Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4041/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa oma roolini hakeutua narsistimiehen auraan, vaikka nykyään minulla on kokemus terveestä parisuhteesta, rakkaudesta ja rakastelusta.

Narsistimiehet - pääosin julkkikset - vetävät minua puoleensa. Onneksi heidän kanssa ei pääse lähempään kontaktiin!

Nuorena ja kauniina oli hyvät mahkut päästä näiden narskujen pyöriteltäväksi. Nykyään he kiinnostavat minua onneksi paljon vähemmän kuin nuorena, mutta silti tietty ”magneettisuus” on säilynyt. En tajua tätä!

Narsisti näyttää ”antavan” jotain extraa, mitä oma puolisoni ei anna.

Viisas nainen ei alistu hovinarriksi!

Vierailija
4042/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa oma roolini hakeutua narsistimiehen auraan, vaikka nykyään minulla on kokemus terveestä parisuhteesta, rakkaudesta ja rakastelusta.

Narsistimiehet - pääosin julkkikset - vetävät minua puoleensa. Onneksi heidän kanssa ei pääse lähempään kontaktiin!

Nuorena ja kauniina oli hyvät mahkut päästä näiden narskujen pyöriteltäväksi. Nykyään he kiinnostavat minua onneksi paljon vähemmän kuin nuorena, mutta silti tietty ”magneettisuus” on säilynyt. En tajua tätä!

Narsisti näyttää ”antavan” jotain extraa, mitä oma puolisoni ei anna.

Viisas nainen ei alistu hovinarriksi!

Monet n-miehet vaikuttavat aluksi ”rikkinäisiltä lapsilta”. Ehkä tämä saa empaattisen äitihahmon mielenkiinnon heräämään? Sitten huomaakin jo olevansa ”koukussa”. Miehen huomionosoitukset ovat laskelmoitua ja kieroa peliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti exäni oli niin pihi, että hankki mielummin kuumimmilla kesähelteillä toistuvasti lämpöhalvauksen kuin osti shortsit. Aina olivat liian kalliita tai sitten vääränlaiset, kun ei löytynyt samanlaisia kuin ihanasta Thaimaasta. Muutenkin oli aina ihan resupekkana, varmasti tahallaan, jotta sai vaatteensa lähipiiriltä ilmaiseksi.

Minä ne shortsit hänelle viimein ostin, muu garderobi tulee pari kertaa vuodessa lahjoituksena rikkaalta lankomieheltä tämän uusiessa omansa.

Ehkä tässä oli mukana myös henkisesti ikuinen pikkulapsi, joka ei osaa pukeutua säänmukaisesti ja on liian uhmakas tottelemaan ”äitiä”.

Aurinkorasvaakin vain lääppäisi pikaisesti pelkkään naamaansa, punapäälle aika paha juttu🙄

Minullakin oli tämmöinen ryysyläisnarsisti. Hän teki oikein taidetta siitä köyhääkin köyhempää showstaan. Dyykkasi roskiksiakin. Sai senkin käännettyä kuitenkin niin että on paljon valaistuneempi ja parempi kuin kaikki muut. Naisilta huijasi rahaa ja oli outo tyyppi monin eri tavoin.

Vierailija
4044/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli järjetön tilanne narsistin kanssa. Nämä tilanteet tulee niin puskista aina ja jäljelle jää hölmistynyt tunne ja omalla kohdalla nykyään myös raivo - olen saanut aivan tarpeekseni tästä persoonallisuustyypistä. Viestittelin N:n kanssa ja laitoin viestittelyn lomassa kuvan eräästä tuotteesta jota kumpikin on käyttänyt ja jota on ollut vaikea löytää. Kerroin mistä saa ja että olenpa ollut iloinen kun olen saanut tätä käyttää jo viikon verran. Virhe! Iloni näin mitättömästä aiheesta sai hänet raivon valtaan, ja hän mitätöi valehtelemalla että Ei kiinnosta, en aio kokeilla ja olen aika päivää sitten lopettanut ko. tuotteen käytön. Uskomatonta! Ei niin pientä asiaa ettei narsisti halua viedä siitä iloa ja sumuttaa - en ole koskaan tykännytkään tuosta asiasta, kuvittelet.

Muistin taas miksi täysin yksipuolinen vuorovaikutus on ainoa mahdollisuus näiden kanssa. Vieläkin ärsyttää. Ei vähiten itseni että menin taas siihen retkuun että minusta lähtöisin oleva asia ja ilo olisi mahdollinen tässä ihmissuhteessa. Ei ole.

Vierailija
4045/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas millaisia kulllinjatkeita ja oman mahtavuuden korostajia tuntemillanne narskuilla on tavaroina tai harrastuksina.

Minun tuntemalla esim. aseet, metsästys ja kamppailulajiharrastus. Kaikki tähtää oman egon pullisteluun ja tavallaan sellaisen pelonkin luomiseen muissa. Hänen pitää vaikuttaa vahvalta ja voimakkaalta.

Mitään "rauhallisia yksilölajeja omaksi iloksi" narskulla ei ole, koska eihän niillä tehdä keneenkään vaikutusta. Ja vain se narskulla ratkaisee.

Metsästys. Antaa oudolta ja pervolta kuulostavia nimityksiä harrastukseen liittyville asioille ja käyttää niitä muutenkin.

Esineellistääkö ja seksualisoiko teidän tuntemat narsistimiehet omia lapsia? Etenkin tytön pitää olla hänen ihanteensa mukainen jo pienestä asti. 

Tietämäni narsistimies laittoi teini-ikäisen tyttärensä kuvan facebookiin ja ihmeellisen esineellistävän/seksualisoivan saatetekstin mukaan. (Lasta suojellakseni en toista tekstiä tänne.)

Tuntemani vanhemmalla narsisti-isällä on kanssa ihan pimeä suhde aikuisen tyttärensä kanssa. Tytär mm. kertoo hyvin avoimesti kaikki intiimit seksiasiansa isälleen. Todennäköisesti tämä on tulosta rajojen rikkomisesta pienestä asti ja kieroutuneesta kasvatuksesta, missä aikuinenkin on jäänyt narsistin kontrolliin ja riippuvaiseksi hänestä. Kuin pieni lapsi. Normaalia rajojen vetämistä ja itsenäistymistä ei päässyt tapahtumaan, koska narsistivanhempi estää sen. Leikkaa lapselta siivet ja rikkoo rajat niin, ettei lapsi osaa aikuisenakaan vetää terveitä rajoja.

Fb tutullani(mies)oli facebookissa video 17v tyttärestään kun tämä tanssi seksikkäästi iskälleen... Ihmiset olivat kommentoineet tyyliin, oiii miten kaunis tytär sinulla on, voi kuinka hyvä tanssimaan jne. Itseäni jotenkin puistatti.

Vierailija
4046/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisti exäni oli niin pihi, että hankki mielummin kuumimmilla kesähelteillä toistuvasti lämpöhalvauksen kuin osti shortsit. Aina olivat liian kalliita tai sitten vääränlaiset, kun ei löytynyt samanlaisia kuin ihanasta Thaimaasta. Muutenkin oli aina ihan resupekkana, varmasti tahallaan, jotta sai vaatteensa lähipiiriltä ilmaiseksi.

Minä ne shortsit hänelle viimein ostin, muu garderobi tulee pari kertaa vuodessa lahjoituksena rikkaalta lankomieheltä tämän uusiessa omansa.

Ehkä tässä oli mukana myös henkisesti ikuinen pikkulapsi, joka ei osaa pukeutua säänmukaisesti ja on liian uhmakas tottelemaan ”äitiä”.

Aurinkorasvaakin vain lääppäisi pikaisesti pelkkään naamaansa, punapäälle aika paha juttu🙄

Minullakin oli tämmöinen ryysyläisnarsisti. Hän teki oikein taidetta siitä köyhääkin köyhempää showstaan. Dyykkasi roskiksiakin. Sai senkin käännettyä kuitenkin niin että on paljon valaistuneempi ja parempi kuin kaikki muut. Naisilta huijasi rahaa ja oli outo tyyppi monin eri tavoin.

Kuulostaa ihan yhdeltä Hyvinkääläiseltä hyypiö-Heebikseltä🤔

Vierailija
4047/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas millaisia kulllinjatkeita ja oman mahtavuuden korostajia tuntemillanne narskuilla on tavaroina tai harrastuksina.

Minun tuntemalla esim. aseet, metsästys ja kamppailulajiharrastus. Kaikki tähtää oman egon pullisteluun ja tavallaan sellaisen pelonkin luomiseen muissa. Hänen pitää vaikuttaa vahvalta ja voimakkaalta.

Mitään "rauhallisia yksilölajeja omaksi iloksi" narskulla ei ole, koska eihän niillä tehdä keneenkään vaikutusta. Ja vain se narskulla ratkaisee.

Metsästys. Antaa oudolta ja pervolta kuulostavia nimityksiä harrastukseen liittyville asioille ja käyttää niitä muutenkin.

Esineellistääkö ja seksualisoiko teidän tuntemat narsistimiehet omia lapsia? Etenkin tytön pitää olla hänen ihanteensa mukainen jo pienestä asti. 

Tietämäni narsistimies laittoi teini-ikäisen tyttärensä kuvan facebookiin ja ihmeellisen esineellistävän/seksualisoivan saatetekstin mukaan. (Lasta suojellakseni en toista tekstiä tänne.)

Tuntemani vanhemmalla narsisti-isällä on kanssa ihan pimeä suhde aikuisen tyttärensä kanssa. Tytär mm. kertoo hyvin avoimesti kaikki intiimit seksiasiansa isälleen. Todennäköisesti tämä on tulosta rajojen rikkomisesta pienestä asti ja kieroutuneesta kasvatuksesta, missä aikuinenkin on jäänyt narsistin kontrolliin ja riippuvaiseksi hänestä. Kuin pieni lapsi. Normaalia rajojen vetämistä ja itsenäistymistä ei päässyt tapahtumaan, koska narsistivanhempi estää sen. Leikkaa lapselta siivet ja rikkoo rajat niin, ettei lapsi osaa aikuisenakaan vetää terveitä rajoja.

Fb tutullani(mies)oli facebookissa video 17v tyttärestään kun tämä tanssi seksikkäästi iskälleen... Ihmiset olivat kommentoineet tyyliin, oiii miten kaunis tytär sinulla on, voi kuinka hyvä tanssimaan jne. Itseäni jotenkin puistatti.

Yhdellä on pakkomielle tyttärensä perseestä ja jaloista. Täysin varmasti insestiä perheessä, näin lapsena. Yksi lapsista samanlainen kuin isä.

Vierailija
4048/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kaikkia intiimielämän yksityiskohtia tänne kirjoittaa, edes anonyymisti. Tässäkin keskustelussa pyörii narskuja, jotka hakevat lisäkicksinsä täältä.

Fb-ryhmiin, edes narsku-aiheisiun, ei kannata liittyä omalla nimellä eikä niihin kirjoittaa omalla nimillään. Sama pätee YouTube-kanavien seuraamiseen. Ohis

Omalla nimellä ei kannata kirjoittaa, mutta anonyymisti tämä on ollut hieno keskustelu.

Vaan mahtaako yksikään narsisti käsittää, kuinka huonoja ja toistensa kopioita ovat. Pilasivat muiden elämää, mutta muilla sentään oli elämä. Toisin kuin heillä, kaikki pimeää ja sairasta.

Vierailija
4049/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti on tiivistettynä rajaton. Ei kunnioita muiden rajoja tai arvosta muita ihmisiä.

Vainoavat narsistit ovat ihan oma lukunsa. N voi oikeasti ajatella, että on ihan ok kykkiä toisen ikkunan takana tai seurailla ympäriinsä. Hän ei kykene näkemään edes tekonsa koomisuutta tai oman käytöksensä säälittävyyttä. Sen että käytös on pelottavaa ja uhkaavaa uhrilleen uskon hänen ymmärtävän. Onko muilla tästä kokemusta? Tätä käytöstä on ollut kaikissa tuntemissani narsisteissa jossakin muodossa, myös naisissa.

Narsisti saattaa myös sanoa yllättäen jotakin niin tylyä, että jää täysin sanattomaksi. Nämäkin tilanteet ovat jälkikäteen kun jostakin huonosta sketsistä. Pohjimmiltaan narsistihan näyttäytyy täysin naurettavana, ellei häneen olisi tunnesidettä.

Vierailija
4050/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti on tiivistettynä rajaton. Ei kunnioita muiden rajoja tai arvosta muita ihmisiä.

Vainoavat narsistit ovat ihan oma lukunsa. N voi oikeasti ajatella, että on ihan ok kykkiä toisen ikkunan takana tai seurailla ympäriinsä. Hän ei kykene näkemään edes tekonsa koomisuutta tai oman käytöksensä säälittävyyttä. Sen että käytös on pelottavaa ja uhkaavaa uhrilleen uskon hänen ymmärtävän. Onko muilla tästä kokemusta? Tätä käytöstä on ollut kaikissa tuntemissani narsisteissa jossakin muodossa, myös naisissa.

Narsisti saattaa myös sanoa yllättäen jotakin niin tylyä, että jää täysin sanattomaksi. Nämäkin tilanteet ovat jälkikäteen kun jostakin huonosta sketsistä. Pohjimmiltaan narsistihan näyttäytyy täysin naurettavana, ellei häneen olisi tunnesidettä.

Älä naura heille! Saat katua.

Vierailija
4051/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ihan fyysisesti paha olo lukiessa näitä tarinoita. Itselläni ei ole kokemista seksuaalisesta hyväksikäytöstä, mutta yhdellä narsistimiehellä on. Ehkä se on rikkonut hänet? N-miehen perheolot olivat sanalla sanottuna hirveät..

Vierailija
4052/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ok nauraa.

Vierailija
4053/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En naura kenellekään. Eikä minun tarvitse katua mitään tai pelätä. Minä en ole tehnyt mitään väärin.

En vain kykene ymmärtämään kaikkea vaivannäköä. Olen itse hyvin mukavuudenhaluinen ja vietän illan mieluummin kotona kirjaa lukien kuin ulkona toisen ikkunan takana kytäten.

Mikä on se ajatuskuvio, mikä saa jahtaamaan muita tai näkemään kaiken sen vaivan, mitä seuraaminen vaatii? Ainoat syyt, jotka ymmärrän ovat pakkomielteinen rakastuminen tai kostonhimo. Epäilen, että syyn kostoon ei tarvitse olla kummoinen. Tällöinhän ei ole kyse enää narsismista vaan jostakin muusta. Tarpeesta vahingoittaa, syytä tyhjästä etsien.

Uhri ei voi siis tehdä mitään, nauraa tai muuta, mikä käytöksen aiheuttaisi.

Vierailija
4054/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiop kirjoitti:

Minulla oli juuri keskustelu mieheni kanssa että en jaksa kun hän kommentoi lapsiani aina negatiivisesti. Olen kuulemma ylihuolehtiva, hänen ja lasten välissä. En myöskään osaa kasvattaa lapsiani. Miehen "kasvatus" on armeijakuria. Suihkussa käyntiä, jääkaapilla käyntiä, miten kuljetan heitä, yms. valvoo siinä tarkkana. Tunnelma kodissa on ahdistava. Jättäisin hänet, mutta on vakavasti sairas. En jaksa näinkään.

Älä uhraa sinun lapsia hänen sairaudelle. He menevät siitä rikki ehkä lopuksi ikää. Haluatko heille samanlaisen parisuhteen, tai ei parisuhdetta lainkaan. Myös masennuksen, huonouden ja ahdistuksen tunteen, joka vie heiltä sitten terveyden.

Olet nyt maksamassa liian kovaa hintaa siitä, että koet syyllisyyttä jos "hylkäät" miehen. Jos kumartaa yhteen suuntaan, pyllistää toiseen. Nyt asetat miehen edun lasten edun edelle. Molempia et voi saada samaan pakettiin, et narsistin kanssa.

Sanon tämän äitinä kaikella sympatialla ja ymmärryksellä sinua kohtaan. Ettei sinun tarvitsisi sitten tuntea syyllisyyttä lastesi kohtalon takia, kun heräät.

Vierailija
4055/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina Kaarina Tikkasen kirja Toinen silmä kiinni kertoo kun isä käyttää äärimmäistä valtaa tyttäreensä.

Vierailija
4056/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista avoimista suhteista. Koska narsistilla ei ole niitä aitoja lämpimiä tunteita ja kiintymystä, seksi alkaa leipäännyttää ja halutaan uusia kokemuksia toisilta esineiltä. 

Me normaalitkin ihmiset tiedämme, miten alkaa käydä hermolle olla samassa tilassa päivästä toiseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä tai rakkautta. Sitä kautta narsistin ärtyneisyys käy ihan järkeen. Se provosointi ja pahuus toki ei. 

Tämä oli hyvä ja tärkeäkin havainto. Kun perhe ei ole erityisasemassa, niin tottakai se alkaa vain hermostuttaa ja harmittaa. Rahanmenoakin tietää. Tällä tavoin ajatellen kaikessa onkin hyvinkin paljon järkeä.

Vierailija
4057/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli itse asiassa hyväksikäyttötausta (meitä taitaa olla täällä useampi), mutta hän ei toisintanut sitä suhteessamme samalla tavalla kuin osalle on täällä tapahtunut. Sai silti itsetuntoni sillä saralla ihan rikki, vaikka ensin "korjasi" minut.

Myös edeltävällä tyttöystävällä oli ollut rikkinäinen nuoruus (trauma) ja minua seuranneella naisystävällä on jotain vastaavaa, johon narsisti viittasi. Olen saanut sen käsityksen, että hän arvostaa kun on käynyt läpi tällaisia vaikeita asioita ja silti selvinnyt. Luulen sen liittyvän kateuteen, hän todella on katkera ihmisille, joilla on ollut helppo lapsuus ja nuoruus. Minunkin kohdalla oli pelännyt, että olisin jokin täydellisen perheen isintyttö, mutta oli helpottunut kun en ollut. Kummastelin tuota kommenttia aikoinaan vähän, mutta tavallaan ymmärsinkin. Ehkä se oli se ensimmäinen red flag.

Kyllä hän tuli ajan mittaan myös minulle kateelliseksi ja katkeraksi. Olin kuulemma aina saanut kaiken helpolla ja ansiotta jne. Mm. liian hyvän työn ja olin liian kaunis (ja elämä siksi minulle helppoa). Toisaalta olin uhriutunut uhri, joka ei kantanut vastuuta elämästään.

Ihan tuuliviiri koko tyyppi.

Vierailija
4058/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

"Mä en kestä, jos mua yritetään ohjata johonkin suuntaan tai mua yritetään muuttaa"

"Olen tällainen, en aio muuttua tästä."

Hänen "itsensä löytäminen" ja ison kriisin läpikäyminen (mukaan lukien lyhyt terapiajakso) vahvisti hänen omakuvaansa muuttumattomana. (Nyt käy järkeen, kun olen ymmärtänyt hänen olevan narsisti, eivätkä narsistit muutu). Mutta tämä oli niin käsittämätöntä silloin itselle, että toinen tunnistaa osin omat puutteensa ja tapansa satuttaa läheisiään, mutta hän ei aio muuttua tai edes yritä muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteen ongelmia ei voi muuttaa, koska "hän on sellainen ja minä olen tuollainen".

Hän kantoi lusöksi hirveää katkeruutta vielä vuosienkin päästä niistä yhteisistä päätöksistä tai kompromisseista, joissa oli antanut minun toiveiteni ohjata päätösprosessia. Minä olin "pakottanut" muuttamaan tai perustamaan perheen. Heh. Loput isot päätökset olivatkin lähes täysin hänen käsissään. Oli aidosti siis hyvin katkera, kun oltiin joskus menty minun pääni mukaan. Koki sen sitten niin, että "aina" mentiin minun pääni mukaan.

Tuttua. Yhdellä lomalla kerran vietettiin ilta yhdessä minun aloitteestani. Olisi ollut myös hänen sukulaisensa 50 v. juhlat, joille jätti menemättä. Uhraus oli niin suuri, että tähän aina palattiin. Reilut 18 vuotta tehtiinkin kuten hän halusi. Minä järkkäsin tuoksi illaksi lastenhoitajan ja kuvittelin, että meillä oli kivaa. Niin monta kertaa kuulin, kuinka pakotin hänet kääntämään selkänsä sukulaisille ja viettämään aikaa kanssani, että todella toivoin, että olisi jäänyt kokematta.

Vierailija
4059/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäisen menneisyyden kokeneilla ihmisillä on suurempi alttius traumasiteen muodostumiselle sekä sille, että narsisti pystyy manipuloimaan heitä jäämään suhteeseen pidemmäksi aikaa. Harva tasapainoisessa perheessä, ehjää ja tervettä rakkautta kokenut ja hyvää ja aitoa intohimoa ja seksiä saanut suostuu jäämään siihen rumaan kaaokseen mikä narsistilla on tarjota. 

Vierailija
4060/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina Kaarina Tikkasen kirja Toinen silmä kiinni kertoo kun isä käyttää äärimmäistä valtaa tyttäreensä.

Tämä perusterve kirjailija sai aivoinfarktin 30-vuotiaana.

Usein kuulee että ihmisillä on erilaisia fyysisiä vaivoja, ilmeisesti stressin seurauksena. Jäädään alisuorittajiksi tai vaikka masennuksen takia sairaslomille. Hyväksikäyttäjänarsisteja ei vaivaa mikään, saavat vaan lisää virtaa kun "kilpailijat" vähenee.

Kilpailijoista puheenollen, ihme ettei narsistimiehet telo toisiaan?