Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4061/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina Kaarina Tikkasen kirja Toinen silmä kiinni kertoo kun isä käyttää äärimmäistä valtaa tyttäreensä.

Tämä perusterve kirjailija sai aivoinfarktin 30-vuotiaana.

Usein kuulee että ihmisillä on erilaisia fyysisiä vaivoja, ilmeisesti stressin seurauksena. Jäädään alisuorittajiksi tai vaikka masennuksen takia sairaslomille. Hyväksikäyttäjänarsisteja ei vaivaa mikään, saavat vaan lisää virtaa kun "kilpailijat" vähenee.

Kilpailijoista puheenollen, ihme ettei narsistimiehet telo toisiaan?

Tuossa hyvä video aiheesta suomeksi.

Mun terveyden pohja hajosi jo viisi-seitsemän vuotiaana, kun aloin saada fobioita, fyysisiä vaivoja ja lihoin vatsasta, syynä narsisti-isä. Myöhemmin oireita aiheutti narsisti kihlattu. Olen nykyään mielummin yksin ja vähemmillä sairauksilla.

Vierailija
4062/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa perheessä narsistin vaimo kuoli syöpään 45-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4063/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

"Mä en kestä, jos mua yritetään ohjata johonkin suuntaan tai mua yritetään muuttaa"

"Olen tällainen, en aio muuttua tästä."

Hänen "itsensä löytäminen" ja ison kriisin läpikäyminen (mukaan lukien lyhyt terapiajakso) vahvisti hänen omakuvaansa muuttumattomana. (Nyt käy järkeen, kun olen ymmärtänyt hänen olevan narsisti, eivätkä narsistit muutu). Mutta tämä oli niin käsittämätöntä silloin itselle, että toinen tunnistaa osin omat puutteensa ja tapansa satuttaa läheisiään, mutta hän ei aio muuttua tai edes yritä muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteen ongelmia ei voi muuttaa, koska "hän on sellainen ja minä olen tuollainen".

Hän kantoi lusöksi hirveää katkeruutta vielä vuosienkin päästä niistä yhteisistä päätöksistä tai kompromisseista, joissa oli antanut minun toiveiteni ohjata päätösprosessia. Minä olin "pakottanut" muuttamaan tai perustamaan perheen. Heh. Loput isot päätökset olivatkin lähes täysin hänen käsissään. Oli aidosti siis hyvin katkera, kun oltiin joskus menty minun pääni mukaan. Koki sen sitten niin, että "aina" mentiin minun pääni mukaan.

Tuttua. Yhdellä lomalla kerran vietettiin ilta yhdessä minun aloitteestani. Olisi ollut myös hänen sukulaisensa 50 v. juhlat, joille jätti menemättä. Uhraus oli niin suuri, että tähän aina palattiin. Reilut 18 vuotta tehtiinkin kuten hän halusi. Minä järkkäsin tuoksi illaksi lastenhoitajan ja kuvittelin, että meillä oli kivaa. Niin monta kertaa kuulin, kuinka pakotin hänet kääntämään selkänsä sukulaisille ja viettämään aikaa kanssani, että todella toivoin, että olisi jäänyt kokematta.

Tämän tyyppiseen vastuuttamiseen olen törmännyt myös. Osa narskuista tuntuu ajelehtivan kuin päämäärättömät puun lehdet laineilla. Koska he eivät tee aktiivisia valintoja vaan sysäävät päätökset muille, voi muita myös syyttää sitten kaikesta.

Vierailija
4064/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin sairaan narsistin kanssa muutaman kk:n pari vuotta sitten, että en voi edes kertoa miten sairas oli.

Jätti semmoset jäljet, tätä en haluaisi myöntää kun varmaan olisi iloinen jos tietäisi.

Olen tosi kiltti ihminen, ja vihaan häntä elämäni loppuun saakka. Jos voisin tuomiotta hävittää jonkin ihmisen maapallolta niin hänet, niin hirvittäviä tekoja teki ja tekee uusille uhreille.

Hällä on avoin instatili ja joskus kun viha nostaa päätään, käyn katsomassa ja näen kuinka naisystävät yksi toisensa esitellään ja poistetaan kuvat kun uusi tulee.

Tekisi niin mieli varoittaa noita naisia mutta en tietenkään voi, ei ne naiset uskoisi.

Asutaan pikkukaupungissa ja tuo tyyppi pikkuhiljaa kutoo itselleen verkon mistä ei pääse pois...heippa 👏🏻👏🏻

Vierailija
4065/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

"Mä en kestä, jos mua yritetään ohjata johonkin suuntaan tai mua yritetään muuttaa"

Hänen "itsensä löytäminen" ja ison kriisin läpikäyminen (mukaan lukien lyhyt terapiajakso) vahvisti hänen omakuvaansa muuttumattomana. (Nyt käy järkeen, kun olen ymmärtänyt hänen olevan narsisti, eivätkä narsistit muutu). Mutta tämä oli niin käsittämätöntä silloin itselle, että toinen tunnistaa osin omat puutteensa ja tapansa satuttaa läheisiään, mutta hän ei aio muuttua tai edes yritä muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteen ongelmia ei voi muuttaa, koska "hän on sellainen ja minä olen tuollainen".

Hän kantoi lusöksi hirveää katkeruutta vielä vuosienkin päästä niistä yhteisistä päätöksistä tai kompromisseista, joissa oli antanut minun toiveiteni ohjata päätösprosessia. Minä olin "pakottanut" muuttamaan tai perustamaan perheen. Heh. Loput isot päätökset olivatkin lähes täysin hänen käsissään. Oli aidosti siis hyvin katkera, kun oltiin joskus menty minun pääni mukaan. Koki sen sitten niin, että "aina" mentiin minun pääni mukaan.

Tuttua. Yhdellä lomalla kerran vietettiin ilta yhdessä minun aloitteestani. Olisi ollut myös hänen sukulaisensa 50 v. juhlat, joille jätti menemättä. Uhraus oli niin suuri, että tähän aina palattiin. Reilut 18 vuotta tehtiinkin kuten hän halusi. Minä järkkäsin tuoksi illaksi lastenhoitajan ja kuvittelin, että meillä oli kivaa. Niin monta kertaa kuulin, kuinka pakotin hänet kääntämään selkänsä sukulaisille ja viettämään aikaa kanssani, että todella toivoin, että olisi jäänyt kokematta.

Ei asuttu yhdessä, kerran mies soitti myöhään maanantain vastaisena yönä kuinka hänellä on aivan kamala krapula ja minun olisi pitänyt mennä häntä hoivaamaan. Sanoin hänelle "kun aina pyydät apua, mistä tiedän milloin sulla on oikeasti hätä" enkä mennyt. Sain sitten kuulla tuosta "heitteillejätöstä" ties kuinka kauan.

Olimme joskus olleet seurustelun tapaisessa suhteessa, jonkun tauon jälkeen hän soitti minulle että haluaa olla kaverini. Sai siten käydä ilmaiseksi syömässä, pummaamassa ja loisimassa. Minut pyysi kotiinsa vain kun tarvi siivoojaa.

Tuohon seurustelun jälkeiseen kaveriaikaan ajoittui yksi raiskaus, mutta senkin jälkeen vain ajattelin että tämä nyt on tällaista.

Olin aivan hukassa itseltäni, oma keskipisteeni ei ollut minussa, kuten terveillä ihmisillä on. Hain myös mielenterveystoimistosta apua, mutta jaksan vieläkin ihmetellä minkälaisia ihmisiä on hoitoalalle päätynyt möläyttelemään.

Ko. mies kävi myös psyk.shlla ja hän sai oikein hyvää huomiota. Sairaanhoitaja oli jopa antanut oman yksityisen numeronsa, että soita milloin huvittaa. Minulle ei annettu mitään aikoja eikä numeroita.

Jotenkin jäi mielenterveyshoidosta kuva, että siellä ollaan vahingoniloisia tavallisen näköistä naista kohtaan ja miehet tulee naisvaltaisella alalla paremmin kohdatuksi. Toki se on vain oma kokemus.

Onneksi tietoa on yhä enemmän, kunpa auttajat, hoitajat ja viranomaistenkin uskoisi että tätä karmeita tapahtuu.

Vierailija
4066/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiina Kaarina Tikkasen kirja Toinen silmä kiinni kertoo kun isä käyttää äärimmäistä valtaa tyttäreensä.

Usein kuulee että ihmisillä on erilaisia fyysisiä vaivoja, ilmeisesti stressin seurauksena. Jäädään alisuorittajiksi tai vaikka masennuksen takia sairaslomille. Hyväksikäyttäjänarsisteja ei vaivaa mikään, saavat vaan lisää virtaa kun "kilpailijat" vähenee.

Narsistimiehillä voi olla keskenään liitto. Jos ovat tasaväkisiä, pelaavat jonkun pois vasta kun hyötyvät siitä enemmän kuin siitä, että pitävät hänet mukana, mutta myös ilokseen. Tarvitsevat vaikutusvaltaisia ystäviä.

Tiedän tällaiset kaverukset.

Vierailija
4067/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esittelin mun miehen tietysti kaikille mun ystäville, osa ollut mun ystäviä jo koulusta. Oli pitkä ja raskas avioliitto. Kun me erottiin, ystävät kuunteli kyllä mun juttuja, mutta ei halunneet uskoa, että se hauska seuramies olisi kotioloissa jotain ihan muuta. He pysyivät exän ystävinä, ja aina välillä kuulen, miten he ovat viettäneet mukavia pariskuntailtoja tämän ja kulloisenkin uuden naisystävänsä kanssa.

Sukulaiset sen sijaan ei ole exän kanssa enää väleissä, nähtyään miten tämä käyttäytyi eron jälkeen. Ei halunnut maksaa elatusmaksua vaikka oli hyvä palkka ym.

Näin sitä tulee sitten seuloutuneeksi, kuka sinut oikeasti tuntee ja on puolellasi.

Vierailija
4068/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut epäillä, että mun eksällä on jotain narsistisia piirteitä :D Lyhykäisyydessään: kaikki liittyy aina häneen. Jos mulla on ongelma, hänellä on vielä pahempi ja hän on aina olosuhteiden uhri. Valitettavasti meillä on vielä yhteisiä tuttuja, joten toisinaan häneen joutuu törmäämään, mutta omaksi onnekseni olen tajunnut miten tilanteessa pärjää. 

Suosikkini oli viime syksyltä, kun tyyppi soitti uudesta numerosta keskellä yötä ja unenpöpperössä vastasin. Keskustelu oli ensin tosi sokerista ja sitä perus hirveä ikävä, olisi kiva nähdä (siis samanlaista lepertelyä kuin suhteemme aikana) ja kun en lämmennyt ja kerroin suoraan, että mua vähän säälittää kun hän edelleen soittelee mulle (tietää, että olen uudessa parisuhteessa), niin tyyppi raivostui ihan täysin. Toisinaan hän kai yrittää tehdä mut mustasukkaiseksi kertomalla uusista naisseikkailuistaan yhteisille tutuille, jotka sitten kertovat mulle. Toisaalta minähän sen meidän suhteen lopetin, joten kai mä sitten ikuisesti olen jollain hänen tulilinjallaan. 

Tavallaan mua helpottaa tietää, että meidän suhteen ongelmat ei yksinomaan johtuneet minusta. Paitsi ehkä siltä osin, että olin liian itsepäinen ja ylpeä, että olisin ollut eksäni pomputeltavissa miten sattuu :D Mutta kyllähän siitä ihmissuhteesta on pitänyt ihan aktiivisesti toipua, nykyisen suhteen alku oli tosi rankka, koska olin itse äärettömän epäluuloinen uutta kumppania kohtaan. 

Kaikista oudointa on tosiaan törmätä jossain yhteisissä illanvietoissa tähän tyyppiin - käytöshän on kuin yö ja päivä, kun ollaan muiden ihmisten seurassa verrattuna siihen, millaista se olisi ilman muita ihmisiä ympärillä. Myös mun uusi kumppani ihmettelee jatkuvasti, miten joku voi vaikuttaa niin normaalilta ja toisaalta olla niin "sekaisin" kulissien takana. 

Vierailija
4069/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista avoimista suhteista. Koska narsistilla ei ole niitä aitoja lämpimiä tunteita ja kiintymystä, seksi alkaa leipäännyttää ja halutaan uusia kokemuksia toisilta esineiltä. 

Me normaalitkin ihmiset tiedämme, miten alkaa käydä hermolle olla samassa tilassa päivästä toiseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä tai rakkautta. Sitä kautta narsistin ärtyneisyys käy ihan järkeen. Se provosointi ja pahuus toki ei. 

Tämä oli hyvä ja tärkeäkin havainto. Kun perhe ei ole erityisasemassa, niin tottakai se alkaa vain hermostuttaa ja harmittaa. Rahanmenoakin tietää. Tällä tavoin ajatellen kaikessa onkin hyvinkin paljon järkeä.

Tämä selittää monen miehen toimintaa, jotka suostuvat lapsen tekoon, ja sitten ärtyvät ja vetäytyvät kaikesta perhe-elämästä.

Vierailija
4070/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko narsisti jättää perinnöttömäksi? Voi. Ja narsisti perijänä voi myös haluta kaiken, sisarustensakin osuuden, tädin/sedänkin perinnöt kiinnostaa, aivan kaikki kelpaa koska narsisti vaan haluaa saada kaiken, arvottomammankin, ja mikä tärkein, tehdä kiusaa, hallita. Yleensä narsisti on ahne, jopa rikollisuuttakin voi ilmetä.

Vierailija
4071/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista avoimista suhteista. Koska narsistilla ei ole niitä aitoja lämpimiä tunteita ja kiintymystä, seksi alkaa leipäännyttää ja halutaan uusia kokemuksia toisilta esineiltä. 

Me normaalitkin ihmiset tiedämme, miten alkaa käydä hermolle olla samassa tilassa päivästä toiseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä tai rakkautta. Sitä kautta narsistin ärtyneisyys käy ihan järkeen. Se provosointi ja pahuus toki ei. 

Tämä oli hyvä ja tärkeäkin havainto. Kun perhe ei ole erityisasemassa, niin tottakai se alkaa vain hermostuttaa ja harmittaa. Rahanmenoakin tietää. Tällä tavoin ajatellen kaikessa onkin hyvinkin paljon järkeä.

Tämä selittää monen miehen toimintaa, jotka suostuvat lapsen tekoon, ja sitten ärtyvät ja vetäytyvät kaikesta perhe-elämästä.

Meille ei onneksi ehtinyt tulla edes niitä lapsia. Mies suhtautui minuun todella vihamielisesti ja ärtyneesti, mutta ei silti olisi halunnut erotakaan. En voinut ymmärtää, miksi joku haluaisi viettää elämäänsä niin, kurja fiilis molemmilla. Nyt tajuan, että narsistilla on aina sama kurja fiilis, kun taas normaalilla ihmisellä se kurjuus on vain kun narsisti pilaa hengitysilman.

Vierailija
4072/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko narsisti jättää perinnöttömäksi? Voi. Ja narsisti perijänä voi myös haluta kaiken, sisarustensakin osuuden, tädin/sedänkin perinnöt kiinnostaa, aivan kaikki kelpaa koska narsisti vaan haluaa saada kaiken, arvottomammankin, ja mikä tärkein, tehdä kiusaa, hallita. Yleensä narsisti on ahne, jopa rikollisuuttakin voi ilmetä.

Osa narsisteista on psykopaatteja. Silloin rikollisuusastekin kasvaa.

Vierailija
4073/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa oma roolini hakeutua narsistimiehen auraan, vaikka nykyään minulla on kokemus terveestä parisuhteesta, rakkaudesta ja rakastelusta.

Narsistimiehet - pääosin julkkikset - vetävät minua puoleensa. Onneksi heidän kanssa ei pääse lähempään kontaktiin!

Nuorena ja kauniina oli hyvät mahkut päästä näiden narskujen pyöriteltäväksi. Nykyään he kiinnostavat minua onneksi paljon vähemmän kuin nuorena, mutta silti tietty ”magneettisuus” on säilynyt. En tajua tätä!

Narsisti näyttää ”antavan” jotain extraa, mitä oma puolisoni ei anna.

Viisas nainen ei alistu hovinarriksi!

Sinun rakkautesi, sinun ihailusi, sinun lahjasi EIVÄT tee narsistia ehjäksi.

Älä ole hyväuskoinen.

Vierailija
4074/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on tiivistettynä rajaton. Ei kunnioita muiden rajoja tai arvosta muita ihmisiä.

Vainoavat narsistit ovat ihan oma lukunsa. N voi oikeasti ajatella, että on ihan ok kykkiä toisen ikkunan takana tai seurailla ympäriinsä. Hän ei kykene näkemään edes tekonsa koomisuutta tai oman käytöksensä säälittävyyttä. Sen että käytös on pelottavaa ja uhkaavaa uhrilleen uskon hänen ymmärtävän. Onko muilla tästä kokemusta? Tätä käytöstä on ollut kaikissa tuntemissani narsisteissa jossakin muodossa, myös naisissa.

Narsisti saattaa myös sanoa yllättäen jotakin niin tylyä, että jää täysin sanattomaksi. Nämäkin tilanteet ovat jälkikäteen kun jostakin huonosta sketsistä. Pohjimmiltaan narsistihan näyttäytyy täysin naurettavana, ellei häneen olisi tunnesidettä.

Narsujen kanssa jää tosiaan sanattomaksi usein koska he menevät kaikkien rajojen yli niin räikeästi ja normaali ihminen ei koe oikeaksi/luontevaksi puhua ihmisille niin törkeästi. Siis ihan tavallisen keskustelun lomassa. Jonkun verran saa ärsyttää ennenku normi ihmisen levelit nousee sille tasolle että täräyttelet niin jotenkin hävettävän räikeitä kommentteja kenellekään.

He tosiaan pilkkaavat yllättävissä tilanteissa käsittämättömillä tavoilla. Ilman häpeää. Häpeä jää aina toiselle osapuolelle.

Vierailija
4075/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee ihan fyysisesti paha olo lukiessa näitä tarinoita. Itselläni ei ole kokemista seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta yhdellä narsistimiehellä on. Ehkä se on rikkonut hänet? N-miehen perheolot olivat sanalla sanottuna hirveät..

No on varmasti. Mutta niin on minulla ja monella muullakin ollut tätä ja paljon muuta. En silti muille sitä kosta. Helpompaahan se toki olisi ollut kääntää viha muihin. Monet kääntyvät sen sijaan sisäänpäin ja hiljaa ruoskivat itseään. Ylikiltteinä.

Mikään ei oikeuta kohtelemaan muita kuin p'askaa.

Vierailija
4076/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

Nyt tulee taas kylmät väreet! Meilläkin käytettiin ”pakottaa” sanaa pelottavan usein vaikka en minä mitään pakottanut. Kunhan ex mies vaan sai käännettyä syyllisyyttä olemattomista asioista niskaani. Sitä oli itse aina ihan ymmällään ja hämmästynyt sekä sanaton, että miten minua voi syyttää pakottamisesta kun en pakota mihinkään!?!

Esimerkiksi minulla oli tapana pakata molemmille iltaisin eväsrasiaan seuraavan työpäivän lounas. Tein sen vapaasta halustani ja olimme keskustelleet joskus, että mä voin ihan mielelläni pakata molempien eväät ja aamulla kummankin on helppo napata rasia jääkaapista mukaansa. Lisäksi olimme puhuneet, että joka viikko kumpikin voi käydä syömässä työlounaan ravintolassa vaihtelun vuoksi, mutta ei joka päivä kun se tulisi melko kalliiksi.

Niin vaan narsumieheni sai yhtäkkiä aivan tyhjästä huutoraivon muutamaan kertaan. Huusi muulle kurkku suorana, että mä PAKOTAN hänet syömään jotain omia eväitä ja että mun pitäisi tajuta että hän haluaa syödä ravintolaruokaa. En mä pakottanut, koska tämä asia oltiin puhuttu aiemmin ja se oli ok miehelle silloin. Jotenkin hän käänsi asian päässään pakottamiseksi , mutta en tiedä miten, kun hän ei koskaan sanonut että ei halua syödä laittamiani eväitä ( normaalia ja samaa kotiruokaa kuin minullakin oli eväänä). Mies ei ikinä kiittänyt minua siitä, että olin tehnyt hänelle valmiiksi eväät.

Kerran meillä oli parin kuukauden jakso että seksiä oli vain kerran viikossa (normaalisti mies vaati 5-7 kertaa viikossa). Silloin mies huutoraivosi, että PAKOTIN hänet viikon selibaatteihin, koska hän sai seksiä vain kerran viikossa. No eipä sitä seksiä ollut minullakaan useammin. Ja siihen oli ihan syy, minkä mies tiesi. Mutta hänen tarpeet ensin ja taas minun syy.

Näitä ”pakotus”- esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon. Ja nuo huutoraivot alkoivat niihin liittyen ihan yhtäkkiä ja tyhjästä.

Vierailija
4077/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä ne teloo. Usko pois. Siitä johtuu esim.jengiläisten sisäiset sodat. Liian monta narsua kokkelipäissään samassa ryhmässä.

Tämä nyt ääriesimerkkinä

Vierailija
4078/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistimiehillä voi olla keskenään liitto. Jos ovat tasaväkisiä, pelaavat jonkun pois vasta kun hyötyvät siitä enemmän kuin siitä, että pitävät hänet mukana, mutta myös ilokseen. Tarvitsevat vaikutusvaltaisia ystäviä.

Todellakin. Kisaavat siinä samalla koko ajan toisiaankin vastaan ja kun toisesta täysi hyöty revitty niin puukotetaan toista selkään. Kumpikin tietää tämän, koska se on heille normaalikäytöstä "jokainenhan ajattelee aina omaa parastaan"

Vierailija
4079/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minunkin narsistieksäni oli hyväksikäytetty ja se sai minut antamaan hänelle muutaman lisävuoden elämästäni verrattuna siihen, jos ei olisi ollut sitä syytä, miksi ymmärtää häntä. Eksällä ei kuitenkaan ollut mitään näkemystä itsellään siitä, että hän käyttäytyy täysin kestämättömästi ja että hänen omat traumansa ovat käsittelemättä, joten hän puolestaan muodosti minulle uusia. 

Jos joku kertoo lapsuusaikaisesta rikotuksitulemisestaan, alkaa osoittaa ahdistavaa käytöstä eikä näytä itse vahvaa motivaatiota kehittyä ja hoitaa itseään, kannattaa juosta heti. Ihan välittömästi, vaikka tuntuu pahalta. 

Vierailija
4080/10671 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutussa perheessä narsistin vaimo kuoli syöpään 45-vuotiaana.

Tästä kuullutkin että uhrin keho alkaa itse tappaa itseään päästäkseen ulos mahdottomasta tilanteesta. Monille naisille tulee rintasyöpä narsun myötä. Tästä olisi hyvä saada tutkimus...