Maajussille morsian Maailmalla, kausi 2
Esittelyjakso alkoi hetki sitten. Ensimmäisenä vuorossa Francesco. Ei paha 😉
Kommentit (3826)
Vierailija kirjoitti:
Francesco sentään haki ehdokkaat lentokentältä. Naisten saapuminen Asgeirin luokse oli vaivaannuttavaa, itse isäntä hörppäsi kahvia parvekkeelle ja naiset kärräsivät sinä aikana matkalaukkujaan pitkin katuja.
Huvitti muuten ne maajussien sängyt, Annin ja Francescon majoituksessa sänkyleveys näytti nippanappa 60 cm leveältä, ei paljon yöllä kääntyillä🤣.
Et taida ymmärtää, että koko kuvausryhmän majoitus ja matkajärjestelyt vaikuttanee noihin kohtaamistilanteisiin ja varmasti tarkoituksella järjestetään erilaisia tilanteita. Minusta on hölmöä tehdä niistä ihan noin pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Muistutan, että siinä tehdään tv-ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinanin vaalea morsiankandidaatti on kyllä tosi lämmin persoona. Voin kuvitella, että Sinan tuntee vetoa hänen rauhallisen ystävälliseen tyyliin olla.
Me miehet kuitenkin arvostetaan solakkaa ulkomuotoa enemmän. Ei mitään jakoa vetävälle tummalle naiselle.
Äläpäs mene sanomaan kaikkien miesten puolesta.
Aika monet diggaa plösöistä, se on yllättävääkin.
Kun ei muita saa. 90% miehistä tyytyy.
Turkkilainen pettyi kun ei ollut nuorempia, sanoikin että olisi luullut että edes yksi nuorempi olisi kirjoittanut. Lapsia toivoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsinehdokkaat ovat valmiita muuttamaan itselleen vielä vieraan miehen luo, lähes kielitaidottomina. Vaikeaa ja yhä vaikeampaa on kun pitäisi hoitaa kaikenlaiset paperiasiat kuntoon, toimia itsenäisesti hoitaen käytännön asioita, eihän se elämä pelkkää rakkauden kieltä tulisi olemaan. Riitojen sattuessa sekä kulttuurien törmäyksissä, tosiaan se kielitaito on ehdoton edellytys, toki taito kehittyy käytettäessä mutta stressiä varmasti pukkaa.
Tämäpä tämä! En uskaltaisi enkä haluaisi noin viisikympisenä lähteä yhdenkään ulkomaalaisen kelkkaan. On erittäin haasteellista lähteä tuossa iässä perustamaan (uus) perhettä ulkomaalaisen kanssa varsinkin kun on noin nuoret lapset kuten Asgeirilla. Vaikka olisi TODELLA hyvä KIELITAITO. EI välttämättä onnistu edes suomalaisen kanssa; suhteessa saat "kyytipojaksi" ex-vaimon, kahdet appivanhemmat jne. EI kiitos, liikaa ongelmia näköpiirissä. Eikö eläämsä voisi elää jo itselleen tuossa iässä.
Kyllä sä voit elää niin kuin tykkäät, mutta eikö ole hienoa, että jotkut muut uskaltavat kokeilla uusia juttuja vielä aikuisiällä? Itse en lähtisi uusperheen rouvaksi ulkomaille, mutta muuten olen kyllä ajatellut ottaa (taas) jonkun ulkomaan työkeikan vastaan ja eläkeiässä muuttaa jonnekin, missä ei tarvitse talvisin palella. Sitten jos sieltä jostain löytyy mies kainaloon, niin en toki aio elää "vain itselleni", vaan jaan mielelläni elämääni jonkun mukavan herran kanssa.
Kukin tyylillään, mutta välillä ihmettelen tätä suomalaisten "ei enää" -puhetta, joka alkaa pahimmillaan jo kolmikymppisenä! Mielestäni Asgeirin naiset ovat esimerkillisiä siinä, että he uskaltavat tavoitella unelmaansa, jonka saavuttamiseen liittyy toki liuta epämukavuustekijöitä.
Minä lähdin 53-vuotiaana Australiaan tapaamaan kirjeenvaihtokaveria. Hän oli bongannut minut Penpals-sivustolta, jossa olin rajannut yhteydenotot Eurooppaan. Mutta seinälle voi näköjään kirjoittaa muualtakin! Niin tutustuimme. Seuraavana vuonna hän tuli luokseni asuinmaahani Euroopassa, ja sitten lähdimme yhdessä Ausseihin. Minulla paljon tavaraa, kun olin hakenut vuoden viisumin.
No, erinäisistä syistä palasin takaisin, ja suhteemme hiipui. Mutta en todellakaan vaihtaisi pois noita aikoja! 👌🏼🥰
Mä tunnistin Asgeirin hassuissa lausahduksissa paljon itseäni. Olen ujo ja kömpelö sellaisissa sosiaalisissa tilanteissa, joissa en ole omalla mukavuusalueellani. Asgeir vaikuttaa minusta myös ujolta ja varmaan tuo tilanne tv-kuvausryhmineen ja käsikirjoitettuine kohtauksineen, että nyt ne naiset tulee portaita ja nyt Asgeir esittelet heille taloa kameran käydessä jne. saa hänet hermostuneeksi. Itse varmaan hermostuksissani höpöttäisin vaikka mitä typerää... siihen nähden hän on selviytynyt hienosti! Mutta kun ujo ja vähän pidättyväinen ihminen joutuu vieraanvaraiseksi isännäksi kolmelle naiselle tv-formaattiin, saattaa tulla möläytettyä jotain vähän outoa. Just niinkuin minä! Siitä epämukavuuslueella olosta se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Morsinehdokkaat ovat valmiita muuttamaan itselleen vielä vieraan miehen luo, lähes kielitaidottomina. Vaikeaa ja yhä vaikeampaa on kun pitäisi hoitaa kaikenlaiset paperiasiat kuntoon, toimia itsenäisesti hoitaen käytännön asioita, eihän se elämä pelkkää rakkauden kieltä tulisi olemaan. Riitojen sattuessa sekä kulttuurien törmäyksissä, tosiaan se kielitaito on ehdoton edellytys, toki taito kehittyy käytettäessä mutta stressiä varmasti pukkaa.
Tämäpä tämä! En uskaltaisi enkä haluaisi noin viisikympisenä lähteä yhdenkään ulkomaalaisen kelkkaan. On erittäin haasteellista lähteä tuossa iässä perustamaan (uus) perhettä ulkomaalaisen kanssa varsinkin kun on noin nuoret lapset kuten Asgeirilla. Vaikka olisi TODELLA hyvä KIELITAITO. EI välttämättä onnistu edes suomalaisen kanssa; suhteessa saat "kyytipojaksi" ex-vaimon, kahdet appivanhemmat jne. EI kiitos, liikaa ongelmia näköpiirissä. Eikö eläämsä voisi elää jo itselleen tuossa iässä.
Kyllä sä voit elää niin kuin tykkäät, mutta eikö ole hienoa, että jotkut muut uskaltavat kokeilla uusia juttuja vielä aikuisiällä? Itse en lähtisi uusperheen rouvaksi ulkomaille, mutta muuten olen kyllä ajatellut ottaa (taas) jonkun ulkomaan työkeikan vastaan ja eläkeiässä muuttaa jonnekin, missä ei tarvitse talvisin palella. Sitten jos sieltä jostain löytyy mies kainaloon, niin en toki aio elää "vain itselleni", vaan jaan mielelläni elämääni jonkun mukavan herran kanssa.
Kukin tyylillään, mutta välillä ihmettelen tätä suomalaisten "ei enää" -puhetta, joka alkaa pahimmillaan jo kolmikymppisenä! Mielestäni Asgeirin naiset ovat esimerkillisiä siinä, että he uskaltavat tavoitella unelmaansa, jonka saavuttamiseen liittyy toki liuta epämukavuustekijöitä.
Parahin kirjoittaja; toki kaikki saavat elää tyylillään, ja minulla on oikeus mielipiteeseeni kuten on sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnistin Asgeirin hassuissa lausahduksissa paljon itseäni. Olen ujo ja kömpelö sellaisissa sosiaalisissa tilanteissa, joissa en ole omalla mukavuusalueellani. Asgeir vaikuttaa minusta myös ujolta ja varmaan tuo tilanne tv-kuvausryhmineen ja käsikirjoitettuine kohtauksineen, että nyt ne naiset tulee portaita ja nyt Asgeir esittelet heille taloa kameran käydessä jne. saa hänet hermostuneeksi. Itse varmaan hermostuksissani höpöttäisin vaikka mitä typerää... siihen nähden hän on selviytynyt hienosti! Mutta kun ujo ja vähän pidättyväinen ihminen joutuu vieraanvaraiseksi isännäksi kolmelle naiselle tv-formaattiin, saattaa tulla möläytettyä jotain vähän outoa. Just niinkuin minä! Siitä epämukavuuslueella olosta se johtuu.
Mielestäni 'maajussit' vaikuttavat aika reunoilta TV-kameroiden edessä. On varmasti tosi kiusallista esitellä kotinsa ventovieraille ihmisille, ja yrittää 'seurustella' 2-3 vieraan ihmisen kanssa. Propsit heile. Minusta ei tuollaiseen olisi. En tosin haluakkaan noihin ohjelmiin; ovat minulle pelkkää viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 'maajussit' vaikuttavat aika reunoilta TV-kameroiden edessä. On varmasti tosi kiusallista esitellä kotinsa ventovieraille ihmisille, ja yrittää 'seurustella' 2-3 vieraan ihmisen kanssa. Propsit heile. Minusta ei tuollaiseen olisi. En tosin haluakkaan noihin ohjelmiin; ovat minulle pelkkää viihdettä.
Minusta Asgeir ei vaikuta rennolta.
Ja Sinan aloitti taas "kuulustelun", millainen matila jne. Hänellä on tyyli, josta on rentous kaukana. Mutta me olemme kaikki mitä olemme, ei siinä mittään. Kivahan olisi, jos löytäisivät itselleen kumppanin! Oli rentoa tai ei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Asgeir ei vaikuta rennolta.
Ja Sinan aloitti taas "kuulustelun", millainen matila jne. Hänellä on tyyli, josta on rentous kaukana. Mutta me olemme kaikki mitä olemme, ei siinä mittään. Kivahan olisi, jos löytäisivät itselleen kumppanin! Oli rentoa tai ei...
Harva ihminen, joka ei ole tottunut kameroihin jännittää varmasti. Tilanteet ovat tosi henkilökohtaisia. Esim. ei mtn sellaista, että pidänpä teille nainospuheen asiasta X, tai käännänpä kielelle X/kielestä X, sen mitä muut puhuvat.
Noiden kaikkien maajussien suhteen tuli tunne, että heillä on tosi tarkkaan omalle radalleen asettunut elämä. Miten kumppani voisi elää omanlaistaan arkea? Eihän hän voisi olla vain sen toisen elämässä oleva eräänlainen assistentti.
Puhutaan kaksi vuotta vanhasta aiheesta? Viva vauva paska piste suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaikki on varmaan totta, mutta herää kysymys, miksi vapaaehtoisesti sitten lähtee tollaseen leikkiin. Seikkailunhalu joo, ehkä oikeasti pyrkimys löytää kumppani joo, vedonlyönti kavereiden kanssa joo, mutta kun näyttää siltä, että jokainen hetki on vaan piinaa ja sitä mainitsemaasi epämukavuusalueella oloa. Jos siitä nauttii, niin ok, mutta nähdyn perusteella Asgeir ei nauti vaan päinvastoin.
Btw, unelmaillallisen tarjosi, merenelävät ja valkkari, loistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kaikki on varmaan totta, mutta herää kysymys, miksi vapaaehtoisesti sitten lähtee tollaseen leikkiin. Seikkailunhalu joo, ehkä oikeasti pyrkimys löytää kumppani joo, vedonlyönti kavereiden kanssa joo, mutta kun näyttää siltä, että jokainen hetki on vaan piinaa ja sitä mainitsemaasi epämukavuusalueella oloa. Jos siitä nauttii, niin ok, mutta nähdyn perusteella Asgeir ei nauti vaan päinvastoin.
Btw, unelmaillallisen tarjosi, merenelävät ja valkkari, loistavaa.
Mulla on ainakin tarve haastaa itseäni silloin tällöin, tehdä jotain "hullua", tai epäsovinnaista, vaikka ujo olenkin. Toinen puoli itseäni kannustaa repäisemään, kun taas toinen puoli haluaisi vain piiloutua kotiin. Joskus se repäisijä pääsee voitolle, ainakin hetkeksi :)
Mitä ihmettä naiset Asgeirissa näkee? Kymmenen vuotta vanhemman näköinen, mitä on ja tosi naismainen.
Sinanin vaalea ehdokas on liian pulleaposkinen. Ei auta mukava luonne.
Francescon tytöt on kaikki kivoja. Se maatila on aika murju.
Annin etämiesehdokas Lauri tuntuu liian naismaiselta puhuessaan.
Ei Sinanille kelvannut oman ikäiset naiset, mutta olihan ne aika kouvolatukkia ja toinen melko hörhö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksköhän se Lauri ei nytkään lähteny Annia tapaamaan??
Siis eikö Lauri lähtenyt Islantiin?
Sitähän Ann vissiin eniten olisi halunnut tavata. Olikohan Lauri sitten vaan höpömies jolla ei ollut aikomustakaan osallistua koko ohjelmaan, muuta kuin kirjoitella ja soitella niitä kieltämättä hauskoja sutkautuksiaan.Monestihan ne liian miellyttävät ihmiset osoittautuukin ihan feikeiksi.
Gay-miehen elkeet?!
Kunhan teki ilmaisen deittivideon itsestään ja yritti antaa hyvän kuvan lähiseudun eukoille, oikein siivosikin asunnossaan. Toivottavasti kukaan ei haksahda.
Vahvasti teeskentelevä mies, puhekin oli jotain ruotsin aksenttiin menevää hienostelevasti suuta levittää tyyliä. Korosti oudosti joitain sanan loppuja. Tuommoista puhetta kuulee vanhoissa mustavalkoelokuvissa. Pitää itseään muita fiksumpana, näsäilijä. Myöhemmin tuollaisesta kehittyy ärsyttävä joka sanaan takertuja. Ann saisi varautua, että tällä on aina neuvo kaikkeen ja kaikenlainen koppava väheksyntä alkaisi. Erikoista että Ann kiinnostui juuri tästä miehestä. Kun kuulee samat vitsit kerta kerran jälkeen, niin ne muuttuu puuduttaviksi.
Laurissa kiinnitti myös huomiota se kuinka sanoi " aina kun nainen kutsuu, on lähdettävä".
Vierailija kirjoitti:
Noiden kaikkien maajussien suhteen tuli tunne, että heillä on tosi tarkkaan omalle radalleen asettunut elämä. Miten kumppani voisi elää omanlaistaan arkea? Eihän hän voisi olla vain sen toisen elämässä oleva eräänlainen assistentti.
Juuri näin. Mutta asia taitaa olla näin myös suomalaisilla maajusseilla. Ylipäänsä maalla asujat ovat usein niin vahvasti omissa kuvioissaan ja omalla mukavuusalueellaan, että heitä on vaikeaa houkutella sieltä muualle. Tästä syystä itse asun kaupungissa ja kiinnostun vain kaupunkilaisista. Mieluiten sellaisista, jotka ovat asuneet ulkomailla ja ovat vaihtaneet työpaikkaa viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mutta asia taitaa olla näin myös suomalaisilla maajusseilla. Ylipäänsä maalla asujat ovat usein niin vahvasti omissa kuvioissaan ja omalla mukavuusalueellaan, että heitä on vaikeaa houkutella sieltä muualle. Tästä syystä itse asun kaupungissa ja kiinnostun vain kaupunkilaisista. Mieluiten sellaisista, jotka ovat asuneet ulkomailla ja ovat vaihtaneet työpaikkaa viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin kerran.
Jos se maatilan hoito on ihmisen työ ja omalla vastuulla sekä omaa omaisuutta, niin ei kait siitä noin vaan suinpäin pääse tekemään irtiottoa 🙄.
Huomaa kyllä, miten omassa kuplassaan jotkut kaupunkilaiset ja "maailmaa nähneet" elävät, ja ovat ihan pihalla näinkin yksinkertaisista asioista.
Aika monet diggaa plösöistä, se on yllättävääkin.