Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut myös säälittää meidän lapset ja tunnen syyllisyyttä, kun mies ärsyttää ja pilkkaa teiniä tahallaan. Nuoremman on ottanut siipensä alle. Nuorempi lapsi yrittää kaikessa olla samaa mieltä ja pyytelee koko ajan anteeksi ja pelkää ristiriitoja isänsä kanssa.
Muista että lapset eivät valitse vanhenpiaan. Sinä olet valinnut lapsellesi tuollaisen isän ja sinä olet nyt myös ainoa joka voi auttaa lapsensa ulos tuosta tilanteesta. Lapsesi mielenterveys on jo kärsinyt ja hänestä on tullut arka, olemassa oloaan anteeksi pyytelevä ihminen, vaikka hän on ainoa täysin syytön tilanteessanne! Lapsenne tulee kärsimään nöiden asioiden vuoksi läpi elämänsä mm.niin että hän on aina alttiimpi kaikenlaiselle hyväksikäytölle.
Et voi muuttaa menneitä mutta toivon että yrität auttaa nyt lapsesi pois sieltä ja haet itsellesi sekä lapselle ammattiapua myös psyykeen alueelle. Nyt on pakko, niin vaikeaa kuin se onkin. Tee se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteista olen huomannut sen, että valehtelulla ei ole mitään rajoja, ja jos narsisti alkaa vainota jotain ihmistä, narsisti voi jatkaa sairasta käytöstään jopa vuosikymmeniä. Mustamaalata vihaamaansa ihmistä päivittäin, ja valehdella toisista mitä mieleen vain tulee. Vakavin pään vika mitä voi olla.
Tämä. Itse olen nyt naapurustossa joutunut tällaisen maalittamisen kohteeksi ja koska syytteet on niin uskomattomia, niin normaali ihminen (tietysti!) ajattelee, että niissä täytyy olla jotain perää. Eli muut naapurit on nyt varovaisia, kun kuvittelet yhden puhuvan edes osittain totta.
Tätä ei ole kestänyt edes kauaa ja nyt ollaan muuttamassa pois (omistusasunto, samalla menee lasten ystävyyssuhteet ja koulut yms.). Mutta ei tätä taistelua kannata edes alkaa käymään, kun lopputulos vie vielä enemmän.
Samanlaisia kokemuksia, ihan tärähtäneitä, oikeastaan lähes sairaita juttuja levitetty minustakin työpaikalleni ja lähipiiriin. Milläs tässä sitten puolustautuu kun kukaan ei usko. Lähtisin pois jos se olisi mahdollista mutta mun tilanteessa ei ole.
Minä jouduin myös naapurin outojen tarinoiden kohteeksi. Joissain oli vähän perää, kun hän oli onkinut minusta tietoja sieltä täältä, mutta käänteli niistä kipeitä juttuja. Se hätkähdytti silloin, kun en ollut vastaavaa kokenut. Kuitenkin oli pakko ajatella uskokoot ken haluaa eikä antaa sen vaikuttaa omaan toimintaan. Käsittääkseni selvisin aika vähillä vaurioilla.
Minulla hälytyskellot soi, jos joku lähestyy ilkeän juoruilun merkeissä. En jaksa yhtään selän takana -puhujia, siitä tulee huono olo. Kannattaa aina tehdä "reality check". Narsisti saattaa uskotella, että kaikkihan sinua pitää alkoholistina, hulluna, pettäjänä, perheen rikkojana tai muuta vastaavaa. Totuus on toinen. Jokainen elämää nähnyt aikuinen tietää myös sen, että jokaisen elämään kuuluu kaikenlaisia vaiheita ja ongelmia.
Eräs narsistinainen sanoi minulle tietävänsä että minulla on silikonirinnat. Nauroin että mistä tuollaista kuullut, niin kuulemma ihan yleisesti siitä kaikki juttelee. Tajusin kyllä ettei todellakaan juttele ja ihan oli tämän naisen omaa ajattelua. Ilmeisesti hän ihan tosiaan kadehti minun lihavan tätin isoja hinkkejä hah, vaikka itse on paljon nuorempi, kauniimpi ja sellainen hoikka- mutta kun kadehtia täytyy vaikka sitten toisen utareita jos ei muuta keksi ja kääntää se vielä että kaikkihan siitä puhuu! =D Eikä tasan kukaan ole puhunut hah
Vierailija kirjoitti:
Alan olla aivan loppu taas narsisti-isäni kanssa. Hän on jostain olemattomasta taas pahoittanut mielensä, ehkä siksi että mulla on elämässä ollut nyt kaikki hyvin, työkuviot rullanneet mukavasti ja mieheni antoi vähän arvokkaamman hemmottelulahjan jouluna. Tuntuu, että nämä kaikki taas käynnisti isässäni jonkun ajatusketjun, jonka seurauksena mä olen varmaan taas joku hu*ra ja huonompi ihminen (koska mieheni hemmottelee mua, eli harrastan seksiä että saisin kalliimpia lahjoja, näin hänellä tuntuu tää ajatusmaailma olevan). Nähtiin tänään ohimennen ja hän ei katsonut edes päin. Juttelin siskoni kanssa ja hän istui autossa ja osoitti mieltään. Olenkin ihmetellyt, kun hän ei ole pitkään aikaan soittanut ja nyt sain vahvistuksen sille, että jotain väärää olen taas mennyt tekemään.
Koko elämäni olen saanut tuntea olevani vääränlainen. Isäni oli koko lapsuuden ja nuoruuden mun elämäni tärkein ihminen, hän oli mulle se tuki ja turva. Kunnes myöhemmin aikuisena olen alkanut tajuamaan, millaista henkistä alistamista koko elämäni on ollut.
Välejä ei voi laittaa poikki, muuten menetän esim siskoni, joka on täysin isäni aivopesemä. Ihminen, joka on niin kiinni narsisti-isässämme, ettei ole osannut lähteä luomaan omaa elämää.
Mä en jaksa enää. En jaksa tätä syyllisyyttä ja pahaa oloa. En jaksa, että käytän taas aikaani siihen, kun pohdin että mikä isälläni on. Pitäis vaan antaa koko äijän olla.
Voi ei, olen pahoillani että olet joutunut kasvamaan tuollaisen isän varjossa ja menettänyt samalla yhteyden siskoosi. Paljon myötätuntoa täältä ja tsemppia toipumiseen.
Itse tajusin kanssa vasta yli kolmekymppisenä, että isäni rakkaus oli jotain muuta kuin rakkautta. Hylkäämistä, näkymättömyyttä, odotuttamista jne jne. Oli aika paha paikka tajuta, että en ollutkaan ollut sellainen isän rakas pikkutyttö, mitä olin koko lapsuuteni ja nuoren aikuisuuteni luullut. Sitä en tiedä, oliko isäni narsisti, mutta hyvin itsekäs ihminen kyllä. Pahimmat narsistitraumat on parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on narsisteja enempi ja vähempi. Kaikkihan haluaa olla aina oikeassa tietää kaikesta kaiken.
Tässä näin näemme taas projisointia.
Täällä jaetaan narsistileimaa, kuin karkkia. Tekstien perusteella harva kuitenkaan on osunut sellaisen kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisteista olen huomannut sen, että valehtelulla ei ole mitään rajoja, ja jos narsisti alkaa vainota jotain ihmistä, narsisti voi jatkaa sairasta käytöstään jopa vuosikymmeniä. Mustamaalata vihaamaansa ihmistä päivittäin, ja valehdella toisista mitä mieleen vain tulee. Vakavin pään vika mitä voi olla.
Tämä. Itse olen nyt naapurustossa joutunut tällaisen maalittamisen kohteeksi ja koska syytteet on niin uskomattomia, niin normaali ihminen (tietysti!) ajattelee, että niissä täytyy olla jotain perää. Eli muut naapurit on nyt varovaisia, kun kuvittelet yhden puhuvan edes osittain totta.
Tätä ei ole kestänyt edes kauaa ja nyt ollaan muuttamassa pois (omistusasunto, samalla menee lasten ystävyyssuhteet ja koulut yms.). Mutta ei tätä taistelua kannata edes alkaa käymään, kun lopputulos vie vielä enemmän.
Samanlaisia kokemuksia, ihan tärähtäneitä, oikeastaan lähes sairaita juttuja levitetty minustakin työpaikalleni ja lähipiiriin. Milläs tässä sitten puolustautuu kun kukaan ei usko. Lähtisin pois jos se olisi mahdollista mutta mun tilanteessa ei ole.
Minä jouduin myös naapurin outojen tarinoiden kohteeksi. Joissain oli vähän perää, kun hän oli onkinut minusta tietoja sieltä täältä, mutta käänteli niistä kipeitä juttuja. Se hätkähdytti silloin, kun en ollut vastaavaa kokenut. Kuitenkin oli pakko ajatella uskokoot ken haluaa eikä antaa sen vaikuttaa omaan toimintaan. Käsittääkseni selvisin aika vähillä vaurioilla.
Minulla hälytyskellot soi, jos joku lähestyy ilkeän juoruilun merkeissä. En jaksa yhtään selän takana -puhujia, siitä tulee huono olo. Kannattaa aina tehdä "reality check". Narsisti saattaa uskotella, että kaikkihan sinua pitää alkoholistina, hulluna, pettäjänä, perheen rikkojana tai muuta vastaavaa. Totuus on toinen. Jokainen elämää nähnyt aikuinen tietää myös sen, että jokaisen elämään kuuluu kaikenlaisia vaiheita ja ongelmia.
Eräs narsistinainen sanoi minulle tietävänsä että minulla on silikonirinnat. Nauroin että mistä tuollaista kuullut, niin kuulemma ihan yleisesti siitä kaikki juttelee. Tajusin kyllä ettei todellakaan juttele ja ihan oli tämän naisen omaa ajattelua. Ilmeisesti hän ihan tosiaan kadehti minun lihavan tätin isoja hinkkejä hah, vaikka itse on paljon nuorempi, kauniimpi ja sellainen hoikka- mutta kun kadehtia täytyy vaikka sitten toisen utareita jos ei muuta keksi ja kääntää se vielä että kaikkihan siitä puhuu! =D Eikä tasan kukaan ole puhunut hah
Mun narsistinen/itsekäs duunikaveri tekee tätä myös. Jos haluaa loukata jotain, niin kertoo, kuinka "me olemme täällä toimistolla ihmetelleet pidempään sun käytöstä, että onkohan sulla jotain vikana". Projisoi myös omat fiiliksensä muihin ihan huoletta ja raivoaa estotta työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä jaetaan narsistileimaa, kuin karkkia. Tekstien perusteella harva kuitenkaan on osunut sellaisen kohteeksi.
Voi voi, tässä sinulle nallekarkki: * nallekarkki *
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on alkanut myös säälittää meidän lapset ja tunnen syyllisyyttä, kun mies ärsyttää ja pilkkaa teiniä tahallaan. Nuoremman on ottanut siipensä alle. Nuorempi lapsi yrittää kaikessa olla samaa mieltä ja pyytelee koko ajan anteeksi ja pelkää ristiriitoja isänsä kanssa.
Oliko näistä jompikumpi se teini, joka yrittää pysyä väleissä vain tulevan perinnön takia? Koska perinnöllä ja ylipäätään rahallahan narsistit ohjailee vanhetessaan ihmisiä. Kontrollia sekin.
Meillä on myös selkeästi ns. hyvä lapsi ja ongelmalapsi. Asetelma on tehnyt hallaa myös lasten keskinäisille väleille.
Voiko lapsille kertoa suoraan, että toisessa vanhemmassa on sellaista pipiä, että hän ei pysty olemaan normaali ja siksi tekee tuollaista eikä lapsissa oikeasti itsessään ole mitään vikaa.
No se nyt on minimi mitä voi ja täytyy tehdä. Anteeksi kun en nyt käytä silkkihansikkaita mutta on todella väärin että yksikään lapsi joutuu elämään keskellä jotain sellaista mikä on aikuisenkin pääkopalle äärimmöisen tuhoavaa. Miten lapsi voi tällaisesta selviytyä?
Olkaa hyviä ja keksikää keino saada lapset turvaan!
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, joten kyllä siihen törmää moni elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on narsisteja enempi ja vähempi. Kaikkihan haluaa olla aina oikeassa tietää kaikesta kaiken.
Noinko itse narsistina ajattelet?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Arthur TV on loistava kanava. Tuo nuori jäbä on sata kertaa kypsempi kuin kaksi kertaa vanhempi Ed ja kommentoi tämän edesottamuksia todella hyvin.
https://youtube.com/playlist?list=PLYGUA7ZuDW1W9tT8OW-ALquF2zMc5SPNf
Ihan hätkähdytti itseänikin miten kypsä ikäisekseen. Varmasti saanut kasvaa terveessä ympäristössä missä henkistä kasvua on tuettu ja tosiaan opetettu se oikean ja väärän ero.
Itse kasvoin kieroon lapsena enkä kyennyt näkemään ihmisten pahoja aikeita. On ollut elämän suurin haaste opetella näitä taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko näistä jompikumpi se teini, joka yrittää pysyä väleissä vain tulevan perinnön takia? Koska perinnöllä ja ylipäätään rahallahan narsistit ohjailee vanhetessaan ihmisiä. Kontrollia sekin.
Meillä on myös selkeästi ns. hyvä lapsi ja ongelmalapsi. Asetelma on tehnyt hallaa myös lasten keskinäisille väleille.
Voiko lapsille kertoa suoraan, että toisessa vanhemmassa on sellaista pipiä, että hän ei pysty olemaan normaali ja siksi tekee tuollaista eikä lapsissa oikeasti itsessään ole mitään vikaa.
No se nyt on minimi mitä voi ja täytyy tehdä. Anteeksi kun en nyt käytä silkkihansikkaita mutta on todella väärin että yksikään lapsi joutuu elämään keskellä jotain sellaista mikä on aikuisenkin pääkopalle äärimmöisen tuhoavaa. Miten lapsi voi tällaisesta selviytyä?
Ei sellaista ole. Eikä ole yksi tai kaksi tarinaa, kun n puhuu sossut pyörryksiin ja valheet menee ainakin osittain läpi. Toisekseen vanhemman oikeudet ajaa lapsen mielenterveyden yli ja lapsi on annettava tapaamisiin, vaikka tietäisi toisen olevan n. Se ei vaan riitä. Terveen vanhemman keinot ovat vähissä. 'Auttajilta' myös puuttuu tietoa narsismista, puuttuu ymmärrys siitä, että lapsi voi todella olla pelkkä pelinappula, riitaan ei todellakaan tarvita kahta ja niillä naiivi käsitys siitä, että eroaminen riittää ja sen myötä tällaisesta ihmisestä tuleekin taianomaisesti ihan hyvä vanhempi, kaikki hulluus päättyy ja tämä henkilö alkaakin käyttäytyä normaalisti ja lapsen etua ajatellen ja tähän pitäisi n uhrin myös luottaa (?!!).
Sain juuri narsistin vihat päälleni. Elikkäs, eräs mies on venytellyt rajoja useita naisia kohtaan seksuaalissävytteisillä jutuillaan, usein jopa lähennellen. Ja omalla työajallaan tekee tätä siis asiakkaille. Kerroin narsujen omalla kielellään eli huumorin varjolla nämä asiat töissä kaikkien hänen työkavereidensa kuullen. Narsu kiisti ja yritti kertoa asiat ihan omalla tavallaan. Kuitenkin hän puhui itsensä pussiin eikä kenellekään jäänyt epäselväksi totuus.
Tåmän jälkeen narsu uhriutui ja lähettää itkuviestejä minulle kuinka hänestä on puhuttu näköjään pahaa ja miksi täytyy loukata häntä näin törkeällä tavalla.
En vastaa hänelle mitään. Meinasin laittaa että miten hän voi ajatella että nämä asiat ovat pahoja kun hän kuitenkin itse tekee niitä asioita mutta tuskin hänen ymmärryksensä yltäisi sille tasolle että näkisi vääryyden missään muussa kuin muiden käytöksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista ole. Eikä ole yksi tai kaksi tarinaa, kun n puhuu sossut pyörryksiin ja valheet menee ainakin osittain läpi. Toisekseen vanhemman oikeudet ajaa lapsen mielenterveyden yli ja lapsi on annettava tapaamisiin, vaikka tietäisi toisen olevan n. Se ei vaan riitä. Terveen vanhemman keinot ovat vähissä. 'Auttajilta' myös puuttuu tietoa narsismista, puuttuu ymmärrys siitä, että lapsi voi todella olla pelkkä pelinappula, riitaan ei todellakaan tarvita kahta ja niillä naiivi käsitys siitä, että eroaminen riittää ja sen myötä tällaisesta ihmisestä tuleekin taianomaisesti ihan hyvä vanhempi, kaikki hulluus päättyy ja tämä henkilö alkaakin käyttäytyä normaalisti ja lapsen etua ajatellen ja tähän pitäisi n uhrin myös luottaa (?!!).
Okei, olet siis eronnut ja näin ollen tehnyt tärkeimmän. Tarkoitin juurikin eroamista ja pois lähtöä. Uskon että sen jälkeen keinot on vähäiset mitä voit tehdä. On se vaan niin väärin!:( Mutta Sinä olet tehnyt sen minkä voit ja se riittää! Toivotan teille onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, joten kyllä siihen törmää moni elämänsä aikana.
1% on kotimaan kansalaisista narsisteja YLE:n mukaan. Joten en tiedä onko tuo nyt yleisimpiä "pään vikoja". Varmasti osa onkin ihan oikean narsistin uhreja, mutta paljon on myös sellaisia ketkä näin vain kuvittelevat. Ihmiset esimerkiksi riitatilanteissa tahtovat käyttäytyä hyvinkin "narsistisesti", mutta se ei varsinaisesti vielä narsistia tee.
Narsistille kaikki on peliä ja hän nauttii kohteen satuttamisesta ja triggeröimisestä. Tavoite on pelata kohde hulluksi muiden silmissä samalla kun narsisti vetelee naruista taustalla. Narsisti istuttaa epäilyksen siemeniä kohteen mielenterveydestä sinne tänne, samalla tarkoitus on peittää hänen oma hulluutensa. Narsisti tarvitsee muun joukon kannatusta ja hän tähtää kannatuksen saantiin niiltä, joilla on valtaa. Jos narsisti on älykäs että mätä, käy niin että muut eivät ymmärrä ollenkaan, miten päin asiat menivät ja mitä pahuutta on käynnissä.
Esimerkki netin maailmasta, tosi tarinaa, yksityisyyden suojaamiseksi muokattuja kohtia: Narsisti/psyko oli bongannnut vuosia aiemmin kiusaamiskohteekseen ujon naisen Luontofoorumilla. Nainen oli sieltä lähtenyt, kun paikasta oli tullut sairas paikka ja ylläpito oli velikerhossa mukana. Narsistihäirikkö oli jo muodostanut jengiä muiden kiusaajahenkisten kanssa, yksi oli päästään sekaisin oleva naisten ahdistelijamies jonka kanssa tämä oli oikein kaveria ja sai koko muun foorumin uskomaan, että ahdistelijan meininki oli normi hommaa ja tällaista täälla vaan on, kohteet eivät saa puolustautua. Kävi harmillisesti niin, että narsistimies sai tietää naisen ystävän kautta ujon naisen joutuneen väkivaltaisen raiskauksen uhriksi ja että tällä oli turvaton olo ja painajaisia. Narsistimies ei jättänyt tätä jo pelokasta naista rauhaan vaan seurasi häntä musiikkiharrastuspalstalle ja ensi töikseen perusti kiusaamisketjun uhrilleen. Muut eivät voineet tietää, että psyko laittoi ketjun sanoihin väkivaltaiseen raiskaukseen liittyneen nimityksen uhrista, jotka tekijä oli hänestä käyttänyt (psyko tiesi ystävän kautta). Jos tätä hommaa ei tiennyt, eivätkä ketkään muut tienneet, niin hänen perustamansa ketjun saattoi lukea jopa söpöilynä - huomatkaa pelin monitahoisuus, se että hän koettaa järkyttää uhrin uudestaan trauman äärelle ja samalla vetäää muihin päin eri linjaa. Hän tykkäsi tehdä mukamas yllätysvetoja, joista kohde menisi hämilleen esim. tulikin "hyvän hyvyyttään" puolustamaan yhteen ketjuun, tästä sitten kostuikin joidenkin pöksyt, oo hän on kunnon tyyppi sittenkin, vaikka kiusaa välillä ihmisiä (siis kiusasi muitakin). Sitten hän perusti väärennetyn profiilin sen ahdistelijakaverinsa nimiin. Sitten hän masinoi aiempaa porukkaa viihteeseen mukaan. Tää ujo nainen oli oppinut tietämään, mitä peliä psyko pelaa, joten hän sekoittikin psykon pasmat reagoimalla aivan miten ikinä eikä psyko saanut häntä alistumaan. Mutta niin hyvin psyko pelasi peliään ja voiteli yhteyksiään, että oli saanut hyvä veli verkoston taas ja naisen kannatti pieraista suuntaansa ja nostaa kytkintä, ei turvallista sijaa.
Tuosta huomataan se, että narsisti/psyko käyttää elämäsi satuttavimpia asioita ja pelaa niillä, hänellä ei ole rajaa. Väkivaltainen raiskaus on hänelle lyömäase. Ja sinä olet uhriutuja ja kaikki on "uhriutumista", vaikka olet uhri ja selviytyjä ja uhrien puolella. Ei saa puolustautua, uhriuttamisen aiheuttaja = narsisti/psyko. Pahuus.
Miten osuvasti tässä keskustelussa on mainoksena Katiska2 elokuvan mainos. En aio viedä penniäkään rahaa tuollaiseen elokuvaan jossa uhrit on unohdettu tyystin ja höpeilemätön itsekkyyden huipentuma on nostettu jalustalle oikein elokuvan muodossa. Hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia katkaisin välit vanhempiini. Olisin kevyesti voinut pilata elämäni tuolla, antautumalla heidän marionetikseen vielä aikuisena.
Nyt köyhä ja yksin, mutta sentään omillani ja vapaa. Samaa valintaa suosittelen jokaiselle joka arpoo narsistin mahdollistaman elintason ja henkisen riippumattomuuden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1% on kotimaan kansalaisista narsisteja YLE:n mukaan. Joten en tiedä onko tuo nyt yleisimpiä "pään vikoja". Varmasti osa onkin ihan oikean narsistin uhreja, mutta paljon on myös sellaisia ketkä näin vain kuvittelevat. Ihmiset esimerkiksi riitatilanteissa tahtovat käyttäytyä hyvinkin "narsistisesti", mutta se ei varsinaisesti vielä narsistia tee.
Jaahans ja vai niin. Mitä sitten? Onko tämä nyt jotenkin sinulta pois? Miksi haluat vaientaa ja hyssytellä?
Kuuleppas narsisti: olet väärässä:)