Juhannushäät ovat todella itsekästä!
Meillä oli tarkoitus viettää juhannus lapsettomien sinkkujen kesken kaveriporukassa perinteiseen malliin mökillä Turun saaristossa meren rannalla. Nyt sitten saatiin tietää, että juhannuksena pitäisikin mennä läheisten ihmisten häihin kun juhannushäät on niin romanttiset! Prkl. Tajuavatko nuo itsekkäät ihmiset miten moni häävieras joutuu nyt luopumaan omista juhannussuunnutelmistaan heidän typerien häidensä takia? Ei hyvää päivää! Kiljuvia kakaroita juhannuksena jossain kälyisessä hääpaikassa. Ei mä en kestä! Mitä tekisitte?
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:54"]
Olen ollut kertaalleen juhannushäissä ja 60 -vuotissynttäreillä juhannusaattona. Kummallakin kerralla vieraita kyllä tuli, mutta juhlakalut olivat ihmeissään, kun vieraat lähtivät tosi aikaisin eikä juhlatunnelmakaan ollut ihan huipussaan. Monet lähtivät ajamaan juhannuksen viettoon heti kun kehtasivat ja olivat tämän vuoksi selvin päin.
[/quote]
Surullista :( Jos juhannuksenvietto omassa porukassa on noin tärkeää, niin kannattaisi minusta olla menemättä koko juhliin.
Niin entä sitten? Jokaisella on oikeus järjestää sellaiset
häät kuin haluaa, missä ja milloin. Mekin oltaisiin pidetty pienet
juhannushäät mutta elämä meni toisin.
No onneksi me mennään naimisiin ENNEN juhannusta niin ei tarvitse siitä ainakaan hernettä vetää! Tosin varmaan vedetään herneet, koska häät on alkottomat alkumaljaa myöten!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:00"]
No onneksi me mennään naimisiin ENNEN juhannusta niin ei tarvitse siitä ainakaan hernettä vetää! Tosin varmaan vedetään herneet, koska häät on alkottomat alkumaljaa myöten!
[/quote]
:oooo Alkottomat häät! Yhtä hyvin voisi pakottaa vieraat syömään kilokaupalla inhokkiruokaa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:16"]Me teimme niin, ettemme peruneet vuosi aikaisemmin varattua mökkiä, meillä oli perinne jo se
[/quote]
No hukkaan olisi mennyt, nuokin erosivat parin vuoden päästä, eivätkä ole missään väleissä enää.
Perinno jo? No ymmärrän, että olisihan se kertakaikkisen kauheaa kerran viidessäkymmenessä vuodessa tehdä jotain muuta kuin mennä mökille.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:01"]
[/quote]
:oooo Alkottomat häät! Yhtä hyvin voisi pakottaa vieraat syömään kilokaupalla inhokkiruokaa
[/quote]
Sama pätee ap:n kuin meidänkin häihin. Ei ole mikään pakko tulla.
Sinne mennään mikä on ensin sovittu.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oisko sarkasmi mitään...
Itse siis pidimme lähes alkottomat häät ja voi juku sitä varoittelun määrää mitä saatiin ulkopuolisilta kuulla... Kyllä ne häät menee ihan pilalle jos ei ole vähän hermomyrkkyä luomassa sitä kuuluisaa juhlatunnelmaa
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:21"]
Kesähäät ylipäätään ovat viikonloppujen tuhlausta. Miehen kanssa ollaan töissä sellaisissa työpaikoissa, että viikonloppuvapaat ovat muutenkin tiukassa eikä huvittaisi niitä vähiä vapaita viikonloppuja tuhlata häihin. Miksi ei voi mennä naimisiin vaikka tammikuussa?
[/quote]
Samaa mieltä!
Olen itse työssä, jossa viikonloppuvapaat ovat harvinaista herkkua eikä todellakaan ole järkeä kuluttaa niitä harvoja vapaita kenenkään pönötyshäissä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:13"]
Kesähäät ylipäätään ovat viikonloppujen tuhlausta. Miehen kanssa ollaan töissä sellaisissa työpaikoissa, että viikonloppuvapaat ovat muutenkin tiukassa eikä huvittaisi niitä vähiä vapaita viikonloppuja tuhlata häihin. Miksi ei voi mennä naimisiin vaikka tammikuussa?
[/quote]
Samaa mieltä!
Olen itse työssä, jossa viikonloppuvapaat ovat harvinaista herkkua eikä todellakaan ole järkeä kuluttaa niitä harvoja vapaita kenenkään pönötyshäissä.
[/quote]
Vieraat tekevät juhlan. Lakkaa siis pönöttämästä ja ala pitää hauskaa häissä niin tunnelma kohoaa!
[/quote]
Samaa mieltä!
[/quote]
Tällä asenteella ei ole kyllä järkeä mennä mihinkään juhliin pilaamaan toisten juhlamieltä, ei kesällä eikä talvellakaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oisko sarkasmi mitään...
Itse siis pidimme lähes alkottomat häät ja voi juku sitä varoittelun määrää mitä saatiin ulkopuolisilta kuulla... Kyllä ne häät menee ihan pilalle jos ei ole vähän hermomyrkkyä luomassa sitä kuuluisaa juhlatunnelmaa
[/quote]
Siksi onkin kutsuun pistetty erikseen maininta. Ei tarvitse tulla paikalle, jos vaaditaan viinaa. Aika iso osa ystävistä, jotka ovat tulossa paikalle, eivät juo alkoholia lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:53"]
Ja voisiko ap vielä täsmentään, että miksi ei voi vastata kutsuun kieltävästi ja mennä sinne hemmetin mökillensä juhannuksena...?
[/quote]
Voisiko ap vastata tähän.
Kerran olin juhannushäissä. Oli krapula. En pystynyt syömään mitään. Tuhlausta.
Jättäisin menemättä ilmoittamatta ja katkaisisin kaikki siteet hääpariin.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin menemättä ilmoittamatta ja katkaisisin kaikki siteet hääpariin.
N
Viisi vuotta sitten.
Kuka älykääpiö näitä vanhoja juttuja nostaa koko ajan 😡
Elämä on helppoa, kun ei tule ikinä hääkutsuja. Voi vaikka huoletta olla juhannuksen töissä.
Olen ollut kertaalleen juhannushäissä ja 60 -vuotissynttäreillä juhannusaattona. Kummallakin kerralla vieraita kyllä tuli, mutta juhlakalut olivat ihmeissään, kun vieraat lähtivät tosi aikaisin eikä juhlatunnelmakaan ollut ihan huipussaan. Monet lähtivät ajamaan juhannuksen viettoon heti kun kehtasivat ja olivat tämän vuoksi selvin päin.