pitänyt säästää, suuri meriitti varmaan ollut.

Vierailija
4782/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuuntelet kuinka Vladimir Putin juttelee niin siinä se narsistin keskustelutyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4783/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten erikoista, että sitä ei ole kriminalisoitu, että joku saa toisen harrastamaan kanssaan seksiä vapaaehtoisesti manipuloimalla, aivopesemällä ja valehtelemalla. Vain väkivallalla uhkaaminen on laitonta, vaikka lopputulos on ensimmäisessäkin seksuaalinen hyväksikäyttö. 

Kaikki seksiin liittyvä, vahingossa liian kovat otteet, tiesi että olin loukannut kohdan selästäni ja painoi juuri siitä. Toistuvasti.

Aina yhtä "loukkaantuneena" että miten voit väittää että hän tahallaan, kun itkin kivusta, mitä kivuliaampi olin sitä vahingoniloisempi hän oli. Silti ei olisi voinut mitenkään rikosta todistaa.

Narsistin koko olemassaolo on rikos.

Vierailija
4784/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yhteisvanhemmuus. Tasaisin väliajoin käy niin, että jos olen jostain asiasta eri mieltä tai huomautan jostain, alkaa hirveä tekstiviestittely. Kaikki maailman kirosanat, minua/naisia halveeraavat sanat, "tämä on sotaa", "jos ammut ensin, niin ammun takaisin", lisää kirosanoja. Sitten alkaa minun kutsuminen elämänsä virheeksi, kuinka painostin hänet perustamaan perheen, kuinka ne vuodet, kun hän on tuntenut minut, ovat olleet hänen kauheimmat vuotensa. Kuinka hänen olisi pitänyt jättää minut jo vuonna x (kun esikoisemme oli vauva). Jos puolustaudun, niin minä kuulemma aloitin eikä hän muiden kanssa puhu näin. Hän saattaa blokata minut, koska olen "mahdoton" ja jottei "hänen tarvitse kestää tällaisia viestejä".

Ja tähän riittää ihan se, että esitän eriävän mielipiteen. Ja yleisesti ottaen hän saa ulkopuolisilta jatkuvaa kiitosta mm. isyydestään.

Nyt menee kylmät väreet, hrrrrrrr. Miten onnistuit kuvaamaan 100% ex mieheni?!? Näinhän se menee, tismalleen !

Jos minäkin esitän tekstarilla neutraalisti eriävän mielipiteen parilla sanalla niin saan vastineeksi 15 haukkumaviestiä aivan kuten kuvasit. Olen toivonut että ex järkevöityisi, mutta ei mitään merkkiäkään.

Onko tämä vain katkeruutta erosta (ex jätti minut toisen naisen vuoksi)? Vai mitä? Minä en kiusallanikaan provosoidu exän viesteistä vaan vastaan aina jopa yliystävällisesti, vaikka en todellisuudessa edes halua olla hänelle ystävällinen.

Vierailija
4785/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tulee nimetä ja tuntea, jotta he eivät voi jatkaa naisten vahingoittamista.

Jokainen ihminen on oikeutettu yksityisyyteen.

Kerro se myös niille. Aika moni narsisti yrittää isännäksi vaikka ovessa on vain naisen nimi. Kotirauhan häirintä on narsistille tavallista.

Mua on rikottu. Narsisti maalitti mut ihan tietoisesti, aloitti manipuloinnin heti. Kerroin alussa, että mulla on vanhat traumat, joiden eteen olen tehnyt isosti töitä. Kerroin, etten harrasta irtosuhteita ja seksi kuuluu vaan parisuhteeseen, joka taas tähtää loppuiän kestoon. Eihän se häntä kiinnosta, kun empatiakyky ja omatunto puuttuu.

Narsisti esitti turvallista ja rakastunutta, valehteli ihan kaiken, käytti minua, avasi vanhat traumat ja aiheutti uusia.

Tulin itse käytetyksi esineenä ja testikappaleena ja tiedän nyt totuuden hänestä. Tiedän miten vaarallinen tuo ihminen on ja miten pahasti hän on tehnyt muillekin uhreilleen, aiheuttanut jopa hengenvaaraa ja isoja henkisiä kärsimyksiä. Jos punnitsen hänen oikeuttaan yksityisyyteen tai naisten oikeutta henkiseen ja fyysiseen koskemattomuuteen, niin jälkimmäinen vie kevyesti voiton. Jos olisi joku rekisteri mihin tällaiset voisi ilmoittaa, ilmoittaisin välittömästi. Olen myös ajatellut, että aiheutan hänelle mainehaitan yhdessä hänen vaikutuspiireistään.

Vierailija
4786/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa narsistin kanssa tuntee itsensä henkisesti todella yksinäiseksi. Ensiksikin kun olet itse suhteen ainoa henkisesti aikuinen osapuoli. Toisekseen suhteessa alkaa olla niin huonovointinen, että itse eristäytyy muista ihmisistä.

Vierailija
4787/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Joo, on todella "mukavaa" tajuta, että tyyppi, joka uskotteli olevansa kunnollinen ja pitkään ilman naista, on viime kuukausina/vuosina pannut paljaalla x määrää naisia, joista osa alkoholiongelmaisia, afrikkalaisia plus kaikki ns. normaalit naiset. Toi panee kaikkea mikä liikkuu. Tai ei kai se liikkuminenkaan mikään välttämättömyys ole.

Pitäisi olla joku nettisaitti, mihin voisi listata nämä miehet niin naiset osaisivat varoa. 

No mitäpä luulet kenen nimiä narsistit itse olisi sinne kirjoittelemassa matalalla kynnyksellä ja heti ensimmäisenä...

Vierailija
4788/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tarkkoja, että pysytte näkymättömän viivan, hyvän, ja lain oikealla puolella. Narsistia ei voiteta narsistin keinoin, eikä yrittämällä tuhota tätä. Askelkin toiselle puolelle niin olet narsisti itse, ja narsisti on saavuttanut päämääränsä. Kostaminen tuhoaa kostajan.

Enkä sano tätä kevyellä taustalla.

Vierailija
4789/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tulee nimetä ja tuntea, jotta he eivät voi jatkaa naisten vahingoittamista.

Kerro se myös niille. Aika moni narsisti yrittää isännäksi vaikka ovessa on vain naisen nimi. Kotirauhan häirintä on narsistille tavallista.

Mua on rikottu. Narsisti maalitti mut ihan tietoisesti, aloitti manipuloinnin heti. Kerroin alussa, että mulla on vanhat traumat, joiden eteen olen tehnyt isosti töitä. Kerroin, etten harrasta irtosuhteita ja seksi kuuluu vaan parisuhteeseen, joka taas tähtää loppuiän kestoon. Eihän se häntä kiinnosta, kun empatiakyky ja omatunto puuttuu.

Narsisti esitti turvallista ja rakastunutta, valehteli ihan kaiken, käytti minua, avasi vanhat traumat ja aiheutti uusia.

Tulin itse käytetyksi esineenä ja testikappaleena ja tiedän nyt totuuden hänestä. Tiedän miten vaarallinen tuo ihminen on ja miten pahasti hän on tehnyt muillekin uhreilleen, aiheuttanut jopa hengenvaaraa ja isoja henkisiä kärsimyksiä. Jos punnitsen hänen oikeuttaan yksityisyyteen tai naisten oikeutta henkiseen ja fyysiseen koskemattomuuteen, niin jälkimmäinen vie kevyesti voiton. Jos olisi joku rekisteri mihin tällaiset voisi ilmoittaa, ilmoittaisin välittömästi. Olen myös ajatellut, että aiheutan hänelle mainehaitan yhdessä hänen vaikutuspiireistään.

Narsistin kanssa et voi voittaa, ikinä. Paras kosto on se, että et huomioi häntä enää millään tavalla ja kohtelet kuin ilmaa. Jos on yhteisiä tuttuja, älä puhu hänestä tai reagoi mitenkään, kun hänestä puhutaan. 

Narsisti saa kyllä käännettyä kaikki faktat päälaelleen ja selitettyä mustan valkoiseksi. Jos kerrot, että hän vaikkapa löi sinua, niin tarina muuttuu niin, että sinä olet se, joka on hänet hakannut.

Vierailija
4790/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa tarkkoja, että pysytte näkymättömän viivan, hyvän, ja lain oikealla puolella. Narsistia ei voiteta narsistin keinoin, eikä yrittämällä tuhota tätä. Askelkin toiselle puolelle niin olet narsisti itse, ja narsisti on saavuttanut päämääränsä. Kostaminen tuhoaa kostajan.

Mulla on ollut narsistien kanssa muutama sellainen jenkkitermein empath super nova -kokemus ja patterit on ladattuna tätä tällä hetkellä akuuttina olevaa narsistia varten myös, jos tarve ilmenee. 

Olen todella herttainen ja kiltti, auttavainen ja lämmin ihminen, ilman mitään pimeitä puolia. Mutta kun narsistin kanssa otetaan sitten jossain vaiheessa tosissaan matsia, olen tähän mennessä onnistunut voittamaan narsistin älykkyydellä, määrätietoisuudella ja puhtain keinoin (uhannut, manipuloinut tai kiristänyt toki, mutta en millään laittomalla eli ottanut hetkeksi käyttöön narsistin omat keinot mutta ilman sairasta kieroilua). 

Narsistieksä yritti erossa estää asunnon myyntiä ja oli hankala. Sain hänet manipuloitua ilman että asiasta piti tapella. 

Narsistinaapuri kävi liian raskaaksi, sain hänet itsensä muuttamaan paljastamalla hänet oikealle taholle oikealla tavalla (ja hän itse oli syyllinen siihen, että näin kävi, hän teki rikoksen minua kohtaan). 

Nasrsistiesimiehestä selvisin ja sain rahani. Tosin jätin yhtiön vähän myöhemmin omasta halustani, kun sain työtä muualta. 

Hion strategiaa sen varalta, että tämä tämän hetken narsisti ilmaantuisi vielä takaisin. Uskon olevani hyvässä turvassa, koska hänellä ei ole varaa menettää mainettaan tiettyjen ihmisten silmissä. 

Koskaan ei toki ole ollut päämäärä tuhota narsistia vaan saada itselle rauha sekä se, mikä minulle kuuluu.

Eikä tähän hommaan pidä ryhtyä, jos ei pysty olemaan provosoitumatta, pitämään hermot kurissa ja miettimään taktiikkansa tosi tarkkaan ja mitkä ovat omat suojaavat tekijät ja onnistumisenmahdollisuudet. Suurimmalla osalla tunnekuohu estää järkevän toiminnan. Viimeksi oli lyhyt suhde narsistin kanssa, hän yritti provosoida minua, mutta ei onnistunut siinä, kun taktiikkani oli esittää tyhmää ja kerätä aineistoa, ovatko red flagit todella niitä vai kuvittelenko vain. Kertaakaan en ole ilmaissut edes lopussa narsistille, että tiedän mitä he ovat. Monelle tulee kiusaus kertoa, näyttää etteivät he ole tyhmiä. 

Vierailija
4791/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti vs. minä -videoilla puhutaan narsistin uhrille työntämästä omasta häpeästään ja syyllisyydestään. Narsisti kippaa siis uhrin selkään oman taakkansa ja porskuttelee elämässään eteenpäin.

Uhri on sijaiskärsijä, joka kantaa väärää häpeää ja syyllisyyttä. Tajuaakohan narsisti itse mitä tekee?

Vierailija
4792/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti vs. minä -videoilla puhutaan narsistin uhrille työntämästä omasta häpeästään ja syyllisyydestään. Narsisti kippaa siis uhrin selkään oman taakkansa ja porskuttelee elämässään eteenpäin.

Uhri on sijaiskärsijä, joka kantaa väärää häpeää ja syyllisyyttä. Tajuaakohan narsisti itse mitä tekee?

Ei varmasti välittäisi, vaikka tajuaisi. Ja jos tajuaisi, saisi siitä tyydytystä. 

Olen löytänyt nyt oman kanavani siirtää sitä häpeää. Kaksi ystävääni joutuvat kuuntelemaan niitä yksityiskohtia, joissa on ollut wtf-hetkiä tai olen hävennyt tai hämmentynyt ja pitänyt ne ihmeelliset hetket ja tapahtumat sisälläni ajatellen etten ikinä kehtaisi kertoa niistä kenellekään. Nyt kehtaan, koska ajattelen, että häpeä kuuluu tekijälle eikä minulle. Ei ole minun vikani, että joku käyttäytyy kontrolloivasti, väkivaltaisesti, rajattomasti, oudosti jne. 

Aiemmin elämässäni en kehdannut kertoa narsisti-isäni teoista vaan kannoin häpeän itse. Nykyään tiedostan sen, että sekin häpeä kuuluu hänelle, ei minulle. Minun osani on hävetä omia tekojani ja toiminkin niin, että hävettävää syntyisi mahdollisimman vähän. 

Vierailija
4793/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin kanssa et voi voittaa, ikinä. Paras kosto on se, että et huomioi häntä enää millään tavalla ja kohtelet kuin ilmaa. Jos on yhteisiä tuttuja, älä puhu hänestä tai reagoi mitenkään, kun hänestä puhutaan. 

Narsisti saa kyllä käännettyä kaikki faktat päälaelleen ja selitettyä mustan valkoiseksi. Jos kerrot, että hän vaikkapa löi sinua, niin tarina muuttuu niin, että sinä olet se, joka on hänet hakannut.

Näin mäkin olisin uskonut aiemmi.  8v sitten erottu ja erilaisista syistä käyty 8v aikana 6 oikeudenkäyntiä missä kaikissa olen voittanut alkaa elämä näyttäytymään jo voittajana. Viimeisestä oikeusjutusta 3v ja tekemissä oltu viimeksi yli vuosi sitten. Yli vuoteen ei ole mitään kontaktia häneen ollut. Narskueksä on täysin yksin. Lapset eivät tapaa häntä, sukulaiset kääntäneet hänelle selkänsä samoin ystävät. Hän on vanhentunut ja alkaa jo vanhuuden oikutteluja olla terveyden kanssa yms. Eletään lasten kanssa jo täysin ilman erästä henkilöä.

Tietenkin ollaan häviöpuolella siinä mitä tuhoa narsisti on saanut aikaiseksi. Tuhoamalla lasten lapsuuden ja minut suhteen aikana. Mutta nyt kun katsoo asioita niin me olemme lasten kanssa jo menneet elämässä eteenpäin, voimaannuttu ja meillä hyvin asiat tällä hetkellä. Eksällä menee kurjasti tällä hetkellä ja suunta on vain alaspäin, alkoholia hänellä kuluu, töistä sai potkut, sairauksia ilmaantuu ja se vanhuus on jo alkanut hänellä. 

Vierailija
4794/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään mitään käsitystä, miten oppia tunnistamaan halu ja viehtymys olla narsistin seurassa (silloin kun ei vielä tiedä, mikä hän on) siitä, että joku normaali ja terve ihana ihminen vetää puoleensa?

Vai olenko ainut, jolla on joku sisäsyntyinen veto heitä kohtaan? Vai onko se vain sattumaa ja sekä normaalit että narsistit vetävät puoleensa ja välillä vaan käy paska tsägä. 

Vierailija
4795/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Narsisti voitetaan vain täydellisellä välinpitämättömyydellä. Mitään muuta tunnetta ei saa näyttää, mihinkään ei saa reagoida.

Ei ole mikään helppo tehtävä, koska narsistinen ihminen ottaa yleensä kaikki keinonsa käyttöön saadakseen toisen reagoimaan. Mutta jos siinä onnistuu, käy niinkuin minulle. Koska minusta ei saanut enää millään tavalla otetta, hyvässä tai pahassa, narsisti päätyi psykiatriseen hoitoon, romahti täysin.

Vierailija
4796/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa narsistin kanssa tuntee itsensä henkisesti todella yksinäiseksi. Ensiksikin kun olet itse suhteen ainoa henkisesti aikuinen osapuoli. Toisekseen suhteessa alkaa olla niin huonovointinen, että itse eristäytyy muista ihmisistä.

Muutaman päivän kiusaamisen jälkeen (yleensä raha ja talousasiat ja siihen liittyen sitten kaikki minun osaamattomuudestani, tyhmyydestäni jne.) olin surusta aivan suunniltani ja poikki. Itkin ja itkin, yritin saada toisen näkemään asioita minun kannaltani. Aivan kuin olisi seinälle puhunut. Ja silloin hän sanoi, että suhteessa toisen pitää olla se aikuinen, kun toinen ei hermojaan hallitse. Aina sama juttu. Yleensä kaksi tällaista rajua talousriitaa pari kertaa vuodessa.

Ongelma oli, että itse ostin perheelle lähinnä ruokaa, halvinta. Hän taas vastasi kaikesta muusta. Ja kaikki talousongelmat oli mun vika. Siitäkin huolimatta, että rahaa oli säästössä ihan reilusti.

Vierailija
4797/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemusta että narsisti käyttää puheessaan paljon sen tyyppisiä käsitteitä kuten huono omatunto ja asettua toisen asemaan?

Lisäksi kertoo, miten arka ihminen on ja miten ei osaa lainkaan mielistellä. Hän ikäänkuin ujuttaa eri asiayhteyksissä rivien väleihin asioita (kuviteltuja) itsestään? Varoittaa myös kanssaihmisiään sumutuksesta ja esiintyy korkeamoraalisena yhteiskunnan tukipylväänä.

Vierailija
4798/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kokemusta että narsisti käyttää puheessaan paljon sen tyyppisiä käsitteitä kuten huono omatunto ja asettua toisen asemaan?

Lisäksi kertoo, miten arka ihminen on ja miten ei osaa lainkaan mielistellä. Hän ikäänkuin ujuttaa eri asiayhteyksissä rivien väleihin asioita (kuviteltuja) itsestään? Varoittaa myös kanssaihmisiään sumutuksesta ja esiintyy korkeamoraalisena yhteiskunnan tukipylväänä.

Mies, joka ei ole voinut sietää naispomoja on seutukunnan suurin feministi. Ajaa tasa-arvoa ja kunnioitusta hoitoalalle jne. Mua kohtelee kyllä kuin toisenluokan kansalaista ja piikaa. Toisaalta on mielin kielin tuttujen vaimoille, niin kohtelias ja gentleman. Ja kun naisparat ovat niin kovilla milloin minkäkin vuoksi. Minä en koskaan ole saanut myötätuntoa, lahjoja tai apua, kun olen sairastanut. Ei ole tuotu kukkapuskaa, kuten ystävänsä käden loukanneelle vaimolle vietiin.

Vierailija
4799/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi just noin. Esitti suurin piirtein neitsyttä, todellisuus ihan toinen. No, narsistin ego ei olisi kestänyt ostaa riittävän pieniä erikoisimitoitettuja kumeja. Ja oisko sillä ollut rahaakaan. 

Hauskaa, että täällä on tullut toistuvasti esiin narskun pieni veh*je. Onko siinä mitään perää.. voisiko olla että monella narskulla on pieni? Olisiko se yksi syy narsismiin? Häpeää itseään ja oman kehonsa osaa, niin paljon että kaikki pitää kääntää toisten viaksi ja selittää siten itselleen ettei itsessä ole mitään vikaa. Yksi syy myös siihen että naiset vaihtuu tiuhaan!

Yksi syy myös siihen että ei halua käyttää kumia! Eihän se pysy ”päällä”

Yksi syy siihen että ei halua muuta kuin pikaisen aktin ja käyttää toista mastur*baationsa välineenä, kun ehkä tiedostaa ettei sillä pienellä naista välttämättä tyydy*tetä.

Mitä olette muut mieltä? Minulla on kokemus tällaisesta ”pienestä” narsku miehestä ja mietin asioita pitkään ja olisi mukava kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia.

No tämä nyt on typerintä mitä on hetkeen kuultu. Kalun koko ei todellakaan liity narsismin syntyyn millään tavalla. Itseasiassa usein miehet joilla on omasta mielestään pieni, eivät luota ainoastaan siihen että nainen on tyytyväinen kun survoo isolla melalla. Panostavat siis naisen tyydyttämiseen monin eri tavoin kompensoidakseen tätä tunnetta. Iso vehje ei takaa naisen tyydytystä vaan huomioiminen ja muut asiat. Toki poikkeuksia on ja narsistilla voi olla ihan yhtälailla iso tai pieni peli.

Ikävä kyllä se iso vehje ei tunnu automaattisesti vaikuttavan jotenkin myönteisesti luonteeseen..

Seksi on kaikissa tapauksissa epämiellyttävää näiden kanssa. Tai kaikenlaisia kuvioita sanotaan olevan, mutta nimenomaan pidempiaikaisessa suhteessa seksistä tulee tavalla tai toisella ongelmallista.

Vierailija
4800/10671 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut narsistien kanssa muutama sellainen jenkkitermein empath super nova -kokemus ja patterit on ladattuna tätä tällä hetkellä akuuttina olevaa narsistia varten myös, jos tarve ilmenee. 

Olen todella herttainen ja kiltti, auttavainen ja lämmin ihminen, ilman mitään pimeitä puolia. Mutta kun narsistin kanssa otetaan sitten jossain vaiheessa tosissaan matsia, olen tähän mennessä onnistunut voittamaan narsistin älykkyydellä, määrätietoisuudella ja puhtain keinoin (uhannut, manipuloinut tai kiristänyt toki, mutta en millään laittomalla eli ottanut hetkeksi käyttöön narsistin omat keinot mutta ilman sairasta kieroilua). 

Narsistieksä yritti erossa estää asunnon myyntiä ja oli hankala. Sain hänet manipuloitua ilman että asiasta piti tapella. 

Narsistinaapuri kävi liian raskaaksi, sain hänet itsensä muuttamaan paljastamalla hänet oikealle taholle oikealla tavalla (ja hän itse oli syyllinen siihen, että näin kävi, hän teki rikoksen minua kohtaan). 

Nasrsistiesimiehestä selvisin ja sain rahani. Tosin jätin yhtiön vähän myöhemmin omasta halustani, kun sain työtä muualta. 

Hion strategiaa sen varalta, että tämä tämän hetken narsisti ilmaantuisi vielä takaisin. Uskon olevani hyvässä turvassa, koska hänellä ei ole varaa menettää mainettaan tiettyjen ihmisten silmissä. 

Koskaan ei toki ole ollut päämäärä tuhota narsistia vaan saada itselle rauha sekä se, mikä minulle kuuluu.

Eikä tähän hommaan pidä ryhtyä, jos ei pysty olemaan provosoitumatta, pitämään hermot kurissa ja miettimään taktiikkansa tosi tarkkaan ja mitkä ovat omat suojaavat tekijät ja onnistumisenmahdollisuudet. Suurimmalla osalla tunnekuohu estää järkevän toiminnan. Viimeksi oli lyhyt suhde narsistin kanssa, hän yritti provosoida minua, mutta ei onnistunut siinä, kun taktiikkani oli esittää tyhmää ja kerätä aineistoa, ovatko red flagit todella niitä vai kuvittelenko vain. Kertaakaan en ole ilmaissut edes lopussa narsistille, että tiedän mitä he ovat. Monelle tulee kiusaus kertoa, näyttää etteivät he ole tyhmiä. 

Usein myös sitä omaa narsismia on vaikea tunnistaa koska se on niin siinä nenän edessä