Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sossun elätti valittaa tukien riittämättömyydestä, mutta millä perustein?

Vierailija
12.04.2015 |

"- Suomalaiset tuet on laskettu niin, että ne pitävät tuen saajan niukin naukin hengissä. Työttömän on hyvin vaikea ponnistaa joka päivä työnhakuun pelkän tonnikalan ja makaronin voimalla."

(lainaus sivulta http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021319186792_uu.shtml, lihavoinnit omiani)

Tonnikala on kallista herkkua. Sellaisella ihmisellä, jolla on varaa syödä sitä säännöllisesti, on selvästi ylimääräistä rahaa käytössään. On tietysti helpompi syyttää tukia riittämättömiksi kuin miettiä, miten omaa rahan käyttöään voisi järkevöittää.

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:27"]Vaatteet ostan lähinnä kirppareilta, joskus kaupasta kun tarjouksessa on esim. 5 t-paitaa kympillä.[/quote]

Viisi T-paitaa riittää aivan hyvin kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi, joten vaatteisiin menee siis kolme euroa vuodessa. En ymmärrä miksi ihmiset aina ottavat noi vaatekulut mukaan kun puhuvat rahankäytöstään tai rahan tarpeesta. Ei vaatteet ole sellaista jota pitää ostaa kuukausittain tai edes vuosittain. Vaatteisiin kuluu rahaa satunnaisesti, ei säännöllisesti. Jos huomaat että sinulla vaatetus on säännöllinen kuluerä niin ostat silloin väärin.

[/quote]

No mulla kyllä kuluu kenkiä 2-3 paria vuodessa. Ja todellakin kuluu eli pakko ostaa uudet tilalle, jos tahdon pitää esim. polviniveleni kunnossa.

[/quote]

Osta hei hyvät kengät. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Mulla on yli kymmenen vuotta vanhat laadukkaat kengät ja hyvin menee. 2-3 paria vuodessa on tajutonta, oletko joku Imelda Marcos?

Vierailija
102/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen opiskelijan työnsaanti opintojen jälkeen ole mikään varma asia. Yhtä lailla epävarmuudessa tulevaisuudesta opiskelija joutuu köyhäilemään, erona vaan se että opiskelijan odotetaan vielä ottavan lainaa itsensä elättääkseen toisin kuin sossun asiakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen sossun tuella+yleinen asumistuki.

Eli vuokraan "menee" 415e (opiskelijakämppä, ei ole halvempiakaan)

perusosa on se 480. Siitä maksan 30e opintolainaa pois eli jää 450e. Netti on 10e kuussa+10e puhelinlasku eli jää 430e. Kun laskee kotivakuutksen ja jotkut muut pikkukulut, voi ajatella että jää noin 400e.

Jos syö joka päivä koululla, menee 20x 2.1e, eli 42e. Jää 358e.

Jos ajatellaan että koulussa söisi 200g kasviksia ja kotona söisi 300g lisää, menisi siihen noi 30e, sitten marjoja+pähkinöitä noin 30e. Jää 300e

Kotona lihaa 200-400g päivä, eli yleensä halvinta kanaa&jauhelihaa joka on 3-10e/kg. lasketaan vaikka 5e/kg kertaa 300g x 30 = noin 10kg lihaa josta saadaan noin 50e. Jää 250e

Sitten muut kuten kananmunat, juomiset esim tuoremehu(ihan halvimmat on epäterveellisiä), hedelmät ja ne syömiset joita nuo ylemmät laskelmat ei täyttäneet, koska olivat arvioita. Sanotaan että näihin 50-100e.

jää 150-200e. 

yleensä onkin ostot prismaan 200-300e luokkaa, yleensä ostan pelkkää muonaa sieltä. Lidliä ei ole lähellä ja en yleensä syö leipää ja maitotuotteita, niin prisma on halvempi tod näk.

Tuosta 150e mikä EHKÄ jää jäljelle menee sitten muut menot kuten kakkapaperit, siivousrojut, vaatteet, harrastukset eli käytännössä tili on tyhjä juuri kuun lopussa.

Harrastan punttisalia, karatea ja liikun pyörällä& kävellen. Juuri laskin että pitää ostaa pyörään uudet osat, entiset ovat vuodelta 2006 ja loppuun kuluneet, siihen menisi 350-500e.

Jos en harrastaisi mitään tai ostaisi joskus pelejä(en ikinä täyteen hintaan), niin todennäköisesti tuosta sossun perusosasta voisi 100-200e joka kuu pihistää säästöön, mutta ei se olisi elämää.

Olen mies ja 185/87kg, eli peruskulutus+liikunta = 3000-4000kcal/ päivä, eli ruoasta on vaikea pihistää.

Muistakaa se kun näitä mietitte, ettei kaikki ole perseellään istuvia 50kg naisia.

Vierailija
104/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijan väliaikainen köyhyys ei tunnu, koska se sisältää vahvan ja perustellun tiedon, että kohta koko loppuelämä on parempaa. Lisäksi opiskelukaverit ovat älykästä ja eteenpäinsuuntautuvaa porukkaa, joiden kanssa pystyy asian jakamaan.

Vierailija
105/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:58"]

itse olen 36 vuotias työkyvyttömyys eläkkeellä oleva.

Saan kuussa käteen ns. takuueläkkeen n. 730€, lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea. Joten vuokran jälkeen minulle jää käteen n. 525€/kk. Siitä maksan kotivakuutuksen, sähkön, ruuan ja lääkkeet. Lääkkeisiin menee n. 50€/kk.

Miksi minun eläke on pieni? koska olin töissä alle 23 vuotiaana ja se ei kerryttänyt eläkettä minulle. Valitettavasti sairaistuin ja tämän kohtalon sain.

Ihmettelen miksi opiskelijat aina vinkuu omasta taloudellisesta ahdingosta? Koska se on vain väliaikainen tilanne. Ja miksi opintolainan ottoa pelätään? Itsellä oli opintolainaa korkoineen n. 15000€ ja koko summan sain anteeksi menettämättä luottotietojani. Opintolainan saa anteeksi jos elämässä ei mene niin kuin strömssä.

Olen katkera ja peloissani. Toivon kuolevani joka ikinen päivä.

[/quote]

1) opiskelu on väliaikaista, mutta töitä ei välttämättä saa ollenkaan vaikka miten opiskelee

2) opintolaina + epävarma työllistyminen = ei kaikki halua sellaiseen ahdinkoon

3) moni ajattelee, ettei ole reilua että juopot ja perseellään makaavat työttömät saa ilmaista rahaa, kun opiskelija sentään yrittää. Joten ei halua lainaa koska epäreilua.

4) Lainaa EI SAA ANTEEKSI, ellei ole erikoistapaus kuten sinä, eli kyvytön työhön jne. Olen tutkinut asian ja näin on, et voi sitäkään yleistää.

Eli voit päätyä 3-10v opintojen jälkeen työttömäksi jolla on lainaa 10 - 30k ja ei tietoakaan työstä, niin. että ei se noin ihanaa ole ja mieti vähän sanojasi

Vierailija
106/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:03"]

Opiskelijan väliaikainen köyhyys ei tunnu, koska se sisältää vahvan ja perustellun tiedon, että kohta koko loppuelämä on parempaa. Lisäksi opiskelukaverit ovat älykästä ja eteenpäinsuuntautuvaa porukkaa, joiden kanssa pystyy asian jakamaan.

[/quote]

No just joo. Tiedän paljon ihan fiksua porukkaa jotka on opiskelleet kaiken sortin ammatteja ja tutkintoja, eikä töitä heru kun ei ole suhteita tai kokemusta, saati niitä paikkoja. Että eipäse kovin vahva ja perusteltu tieto ole.

Itsekkin tärissyt amis -> amk -> yliopisto ja eipä ole töitä herunut sitten millään. Amiksen jälkeen tajusin että turha olla luokan paras, kun ei niillä papereilla pyyhi edes persettä, vaan ne suhteet on ainoa asia joka merkitsee nykyään.

Vierailija
107/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:06"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:58"]

itse olen 36 vuotias työkyvyttömyys eläkkeellä oleva.

Saan kuussa käteen ns. takuueläkkeen n. 730€, lisäksi saan eläkkeensaajan asumistukea. Joten vuokran jälkeen minulle jää käteen n. 525€/kk. Siitä maksan kotivakuutuksen, sähkön, ruuan ja lääkkeet. Lääkkeisiin menee n. 50€/kk.

Miksi minun eläke on pieni? koska olin töissä alle 23 vuotiaana ja se ei kerryttänyt eläkettä minulle. Valitettavasti sairaistuin ja tämän kohtalon sain.

Ihmettelen miksi opiskelijat aina vinkuu omasta taloudellisesta ahdingosta? Koska se on vain väliaikainen tilanne. Ja miksi opintolainan ottoa pelätään? Itsellä oli opintolainaa korkoineen n. 15000€ ja koko summan sain anteeksi menettämättä luottotietojani. Opintolainan saa anteeksi jos elämässä ei mene niin kuin strömssä.

Olen katkera ja peloissani. Toivon kuolevani joka ikinen päivä.

[/quote]

1) opiskelu on väliaikaista, mutta töitä ei välttämättä saa ollenkaan vaikka miten opiskelee

2) opintolaina + epävarma työllistyminen = ei kaikki halua sellaiseen ahdinkoon

3) moni ajattelee, ettei ole reilua että juopot ja perseellään makaavat työttömät saa ilmaista rahaa, kun opiskelija sentään yrittää. Joten ei halua lainaa koska epäreilua.

4) Lainaa EI SAA ANTEEKSI, ellei ole erikoistapaus kuten sinä, eli kyvytön työhön jne. Olen tutkinut asian ja näin on, et voi sitäkään yleistää.

Eli voit päätyä 3-10v opintojen jälkeen työttömäksi jolla on lainaa 10 - 30k ja ei tietoakaan työstä, niin. että ei se noin ihanaa ole ja mieti vähän sanojasi

[/quote]

?

No miksi sitten jos on terve omaa sosiaalisen elämän ja on kouluttautunut ihminen ei mene töihin? Vähän aikaa sitten mediat on toitoittanut sitä miten tähän maahan tarvitaan ulkomailta ihmisiä! On se huutava työvoimapula!

Tai sitten kun niitä töitä ei löydy niin miksi terve kouluttautunut ihminen ei lähde ulkomaille töihin?

Hieman ajattelematon kirjoitus sinulta! Luuletko, etten haluaisi olla terve työtön velkainen ihminen!

Vierailija
108/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:02"]Itse opiskelen sossun tuella+yleinen asumistuki.

Eli vuokraan "menee" 415e (opiskelijakämppä, ei ole halvempiakaan)

perusosa on se 480. Siitä maksan 30e opintolainaa pois eli jää 450e. Netti on 10e kuussa+10e puhelinlasku eli jää 430e. Kun laskee kotivakuutksen ja jotkut muut pikkukulut, voi ajatella että jää noin 400e.

Jos syö joka päivä koululla, menee 20x 2.1e, eli 42e. Jää 358e.

Jos ajatellaan että koulussa söisi 200g kasviksia ja kotona söisi 300g lisää, menisi siihen noi 30e, sitten marjoja+pähkinöitä noin 30e. Jää 300e

Kotona lihaa 200-400g päivä, eli yleensä halvinta kanaa&jauhelihaa joka on 3-10e/kg. lasketaan vaikka 5e/kg kertaa 300g x 30 = noin 10kg lihaa josta saadaan noin 50e. Jää 250e

Sitten muut kuten kananmunat, juomiset esim tuoremehu(ihan halvimmat on epäterveellisiä), hedelmät ja ne syömiset joita nuo ylemmät laskelmat ei täyttäneet, koska olivat arvioita. Sanotaan että näihin 50-100e.

jää 150-200e. 

yleensä onkin ostot prismaan 200-300e luokkaa, yleensä ostan pelkkää muonaa sieltä. Lidliä ei ole lähellä ja en yleensä syö leipää ja maitotuotteita, niin prisma on halvempi tod näk.

Tuosta 150e mikä EHKÄ jää jäljelle menee sitten muut menot kuten kakkapaperit, siivousrojut, vaatteet, harrastukset eli käytännössä tili on tyhjä juuri kuun lopussa.

Harrastan punttisalia, karatea ja liikun pyörällä& kävellen. Juuri laskin että pitää ostaa pyörään uudet osat, entiset ovat vuodelta 2006 ja loppuun kuluneet, siihen menisi 350-500e.

Jos en harrastaisi mitään tai ostaisi joskus pelejä(en ikinä täyteen hintaan), niin todennäköisesti tuosta sossun perusosasta voisi 100-200e joka kuu pihistää säästöön, mutta ei se olisi elämää.

Olen mies ja 185/87kg, eli peruskulutus+liikunta = 3000-4000kcal/ päivä, eli ruoasta on vaikea pihistää.

Muistakaa se kun näitä mietitte, ettei kaikki ole perseellään istuvia 50kg naisia.
[/quote]
Niin eli saat kaiken elämisen kannalta välttämättömimmän. Mikä on ongelmasi?

Vierailija
109/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa opiskelija sitten saa tuntea itsensä köyhäksi? Valmistuttuaan? Vuosi sen jälkeen, kun ei vieläkään ole saanut töitä?

Vierailija
110/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:39"]

"- Suomalaiset tuet on laskettu niin, että ne pitävät tuen saajan niukin naukin hengissä. Työttömän on hyvin vaikea ponnistaa joka päivä työnhakuun pelkän tonnikalan ja makaronin voimalla."

[/quote]

Mulla riittää jaksamista opiskeluun, vaikka elän toimeentulotukea pienemmällä opintotuella. Käytän ruokaan n. 100 euroa kuussa ja syön silläkin rahalla tuoreita kasviksia puoli kiloa päivässä.

[/quote]kerrotko tarkemmin mitä tuoreita kasviksia voit syödä puoli kiloa päivässä muiden ruokien (aamupala, päivällinen ja iltapala) lisäks? Syötkö aina samoja ruokia vai vaihteletko, käytkö usein vanhempien luona syömässä?

Vaikea uskoa, sama kuin väittäisit että joulupukki on oikea. Ei näin miespuolisena lohduta kun päivässä pitäisi syödä 2500 kcal/vrk jotta pysyy terveenä, kuolisin nälkään jos käyttäsin vaan 100e ruokaan kuukaudessa. Tai no voisi sillä hengissä selvitä, mut ei olis energiaa opiskella tai tehdä mitään.

Minäkin olen opiskelija ja päätin ottaa lainan koska en halua kituuttaa pelkällä opintotuella/asumislisällä joista jäisi mullekäteen 47e/kk. Saan soskustakin rahaa lainan lisäksi, mut en kovin paljoa... ja en polta enkä juo alkoholia ja teen kaikki ruoat (jopa leivät) alusta loppuun saakka itse!

Opiskelen elintarvikealaa ja osaan kokata, mulle rahat riittää nipin napin. Oikeesti mun on vaikea uskoa että joku voi 100e:llä syödä hyvin ja ne suositellut puoli kiloa kasviksiakin.

Vierailija
111/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä pitää asua Helsingissä, jos ei siihen ole varaa??

Vierailija
112/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:27"]Vaatteet ostan lähinnä kirppareilta, joskus kaupasta kun tarjouksessa on esim. 5 t-paitaa kympillä.[/quote]

Viisi T-paitaa riittää aivan hyvin kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi, joten vaatteisiin menee siis kolme euroa vuodessa. En ymmärrä miksi ihmiset aina ottavat noi vaatekulut mukaan kun puhuvat rahankäytöstään tai rahan tarpeesta. Ei vaatteet ole sellaista jota pitää ostaa kuukausittain tai edes vuosittain. Vaatteisiin kuluu rahaa satunnaisesti, ei säännöllisesti. Jos huomaat että sinulla vaatetus on säännöllinen kuluerä niin ostat silloin väärin.

[/quote]

No mulla kyllä kuluu kenkiä 2-3 paria vuodessa. Ja todellakin kuluu eli pakko ostaa uudet tilalle, jos tahdon pitää esim. polviniveleni kunnossa.

[/quote]

Osta hei hyvät kengät. Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Mulla on yli kymmenen vuotta vanhat laadukkaat kengät ja hyvin menee. 2-3 paria vuodessa on tajutonta, oletko joku Imelda Marcos?
[/quote]
Mulla kestää kengät maksimissaan 3kk. Ei oo eroa onko jotkut halpistossut vai jotkut laadukkaammat kengät. Kyllähän ne kengät kuluu kun koulumatkaan menee tunti suuntaansa kävellen ja sen lisäksi pitäisi käydä kaupassakin ja kavereitakinpitäis nähdä. Päivässä tulee siis helposti 20km käveltyä.
Opiskelija, joka saa myös toimeentulotukea

Vierailija
113/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 07:39"]

[/quote]

Mulla riittää jaksamista opiskeluun, vaikka elän toimeentulotukea pienemmällä opintotuella. Käytän ruokaan n. 100 euroa kuussa ja syön silläkin rahalla tuoreita kasviksia puoli kiloa päivässä.

[/quote]

Tuskin syöt. Juureksia ehkä, muttet kasviksia. Halvimmat kasvikset maksavat pari euroa kilo, eli siinä menisi pelkkiin vihanneksiin kuussa kolme kymppiä, päälle sitten maitotuotteet, lihat, kalat, munat, rasvat ja viljat. Sun yhtälön avainsana on halpa opiskelijaruokailu. Ei onnistu tavistyöttömälle.

[/quote]

Pari euroa kilo? Miten voi työttömänä(?) olla noin tietämätön hintatasosta?

Käypäs seuraavalla kerralla kaupassa käydessäsi katsomassa paljonko vaikka kilo perunaa, porkkanaa, sipulia, kaalia, appelsiineja tai omenia maksaa. Kaikki reippaasti alle kaksi euroa kilo, peruna ja appelsiini parhaimmillaan tarjouksissa 0,50€ / kilo.

[/quote]

Et taida olla suomalainen, kun et tiedä, mitä sana vihannes tarkoittaa. Etkä osaa lukea kommentteja, joihin vastaat. Kuten sanoin, juureksia (ja halvimpia hedelmiä) saa tarjouksesta halvalla, mutta tuo opiskelija elvistelikin syövänsä vihanneksia puoli kiloa päivässä. Mikä ei pidä paikkansa, kun pitää syödä myös muuta.

[/quote]

:D opiskelija puhui kasviksista, aika turha valehdella kun kuka tahansa sen tuosta yläpuolelta näkee. Ja kasviksen määritelmä tosiaan löytyy helposti netistä jos ei ole sinulle tuttu, mutta siihen sisältyy lähes kaikki mitä kaupan rehuosastolta löydät.

Ja toki vihannekset ovat kalliimpia jos lähikauppanne on vaikka Siwa, mutta esim. tällä viikolla Lidlissä peruna 0,39€ kilo. http://mainoslehti.lidl.fi/a3f0bd10-c9ef-4919-8e43-404f3d5009d7/#/2

[/quote]juu mun lähikauppa on siwa, mut en käy siellä kun se on kallis. S-market on 2km päässä ja teen ruoka ostokseni siellä... Lähin lidl on 50km päässä, houkuttas lähteä sinne ostoksille, mut ruoassa säästyneet rahat tuhlaantus bussilippuun :(

Vierailija
114/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

102, miksi asut 10 kilsan päästä koulusta? En tiedä, en varmaan kovin usein menisi kouluun tunnin kävelymatkan päästä Kyllä sitkeä sissi pitää olla joka niin tekee.

Vierailija
115/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin talvikengät toissa syksynä Stockalta jollain 80-90 eurolla. Tänä talvena ne otti jo loskakeleillä vettä keulasta läpi. Ensi syksynä joudun ostamaan uudet, enkä edes kuluta kenkää paljon talven aikana, vain pakolliset kauppreissut, kaupungilla käynnit jne. Ei puhettakaan että voisi 10 vuotta mennä samoilla kengillä vaikka on suht kalliit laatuliikkeen popot.

Vierailija
116/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

105 jatkaa. Lisäksi mulla on 170 euroa maksaneet Paul Smithin tennarit. Ne on tosin olleet jo 6 vuotta, kun en alkuvuosina raaskinut usein pitää niin hienoja kenkiä. Nyt ne on olleet pari vuotta vähän enemmän käytössä, ja alkaa olla jo aika kulahtaneet, tosin ehjät kylläkin. Mutta varsinaisesti mukavat jalassa ne eivät ole missään vaiheessa olleet. Jatkossa ostan vain neljänkympin tennareita, vaikka sitten parin vuoden välein.

Vierailija
117/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 15:40"]102, miksi asut 10 kilsan päästä koulusta? En tiedä, en varmaan kovin usein menisi kouluun tunnin kävelymatkan päästä Kyllä sitkeä sissi pitää olla joka niin tekee.
[/quote]
Siis kouluun on matkaa 5 km mut jos käyn kaupassa tai kavereita tapaamassa niin matkaa tulee päivässä se 20km helposti. Mulla ei oo autoa eikä pyörää. Yksiöitä ei ollut tänne muuttaessani muita vapaana ja soluasunnosta en suostu todellakaan maksamaan yli 500e kuukaudessa.

Vierailija
118/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:10"]

Eilen söin

0.5 kg makaronia 0.25 €
0.25 kg porkkanaa 0.30 €
0.25 kg kirsikkatomaatteja 1.40 €
0.2 dl appelsiinimehua 0.45 €
0.4 dl kaakaota 0.40 €.

Nuo kirsikkatomaatit on kyllä häpeilemätöntä tuhlausta, mutta päivän ruokiin kului näin 2.75 €. Muita halpoja tuotteita on esimerkiksi omena ja hernekeitto.

[/quote]Wow oletko ylpeä itsestäsi? Tulee mieleen jonkin anorektikon ruokavalio... Ehkä dieetillä voi muutaman päivän mennä noilla eväillä. Ehkä pieni nainen pärjää noilla eväillä, mut ei mies jonka pitäisi jaksaa suorittaa työssäoppimisjakso jossa tehdään rankkaa fyysistä työtä!

Ateriakorvaus on jotain 3e/päivä ja sen saa vasta kun on työssäoppimisjakso suoritettu. Sun eilisestä "ateriasta" kysymys, missä lihat ja maitotuotteet? Toivottavasti et joka päivä syö noin, osteoporoosi voi yllättää kivasti jopa nuorilla naisilla!

Vierailija
119/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 13:15"] [quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 12:33"]Eli 480 euroa on köyhälle riittävästi tai jopa liikaa, mutta kokoomuslaisten valitus kuinka sadantonnin tuloista joutuu maksamaan veroa, on vain merkittävään epäkohtaan ja ihmisoikeusrikokseen puuttumista. [/quote] Ihan hyvin riittää minulle tuo 485 €. [/quote] Minulle ei riitä satatonnia vuodessa, vaan ulisen veroista ja byroslaviasta aamuin illoin. t. kokoomus-kulli [/quote] Jos tienaa yli sata tonnia vuodessa, marginaalivero-% voi olla jopa 62 %.

[/quote]

No eihän tukipummi tiedä mikä on marginaalivero, hukkaan menee kaikki mitä tuollaiselle luuserille vastaa. 

Vierailija
120/133 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset