Olen pitkäaikaistyötön ja aloitan huomenna työt
Vai pitäisikö kirjoittaa, että olin pitkäaikaistyötön? No jokatapauksessa jännittää ihan sikana. Vatsa sekaisin, enkä varmaan saa nukuttuakaan.
Olen ollut reilut 2 vuotta kotona ja viimeisen vuoden olen ollut aika flekmaattinen ja suurimman osan ajasta vaan maannut kotona. Olen siis laiskistunut, pulskistunut, menettänyt motivaation ja peruskuntoni on järkyttävän huono.
Aloitan tehtaassa kolmivuorotyössä ja ajatukseni on kauheassa ristiriidassa. Olisin halunnut tekemään aikaisempaa työtäni sihteerinä, mutta toisaalta säännöllinen tulo kiinnostaa. Miten saisin itseni psyykattua innostumaan uudesta työstä? Inhoan aloittaa uudessa työssä, kun et osaa kulkea yksin, et osaa työtäsi, et tunne ketään ja muutenkin ahdistaa. Vali vali...
No mut ettei ihan kiukutteluksi mene, niin arvostan todella, että joku näki minussa vielä niin paljon potentiaalia, että palkkasi töihin. Nykypäivänä kun saa töitä niin se on tois iso juttu.
Niin, eli nyt pitäisi saada itseäni niskasta kiinni ja potkun persuksille.
Kommentit (6)
Jännittäminen on normaalia, ja pienessä määrin jopa hyväksi; silloin on skarppinakin. Onneksi olkoon ja kiitos että kerroit, antaa varmasti toivoa jollekulle toisellekin.
Onnittelut! Ei se alkukankeus kestä kuin muutaman viikon korkeintaan. Tule sitten parin viikon päästä palstalle kertomaan miten on mennyt.
Alkajaisiksi voisit ajatella, että kiva kun saa oppia jotain uutta! Huomaat kyllä vähitellen tottuvasi ja jaksavasi uutta päivärytmiä ja sulautuvasi joukkoon.
Aina pelottaa, kun menee uuteen työhön, mutta pian se siitä lähtee sujumaan! :) Paljon onnee työpaikan johdosta, hienoa että sua onnisti työmarkkinoilla.
Ite oon menossa kesätöihin taas samaan paikkaan kun viime vuonnakin, mutta jännittää tosi paljon... Työ on aika vaativaa (ainakin siihen verrattuna, että mun työkokemus koostuu lähinnä puutarhahommista) ja jännittää, muistanko enää mitään :/ Mutta eiköhän sekin siitä lähe taas rullaamaan :)
Voi, onnea työpaikasta!!! Itsekin olen työtön sihteeri, meitä tuntuu olevan joka paikka täynnä ja töitä ei ole. Itse ollut työtön 7kk ja meinaa toivo mennä. Mutta jospa minäkin vielä! :)
Tosi hyvä, että olet pääsemässä takaisin työelämään! Tsemppiä, kyllä se siitä lähtee sujumaan :---)