Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parantuneet alkoholistit, auttakaa!

Vierailija
12.04.2015 |

Miten pääsitten alkoholista eroon? Mä olen nyt aikas pohjalla, ja on pakko lopettaa tämä typerä harrastus.

En uskalla jättää kerrasta, kun pelkään, että saan jonkun juoppohulluuskohtauksen tms, niin onnistuuko niin, että viikon ajan vain vähentää kulutusta, ja sitten voisi jo jättää kokonaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdelinkin sivuilla on hyvää vertaistukea myös lopettamisen yrittäjille, menehän lueskelemaan! :-)

Vierailija
2/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:42"]

Miten pääsitten alkoholista eroon? Mä olen nyt aikas pohjalla, ja on pakko lopettaa tämä typerä harrastus.

En uskalla jättää kerrasta, kun pelkään, että saan jonkun juoppohulluuskohtauksen tms, niin onnistuuko niin, että viikon ajan vain vähentää kulutusta, ja sitten voisi jo jättää kokonaan?

[/quote]

Kannattaa tosiaan asteittain lopettaa jos on juonut pidempään paljon.

Itse lopetin aikoinaan niin, että päätin laskea määrää vain yhdellä alkoholiannoksela päivässä. Sitten olon mukaan joko vähensin seuraavana päivänä taas yhdellä tai saatoin muutaman päivänkin olla tasaisella annoksella jos tuntui että alkaa ahdistusta pukkaamaan liikaa. Muutamassa viikossa kuitenkin pääsin pahasta päivittäisestä pakkomielteisestä suurkuluttamisesta juomattomuuteen, eikä tullut mitään muita lopetusoireita kuin väkisinkin varmaan asiaan kuuluvaa ajoittaista levottomuutta ja halua juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 20:00"]

Aa-kerho? Se tuntuu joillakin toimivan. Tärkeää on pysyä siellä ja hengata tukihenkilönä suunnilleen maailman tappiin. Eräs lähipiirin kestojuoppo sai töistä viimeisen varotuksen ja lääkäriltä sellaiset ukaasit, että ymmärsi tilanteensa. Työpaikka oli julkisella ja poliittisia suhteita, joten töissä oli katsottu enemmän läpi krapulapäiviä ja kaikkea kuin suurimmalla osalla. Tilanne oli siis jo oikeasti paha ja jostain muualta olisi saanut paljon aiemmin fudut.

Meni aa-kerhoon, lopetti alkoholin ja on nyt ollut 11 vuotta juomatta. Hän käy edelleen kerran kerran kuussa kokouksissa ja psyykkaa itseään toimimalla muille tukihenkilönä. Tuo tukijuttu on oikeasti todella tärkeä sen auttajan kannalta myös. Esimerkiksi monet entiset narkit pysyy kuivilla juuri kouluttauduttuaan päihdetyöntekijäksi tmv. Sitten päivästä toiseen katsoo sitä paskaa vierestä, niin pysyy itse pois siitä touhusta ja saa samalla itsetuntoa.

[/quote]

Tuo aa ei kyllä kaikille sovi. Itse kävin siellä aikoinaan mutta tuli siellä kauhean ulkopuolinen olo, kun en ollut tarpeeksi rappiolla muihin nähden joita siinä ryhmässä kävi. Lisäksi en todellakaan kokenut omakseni alkaa uskoa että olen voimaton alkoholin edessä ja toivoa että korkeampi voima vaan auttaa. Päinvastoin, halusin vahvistaa uskoani siihen että PYSTYN olemaan juomatta, ihan ilman mitään korkeampia voimia. 

AA-kokeilun jälkeen join vielä useamman vuoden, mutta myöhemmin pääsin irti ihan omin ponnistuksin. 

Vierailija
4/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vakavasti, että menet a-klinikalle. Saat apua vieroitukseen, ja tukea myös jatkohoitoon. Jos se ei millään onnistu, vähennä viikon ajan ja lopeta sitten kokonaan. 

Vierailija
5/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin a-klinikka niin kaukana, että pakko yrittää päästä eroon itse, laheisten tukemana.

Onko kenelläkään kokemusta, että on itse päässyt eroon? Tänään juon kolme siideriä :(, lisäksi alkoholitonta olutta, huijaanko itseäni? Normaalisti siis juon enemmän.

Vierailija
6/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkolle sairaalaan.

Vierailija
7/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa-kerho? Se tuntuu joillakin toimivan. Tärkeää on pysyä siellä ja hengata tukihenkilönä suunnilleen maailman tappiin. Eräs lähipiirin kestojuoppo sai töistä viimeisen varotuksen ja lääkäriltä sellaiset ukaasit, että ymmärsi tilanteensa. Työpaikka oli julkisella ja poliittisia suhteita, joten töissä oli katsottu enemmän läpi krapulapäiviä ja kaikkea kuin suurimmalla osalla. Tilanne oli siis jo oikeasti paha ja jostain muualta olisi saanut paljon aiemmin fudut.

Meni aa-kerhoon, lopetti alkoholin ja on nyt ollut 11 vuotta juomatta. Hän käy edelleen kerran kerran kuussa kokouksissa ja psyykkaa itseään toimimalla muille tukihenkilönä. Tuo tukijuttu on oikeasti todella tärkeä sen auttajan kannalta myös. Esimerkiksi monet entiset narkit pysyy kuivilla juuri kouluttauduttuaan päihdetyöntekijäksi tmv. Sitten päivästä toiseen katsoo sitä paskaa vierestä, niin pysyy itse pois siitä touhusta ja saa samalla itsetuntoa.

Vierailija
8/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 19:42"]

[/quote]

Onnistuu, mutta esim. minä sain viinakrampin vaikka loiventelin. No viinakramppia ei kaikille juopoille tule, mutta jos on alttiutta siihen, niin se voi napsahtaa vaikka loiventelee. Se on ikävä kun ei varoita yhtään, vaan taju lähtee samantien.

Vierailija
9/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkot on kuin formuloiden varikko; pieni lepo jotta jaksaa taas juoda enemmän. Been there.
Olen myös yrittänyt vähentää, viina vaan pyöritti mieltäni kaiken aikaa. Lopulta käyttö luisui entisenlaiseksi.
Äitini kärräsi minut minnesotahoitoon ja sain siellä viinakramppeja, sitten alkoi helpottaa.
Tänään olen onnellinen nainen ja kiitollinen jokaisesta raittiista päivästä. Pian kaksi vuotta raittiutta takana.

Vierailija
10/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia jokin muu käyttämisen aihe esim purukumi ei nikotinel purukumia koska siihen sitten jää koukkuun mutta aina kun ottaisit alkoholia niin ota sen sijaan purukumia se auttaa

Vierailija
11/11 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 20:03"]Katkot on kuin formuloiden varikko; pieni lepo jotta jaksaa taas juoda enemmän. Been there.
Olen myös yrittänyt vähentää, viina vaan pyöritti mieltäni kaiken aikaa. Lopulta käyttö luisui entisenlaiseksi.
Äitini kärräsi minut minnesotahoitoon ja sain siellä viinakramppeja, sitten alkoi helpottaa.
Tänään olen onnellinen nainen ja kiitollinen jokaisesta raittiista päivästä. Pian kaksi vuotta raittiutta takana.

[/quote] Anteeksi vahinkoalapeukku. Onnea raittiudesta! Pelkkä katko ei tosiaan vielä takaa mitään.