Sukujuuret muualla kuin asutussa maassa
Miltä tuntuisi, jos sukujuuresi paljastuisi jostakin muualta tulleeksi. Itseni sukujuuret paljastui saamelaiseksi, mutta eipä tuo ihmeellisemmältä tuntunut. Kyllä se hieman yllätyksenä tuntui, kun iäkkäämpänä tämmöisiä paljastuu.
Kommentit (22)
Eipä siinä mitään kunhan ei ole osa tätä nyky mamutusta
no sanopa miten voi olla sukujuuret muualla kuin "asutussa maassa" meinaatko jotain saarta josta sittemmin väestö poistunut?
kyllä valtaosan sukujuuret ovat YHÄ ASUTUISSA maissa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään kunhan ei ole osa tätä nyky mamutusta
Eli ei olla olla kotoisin mistään niistä maista mistä massamuutetaan tänne tai muuten vaan riehua, että kaikki valkoiset on pahoja ja Suomi on rasistinen paskamaa.🙄
Vierailija kirjoitti:
no sanopa miten voi olla sukujuuret muualla kuin "asutussa maassa" meinaatko jotain saarta josta sittemmin väestö poistunut?
Väärin ilmaisin ja tarkoitin, että edelliset ihmiset ovat eläneet muualla. Suomessa minä asun ja suomen kansalainen.
Eikö Lappi ole asuttu maa, mitä tarkoitit sillä ?
Minulla on sukujuuret Iso-Britanniassa. Pienestä pitäen olen tuntenut brittejä kohtaan hengenheimolaisuutta ja brittiläinen huumori on iskenyt, mutta silti oli valtava yllätys löytää brittiläiset sukujuuret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin ilmaisin ja tarkoitin, että edelliset ihmiset ovat eläneet muualla. Suomessa minä asun ja suomen kansalainen.
Edelliset ihmiset? Vanhemmat vai?
Vierailija kirjoitti:
Saamelaiset ovat asuneet muualla, kuin suomessa alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta-Unkari ei ole tätä nykyä asuttu maa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saamelaiset ovat asuneet muualla, kuin suomessa alunperin.
Kukaan ei ole juuri asunut Suomessa. Tänne ihmiset ovat tulleet muualta. Itsellä tosi paljon mm. ruotsalaisia sekä saksalaisia sukujuuria.
Isän suku on sukututkimuksen mukaan asunut Ruotsissa, Suomen suuriruhtinaskunnassa, pienen hetken Norjassa ja lopun aikaa Suomessa. Toki nuo kaksi ensimmäistäkin olivat nykyisen Suomen alueella, mutta Suomi nimistä valtiota ei ollut olemassa.
Kuusta muuttiva äidin puolelta.
Harvaanasuttua maata.
Vierailija kirjoitti:
Isän suku on sukututkimuksen mukaan asunut Ruotsissa, Suomen suuriruhtinaskunnassa, pienen hetken Norjassa ja lopun aikaa Suomessa. Toki nuo kaksi ensimmäistäkin olivat nykyisen Suomen alueella, mutta Suomi nimistä valtiota ei ollut olemassa.
Tämä.
Suomen historia pitää kirjoittaa uusiksi.
Meille on vuosikymmenet tuputettu Neuvosto - Venäjän kirjoittamaa historiaa suomalaisista joka perustu sensuuriin ja suomettumiseen.
Suomalaisten DNA on 90 prossaa eurooppalaista.
Kymmenen prossaa tulee idästä.
Minullekin tuli yllätyksiä kun sukututkimuksen aloitin. Ei ole suvussa ketään sieltä Uralin mutkasta. DNA viittaa Skandinaviaan ja Brittein saarille. Kuvittelin että 100% olisin suomalainen.
Kertausta. Kyllä tämä tieteellinen fakta menee joskus jakeluun.
Ei ole olemassa "suomalaisia ", sellaista kansaa ei ole koskaan ollut olemassakaan.
Suomalaisten DNA on tutkittu muinaishistoriaan saakka.
Alueella ( Suomessa ) asuvien DNA muodostuu näin:
Veljeskansamme järjestyksessä:
1. Ruotsi
2. Viro
3. Mordva
4. Venäjä
5. Ukraina
6. Puola
7. Latvia
8. Liettua
Vierailija kirjoitti:
Kertausta. Kyllä tämä tieteellinen fakta menee joskus jakeluun.
Ei ole olemassa "suomalaisia ", sellaista kansaa ei ole koskaan ollut olemassakaan.
Suomalaisten DNA on tutkittu muinaishistoriaan saakka.
Alueella ( Suomessa ) asuvien DNA muodostuu näin:
Veljeskansamme järjestyksessä:
1. Ruotsi
2. Viro
3. Mordva
4. Venäjä
5. Ukraina
6. Puola
7. Latvia
8. Liettua
Sitten esim
itselläni on saksalaisia sukujuuria ruotsalaisten lisäksi. Sukunimenikin on ollut ruotsalainen joka käännetiin 30 - luvulla.
Jos Geni on totta, sukujuureni menevät koko Eurooppaan, myös Britanniaan ja Irlantiin kauas keskiajalle.
Minä olen ollut aina kiinnostunut luonnosta ja siellä tehtävästä työstä. Kaikki harrastuksetkin ovat luontoon liittyviä ja saamelaiset ovat juuri sellaisia.
No onneksi et sentään venäläinen!