mulla meni juuri vedet!
Kommentit (64)
Meillä tyttö olisi syntynyt kotiin, jos oltais toimittu synnärin ohjeiden mukaan. Todella kivuliaita supistuksia tuli useita 5 min sisään ja synnärillä sanoivat, että ei tarvi vielä tulla. Sen puhelun jälkeen mies kuitenkin päätti, että nyt lähtään ja sairaalassa suoraan ponnistamaan. Sairaalaankin oli vain emmin matka. Tsemppiä, että ehdit sairaalaan! :)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:04"]Meillä tyttö olisi syntynyt kotiin, jos oltais toimittu synnärin ohjeiden mukaan. Todella kivuliaita supistuksia tuli useita 5 min sisään ja synnärillä sanoivat, että ei tarvi vielä tulla. Sen puhelun jälkeen mies kuitenkin päätti, että nyt lähtään ja sairaalassa suoraan ponnistamaan. Sairaalaankin oli vain emmin matka. Tsemppiä, että ehdit sairaalaan! :)
[/quote]
Puhelin korjas tekstiä typerästi eli 20 min oli sairaalaan matka.
Mulla tuli tokassa synnytyksessä vesien menosta sama efekti kuin kalvojen puhkaisusta: nopeasti avautumista edistävät, rajut supistukset. Mutta ekan lapsen kohdalla ei tullut vesien menosta ainuttakaan supistusta!
Lähde vaan heti sairaalaan! Mulla tuli noin ja alkoi heti kipeät tiheät supparit. Kahden tunnin päästä oli vauva sylissä. Puoli tuntia mullakin meni ennen kuin tajusin lähteä sairaalaan ja sittenkin oli vielä ihan ok autossa. Tunti vesien tulosta sairaalassa näytin vielä ilmeisesti siltä, ettei mitään kiirettä, kun sain sanoa sairaalassa, että btw, nää supparit tulee minuutin välein. 20 minuuttia siitä ja sitten olikin yhtäkkiä tosi kiire! Jos olisin odotellut, etten selviä suppareiden kanssa, matkalle olisi syntynyt huolimatta lyhyestä matkasta.
Just soitin taksin! Jännittää kamalasti! Supistusten väli 2 min ja mikään ei auta enää. Soitin kättärille että tulen niin aika nuiva kätilö sanoi että "jos nyt on ihan pakko....."
Minulla lapsi syntyi puoli tuntia vesien menosta, onneksi olin sairaalassa.
Mä lähtisin kyllä heti jos tulee noin usein kipeitä kun ne kerran on tihentynykin :) mullakin kalvot aina puhkastu vasta salissa, ois jännä tuntee kunnolla kun vedet menee :)
Sun täytyy kyllä sit tulla kertomaan, miten synnytys meni!
Oi ihanaa paljon onnea ja tsemppiä synnytykseen! <3
Ai sä ootkin lähdössä, hyvä :) paljon onnea matkaan <3 mitkäs viikot? :)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:16"]Sun täytyy kyllä sit tulla kertomaan, miten synnytys meni!
[/quote]
Tulen! Nyt ei pysty enää kirjjottaa tekee liian kipeetä. Sus saatana :D
Tsemppiä, kohta se on jo sylissä! Toivottavasti kuitenkin vasta sairaalassa.
Minne ne meni? Mulla meni vedet viemäriin äsken kun pesin astioita?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:18"]Mulla kaksi synnytystä takana ja vedet menneet vasta salissa puhkastessa. Olisi hauska tietää miltä tuntuu kun vedet holahtaa itsestään :) Tsemppiä koetukseen!
[/quote]
Eka luulin että pissaan sänkyyn sitten tajusin että vedet menee :D tulee ihan järkyttävän kipeitä suppareita. pitää varmaan soittaa että miten pitää toimia. supistusten väli on harventunut nyt 4 minuuttiin :o
[/quote]
Mä ihmettelin, miksi mä pissaan sänkyyn, kun ei ole edes pissahätä. Sitten vasta tajusin, että meni lapsivedet.
Tää synnytys eteneekin vauhdilla. Kun pääsin sairaalaan niin kätilöt oli sillä asenteella että oliko sun nyt ihan pakko kun oot ensisynnyttäjä.. No sisätutkimuksessa huomattiin että ei kanavaa jäljellä ja 4cm auki. Mies ei varmaan kerkeä paikalle :(
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 09:17"]Ai sä ootkin lähdössä, hyvä :) paljon onnea matkaan <3 mitkäs viikot? :)
[/quote]
Kiitos! 39+5!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 10:35"]Tää synnytys eteneekin vauhdilla. Kun pääsin sairaalaan niin kätilöt oli sillä asenteella että oliko sun nyt ihan pakko kun oot ensisynnyttäjä.. No sisätutkimuksessa huomattiin että ei kanavaa jäljellä ja 4cm auki. Mies ei varmaan kerkeä paikalle :(
[/quote]
Tiedän että harmittaa jos mies ei kerkeä paikalle. Mutta yritä "nauttia" synnytyksestä.. ainutkertainen kokemus. :)
Laita mies videopuhelun toiseen päähän :D
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 08:33"]Kannattaisikohan lähteä sairaalaan?
[/quote]
Ei kuulema vielä pitää odottaa että säännöllisesti kipeitä supistuksia on 2 tullut tunnin ajan. :)
[/quote]
Jos minä olisin odottanut olis lapsi syntynyt kotiin. Läksin saman tien kun suoistukset väsien jälkeen alkoi kipeinä. Ja 20 minuuttia olin sairaalalla kun poika kirmas maailmaan. Ekasta supistuksesta 45 minuuttia (eka ipana)