Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Meinasin tukehtua viime yönä. Mikä mua vaivaa?

Vierailija
12.04.2015 |

Mulla on usein jotenkin epämiellyttävää tuntemusta kurkussa, vähän kuin ärsytystä. Olen muutamia kertoja yöllä herännyt siihen, että kurkkuun menisi jotain ja meinasin tukehtua. Viime yönä taas, mutta nyt luulin oikeasti kuolevani. Heräsin että ikäänkuin olisin vetänyt jotain henkitorveen (sylkeä??) ja en pystynyt hengittää. Nieleskelin ihan hulluna ja yritin vetää henkeä sisään, kuului hirmu vinkuna. Lopulta tilanne rauhoittui. Kohtauksen jälkeen meinasin oksentaa, sain oksun pidätettyä ja röyhtäilin sen sijaan. Hyi. Nyt kurkku tuntuu oudolta ja ensi yö pelottaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin

Vierailija
2/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaisia kohtauksia varmaan 15 elämäni aikana. Aloin tottua niihin, ei tunnu olevan vaarallista, mutta sitäkin ärsyttävämpää ja kamalaa, kun ei saa henkeä. Olen päätellyt, että yön aikana kieli on rentoutunut kurkun perälle ja tukkinut hengityksen ja elimistö on herännyt, kun happi on loppunut. Eli keho herättää ennen kuin tukehtuu oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko höyhentyyny? 

Vierailija
4/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, allergiaa jollekkin.

Vierailija
5/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3- oletko käynyt lääkärissä oireittesi takia? Minusta viime yö oli pelottava, tunne että oikeasti tukehtuu. -ap

Vierailija
6/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa refluksin oireilta.

Vierailija
7/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea? Kuorsaatko?

Vierailija
8/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuorsaa. Olen myös kysynyt mieheltäni, hän sanoo myös että en kuorsaa. Tyyny ei ole höyhentäytteinen. Ap

Vierailija
9/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen, että mulla on usein, varsinkin aamupäivällä ääni käheä ja ei kestä. Siis ääni lähtee välillä. Voisikohan tuo liittyä mitenkään tuohon? Ap

Vierailija
10/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksia. Mahaneste pääsee nousemaan mahalaukusta henkitorveen. Itsellänion refluksitauti, joka nyt lääkkeillä kurissa. Olen herännyt vastaavaan useita kertoja ja on ihan kamalaa. Mene lääkäriin!

Vierailija
11/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo äänen käheys liittyy myös refluksiin. t.11

Vierailija
12/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttu juttu, lääkäri sanoi, että et sä siihen kuole; kurkkuun jää aina millin reikä josta saa vähän

ilmaa vingutettua. Kurkunpään ja äänihuulien toimintaan liittyy ja joskus myös syljen eritykseen.

Vierailija
13/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Olisikohan tuota refluksiaa. Pelkään ensi yötä. Ap

Vierailija
14/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nro 13, onko sulla siis tuota? Eikö siihen ole mitään lääkkeitä tai muita apuja?

Vierailija
15/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on refluksia niin sängyn pääpäädyn nostaminen laudalla, kirjoilla tms. ylemmäs saattaa auttaa. Tyynyn käyttäminen pääpuolessa ei kuulemma auta, joten pitää todella nostaa sängyn jalat. Refluksiin on myös reseptivapaita lääkkeitä. Kokeile Nexium-nimistä lääkettä, se on tehokkain. 

Vierailija
16/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksiaa tuo on, mulla on tullu kerran puolisen vuotta sitten ja se oli ihan kamalaa. Mutta ei onneksi mitään sen vakavempaa.

Vierailija
17/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksin takia suositellaan käyntiä lääkärissä jos ei lopu.Nosta nyt ensi yöksi Se sängyn pääty ylöspäin,luulisi auttavan.Älä syö illalla mitään mahaa ärsyttävää niin ei pulputtele.

Vierailija
18/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanille ihmisille vastauksista ja neuvoista! Ap

Vierailija
19/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja tai kaks sängyn pääpuoleen!

Vierailija
20/20 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa Somac merkkistä lääkettä (saa ilman reseptiä) pari viikkoa joka päivä heti aamusta tyhjään mahaan. Noita on myös muita merkkejä (esim. aiemmin mainittu nexium), joita voi kokeilla jos tuo ei auta. Mä itse syön somacia aina välillä kuurina ja refluksi pysyy suht hyvin kurissa. Vältä myös rasvaista ja hyvin mausteisia ruokia. Sun vaivas tosiaan vaikuttais olevan refluksia. Ehkä kannattais myös käydä lääkärissä, saat noi lääkkeet resepitillä halvemmalla ja mahdollisesti tehdään jotain jatkotutkimuksia.