Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4081/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin sairaan narsistin kanssa muutaman kk:n pari vuotta sitten, että en voi edes kertoa miten sairas oli.

Jätti semmoset jäljet, tätä en haluaisi myöntää kun varmaan olisi iloinen jos tietäisi.

Olen tosi kiltti ihminen, ja vihaan häntä elämäni loppuun saakka. Jos voisin tuomiotta hävittää jonkin ihmisen maapallolta niin hänet, niin hirvittäviä tekoja teki ja tekee uusille uhreille.

Hällä on avoin instatili ja joskus kun viha nostaa päätään, käyn katsomassa ja näen kuinka naisystävät yksi toisensa esitellään ja poistetaan kuvat kun uusi tulee.

Tekisi niin mieli varoittaa noita naisia mutta en tietenkään voi, ei ne naiset uskoisi.

Asutaan pikkukaupungissa ja tuo tyyppi pikkuhiljaa kutoo itselleen verkon mistä ei pääse pois...heippa 👏🏻👏🏻

NC!  Muista, no contact!  Lakkaa katsomasta hänen instatiliään,  kaikissa olosuhteissa, koska narsistia et pysty mitenkään järkyttämään, mutta pieninkin muistutus hänestä riittää suistamaan sinut taas siihen ahdistukseen, mistä olet rimpuillut pois.

Vierailija
4082/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutussa perheessä narsistin vaimo kuoli syöpään 45-vuotiaana.

Tästä kuullutkin että uhrin keho alkaa itse tappaa itseään päästäkseen ulos mahdottomasta tilanteesta. Monille naisille tulee rintasyöpä narsun myötä. Tästä olisi hyvä saada tutkimus...

Ajattelisin jotenkin, että stressin vuoksi narsistin uhrin immuunipuolustus ei pysty toimimaan normaalisti vaan on liian kuormitettu, joten syöpäsolut pääsevät helpommin lisääntymään. Moni uhri myös lihoo tai laihtuu siihen verrattuna mitä olisi normaalisti. 

Omalle kohdalleni on toistaiseksi osunut vain autoimmuunisairauksia sekä muutamia muita sairauksia ja migreeni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4083/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

"Mä en kestä, jos mua yritetään ohjata johonkin suuntaan tai mua yritetään muuttaa"

"Olen tällainen, en aio muuttua tästä."

Hänen "itsensä löytäminen" ja ison kriisin läpikäyminen (mukaan lukien lyhyt terapiajakso) vahvisti hänen omakuvaansa muuttumattomana. (Nyt käy järkeen, kun olen ymmärtänyt hänen olevan narsisti, eivätkä narsistit muutu). Mutta tämä oli niin käsittämätöntä silloin itselle, että toinen tunnistaa osin omat puutteensa ja tapansa satuttaa läheisiään, mutta hän ei aio muuttua tai edes yritä muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteen ongelmia ei voi muuttaa, koska "hän on sellainen ja minä olen tuollainen".

Hän kantoi lusöksi hirveää katkeruutta vielä vuosienkin päästä niistä yhteisistä päätöksistä tai kompromisseista, joissa oli antanut minun toiveiteni ohjata päätösprosessia. Minä olin "pakottanut" muuttamaan tai perustamaan perheen. Heh. Loput isot päätökset olivatkin lähes täysin hänen käsissään. Oli aidosti siis hyvin katkera, kun oltiin joskus menty minun pääni mukaan. Koki sen sitten niin, että "aina" mentiin minun pääni mukaan.

Tuttua. Yhdellä lomalla kerran vietettiin ilta yhdessä minun aloitteestani. Olisi ollut myös hänen sukulaisensa 50 v. juhlat, joille jätti menemättä. Uhraus oli niin suuri, että tähän aina palattiin. Reilut 18 vuotta tehtiinkin kuten hän halusi. Minä järkkäsin tuoksi illaksi lastenhoitajan ja kuvittelin, että meillä oli kivaa. Niin monta kertaa kuulin, kuinka pakotin hänet kääntämään selkänsä sukulaisille ja viettämään aikaa kanssani, että todella toivoin, että olisi jäänyt kokematta.

Ei asuttu yhdessä, kerran mies soitti myöhään maanantain vastaisena yönä kuinka hänellä on aivan kamala krapula ja minun olisi pitänyt mennä häntä hoivaamaan. Sanoin hänelle "kun aina pyydät apua, mistä tiedän milloin sulla on oikeasti hätä" enkä mennyt. Sain sitten kuulla tuosta "heitteillejätöstä" ties kuinka kauan.

Olimme joskus olleet seurustelun tapaisessa suhteessa, jonkun tauon jälkeen hän soitti minulle että haluaa olla kaverini. Sai siten käydä ilmaiseksi syömässä, pummaamassa ja loisimassa. Minut pyysi kotiinsa vain kun tarvi siivoojaa.

Tuohon seurustelun jälkeiseen kaveriaikaan ajoittui yksi raiskaus, mutta senkin jälkeen vain ajattelin että tämä nyt on tällaista.

Olin aivan hukassa itseltäni, oma keskipisteeni ei ollut minussa, kuten terveillä ihmisillä on. Hain myös mielenterveystoimistosta apua, mutta jaksan vieläkin ihmetellä minkälaisia ihmisiä on hoitoalalle päätynyt möläyttelemään.

Ko. mies kävi myös psyk.shlla ja hän sai oikein hyvää huomiota. Sairaanhoitaja oli jopa antanut oman yksityisen numeronsa, että soita milloin huvittaa. Minulle ei annettu mitään aikoja eikä numeroita.

Jotenkin jäi mielenterveyshoidosta kuva, että siellä ollaan vahingoniloisia tavallisen näköistä naista kohtaan ja miehet tulee naisvaltaisella alalla paremmin kohdatuksi. Toki se on vain oma kokemus.

Onneksi tietoa on yhä enemmän, kunpa auttajat, hoitajat ja viranomaistenkin uskoisi että tätä karmeita tapahtuu.

Tämmöisiä loisia he ovat. Minun narsuni oli yhtä tyhjän kanssa paitsi silloin kun aina jätin hänet, hän tuli työkalupakin kanssa kylään ja muisti kaikki repsottavat ovenkahvat ja korjasi ne ja yritti tehdä itsensä monin tavoin tarpeelliseksi. Muuten ei koskaan laittanut tikkua ristiin muutoin kuin alistamismielessä oli kyllä ahkera. Hyi v'ttu

Vierailija
4084/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon alkanut epäillä, että mun eksällä on jotain narsistisia piirteitä :D Lyhykäisyydessään: kaikki liittyy aina häneen. Jos mulla on ongelma, hänellä on vielä pahempi ja hän on aina olosuhteiden uhri. Valitettavasti meillä on vielä yhteisiä tuttuja, joten toisinaan häneen joutuu törmäämään, mutta omaksi onnekseni olen tajunnut miten tilanteessa pärjää. 

Suosikkini oli viime syksyltä, kun tyyppi soitti uudesta numerosta keskellä yötä ja unenpöpperössä vastasin. Keskustelu oli ensin tosi sokerista ja sitä perus hirveä ikävä, olisi kiva nähdä (siis samanlaista lepertelyä kuin suhteemme aikana) ja kun en lämmennyt ja kerroin suoraan, että mua vähän säälittää kun hän edelleen soittelee mulle (tietää, että olen uudessa parisuhteessa), niin tyyppi raivostui ihan täysin. Toisinaan hän kai yrittää tehdä mut mustasukkaiseksi kertomalla uusista naisseikkailuistaan yhteisille tutuille, jotka sitten kertovat mulle. Toisaalta minähän sen meidän suhteen lopetin, joten kai mä sitten ikuisesti olen jollain hänen tulilinjallaan. 

Tavallaan mua helpottaa tietää, että meidän suhteen ongelmat ei yksinomaan johtuneet minusta. Paitsi ehkä siltä osin, että olin liian itsepäinen ja ylpeä, että olisin ollut eksäni pomputeltavissa miten sattuu :D Mutta kyllähän siitä ihmissuhteesta on pitänyt ihan aktiivisesti toipua, nykyisen suhteen alku oli tosi rankka, koska olin itse äärettömän epäluuloinen uutta kumppania kohtaan. 

Kaikista oudointa on tosiaan törmätä jossain yhteisissä illanvietoissa tähän tyyppiin - käytöshän on kuin yö ja päivä, kun ollaan muiden ihmisten seurassa verrattuna siihen, millaista se olisi ilman muita ihmisiä ympärillä. Myös mun uusi kumppani ihmettelee jatkuvasti, miten joku voi vaikuttaa niin normaalilta ja toisaalta olla niin "sekaisin" kulissien takana. 

Mä olen myös todennut, että tämä yksi narsistisesti käyttäytynyt eksä poikkeaa eronkin jälkeen muista eksistä, koska olen jatkuvasti hänen tulilinjalla. Muiden kanssa on toivuttu erosta puolin ja toisin, ja on jatkettu matkaa. Ollaan nykyään jo ihan ystävällisiä kun tavataan.

Vierailija
4085/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutussa perheessä narsistin vaimo kuoli syöpään 45-vuotiaana.

Tästä kuullutkin että uhrin keho alkaa itse tappaa itseään päästäkseen ulos mahdottomasta tilanteesta. Monille naisille tulee rintasyöpä narsun myötä. Tästä olisi hyvä saada tutkimus...

Ajattelisin jotenkin, että stressin vuoksi narsistin uhrin immuunipuolustus ei pysty toimimaan normaalisti vaan on liian kuormitettu, joten syöpäsolut pääsevät helpommin lisääntymään. Moni uhri myös lihoo tai laihtuu siihen verrattuna mitä olisi normaalisti. 

Omalle kohdalleni on toistaiseksi osunut vain autoimmuunisairauksia sekä muutamia muita sairauksia ja migreeni. 

Just näin. Se paha olo alkaa olla jossain vaiheessa niin syvää että menee jo solutasolle. Ei ole leikin asia tämä. Tää on niin iso juttu että tätä pitäis opettaa koulussa jo nuorille, miten tulisi itseään suojella näiltä ihmishirviöiltä.

Vierailija
4086/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut arvailuja siitä, että syöpää sairastavien naisten keskuudessa on ollut tavallista enemmän yllättäen ja rumasti jätettyjä avioerotapauksia. Tiedä sitä sitten. Tuon kehollisenkin shokkireaktion läpikäyneenä en ihmettelisi. Ja en ihmettelisi, jos näissä eroissa toisena osapuolena olisikin ollut narsistinen henkilö.

Olen kyllä loppujen lopuksi ollut eron jälkeen terveempi. Minulla oli selittämättömiä ilmeisesti psykosomaattisia stressioireita yhdessä ollessamme. Jopa niin pahoja, että epäiltiin aivokasvainta, astmaa, homealtistusta ja vaikka mitä. Mitään näistä ei enää ole. Kotona ei ole enää samanlaista ilmapiiriä ja minulla on tilaa olla, levätä ja hengittää.

Vierailija
4087/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsuni haukkui kodissani kaiken huoneilmasta terassini näkymiin. Terassiltani näkyi kaunis puukirkko mutta narsistini mielestä meno kodissani oli kuin suoraan vanhainkodissa ja jumalanpalveluksessa tuon kirkon takia ja koska olin epäseksuaalinen ja hän joutui elämään selibaatissa vuokseni. Exäni oli seksiaddikti ja harrastimme seksiä useita kertoja päivässä enkä muista että olisin kieltäytynyt ikinä. Hän sen sijaan kieltäytyi silloin kun minä halusin ja hellyyttä tai suudelmia en saanut koskaan.

Vierailija
4088/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut arvailuja siitä, että syöpää sairastavien naisten keskuudessa on ollut tavallista enemmän yllättäen ja rumasti jätettyjä avioerotapauksia. Tiedä sitä sitten. Tuon kehollisenkin shokkireaktion läpikäyneenä en ihmettelisi. Ja en ihmettelisi, jos näissä eroissa toisena osapuolena olisikin ollut narsistinen henkilö.

Olen kyllä loppujen lopuksi ollut eron jälkeen terveempi. Minulla oli selittämättömiä ilmeisesti psykosomaattisia stressioireita yhdessä ollessamme. Jopa niin pahoja, että epäiltiin aivokasvainta, astmaa, homealtistusta ja vaikka mitä. Mitään näistä ei enää ole. Kotona ei ole enää samanlaista ilmapiiriä ja minulla on tilaa olla, levätä ja hengittää.

Ero oli niin pelottava päätös, että muutaman päivän olin niin adrenaliineissa ja stressihormoneissa, etten pystynyt nukkumaan ja ihan tärisin. Sitten aloin hikoilla niitä jotain hormonitasoja pois, ja vähitellen aloin nukkua taas.

Vielä kuukausimääriä jännitin nukkumaan menoa, ja minun piti joka ilta rauhoittaa itseni ja muistuttaa, että nyt minä olen turvassa ja saan nukkua rauhassa, eikä kukaan tule yöllä herättämään ja haastamaan riitaa. Eikä tarvitse kävellä munankuorilla, koska menin nukkumaan "väärään aikaan" ja nukuin "väärin".

Fyysistä väkivaltaa ei edes ollut suhteessa. Henkinen oli riittänyt pitämään minut koko ajan hälytystilassa.

Minulla meni varmaan toista vuotta siinä vähittäisessä rentoutumisen prosessissa. Tuntui kuin olisin ollut sidottuna tiukkaan, tukahduttavaan pakettiin niin pitkään. Ja meni aikaa ikään kuin ojennella itsensä ottamaan normaali oma tila. Sellainen, mikä terveillä ja turvassa olevilla ihmisillä on. He ovat luottavaisia ja rentoja, ottavat oman tilan, sanovat mitä haluavat ja silti ottavat toiset kauniisti huomioon.

Olin ollut niin tiukalla, ettei minulla ollut edes ollut kykyä enää ottaa ketään huomioon, tavata ja ajatella ystäviä ja harrastuksia.

Vierailija
4089/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narsistit ei ole miehiä eikä puolisoita, se voi olla suvun "herttainen" vanha tätikin.

Eräs tällainen täti-ihminen riitaantui lähes koko suvun (sisarukset) kanssa vuosia sitten mutta myöhemmin sai yhden koukutettua ystäväkseen uudelleen. Valitsi sen heikoimman ja sinisilmäisemmän, uhrikseen, mikä paljastui myöhemmin. Aluksi oli niin lipevää ja avokätistä, olisi ostanut kuun taivaalta, tarjosi ilmaisia matkoja jne. (hurmausvaihe). Sitten alkoi uteluvaihe, halusi tietää kaiken muusta suvusta (huom. sukulaisten varallisuus kiinnosti erittäin paljon!). Hetikohta siirtyi mollaamisvaiheeseen. Ystävästä tuli uhri. Kiusattu.

Narsisti oli jo udellut uhrilta kaiken, esim uhrin aikuisesta lapsesta ja hänen pikkuisesta lapsestaan, selvisi että ovat uhrille kaikki kaikessa. N:n ja uhrin ystävyys loppui mutta narsisti ei jättänyt rauhaan. Alkoi kosto uhrin lapsen kautta. täyttä helvettiä. Uhrin ja lapsen (joka on saanut sosiaalialan koulutuksenkin muttei näe N:ssa mitään vikaa) välit kylmeni. Uhri mustamaalattiin täysin, ja lapsi uskoo kaikki N:n valheet, lähes kaikki mitä suustaan päästää on valhetta. Pahinta keississä on että uhrin lapsenlasta, alle kouluikäinen käytetään lyömäaseena, viatonta lasta joka haluisi olla mumminsa kanssa.

N tuhoaa kaikki kaverisuhteesi, pian huomaat ettei ole enää ketään, yksi hullu tuhonnut ja määrännyt kaiken. Narsistia pakenee jopa naapurit, narsisti haluaa olla paras, rikkain.

N:lla on pirun ilme, nariseva puhetyyli. Ylimielinen olemus.

N on yleensä pihi mutta hurmausvaiheessa lahjoo, koruilla, matkoilla ym. N pystyy myös rikoksiin, ahne rahan ja omaisuuden suhteen.

N on usein myös psykopaatti ja pedofiiliyttäkin voi olla ...

N nostaa (uhkailee nostaa) usein rikossyytteitä pienestäkin, varsinkin jos taustalla omia rikoksia ... Mutta narsisti esittää uhria, taitava näyttelijä!

N on taantunut lapsen tasolle puheissaan/teoissaan, kuin lapsi hiekkalaatikolla; mun lelu on hienompi kuin sun.

Vierailija
4090/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero oli niin pelottava päätös, että muutaman päivän olin niin adrenaliineissa ja stressihormoneissa, etten pystynyt nukkumaan ja ihan tärisin. Sitten aloin hikoilla niitä jotain hormonitasoja pois, ja vähitellen aloin nukkua taas.

Vielä kuukausimääriä jännitin nukkumaan menoa, ja minun piti joka ilta rauhoittaa itseni ja muistuttaa, että nyt minä olen turvassa ja saan nukkua rauhassa, eikä kukaan tule yöllä herättämään ja haastamaan riitaa. Eikä tarvitse kävellä munankuorilla, koska menin nukkumaan "väärään aikaan" ja nukuin "väärin".

Fyysistä väkivaltaa ei edes ollut suhteessa. Henkinen oli riittänyt pitämään minut koko ajan hälytystilassa.

Minulla meni varmaan toista vuotta siinä vähittäisessä rentoutumisen prosessissa. Tuntui kuin olisin ollut sidottuna tiukkaan, tukahduttavaan pakettiin niin pitkään. Ja meni aikaa ikään kuin ojennella itsensä ottamaan normaali oma tila. Sellainen, mikä terveillä ja turvassa olevilla ihmisillä on. He ovat luottavaisia ja rentoja, ottavat oman tilan, sanovat mitä haluavat ja silti ottavat toiset kauniisti huomioon.

Olin ollut niin tiukalla, ettei minulla ollut edes ollut kykyä enää ottaa ketään huomioon, tavata ja ajatella ystäviä ja harrastuksia.

Minulle tulee tästä mieleen yksi surullinen työhaastattelu kerran kauan sitten. Keski-ikäinen ikäistään vanhemman ja kuluneemman näköinen nukkavieru nainen haki meille töihin ja haastattelin häntä. Hän oli täysin hartiat lysyssä, itseluottamusta ei yhtään. Täysin alistetun ja luovuttaneen oloinen. Hän mainitsi jotenkin ongelmistaan, en enää muista sanoja, mutta selvää oli, että hänen perhetilanteensa on kestämätön. Tuntuu pahalta, etten voinut palkata häntä. Hän jos kuka olisi varmasti tarvinnut sen työn. Toivottavasti hän sai työtä jostain muualta ja pääsi irti tilanteestaan. 

Vierailija
4091/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen myös nukkavieru keski-ikäinen nainen vuosien takaa. Hän oli hyvin palkatussa vaativassa asiantuntijatyössä, mutta mies käytti hänen palkkansa, ja piti perheen mm. kylmässä ei halunnut käyttää rahaa talon lämmitykseen. Kovasti toivoin hänen puolesta, että hän saisi voimia lähteä.

Vierailija
4092/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kylmäävää kun lopultakin vuosikymmenien tuttavuuden jälkeen alkaa ymmärtämään, että päällisin puolin vain erikoiselta mutta melko normaalilta vaikuttava nainen onkin narsisti. Vuosikymmenien ajan ajattelin, että kaikki ne omituisen itsekkäät möläytykset ja huonot käytökset olisivat vain sitä erikoisuutta. Vähitellen kun muistelin, kuinka nainen oli nuorena kertonut saaneensa lääkäriltä "väärän" diagnoosin persoonallisuuhäiriöstä, ryhdyin ajattelemaan käytöstä siltä kantilta, jos kyse onkin narsismista. Ja kaikki tietysti täsmäsi. Avuttomaksi bimboksi heittäytymisetkin olivat kaikki vain manipulointia, jolla sai muut tekemään asioita puolestaan. Joka ainoa sana jonka narsisti koskaan suustaan päästi, tähtäsi ainoastaan siihen, että narsisti saisi jotakin haluamaansa. Huvittavinta on kuinka epävarma narsisti vuosien ajan hoki kuinka muut aina alentavat muita ylentääkseen itseään, mutta toteutti sitä koko ajan salakavalasti itse.

Narsisti voi olla vaistomaisesti hyvä teeskentelemään normaalia, koska etenkin naisnarsisti matkii koko ajan muiden naisten käytöstä. Välillä ne teennäisen myötätuntoiset päälle puhutut kommentit kuitenkin ovat vääriä ajoitukseltaan tai muuten tilanteeseen sopimattomia. Lopulta kun ymmärtää kuinka äärimmäisen itsekäs ja itsekeskeinen narsisti on, sitä touhua on jännä seurata. Narsisti ei ajattele hetkeäkään muita muussa kuin hyötymistarkoituksessa.

Vuosikymmeniä sitten kun tuntemani naisnarsisti kertoi uudesta seurustelukumppanistaan, en kysellyt mitään vaan annoin hänen kertoa tästä mitä haluaa. Sain tietää ainoastaan etunimen ja kuukausipalkan. Ja että kuukausipalkka oli paljon suurempi kuin edellisellä seurustelukumppanilla. Nykyisestä kumppanista tiedän etunimen lisäksi tämän tulevan joskus vielä perimään osan narsistin mielestä suuresta kiinteistöomaisuudesta ja hankkineen omistusasunnon, jossa hän ei tosin ole koskaan itse jostain kumman syystä asunut. Narsisti käyttää jopa diagnosoimatonta masennusta tekosyynä saada muut tekemään mitä haluaa. Joku mummo muutti jo pois narsistin naapuriasunnosta, kun oli ensin päätynyt siivoamaan narsistin asuntoa tämän puolesta, koska narsisti oli omasta mielestään liian masentunut siivoamaan sitä. Muistan hyvin kuinka sama narsisti nauroi jokunen vuosi sitten kertoessaan, kuinka oli lukenut netistä masentuneiden kertomuksia siitä, etteivät nämä jaksa siivota kotiaan. Sen jälkeen hänelle itselleen alkoi kummasti ilmaantumaan "masennusjaksoja" aina kun olisi pitänyt siivota.

Vierailija
4093/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut tässä parin viime päivän aikana, että olen joutunut narsistisesti käyttäytyvän ihmisen vaikutuspiiriin ja sitten kohteeksi. Harrasteryhmässä.

Ja mulle on käynyt ihan samoin, kuin aiemmin parisuhteissa ja ystävyyssuhteissa. Olen halunnut uskoa hyvään. Olen tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, kun en ole halunnut päästää toista ihmistä niin nopeasti lähelle, kun hän olisi halunnut. Olen ollut ylitsevuotavaisten rakkauspommitusten kohteena. Ja tämä mun oma olo. Epämukavuus mun sisällä on koko ajan kasvanut. Mulle on monin tavoin näytetty, miten mun kuuluu olla, ajattella ja tuntea. Ja nyt minut on ajettu pois harrastukseni parista.

Nyt kun olen päässyt pois hänen vaikutuspiiristään, olen jotenkin herännyt koko tilanteeseen, että hetkinen oikeasti. Olen sivuuttanut omat epämukavat tuntemukseni ja olen ajatellut, että systeemini hälyttää turhaan ja että tyyppi tahtoo hyvää. Ei tahdo.

Vierailija
4094/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tuntemallani narsistilla käy naapuri siivoamassa. 

Vierailija
4095/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti eksä brassaili muille omaisuudellani. Se tuntui todella kiusalliselta. 

Vierailija
4096/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa narsisteista on myös psykopaatteja ja jokainen psykopaatti on narsisti. Ja Jari Sinkkosen kirjasta Pyskopatian monet kasvot lainattua: psykopaatti voi puhua totta silloin kun siitä on hänelle hyöytyä. 

Ja tosiaan tuntuu, että eksä valehteli enemmän kuin puhui totta. Hän valehteli silloinkin, kun sille ei olisi ollut yhtään mitään tarvetta tai syytä. Se oli vain hänelle tapa olla ja elää. 

Vierailija
4097/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani naisnarsisti on esimies. Hänelle tärkeintä oli kontrolli ja valta, ja hajoita ja hallitse. Hän piti suosikkeja, ja eri ihmiset luuli olevansa hänen erityisessä luottamuksessa. Hän haukkui heille aina jotakuta muuta, ja kehuivat edestä päin, koska tarvitsi heiltä jotain. Oikein valheiden verkko, joka sattumalta alkoi purkautua, kun hän oli hetken poissa.

Hän oli äärimmäisen kade kaikille, jolla oli hänen mielestä menestystä. Hän muisti aina kertoa totuutena kaikkea ilkeää ihmisistä, joille oli kade. Jos joku sai ylennyksen jonnekin, hän heti tiesi kertoa, että sen ihmisen kyvyt tai mielenterveys ei tulisi kestämään tehtävää, joka selvästi oli tälle liian vaativa. Yllätyksenä se ihminen eteni vielä lisääkin, ja menestyi niissä tehtävissä. Ihmekös, kun oli päässyt siitä narsun lytistämisestä ja kaasuvalotuksesta.

Vierailija
4098/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun narsisti eksä leveili mun "komealla" tutkinnolla ja ammatilla. Se oli häiritsevää, itse olen siitä mieluummin hiljaa seurassa. Olin kuin joku suurriistan pää seinällä.

Hänestä päästyä en ole huudellut nettiprofilissa ammatista, ettei se houkuta näitä. Kollega ihmetteli, miksi en laita ammattia profiiliin, kun hänellä se toimii niin hyvänä magneettina yhteydenotoille. No en todella halua sellaista houkutinta näille suurriistan metsästäjille.

Vierailija
4099/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani naisnarsisti on esimies. Hänelle tärkeintä oli kontrolli ja valta, ja hajoita ja hallitse. Hän piti suosikkeja, ja eri ihmiset luuli olevansa hänen erityisessä luottamuksessa. Hän haukkui heille aina jotakuta muuta, ja kehuivat edestä päin, koska tarvitsi heiltä jotain. Oikein valheiden verkko, joka sattumalta alkoi purkautua, kun hän oli hetken poissa.

Hän oli äärimmäisen kade kaikille, jolla oli hänen mielestä menestystä. Hän muisti aina kertoa totuutena kaikkea ilkeää ihmisistä, joille oli kade. Jos joku sai ylennyksen jonnekin, hän heti tiesi kertoa, että sen ihmisen kyvyt tai mielenterveys ei tulisi kestämään tehtävää, joka selvästi oli tälle liian vaativa. Yllätyksenä se ihminen eteni vielä lisääkin, ja menestyi niissä tehtävissä. Ihmekös, kun oli päässyt siitä narsun lytistämisestä ja kaasuvalotuksesta.

Joo siinä mun harrasteryhmässä on ollut tämä sama kuvio.

Vierailija
4100/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siinä mun harrasteryhmässä on ollut tämä sama kuvio.

Anteeksi kaikille, en halua loukata ketään, mutta olen kuullut, että esim koiraharrastus on kerännyt tällaisia persoonia käyttämään valtaa.