painakaa sitä kaasua, kun lähdette valoista
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:13"]
Älä vaan tuu Yhdysvaltoihin ajelemaan tuolla asenteella, menettäisit hermosi hyvinkin nopeasti.
[/quote]
Eikä kannata tulla tänne Keski-Eurooppaankaan tuolla asenteella.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:55"]kaikki autot ei vaan kiihdy yhtä nopeasti kuin takana tulevan auton kuski
[/quote] No kyllä nyt luulisi että uudehko Mersu kiihtyisi nopeammin kuin 20v. vanha Ford.
[/quote]
Lol ei siihen pelkkä ikä ja merkki vaikuta :D
[/quote] No ei jos kuski ei osaa sitä kaasua käyttää, mut tirhaa silloin on autoa syyttää.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:13"]En mä ehdi heti kaasuttamaan kun vaihdan eka vaihdetta ja vasta sitten. Että odotapas nyt kiltisti tai nouse autosta ja juokse perille jos et voi hetkeä odotella!
[/quote]
Vaihteen kerkee vaihtaa jo kun valot vaihtuu keltaselle.
Mitä enempi surffaat netissä ,sen kärsimättömämmäksi tulet. Kantsis opetella "Ei mulle heti kaikkea".
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:15"]
Itse näin jalankulkijana olen aina miettinyt, että mikä siinä liikkumisessa niin kestää. Eikös sitä voisi jo keltaisilla vaihtaa vaihdetta, niin pääsee vihreiden aikaan liikkeelle? [/quote]
Minulla on aina vasen jalka kytkimellä ja ykkönen silmässä, kun liikennevaloissa odotan. Minä en matele.
rauhallinen kiihdytys vie vähemmän polttoainetta
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:20"]Mitä enempi surffaat netissä ,sen kärsimättömämmäksi tulet. Kantsis opetella "Ei mulle heti kaikkea".
[/quote]Aijaa. Mulla pitää olla Kaikki vimpan päälle ja varsinkin jos mulla ei ole jotain mikä toisella on ,niin heti mulle se. Heh.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:11"]
Mites start-stop-autot, ovatko ne "laiskoja"? Vai ampaisevatko matkaan heti, kun kaasupoljinta polkaistaan?
[/quote]
kyllä siihen se puoli sekuntia menee, että ap vetää herneet nenään
[/quote] ottaa jalan pois jarrulta ajoissa niin pääsee samantien liikenteeseen.
Mä joudun tuuppaa mun Volvon käyntiin valoista
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:21"]
Itse näin jalankulkijana olen aina miettinyt, että mikä siinä liikkumisessa niin kestää. Eikös sitä voisi jo keltaisilla vaihtaa vaihdetta, niin pääsee vihreiden aikaan liikkeelle? [/quote]
Minulla on aina vasen jalka kytkimellä ja ykkönen silmässä, kun liikennevaloissa odotan. Minä en matele.
[/quote]
Joo, mutta läheskään kaikki ei näytä olevan juuri siinä hetkessä mukana, kun ovat ratin takana.
T. Jalankulkija
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:21"]
[/quote]
Joo, mutta läheskään kaikki ei näytä olevan juuri siinä hetkessä mukana, kun ovat ratin takana.
T. Jalankulkija
[/quote]
Siksi ap vissiin tämän aloituksenkin tekikin.
olen samaa mieltä. kunnolla kaasua varsinkin kaupungissa kun on lyhyet valot, se on sitten hienoa kun joku kilpikonna-autoilija on ekana ja valoista pääsee kaks autoa ryömimään, oottele siinä sitte useammat valot. Mua ainakin opetettiin autokoulussa että lähetään reippaasti liikenteeseen valoista niin liikenne sujuu ja bensaa ei säästy yhtään matelemalla kuitenkaan. Eli nopeasti voi kiihdyttää alueen nopeusrajoitukseen asti. Ja olen perheautollamme ohitellut ureheiluautot ja mersut sun muut, joissa kyllä vääntöä piisaisi ajaa reippaasti, se on asenteesta kiinni, kyllä autot kiihtyy ihan ok, oli se ford tai bmw.
ei piä paikkansa, näin mua opetettiin jo autokoulussa:
Kiihdytyksessä vetopyöriltä tarvittava energia (kWh) määräytyy auton mas- san ja kiihdytettävän nopeuseron perusteella, eikä kiihdytysnopeus vaikuta siihen.
Kiihdytykset tulisi tehdä käyttäen niitä moottorin toiminta-alueita, joissahyötysuhde on parhaimmillaan eli suurella kuormituksella, mutta pienillä kierroksilla.
Kaasu pohjaan ja kaitoilla puikkelehtista ja jarrua seuraavaan risteykseen, seisoon punaisiin.
Hyviä kaistanvaihtajia voi kutsua kaistapäiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:22"]
rauhallinen kiihdytys vie vähemmän polttoainetta
[/quote]
näin. ei kiire seuraaviin valoihin
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 17:53"]
Varsinkin, jos valojen jälkeen on 80 alue.
[/quote]
Miksi noin paljon alapeukutuksia?
Nautitteko te hidastelusta vai mitä?
Joo, heti kun ehtii lähteä. Siinä odotellessa voi kaivella radiokanavaa, syödä karkkia, juoda vettä ja katsella vähän mittareita. Sitten kun ehdin lähteä ja saan nämä valmiiksi, painan kyllä kaasua. Eihän siitä muuten pääse. Ennen lähtöä ei oikein voi painaa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 18:11"]
Mites start-stop-autot, ovatko ne "laiskoja"? Vai ampaisevatko matkaan heti, kun kaasupoljinta polkaistaan?
[/quote]
Itse kytken tuon turhakkeen pois päältä. Aina.
Älä vaan tuu Yhdysvaltoihin ajelemaan tuolla asenteella, menettäisit hermosi hyvinkin nopeasti.
[/quote]
Tuo on täysin totta. Jenkeissä lähdetään vielä huonommin valoista kuin Suomessa.
Itse näin jalankulkijana olen aina miettinyt, että mikä siinä liikkumisessa niin kestää. Eikös sitä voisi jo keltaisilla vaihtaa vaihdetta, niin pääsee vihreiden aikaan liikkeelle? Jotenkin olen aina miettinyt, että jonon ensimmäisellä ei ole enää mitään kiirettä, kun pääsee joka tapauksessa vihreistä. Eikö siellä ratin takana ajatella yhtään, että olisi kaikkien etujen mukaista, kun mahdollisimman moni pääsee läpi yksillä vihreillä?
Ei ole kaikilla kyllä valoja päällä, kun ajelee autolla. Siis siellä päässä.