Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4741/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Tiedän narsun joka huolehtii kondomin käytöstä ja on pannut varmaan puolet ison kaupungin naisista läpi.

Vierailija
4742/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillepantavaa on että Facessa liuta narsistimiehen exiä käy kilpaa tykkäilemässä hänen päivityksistään. Heti kun yksi ”ringistä” laittaa tykkäyksen, ilmaantuvat loputkin reagoimaan. Sen jollakin tapaa ymmärrän, jos on yhteinen alaikäinen lapsi ja pakko pysyä väleissä.

Narsistista on todella vaikea päästä yli. Aina jostain takavasemmalta hiipii se epäilys että mitä jos vika oli sittenkin minussa, jos sittenkin ylireagoin, käsitin väärin, toimin väärin ja siten aiheutin itse hänen käytöksensä, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4743/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillepantavaa on että Facessa liuta narsistimiehen exiä käy kilpaa tykkäilemässä hänen päivityksistään. Heti kun yksi ”ringistä” laittaa tykkäyksen, ilmaantuvat loputkin reagoimaan. Sen jollakin tapaa ymmärrän, jos on yhteinen alaikäinen lapsi ja pakko pysyä väleissä.

Narsistista on todella vaikea päästä yli. Aina jostain takavasemmalta hiipii se epäilys että mitä jos vika oli sittenkin minussa, jos sittenkin ylireagoin, käsitin väärin, toimin väärin ja siten aiheutin itse hänen käytöksensä, jne.

Munkin narsistieksällä on joku sellainen haaremillinen jotain eksiä/ on-off panosuhteita, että voi aina välillä ottaa sieltä pakasta jonkun, kun tulee tylsää. Sitten jättää ne siksi aikaa, kun rakkauspommittaa uutta valloitustaan, mutta kun homma lähtee menemään puihin, aina löytyy jostain joku. Ei voi käsittää. Muhun se ei koske enää ikinä. 

Vierailija
4744/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten erikoista, että sitä ei ole kriminalisoitu, että joku saa toisen harrastamaan kanssaan seksiä vapaaehtoisesti manipuloimalla, aivopesemällä ja valehtelemalla. Vain väkivallalla uhkaaminen on laitonta, vaikka lopputulos on ensimmäisessäkin seksuaalinen hyväksikäyttö. 

Vierailija
4745/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei todellakaan hiivi tuollaisia mieleen. Narsistivanhemman lapsena oli alusta asti selvää että vika oli nimenomaan vanhemmassa eikä mitään epäilystä asiasta ole ollut missään vaiheessa. Kenelläkään.

Vierailija
4746/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei todellakaan hiivi tuollaisia mieleen. Narsistivanhemman lapsena oli alusta asti selvää että vika oli nimenomaan vanhemmassa eikä mitään epäilystä asiasta ole ollut missään vaiheessa. Kenelläkään.

Ei minullakaan vanhemman kanssa ole ollut epäilyksiä, mutta parisuhteessa sitä on ollut aika kaasuvalottunut olo. 

Vierailija
4747/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla, ainakaan miehillä ei yleensä näy parisuhdestatusta somessa. Ei, vaikka olisivat naimisissa, seurustelusuhteesta nyt puhumattakaan.

CV on sen sijaan hyvin yksityiskohtaisesti esitelty, samoin poliittiset ym. katsomukset, kaupungit joissa asunut ja sukupuolikin on kerrottu (siltä varalta että se ei nimestä ja kuvasta ilmene…)

Vierailija
4748/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilla, ainakaan miehillä ei yleensä näy parisuhdestatusta somessa. Ei, vaikka olisivat naimisissa, seurustelusuhteesta nyt puhumattakaan.

CV on sen sijaan hyvin yksityiskohtaisesti esitelty, samoin poliittiset ym. katsomukset, kaupungit joissa asunut ja sukupuolikin on kerrottu (siltä varalta että se ei nimestä ja kuvasta ilmene…)

Mä aina ajattelin, että mies häpeää mua. Hän mm. tuli keskeyttämään keskusteluni hänen tuttavansa kanssa, ei antanut suun vuoroa. Ajattelin silloin, että teki sen, koska en ole riittävän hyvä oikein missään. Siis hänelle. Ja se oli ihan selkeä väliintulo, ei vain kohteliaisuutta.

Ja ei tosiaankaan somessa hänen tileillään muita kuin kuvia hänestä itsestä. Facebookissa mm. perheystävämme puoliso näki postauksia joita minä en nähnyt. Mut siis rajattiin ulkopuolisemmaksi kuin tämä puoliso.

Vierailija
4749/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvinaista varmaan tämä että narsistista eroon päästyään naiset joukolla käy tykkäilemässä tämmöisestä tyypistä. Narsisti harvoin hyvissä väleissä exiinsä.

Vierailija
4750/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvinaista varmaan tämä että narsistista eroon päästyään naiset joukolla käy tykkäilemässä tämmöisestä tyypistä. Narsisti harvoin hyvissä väleissä exiinsä.

Joo, en tiedä. Olen eri. En tiedä mitä eksän facessa tapahtuu, mutta tiedän, että hän leikkii sellaista lupsakkaa seuramiestä ja yrittää olla kaverisuhteessa varmaan jokaiseen eksäänsä, joka ei ole tajunnut hänen narsismiaan.

Osa naisista näkee hänet rikkinäisenä raasuna, joka ei kykene rakkauteen, vaikka sitä niin kovasti kaipaisi ja ovat varmaan vielä osittain sen rakkauspommituksen sokaisemia. Se tyyppi osaa kyllä hurmata, on varmaan hionut sitä koko ikänsä ja kun jatkuvasti pokailee uutta niin kai siinä hommassa kehittyy ja oppii mistä naruista kannattaa vedellä. 

Vierailija
4751/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät huomioi oman käytöksensä muuttumista eri tilanteissa, vaikkapa puhetyylin. Mutta hanakasti soittelevat toisia sormella ja jopa moittivat siitä. Musta on ihan luonnollista, että toisinaan ollaan vähän virallisempia tai rennompia, tilanteesta riippuen.

En halunnut mennä enää minnekään hänen kanssaan, kun aina mun sanomisia, tekemisiä ja olemisia piti jälkeenpäin puntaroida ja huomautella.

Vierailija
4752/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit tulee nimetä ja tuntea, jotta he eivät voi jatkaa naisten vahingoittamista.

Vierailija
4753/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteeni on eri kuin teillä, minulla oli ystävänä narsisti. Olin itse silloin tosi nuori, hän reilusti vanhempi, sai minut uskomaan että olen todella erityinen ihminen ja ymmärrän häntä juuri oikealla tavalla ja kehui ja kannusti minun asioissani niin että olin pian aivan koukussa. Voimakkaat mielipiteet eri asioihin kiehtoivat 17v mieltäni. Kunnes aloin olla raivokohtausten kohteena, mitätöimisen kohteena ja viesteihin piti vastata nopeasti ja niitä tuli paljon. Monet koskivat hänen rakkaushuoliaan, hän todella kerjäsi sääliä, mutta oli toisaalta tosi vihainen jos joku sääli.

Noihin facetykkäyksiin liittyen, sikäli ymmärrän, että itsellekin jäänyt tunne että pitää olla "hyvissä väleissä", vaikka ystävyys ohi, tunne että pitää antaa hänen pitää käsitys tilanteen herruudesta, ehkä johtuu juuri pelosta että tämä pyrkii sotkemaan muita välejä, jos kokee viholliseksi.

Vierailija
4754/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei halua käyttää kondomia. Sehän häiritsisi hänen omaa nautintoaan. Haluaa paljaalla ja koska höylää varmaan kymmeniä eri naisia ja lähes ketä vaan niin surutta levittää myös sukupuolitauteja. Ei välitä ollenkaan, eikä käy edes lääkärissä hoidattamassa tautejaan. Hyi olkoon.. olkaa varovaisia naiset!

Mulle kävi just noin. Esitti suurin piirtein neitsyttä, todellisuus ihan toinen. No, narsistin ego ei olisi kestänyt ostaa riittävän pieniä erikoisimitoitettuja kumeja. Ja oisko sillä ollut rahaakaan. 

Hauskaa, että täällä on tullut toistuvasti esiin narskun pieni veh*je. Onko siinä mitään perää.. voisiko olla että monella narskulla on pieni? Olisiko se yksi syy narsismiin? Häpeää itseään ja oman kehonsa osaa, niin paljon että kaikki pitää kääntää toisten viaksi ja selittää siten itselleen ettei itsessä ole mitään vikaa. Yksi syy myös siihen että naiset vaihtuu tiuhaan!

Yksi syy myös siihen että ei halua käyttää kumia! Eihän se pysy ”päällä”

Yksi syy siihen että ei halua muuta kuin pikaisen aktin ja käyttää toista mastur*baationsa välineenä, kun ehkä tiedostaa ettei sillä pienellä naista välttämättä tyydy*tetä.

Mitä olette muut mieltä? Minulla on kokemus tällaisesta ”pienestä” narsku miehestä ja mietin asioita pitkään ja olisi mukava kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
4755/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi just noin. Esitti suurin piirtein neitsyttä, todellisuus ihan toinen. No, narsistin ego ei olisi kestänyt ostaa riittävän pieniä erikoisimitoitettuja kumeja. Ja oisko sillä ollut rahaakaan. 

Hauskaa, että täällä on tullut toistuvasti esiin narskun pieni veh*je. Onko siinä mitään perää.. voisiko olla että monella narskulla on pieni? Olisiko se yksi syy narsismiin? Häpeää itseään ja oman kehonsa osaa, niin paljon että kaikki pitää kääntää toisten viaksi ja selittää siten itselleen ettei itsessä ole mitään vikaa. Yksi syy myös siihen että naiset vaihtuu tiuhaan!

Yksi syy siihen että ei halua muuta kuin pikaisen aktin ja käyttää toista mastur*baationsa välineenä, kun ehkä tiedostaa ettei sillä pienellä naista välttämättä tyydy*tetä.

Mitä olette muut mieltä? Minulla on kokemus tällaisesta ”pienestä” narsku miehestä ja mietin asioita pitkään ja olisi mukava kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia.

Eiei....minun tuntemani narsisti oli sängyssa aivan mahtava. Paras rakastaja mitä minulla ikinä ollut. Siksi erokin oli niin vaikeaa.

Vierailija
4756/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiei....minun tuntemani narsisti oli sängyssa aivan mahtava. Paras rakastaja mitä minulla ikinä ollut. Siksi erokin oli niin vaikeaa.

Sä sait sentää hyvää seksiä! Vähän korvausta kärsimyksiin. Kauanko sitä kesti?

Vierailija
4757/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ajattelin, että mies häpeää mua. Hän mm. tuli keskeyttämään keskusteluni hänen tuttavansa kanssa, ei antanut suun vuoroa. Ajattelin silloin, että teki sen, koska en ole riittävän hyvä oikein missään. Siis hänelle. Ja se oli ihan selkeä väliintulo, ei vain kohteliaisuutta.

Ja ei tosiaankaan somessa hänen tileillään muita kuin kuvia hänestä itsestä. Facebookissa mm. perheystävämme puoliso näki postauksia joita minä en nähnyt. Mut siis rajattiin ulkopuolisemmaksi kuin tämä puoliso.

Kun ex, joka on oikea N ja myös neurologista problematiikkaa päälle, meni uudestaan naimisiin, hän laittoi faceen kuvan hääpäivästä. Kuvassa oli hän yksin. Miettikää mikä helmi! Lapset kun kävi isällään, niin kertoivat että asiasta oli syntynyt mehevä riita, kun morsian kyseli kuvasta.

Vierailija
4758/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä nyt on typerintä mitä on hetkeen kuultu. Kalun koko ei todellakaan liity narsismin syntyyn millään tavalla. Itseasiassa usein miehet joilla on omasta mielestään pieni, eivät luota ainoastaan siihen että nainen on tyytyväinen kun survoo isolla melalla. Panostavat siis naisen tyydyttämiseen monin eri tavoin kompensoidakseen tätä tunnetta. Iso vehje ei takaa naisen tyydytystä vaan huomioiminen ja muut asiat. Toki poikkeuksia on ja narsistilla voi olla ihan yhtälailla iso tai pieni peli.

Vierailija
4759/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ex, joka on oikea N ja myös neurologista problematiikkaa päälle, meni uudestaan naimisiin, hän laittoi faceen kuvan hääpäivästä. Kuvassa oli hän yksin. Miettikää mikä helmi! Lapset kun kävi isällään, niin kertoivat että asiasta oli syntynyt mehevä riita, kun morsian kyseli kuvasta.

Nyt on kyllä helmien helmi! Ei hyvää päivää sentään! xD

Vierailija
4760/10671 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun narsulla ei seissyt, koska oli täysin pornon pilaama. Porno on narsistille tärkeää, siinähän nainen on aivan hyväksytysti objekti, esine.