Paljonko teillä jää säästöön kuukaudessa?
Kommentit (40)
Mihin te oikein säästätte? Ei siitä rahasta pankkitilillä mitään iloa ole.
Vierailija kirjoitti:
n. 20 €. (toki voi ajatella et asuntolainan lyhennys on säästöä, siihen menee n. 1500€/kk) Isohkot tulot mut vielä isommat menot, ja mottoni on, et jos rahaa on ni sit sitä käytetään.
Anteeksi vain mutta Iínhoan kitsastelevia mammonanpalvojia, joiden toivo ja onni on omissa säästöissä. Minun toivo on Jumalassa.
Siis oikeastiko ihan inhoat minua, koska en hassaa koko palkkaani menemään? Säästöön jää 800 euroa. Minusta se on vain viisasta, ei mammonanpalvontaa. Tavaroita ja omaisuuttakin voi palvoa muuten, tiedoksi vain.
Ja niin. Välillä annan myös hyväntekeväisyyteen, mutta taidat silti inhota minua? Ja olen myös uskova.
En säästä, mitäpä niitä rahoja tilillä hilloamaan.
En tiedä, en osaa laskea. Olisiko 10 000€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n. 20 €. (toki voi ajatella et asuntolainan lyhennys on säästöä, siihen menee n. 1500€/kk) Isohkot tulot mut vielä isommat menot, ja mottoni on, et jos rahaa on ni sit sitä käytetään.
Anteeksi vain mutta Iínhoan kitsastelevia mammonanpalvojia, joiden toivo ja onni on omissa säästöissä. Minun toivo on Jumalassa.
Mun ei koska sellaista ei ole ja raamatussakin käsketään laittaa raha töihin ja kasvattaa omaisuutta.
Huonostipa olet opuksen lukenut jos et tätä tiedä.
Ei kyllä käsketä omaisuutta kasvattaa. Esim. talenteilla ei viitata omaisuuden keräämiseen.
T. Eri
Meillä jää kuukausittain noin 5000 e säästöön. Aikuiset lapset, ei lainoja, pienet asumismenot ja matkustelu jäissä.
Minulla jää säästöön 2700€ bruttopalkasta 400-800€/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei koska sellaista ei ole ja raamatussakin käsketään laittaa raha töihin ja kasvattaa omaisuutta.
Kovin on maallista meno raamatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, nyt et ihan itse ole perillä :D Jeesuksen vertauksissa raha voi symboloida esim. evankeliumia, jota ei saa kätkeä vaan hyvä olis julistaa sitä ympäri maailmaa, jossa se kasvaa korkoa.
Juu ei, rahan palvominen on vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko ihan inhoat minua, koska en hassaa koko palkkaani menemään? Säästöön jää 800 euroa. Minusta se on vain viisasta, ei mammonanpalvontaa. Tavaroita ja omaisuuttakin voi palvoa muuten, tiedoksi vain.
Ja niin. Välillä annan myös hyväntekeväisyyteen, mutta taidat silti inhota minua? Ja olen myös uskova.
Niin, oletko omasta mielestäsi kitsasteleva mammonanpalvoja? Sanoit itsekin ettet palvo mammonaa, eli en inhoa sinua <3
ps. Tavarat ja omaisuus = myös mammonaa.
Yritän saada säästöön 100€ kuussa, mies samoin.
Reilu kymppitonni. Nettotulot yhteensä vähän alle 11 000 €/kk. Asutaan toistaiseksi yksiössä spurgulähiössä, pyöräillään ympäri vuoden, haetaan ruoka-apua, ostetaan kirppiksiltä kaikki mitä ei saada ilmaiseksi edes pyytämällä. Ajatuksena on, että muutaman vuoden köyhäilyllä saadaan kasaan sellainen osakesalkku että voidaan jättäytyä pois työelämästä viimeistään viisikymppisinä ja vielä vanhoinakin kierrellä maailmaa ja nauttia elämästä vailla huolen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Mulle siitä on todella paljon iloa, että osakesalkkuni on n. 46 000 € arvoinen ja säästötililläkin on yli 10 000 €. Ei ole huolta huomisesta ja voin ottaa elämässäni riskejä, kuten irtisanoutua huonosta työpaikasta ja opiskella uuteen ammattiin.
Vaikuttaa "keskustelulta", jossa pääosin yksi tyyppi juttelee itsensä kanssa :D
Joskus saadaan muutama euro säästöön, yleensä ei.
T. Tarjoilija ja taksikuski
Vaimolla satanen kuussa, kun siirtää sen eri tilille.
Itselle 190 e / kk, kun siirrän sen eri tilille.
Jaa-a, miehen säästöistä en tiedä. Itsellä menee yhteensä 400€/kk kolmeen eri rahastoon. Lisäksi siirrän sivuun ennen palkkapäivää omalla tililläni olevat rahat. Vuodessa olen saanut kokoon 28 000€ mutta menee varmaan puolet tuosta ”uuteen = käytettyyn ” autoon keväällä. Alunperin keräsin sitä varten että pystyisin irtisanoutumaan mutta silti maksamaan oman osuuteni taloustilille -3000€/kk- ainakin karessin ajan.
Meillä kulut hurjat kun koko ajan rakennetaan ja remontoidaan kahta kiinteistöä eikä ruoassakaan säästellä. Kumpikin säästää eläkeaikaan itse, yhteisillä säästötileillä on muutamia satasia esim kodinkoneiden vaihtovaraa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää varten mutta ei tosiaankaan millekään pankkitilille vaan osakkeisiin ja rahastoihin, jotka tuottaa mukavasti.
Missä työssä jää säästöön 5000e/kk ja on silti aikaa matkusteluun :o
Kaikki menee eikä riitäkään.