Onko teillä äänestettäessä päällimmäisenä oma etu vai yhteiskunnan etu?
Kumman perusteella valitsette ehdokkaan ja puolueen?
Kommentit (29)
Sekä että. Itselleni on tärkeää, ettei nykytilanteessa köyhien ja heikoilla olevien asemaa ennestään heikennetä, ympäristö- ja eläinsuojeluasiat. Verotuksella voitaisiin hyvinkin ohjailla ihmisiä tekemään ympäristöystävällisempiä ratkaisuja (esim hybrdiautojen verotusta voitaisiin alentaa).
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:45"]
Olen ylempi toimihenkilö, äänestin Vasemmistoa. Vanhemmiten olen enemmän huolissani yhteiskunnan tilasta ja lapsieni tulevaisuudesta kuin omasta edustani. Myös omien vanhempieni vanhuus huolestuttaa. Olisin valmis maksamaan (vieläkin) enemmän veroja välttääkseni sosiaalimenojen leikkaukset.
[/quote]
Minä taas vihaan veroja.
En halua maksaa senttiäkään enempää kuin on aivan pakko.
[/quote]
Komppaan. Sosialismi johtaa tehottomuuteen ja katastrofiin. Valtion pitäisi toimia aivan viimeisenä oljenkortena ja tukena niille, joilla ei ole valmiuksia huolehtia itsestään. Kaikki mahdollinen pitäisi tuottaa tehokkaasti yksityisesti.
kaikki valtion haltuun, zeitgeist, kommunismi, tietenkin.
Yhteiskunnan etu on oma etu. Eli äänestän niin, että saataisiin tämä homma pidettyä kasassa.
Yhteiskunnan etu tietenkin. En ymmärrä oman edun perusteella äänestämisen ideaa ollenkaan.
Olen näin vanhoilla päivilläni etuoikeutettu ja erittäin hyvätuloinen. Moni asemassani varmaankin äänestäisi toisin, itse kuitenkin äänestän vasemmistoliittoa. Olen lähtöisin köyhistä oloista ja tiedän, ettei köyhyys juuri koskaan ole ihmisen oma syy. Haluan, että kaikista pidetään huolta ja erityisesti niistä vähäosaisimmista. Olisin valmis maksamaan veroja vielä enemmän kuin maksan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:45"]
Olen ylempi toimihenkilö, äänestin Vasemmistoa. Vanhemmiten olen enemmän huolissani yhteiskunnan tilasta ja lapsieni tulevaisuudesta kuin omasta edustani. Myös omien vanhempieni vanhuus huolestuttaa. Olisin valmis maksamaan (vieläkin) enemmän veroja välttääkseni sosiaalimenojen leikkaukset.
[/quote]
Minä taas vihaan veroja.
En halua maksaa senttiäkään enempää kuin on aivan pakko.