Kumppanin kaverit ei pidä minusta
Ollaan seurusteltu siis n. 2 vuotta ja on tullut hyvin selväksi, etten minä ole haluttua seuraa mihinkään. Ollaan molemmat vähän alle 30v. Ei kutsuta synttäreille, sekaporukan erilaisiin juhliin ja illanistujaisiin, jopa miehen hyvän ystävän häät tuli ilman avec-kutsua... En tiedä mistä tuo kaikki inho kumpuaa minua kohtaan :( ei ole IKINÄ tapahtunut mitään välikohtausta, joka selittäisi tämän! Ainoa mahdollinen syy on, että kaveriporukassa on nainen, joka on hyvä ystävä miehen exän kanssa... Todennäköisesti juorut ja pskapuheet on häneltä lähtöisin.
Mies on upea ja pitää kyllä minun puolia ja on jättänyt hippaloita väliin, kun en ole saanut kutsua. Nytkin kuulemma hänet on kutsuttu joihinkin uv-bileisiin ja nimenomaan on kutsu esitetty vain hänelle. Mieheni ei kuulemma ymmärrä ja kokee asian myös todella kiusallisena ja on yrittänytkin saada muita lämpenemään minua kohtaan, muttei auta.
Halloweenina sanoin miehelle, että kutsuu vaikka meille porukkaa kylään ja pidetään ns. Halloween-bileet hänen kavereidensa kanssa. 4/14 oli tulossa ja tulikin ja meni ihan mukavasti, mutta jotenkin jäin ulkopuoliseksi ja nämä pariskuntien naispuoliset kävivät keskenään tupakalla eivätkä kovin ottaneet minua huomioon missään asiassa. Ymmärrän, että tunsivat toisensa hyvin, mutta "kiva" oli väkinäisesti hymyillä sivussa (oikeasti teki mieli itkeä), kun muut vaan hengasi keskenään.
Voin oikeasti rehellisesti sanoa, etten ole millään tavalla "erikoinen persoona", vaan hyvinkin neutraali ja tavis. Minun ystäväni tulevat hyvin toimeen mieheni kanssa ja vietämmekin paljon aikaa yhdessä.
Onko muilla ollut samaa? Nyt harmittaa nuo uuden vuoden pippalot...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Kysyin myös mieheltä, että oliko hänen exänsä aina kutsuttu, niin kuulemma kyllä, koska hänellä oli tuossa porukassa joitain hyviä/vanhoja ystäviä (läheisin tuo yksi nainen, josta jo kerroin). Tuo nainen on kerran nähnyt minut ja käyttäytyi minua kohtaan, kuin olisin ilmaa. Katseli minua jotenkin nenänvartta pitkin. Tuo nainen on siis edelleen todella hyvä ja läheinen ystävä miehen exän kanssa, vaikkei tuo ex enää pyöri porukoissa. Ap
Exään tuo viittaa. Jos exän ja sinun välissä on ollut vain pari kuukautta rakoa, ja exä on ollut tiivis osa kaveriporukkaa, eivät ole hyväksyneet korvaavaa naista tilalle niin nopeasti. Olisiko exä toivonut yhteen paluuta tms ja sinä sotkit suunnitelmat ja toiveet.
Jos tapahtuneesta on jo kaksi vuotta, eikä kuvioon liity pettämistä eikä eksä enää pyöri porukassa mukana, on outoa jos eivät jo pääse siitä yli. Ymmärrän jos ei kutsuta poikien iltaan, mutta muihin kyllä pitää jo noin vakiintunut pari pyytää yhdessä. Törkeää käytöstä. En edes kehtaisi kutsua pari vuotta seurustellutta ystävääni ilman puolisoa. Miehen ei pitäisi mennä uv-juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne. Entä jos vaan siedät sitä ja luotat siihen, että kun et hajoa tohon, niin sä lopulta ansaitset muiden kunnioituksen? Ja toi on erinomaista, että reippaasti järkkäät bileitä. KUn ihmiset tulee niihin, niin toi taika alkaa murtua, ei ne loputtomiin kehtaa ynseillä. Tosa exästä kaikki on lähtöisin, ihan selvä juttu. NÄytä, että oot sitkeetä tekoo!
Aivan näin. Kokeilkaa myös sekoittaa joukkoja ja kutsutte sun kaveripiiriä ja exän kaveripiiriä samoihin bileisiin.
Kokemusta on samanlaisesta ja useammankin kumppanin kanssa eli mun tapauksessa se syykin ilmeisesti olen minä. Noin kyllä kävi myös yhden seurustelukumppanin kanssa ihan alusta asti eli en ollut tervetullut mihinkään missä oli hänen kavereitaan. En edes miehen omiin tupareihin enkä myöskään valmistujaisiin.
Ja on kokemusta sitten siitäkin, että paras kaveri tapasi miehen joka ei jostain syystä voinut sietää mua eli siihen meni sitten se ystävyys kun kaverikin alkoi ensin vältellä mua ja lopulta tämä mies oli saanut uskoteltua minusta/ajatuksistani ihan uskomatonta tuubaa jonka kaverini vielä uskoi ja syytti mua tällaisista mielipiteistä jotka siis ei todellakaan pitäneet paikkaansa. Eihän se mies edes tuntenut mua joten ei hänellä voinut olla mitään käsitystä tietenkään siitäkään mitä ajattelen.
Kuulostaa teinien touhulta. Ei kolmekymppisten aikuisten.
Erikoista. Nosta asia pöydälle niiden naisten kanssa. Ovat aikuisia. Miehelle vanha kaveripiiri on varmasti tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kurja tilanne. Entä jos vaan siedät sitä ja luotat siihen, että kun et hajoa tohon, niin sä lopulta ansaitset muiden kunnioituksen? Ja toi on erinomaista, että reippaasti järkkäät bileitä. KUn ihmiset tulee niihin, niin toi taika alkaa murtua, ei ne loputtomiin kehtaa ynseillä. Tosa exästä kaikki on lähtöisin, ihan selvä juttu. NÄytä, että oot sitkeetä tekoo!
No jaa. Omassa vastaavassa tilanteessa tuo tila kesti monta vuotta, oikeastaan koko parisuhteen ajan. Minäkin ajattelin, että näytän olevani sitkeää tekoa, mutta ainakin omassa tilanteessani olisi pitänyt antaa vaan olla ja erota jo aiemmin.
Sen olen päättänyt, etten enää lähde parisuhteeseen, jossa kumppanin exä järjestää ynseää kohtelua, tai että kumppani antaa tämän tapahtua puuttumatta asiaan mitenkään.
Nuo jutut olisi syytä selvittää ihan keskenään, ennenkuin aletaan etsiä uusia parisuhteita soppaan sekoitettavaksi.
Ja joo. Omassa tilanteessani exäni palasi hetkeksi aikaa yhteen tuon exänsä kanssa.
Että sen takia käännyn vastedes kannoiltani, mikäli kumppanin ex järjestää draamoja.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin myös mieheltä, että oliko hänen exänsä aina kutsuttu, niin kuulemma kyllä, koska hänellä oli tuossa porukassa joitain hyviä/vanhoja ystäviä (läheisin tuo yksi nainen, josta jo kerroin). Tuo nainen on kerran nähnyt minut ja käyttäytyi minua kohtaan, kuin olisin ilmaa. Katseli minua jotenkin nenänvartta pitkin. Tuo nainen on siis edelleen todella hyvä ja läheinen ystävä miehen exän kanssa, vaikkei tuo ex enää pyöri porukoissa. Ap
Mitenkä mies suhtautuu tähän, että hänen ystävänsä kohtelee näin miehen tyttöystävää?
Pyydä vain se exa teille kylään tai kahville. Tutustukaa paremmin, niin kyllä se siitä.
Ja sä haluat olla tollasessa illanvietossa mukana?? Kuulostaa mun painajaiselta. En ole varma minkä ikäisiä tarkalleen ottaen olette mutta jos olette lähempänä 30 v kuin 25 v, niin miettisin myös sitä miksi teille on muiden ihmisten mielipiteet noin tärkeitä? Miksi sun miehellä on noin moukkamaisina kavereita? Miksi hän haluaa edelleen olla heidän ystävänsä?
Jos teillä menee hyvin, siirtykää yhdessä uuteen elämänvaiheeseen ja jättäkää tollaset kumisevat tynnyrit taaksemme menneisyyteen, johon he kuuluvatkin.
Ei nämä ole mitään oikeita ystäviä sitten. Suosittelen katkaisemaan välit täysin, ja jännästi näitä egoiluja tapahtuu juuri kolmenkympin korvilla. Itse nyt 38 ja sama tapahtui noihin aikoihin. Hetken aikaa mietin samoja asioita ennenkuin pistettiin yhdessä vain välit poikki kaikkii banaaniaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ehkä vähän vaatimattomampi kaveripiiri. Miehesi kaverit ovat taas vähän eri sivistystasoa?
Ihan rehellisesti kerroppa, onko mies vaihtanut lennosta sinuun ? Se on ainoa peruste, jonka jotenkin ymmärrän, että vanhat ystävät eivät sinua mukaan kelpuuta. Vaikka tällaisessa tilanteessa mies onkin se syypää, niin on paljon helpompi vierittää uuden kumppanin syyksi kaikki. Harva ihminen kovin helposti hylkää kauan tuntemiaan ystäviä .
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti kerroppa, onko mies vaihtanut lennosta sinuun ? Se on ainoa peruste, jonka jotenkin ymmärrän, että vanhat ystävät eivät sinua mukaan kelpuuta. Vaikka tällaisessa tilanteessa mies onkin se syypää, niin on paljon helpompi vierittää uuden kumppanin syyksi kaikki. Harva ihminen kovin helposti hylkää kauan tuntemiaan ystäviä .
Millä ihmeen tavalla siitä tulee hyväksyttävää kohdella toista noin, jos häneen on vaihdettu "lennosta"?
Oma edellinen parisuhteeni lähti siitä, kun exäni etsimällä etsi parisuhdetta deittisivulla. Olin siellä itsekin, tavattiin, tutustuttiin ja alettiin seurustella.
Minä en todellakaan tiennyt, että ko. herra oli ihan vastikään lopettanut suhteen exänsä kanssa. Sain ynseää kohtelua, jota sain itsekseni ihmetellä pitkään, ennenkuin edes sain tietää tästä nopeasta vaihdosta.
Yh. Kyllä kelpaa olla taas sinkku. En enää ikinä halua joutua tahtomattani sekaantumaan muiden draamoihin.