Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
4021/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on c-PTSD narsisteista ja sain pari vuosikymmentä flashbackeja siitä sivusilmästä ja muista eleistä.

Vierailija
4022/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan eksän kylmät silmät seuraavana päivänä, kun olin jättänyt hänet. Ei mitään surua tai kaipausta, vain täysin kuollutta ja kovaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4023/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.facebook.com/narsistivsmina/photos/446115983922392

Tuntuu käsittämättömältä, että joku näyttelisi alati, feikkaisi, esittäisi, vetäisi roolia.. Mutta ihmiseltä, jolla ei ole omaa persoonaa, jatkuva valhemaailman pyörittäminen luontuu. Se vain tulee, ei se vaadi häneltä mitään ekstraponnistelua

Tämä on yksi kipeimpiä asioita narsistin uhrille kohdata ja sisäistää: narsistilla on sisimmässään sellainen vaurio, että hänelle elämä on ainaista peliä, oikeudenkäyntiä, kilpailua, näytelmää ja salaliittoteoriaa. Narsisti pitää jokaista ihmistä vastustajana, käyttöesineenä, lypsylehmänä, likasankona, uhkana.. Narsistisena lähteenä. Hän ammentaa toisista ihmisistä todisteita omasta ylivertaisuudestaan. Tässä valossa kaikki teot, sanat, toimet ovat laskelmoituja.

Tervehtymisen kannalta ei ole hyväksi loputtomasti keskittyä narsistiin eli hänen traumaansa ja sen synnyttämään omatunnottomuuteen, vaikka saadaksemme pontta luopua fantasiasta onkin tärkeää ymmärtää narsismin ja narsistin anatomiaa. Repivää, mutta välttämätöntä.

Niin hyvä kuvaus! Valheita tulee myös tilanteissa, missä hänen ei edes tarvitsisi valehdella (hän ei ole pulassa, häntä ei syytellä, hän ei hyödy valehtelusta). Niitä vain tulee.

Kun yrittää saada johonkin spesifiin kysymykseen vastauksen (johon voisi vastata tarkalleen vaikka tietylla numerolla), niin hän ei vain pysty kertomaan totuutta, vaan vastaukseksi tulee sanasalaattia ja sumutusta.

Ei kaikessa, mutta esim liikeneuvotteluissa. Hyvä sopimus ja yhteistyö ei riitä, vaan toista pitää päästä kusettamaan! Siitä narsisti saa aidosti hyvän fiiliksen itselleen, että saa huijattua ja nitistettyä toisen.

Valhemaailmaa

Narsistisesti häiriintyneellä ei ole luontevaa persoonallisuuden vakautta ja olemassaolon jatkuvuutta, on vain vaiheita ja jännitystiloja, kiihkoa, odotusta, epätoivoa tai vihaa, jotka näyttäytyvät aluksi muille vain mielenkiintoisen kiihkeän ihmisen piirteiksi mutta osoittautuvat lakkaamattoman epävakauden tasapainottelu-prosesseiksi.

Narsistisesti häiriintyneille seksissäkin on tärkeintä vain akti ja kipinät, todistettavat suureet kuten liikkeen nopeus, toiminnan kesto, kokoasiat, äänen volyymi ja kaikenlainen vertailu aikaisempiin kokemuksiin. Henkisellä yhteydellä ei ole mitään käyttöä narsistisesti häiriintyneille suorituksen suorittamiseen koska kaikki on välineellistä. Omistamisen halua tietysti ilmenee.

Vierailija
4024/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yrittää saada johonkin spesifiin kysymykseen vastauksen (johon voisi vastata tarkalleen vaikka tietylla numerolla), niin hän ei vain pysty kertomaan totuutta, vaan vastaukseksi tulee sanasalaattia ja sumutusta.

Luoja, tämä oli rasittavaa. Lapsiperheen arjen ja yhteisen firman pyörittäminen oli välillä hyvin raskasta kun sai lypsää ja lypsää vastausta sitä saamatta. Todella kiusallista töiden puolesta kun yhteistyöt yms isot kuviot kaatuu siihen ettei saa toiselta oleellista (pientä) vastausta jonka hän kyllä tasan tietää mutta kiusallakaan ei sitä minulle sano. 

Vierailija
4025/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoja, tämä oli rasittavaa. Lapsiperheen arjen ja yhteisen firman pyörittäminen oli välillä hyvin raskasta kun sai lypsää ja lypsää vastausta sitä saamatta. Todella kiusallista töiden puolesta kun yhteistyöt yms isot kuviot kaatuu siihen ettei saa toiselta oleellista (pientä) vastausta jonka hän kyllä tasan tietää mutta kiusallakaan ei sitä minulle sano. 

Ovatko nämä jaksaneet esittää normaalia siihen asti, kun se firma perustettiin?

Toisaalta, itse ainakin myönnän, että osti asunnon narsistieksän kanssa ilman että meillä oli edellytykset sille. Me emme keskustelleet asioista (tulevaisuudentoiveista, elintavoista, arvoista, rahankäytöstä, ajankäytöstä jne) riittävästi. Tajusin sen vasta jälkikäteen ja ihmettelin, että miten ihmeessä kaikki tapahtui. Ilmeisesti sitä ajatteli, että koska olemme yhdessä ja puhuneet naimisiinmenosta tulevaisuudessa niin totta kai ostetaan se asunto yhdessä. 

Vierailija
4026/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä jaksaneet esittää normaalia siihen asti, kun se firma perustettiin?

Toisaalta, itse ainakin myönnän, että osti asunnon narsistieksän kanssa ilman että meillä oli edellytykset sille. Me emme keskustelleet asioista (tulevaisuudentoiveista, elintavoista, arvoista, rahankäytöstä, ajankäytöstä jne) riittävästi. Tajusin sen vasta jälkikäteen ja ihmettelin, että miten ihmeessä kaikki tapahtui. Ilmeisesti sitä ajatteli, että koska olemme yhdessä ja puhuneet naimisiinmenosta tulevaisuudessa niin totta kai ostetaan se asunto yhdessä. 

Kyllä minä ainakin olen keskustellut narsistipuolisoni kanssa hyvin perusteellisesti kaikesta tällaisesta. Kesti vain lähes 20 vuotta ymmärtää, että hänen kohdallaan sanat ja teot eivät koskaan kohdanneet. Taitavasti hän osaa aina selittää kaiken kuitenkin ”järkevästi”. Itse kuvittelin vuosia olevani jotenkin sekaisin, kun asiat puhuttiin aina eri tavalla kun mitä ne oikeasti tapahtuivat.

Vierailija
4027/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että oma narsistini toimii tavalla jota sanon ”täyttämiseksi ja tyhjentämiseksi”, sekä ”pumppaamiseksi”.

Narsisti on mielestäni eräänlainen vampyyri, joka ”pumppaa” uhristaan elinvoimaa itselleen, kuin vampyyri verta. Ja se, miten tämä tapahtuu on omalla kohdallani: Ensin narsisti ”täyttää” sinut. Hän sanoo tai tekee jotain, mistä tietää sinun tulevan iloiseksi, onnelliseksi. Sitten, kun hän on täyttänyt sinut hän alkaa imeä sinusta tätä voimaa niin kauan, että hän on imenyt sinut tyhjiin. Näin hän ”tyhjentää” sinut. Tunnet täyttämisvaiheen aikana valheellisen ilon, onnen ja hyvinvoinnin tunnetta. Ehkä se on, kuin jotain huumetta. Tämä vaihe on pian ohi ja kohta jo tunnet itsesi alakuloiseksi, väsyneeksi, kuin kaikki voimat olisi viety sinusta. Silloin narsisti on tyhjentänyt sinut. Tämä toimii siis henkisellä tasolla. Narsisti ammentaa ”pumppaamalla” sinusta elinvoimaa jos olet esim. läheisriippuvainen, erityisherkkä, empaatikko olet hyvä kohde. Narsisti nauttii sadistisesti, kun tietää hetken, jolloin olet täysin tyhjä ja loppuun imetty, vailla voimia. Silloin hän taas sanoo tai tekee jotain, mistä ”täytyt” ja sama kuvio toistuu kerta kerran jälkeen. Narsisti täyttää ja tyhjentää sinua. Narsisti on taidokkaasti koukuttanut uhrinsa riippuvaiseksi itsestään, jotta tämä ”pumppaaminen” voisi tapahtua. Se jatkuu niin kauan, kuin uhri ”pitää hanat auki” narsistille. Tämä siis omakohtainen vuosien kokemusten ja päätelmien tulos. Omalla kohdalla jatkunut samalla tarkalla kaavalla vuosien ajan. Ja kestää aikansa ennen kuin uhri huomaa tämän kuvion niin hienovaraista ja taidokasta se voi olla. Ja kun huomaa niin voi olla jo niin narsistin koukuttama, että lopettaminen voi olla hyvin vaikeaa.

Vierailija
4028/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko narsisti pakottaa uhrin ns. vapaaseen suhteeseen oman nautinnon halunsa vuoksi?

Vai onko kaikkien narsistin seksuaalinen libido ”heikko”?

Miten ja millaiseen avoimeen suhteeseen?

Narsisteilla on fetissejä siinä kuin muillakin. Hän voi kokea omistajan ylpeyttä kun näkee, että hänen lelunsa on muidenkin mielestä haluttava. Ehkä kiih*ottuu, kun ajattelee sitä. Ehkä kiih*ottuu vallastaan. Ja tosiaan, ehkä kiih*ottuu vain siitä, koska libido tosiaan on heikko. Vähän kuin por*nomateriaalia. Kumppani on lelu ja objekti ja esine.

Tai haluaa itse avoimen suhteen, mutta olettaa ilman muuta, että vain hän käy muualla, ei se toinen. Ehkä antaa jopa ymmärtää, että se sitä toista ei kukaan haluaisikaan, paitsi hän itse, vähän armosta.

Mun exäni halusi nimenomaan avointa suhdetta. Mies perustelu tätä sanomalla, että hän haluaa kokeilla erilaisia naisia. Vastasin, että kun itse olen lapsiperheen yksiavioinen vaimo ja äiti niin en voi hyväksyä avointa suhdetta miehelle. Mies sitten petti kuitenkin useiden naisten kanssa eli luvalla tai ilman.

Mun ex tuli myös kyselemään lupaa vieraissa käymiseen. Pienten lasten äitinä ei napannut. Ja seksiä oli kyllä lähes joka päivä, joten ei ollut siitä kiinni, että olisi ollut puutteessa. Muutamaa vuotta myöhemmin olisin varmaan jo sustunut ja vaatinut itselleni saman oikeuden. Tuntuu vaan, että ei olisi ehkä tykännyt.

Vierailija
4029/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista avoimista suhteista. Koska narsistilla ei ole niitä aitoja lämpimiä tunteita ja kiintymystä, seksi alkaa leipäännyttää ja halutaan uusia kokemuksia toisilta esineiltä. 

Me normaalitkin ihmiset tiedämme, miten alkaa käydä hermolle olla samassa tilassa päivästä toiseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä tai rakkautta. Sitä kautta narsistin ärtyneisyys käy ihan järkeen. Se provosointi ja pahuus toki ei. 

Vierailija
4030/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämäni aikana tuntemani narsistisesti häiriintyneet miehet ovat olleet seksuaalisen maanisuuden ja addiktion lisäksi myös insestisiä ja pedofiileja. He myös tykkäävät kovasti, kun aikuinen nainen on lapsenomainen ja tyttömäinen ja seksi aktissa taantuu jonnekin lapsen tasolle. He nauttivat, kun tuntevat voivansa hyväksikäyttää tällaista naista. Siksi narsisti seksi-saalistaa helposti psyykkisesti epävakaita ja mt-ongelmaisia naisia ollen heistä hyvinkin kiinnostunut. Kiihottuvat kuullessaan, että joku on ollut seksuaalisen hyväksikäytön kohteena esim. lapsena ja nuorena ja pyrkivät itse hyväksikäyttämään tällaista naista.

Vierailija
4031/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että oma narsistini toimii tavalla jota sanon ”täyttämiseksi ja tyhjentämiseksi”, sekä ”pumppaamiseksi”.

Narsisti on mielestäni eräänlainen vampyyri, joka ”pumppaa” uhristaan elinvoimaa itselleen, kuin vampyyri verta. Ja se, miten tämä tapahtuu on omalla kohdallani: Ensin narsisti ”täyttää” sinut. Hän sanoo tai tekee jotain, mistä tietää sinun tulevan iloiseksi, onnelliseksi. Sitten, kun hän on täyttänyt sinut hän alkaa imeä sinusta tätä voimaa niin kauan, että hän on imenyt sinut tyhjiin. Näin hän ”tyhjentää” sinut. Tunnet täyttämisvaiheen aikana valheellisen ilon, onnen ja hyvinvoinnin tunnetta. Ehkä se on, kuin jotain huumetta. Tämä vaihe on pian ohi ja kohta jo tunnet itsesi alakuloiseksi, väsyneeksi, kuin kaikki voimat olisi viety sinusta. Silloin narsisti on tyhjentänyt sinut. Tämä toimii siis henkisellä tasolla. Narsisti ammentaa ”pumppaamalla” sinusta elinvoimaa jos olet esim. läheisriippuvainen, erityisherkkä, empaatikko olet hyvä kohde. Narsisti nauttii sadistisesti, kun tietää hetken, jolloin olet täysin tyhjä ja loppuun imetty, vailla voimia. Silloin hän taas sanoo tai tekee jotain, mistä ”täytyt” ja sama kuvio toistuu kerta kerran jälkeen. Narsisti täyttää ja tyhjentää sinua. Narsisti on taidokkaasti koukuttanut uhrinsa riippuvaiseksi itsestään, jotta tämä ”pumppaaminen” voisi tapahtua. Se jatkuu niin kauan, kuin uhri ”pitää hanat auki” narsistille. Tämä siis omakohtainen vuosien kokemusten ja päätelmien tulos. Omalla kohdalla jatkunut samalla tarkalla kaavalla vuosien ajan. Ja kestää aikansa ennen kuin uhri huomaa tämän kuvion niin hienovaraista ja taidokasta se voi olla. Ja kun huomaa niin voi olla jo niin narsistin koukuttama, että lopettaminen voi olla hyvin vaikeaa.

Vaikka lopulta pääsisi fyysisesti eroon, tuo loinen on kuluttanut niin että olo on ikivanha. Kuinka arpisen henkipatto sieluni voisin vielä pinnoittaa. Nyt on hyvin, mutta pahat muistot myllää. Miksi on niin vaikea päästä eteenpäin, yhä on kuin jossain sumeassa lietteessä.

Jos Platonin luolateoria on tuttu, olenko minä seinään kahlittu vai se joka pääsee pois.

Vierailija
4032/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedät millainen olen."

"Mä olen tällainen."

"Mä en kestä, jos mua yritetään ohjata johonkin suuntaan tai mua yritetään muuttaa"

"Olen tällainen, en aio muuttua tästä."

Hänen "itsensä löytäminen" ja ison kriisin läpikäyminen (mukaan lukien lyhyt terapiajakso) vahvisti hänen omakuvaansa muuttumattomana. (Nyt käy järkeen, kun olen ymmärtänyt hänen olevan narsisti, eivätkä narsistit muutu). Mutta tämä oli niin käsittämätöntä silloin itselle, että toinen tunnistaa osin omat puutteensa ja tapansa satuttaa läheisiään, mutta hän ei aio muuttua tai edes yritä muuttaa omaa käytöstään. Parisuhteen ongelmia ei voi muuttaa, koska "hän on sellainen ja minä olen tuollainen".

Hän kantoi lusöksi hirveää katkeruutta vielä vuosienkin päästä niistä yhteisistä päätöksistä tai kompromisseista, joissa oli antanut minun toiveiteni ohjata päätösprosessia. Minä olin "pakottanut" muuttamaan tai perustamaan perheen. Heh. Loput isot päätökset olivatkin lähes täysin hänen käsissään. Oli aidosti siis hyvin katkera, kun oltiin joskus menty minun pääni mukaan. Koki sen sitten niin, että "aina" mentiin minun pääni mukaan.

Vierailija
4033/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämäni aikana tuntemani narsistisesti häiriintyneet miehet ovat olleet seksuaalisen maanisuuden ja addiktion lisäksi myös insestisiä ja pedofiileja. He myös tykkäävät kovasti, kun aikuinen nainen on lapsenomainen ja tyttömäinen ja seksi aktissa taantuu jonnekin lapsen tasolle. He nauttivat, kun tuntevat voivansa hyväksikäyttää tällaista naista. Siksi narsisti seksi-saalistaa helposti psyykkisesti epävakaita ja mt-ongelmaisia naisia ollen heistä hyvinkin kiinnostunut. Kiihottuvat kuullessaan, että joku on ollut seksuaalisen hyväksikäytön kohteena esim. lapsena ja nuorena ja pyrkivät itse hyväksikäyttämään tällaista naista.

Sama kokemus. Jos tuli joku tietty juttu mistä en pitänyt, sitä se ainakin halusi.

Luottamuksella kerroin lapsuuden ja nuoruuden hyväksikäytöstä. Esitti sillä hetkellä tosi myötätuntoista ja lohduttavaa.

Joku aika sen jälkeen, olin väsynyt ja hän yllättäen teki sen saman "tempun". Olin aivan hysteerinen ja hän sanoi että kaikki muut kyllä tykkää tästä, sinä vain olet jotenkin viallinen. Kerran kun hän oli kännissä (olin huomannut että silloin hän saattoi jopa puhua totta) hän sanoi että kyllä hän sai tehdä niin, kun se toinenkin sai!

Vierailija
4034/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista avoimista suhteista. Koska narsistilla ei ole niitä aitoja lämpimiä tunteita ja kiintymystä, seksi alkaa leipäännyttää ja halutaan uusia kokemuksia toisilta esineiltä. 

Me normaalitkin ihmiset tiedämme, miten alkaa käydä hermolle olla samassa tilassa päivästä toiseen sellaisen ihmisen kanssa, jota kohtaan ei tunne kiintymystä tai rakkautta. Sitä kautta narsistin ärtyneisyys käy ihan järkeen. Se provosointi ja pahuus toki ei. 

Tämä resonoi paljon, kiitos.

Vierailija
4035/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Tässä valossa kaikki teot, sanat, toimet ovat laskelmoituja.”

KAIKKI! Rikkinäinen ihminen.

Hyvin sanottu.

Vierailija
4036/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus. Jos tuli joku tietty juttu mistä en pitänyt, sitä se ainakin halusi.

Luottamuksella kerroin lapsuuden ja nuoruuden hyväksikäytöstä. Esitti sillä hetkellä tosi myötätuntoista ja lohduttavaa.

Joku aika sen jälkeen, olin väsynyt ja hän yllättäen teki sen saman "tempun". Olin aivan hysteerinen ja hän sanoi että kaikki muut kyllä tykkää tästä, sinä vain olet jotenkin viallinen. Kerran kun hän oli kännissä (olin huomannut että silloin hän saattoi jopa puhua totta) hän sanoi että kyllä hän sai tehdä niin, kun se toinenkin sai!

Juuri sama kokemus. Hui, oikein meni kylmät väreet. Tuntemani narsisti hoki koko ajan, että hän ei ainakaan ole hyväksikäyttäjä tai käyttäisi minua hyväksi.. ja silmät kiiluen teki juuri niin ja nautti siitä, kun tiesi taustani hyväksikäytön uhrina. Hyi…

Vierailija
4037/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti exäni oli niin pihi, että hankki mielummin kuumimmilla kesähelteillä toistuvasti lämpöhalvauksen kuin osti shortsit. Aina olivat liian kalliita tai sitten vääränlaiset, kun ei löytynyt samanlaisia kuin ihanasta Thaimaasta. Muutenkin oli aina ihan resupekkana, varmasti tahallaan, jotta sai vaatteensa lähipiiriltä ilmaiseksi.

Minä ne shortsit hänelle viimein ostin, muu garderobi tulee pari kertaa vuodessa lahjoituksena rikkaalta lankomieheltä tämän uusiessa omansa.

Ehkä tässä oli mukana myös henkisesti ikuinen pikkulapsi, joka ei osaa pukeutua säänmukaisesti ja on liian uhmakas tottelemaan ”äitiä”.

Aurinkorasvaakin vain lääppäisi pikaisesti pelkkään naamaansa, punapäälle aika paha juttu🙄

Vierailija
4038/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että kaljaan, baareihin, takseihin ja uhkapeleihin löytyi aina rahaa.

Vierailija
4039/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sama kokemus. Hui, oikein meni kylmät väreet. Tuntemani narsisti hoki koko ajan, että hän ei ainakaan ole hyväksikäyttäjä tai käyttäisi minua hyväksi.. ja silmät kiiluen teki juuri niin ja nautti siitä, kun tiesi taustani hyväksikäytön uhrina. Hyi…

Joskus hän sanoi että ei väkisin.

Eikö se ole itsestäänselvyys?

No hyvin hämäys onnistui, eipä aikaakaan kun tapahtui.

En edes usko että narsistille seksuaalisuus olisi muutakuin väline alistaa, ylilyönnit voi selittää erehdyksiksi. En vaistonnut seksuaalista vetovoimaa, vaan ne puheet sokaisi.

Kerran hänen kotonaan näin jonkun poliisipaperin, kysyin mikä tämä on. Hän sanoi että joku hullu nainen oli tehnyt hänestä ilmoituksen. Kadun todella etten tehnyt, nimikkeitä olisi ollut monia. Yhden tekemä ilmoitus ei vaikuta, mutta jos alkaa olla useampia samasta, voi vaikuttaa. Tehtyjä ei saa tekemättömiksi ja tuomiot on olemattomia, mutta on silti tärkeää että rikos on todetusti tekijän syytä. Se helpottaa uhrin toipumista.

Vierailija
4040/10671 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas millaisia kulllinjatkeita ja oman mahtavuuden korostajia tuntemillanne narskuilla on tavaroina tai harrastuksina.

Minun tuntemalla esim. aseet, metsästys ja kamppailulajiharrastus. Kaikki tähtää oman egon pullisteluun ja tavallaan sellaisen pelonkin luomiseen muissa. Hänen pitää vaikuttaa vahvalta ja voimakkaalta.

Mitään "rauhallisia yksilölajeja omaksi iloksi" narskulla ei ole, koska eihän niillä tehdä keneenkään vaikutusta. Ja vain se narskulla ratkaisee.

Metsästys. Antaa oudolta ja pervolta kuulostavia nimityksiä harrastukseen liittyville asioille ja käyttää niitä muutenkin.

Esineellistääkö ja seksualisoiko teidän tuntemat narsistimiehet omia lapsia? Etenkin tytön pitää olla hänen ihanteensa mukainen jo pienestä asti. 

Tietämäni narsistimies laittoi teini-ikäisen tyttärensä kuvan facebookiin ja ihmeellisen esineellistävän/seksualisoivan saatetekstin mukaan. (Lasta suojellakseni en toista tekstiä tänne.)

Tuntemani vanhemmalla narsisti-isällä on kanssa ihan pimeä suhde aikuisen tyttärensä kanssa. Tytär mm. kertoo hyvin avoimesti kaikki intiimit seksiasiansa isälleen. Todennäköisesti tämä on tulosta rajojen rikkomisesta pienestä asti ja kieroutuneesta kasvatuksesta, missä aikuinenkin on jäänyt narsistin kontrolliin ja riippuvaiseksi hänestä. Kuin pieni lapsi. Normaalia rajojen vetämistä ja itsenäistymistä ei päässyt tapahtumaan, koska narsistivanhempi estää sen. Leikkaa lapselta siivet ja rikkoo rajat niin, ettei lapsi osaa aikuisenakaan vetää terveitä rajoja.

Näinpä se on. Ja myös naisissa on rajattomia narsisteja, tässä ketjussa ei heistä ole ollut juuri puhetta.

Narsistinen koti altistaa valitettavasti kieroutuneille ihmissuhdevirityksille. Kaikenlaiselle kaupankäynnille ja laskelmoinnille. Jokainen elämänsä laadusta yhtään välittävä suojelee rajojaan ja koettaa perustaa ihmissuhteensa terveelle, rehelliselle pohjalle.

Niin paljon kärsimystä noiden ihmisten tyhjyys ja projisointitaipumus tuottaa. Näkee myös tällä palstalla tämän ilmiön hyvin selvästi, ikävä kyllä.