Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisessa kunnossa hampaasi ovat? Nolottaako reiät?

Vierailija
11.04.2015 |

Minulla on 4 reikää jotka tuli ihan yks kaks. Enemmänkin voi olla, ei ole tarkistettu kahteen vuoteen. Hirveä huono ihminen -olo tulee aina, kun miettii hammaspeikkosuutaan. Tiedän, ettei mun hampaat edes ole niin huonossa kunnossa, mutta jotenkin se syyllisyys on valtava. Tuleeko se lapsuuden hammaspeikkovaroituksista? Tuntee jotenkin epäonnistuneensa, kun puree ruokaa paikatuilla hampailla. Vai miten muut?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspeikkojahan tunnetusti esiintyy vain porvoossa.

Vierailija
2/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas. Pitäisikö tuollaostakin ymmärtää nolostella? Mulla on kuule kaikki takahampaat enimmäkseen amalgaamia. Siellähän ne olla mollottaa, eikä niitä erikseen tunne ruokaa pureskellessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 35 ei yhtään reikää eikä paikkaa suussa muutama alkava löytyy. Tyytyväinen olen :-)

Vierailija
4/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroosiota koko kalustossa. Reiät olis paljon mukavampia, kun ne voi sentään korjata ilman tuhansien eurojen lainanottoa.

Vierailija
5/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:47"]Voi herranjestas. Pitäisikö tuollaostakin ymmärtää nolostella? Mulla on kuule kaikki takahampaat enimmäkseen amalgaamia. Siellähän ne olla mollottaa, eikä niitä erikseen tunne ruokaa pureskellessaan.
[/quote] Ei tartte nolostella jos ei nolota. Kysymys oli, nolottaako. Ei, että ymmärrätkö hävetä. Sinua siis ilmeisesti ei paikat haittaa. Kunpa itsekin kokisin samoin. ap

Vierailija
6/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:50"]Eroosiota koko kalustossa. Reiät olis paljon mukavampia, kun ne voi sentään korjata ilman tuhansien eurojen lainanottoa.
[/quote] Ikävältä kuulostaa :( miksi sinulle on sellaista tullut? Onko kivuliasta? ap

Vierailija
7/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:47"]Voi herranjestas. Pitäisikö tuollaostakin ymmärtää nolostella? Mulla on kuule kaikki takahampaat enimmäkseen amalgaamia. Siellähän ne olla mollottaa, eikä niitä erikseen tunne ruokaa pureskellessaan. [/quote] Ei tartte nolostella jos ei nolota. Kysymys oli, nolottaako. Ei, että ymmärrätkö hävetä. Sinua siis ilmeisesti ei paikat haittaa. Kunpa itsekin kokisin samoin. ap

[/quote]

No miten ne sua haittaa? Siis oikeasti, muuten kuin korvien välissä?

Vierailija
8/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että nolottaako reiät? Ei kuule, mutta puuttuvat hampaat jonkin verran häiritsee :D

Vierailija
9/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonossa kunnossa ovat jo näin nuorena. Ihmeenä pidän jos saan omat hampaat pitää kolmekymppiseksi asti. Itseppähän olen hampaani kussut.

- P21 (Peräkamaripoika)

Vierailija
10/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:50"]Eroosiota koko kalustossa. Reiät olis paljon mukavampia, kun ne voi sentään korjata ilman tuhansien eurojen lainanottoa. [/quote] Ikävältä kuulostaa :( miksi sinulle on sellaista tullut? Onko kivuliasta? ap

[/quote]

En tiedä. Itse epäilen syyksi Pepsi Maxia, hammaslääkäri taas vatsahappoja. Kivuliasta on ainoastaan katsoa miten kiille on hävinnyt, hammasluu näkyvissä, odottaa miten pahaksi tämä vielä menee ja miettiä mistä saan ne kymmenet tuhannet eurot että saisin nämä korjattua. Etuhampaat on laminoitu takaosasta  ja se maksoi neljän hampaan osalta jo 2000 euroa. Voin kertoa ettei kirjaimellisesti paljon hymyilytä =(

Vierailija
11/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tehty varmaan 10 juurihoitoa ja yksi on nytkin ollut oottamassa jo puoli vuotta, kun ei ole rahaa. Perussairaus, joka vaikuttaa siihen, että hampaat reikiintyvät normaalia helpommin.

Vierailija
12/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 21:47"]Voi herranjestas. Pitäisikö tuollaostakin ymmärtää nolostella? Mulla on kuule kaikki takahampaat enimmäkseen amalgaamia. Siellähän ne olla mollottaa, eikä niitä erikseen tunne ruokaa pureskellessaan. [/quote] Ei tartte nolostella jos ei nolota. Kysymys oli, nolottaako. Ei, että ymmärrätkö hävetä. Sinua siis ilmeisesti ei paikat haittaa. Kunpa itsekin kokisin samoin. ap

[/quote]

No miten ne sua haittaa? Siis oikeasti, muuten kuin korvien välissä?
[/quote] Aloitusviesti kertoi siitä. No uusin paikka lisäksi tuntuu murkuraiselta, siihen jäi joku röpelö, jota kokeilin kielellä vähän väliä. Hammaslanka tuntuu ikävältä paikatuissa väleissä. Saa pelätä juurihoitoa. Nämä nyt esimerkkinä kun kysyit. ap

Vierailija
13/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitojen takia nyt hyvässä kunnossa, eikä ne hoidot nolota. Enemmänkin nolottaisi se, että on huonot hampaat eikä kehtaa/uskalla/viitsi korjauttaa niitä

Vierailija
14/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla useita reikiä, nytkin pitää taas varata aika ja mennä kuulemaan monta paikattavaa tällä kertaa. Hävettää. Paljon.. Pesen kyllä jne. mutta sokerisia herkkuja ja ruokia menee liikaa. Mulla tulee hammaskiveä paljon ja nopeasti joten kai sekin altistaa rei'ille?

Vierailija
15/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:19"]Mulla useita reikiä, nytkin pitää taas varata aika ja mennä kuulemaan monta paikattavaa tällä kertaa. Hävettää. Paljon.. Pesen kyllä jne. mutta sokerisia herkkuja ja ruokia menee liikaa. Mulla tulee hammaskiveä paljon ja nopeasti joten kai sekin altistaa rei'ille?
[/quote] Minäkin olen aina pessyt. Reiät oli tulleet väleihin. Olen kyllä käyttänyt hammaslankaa, mutta en kai tarpeeksi. Nyt vielä allergisoiduin hammastahnalle ja joudun käyttämään jotain hippitahnaa.Toivottavasti se ei pahenna reikäisyyttä! Tulee typerä olo, kun syö vaikka paikkauksen jälkeen samana päivänä suklaata tms. Tuntee tekevänsä niin väärin! ap

Vierailija
16/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P*skassa kunnossa ikenet

Vierailija
17/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveessä kunnossa. Alahammasrivi yksi risti kaksi. Toinen etuhammas astui eteen rivistä. Yksi tekohammas. Purkka-addiktio ja bulimia.

Vierailija
18/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:19"]Mulla useita reikiä, nytkin pitää taas varata aika ja mennä kuulemaan monta paikattavaa tällä kertaa. Hävettää. Paljon.. Pesen kyllä jne. mutta sokerisia herkkuja ja ruokia menee liikaa. Mulla tulee hammaskiveä paljon ja nopeasti joten kai sekin altistaa rei'ille? [/quote] Minäkin olen aina pessyt. Reiät oli tulleet väleihin. Olen kyllä käyttänyt hammaslankaa, mutta en kai tarpeeksi. Nyt vielä allergisoiduin hammastahnalle ja joudun käyttämään jotain hippitahnaa.Toivottavasti se ei pahenna reikäisyyttä! Tulee typerä olo, kun syö vaikka paikkauksen jälkeen samana päivänä suklaata tms. Tuntee tekevänsä niin väärin! ap

[/quote]

Suklaasta ei, edelleenkään, tule reikiä hampaisiin.

Vierailija
19/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:19"]Mulla useita reikiä, nytkin pitää taas varata aika ja mennä kuulemaan monta paikattavaa tällä kertaa. Hävettää. Paljon.. Pesen kyllä jne. mutta sokerisia herkkuja ja ruokia menee liikaa. Mulla tulee hammaskiveä paljon ja nopeasti joten kai sekin altistaa rei'ille? [/quote] Minäkin olen aina pessyt. Reiät oli tulleet väleihin. Olen kyllä käyttänyt hammaslankaa, mutta en kai tarpeeksi. Nyt vielä allergisoiduin hammastahnalle ja joudun käyttämään jotain hippitahnaa.Toivottavasti se ei pahenna reikäisyyttä! Tulee typerä olo, kun syö vaikka paikkauksen jälkeen samana päivänä suklaata tms. Tuntee tekevänsä niin väärin! ap

[/quote]

Suklaasta ei, edelleenkään, tule reikiä hampaisiin.
[/quote] Miten niin ei? Kariesbakteeri+sokeri=reikä. Vai eikö? Ja oikeastaan kaikki paitsi vesi+bakteeri on reiän ainekset. ap

Vierailija
20/23 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu hyvältä himohoitamisella hankittujen harjausvaurioidenkaan kanssa. Kulumista, hampaankaulojen paljastumista, eroosiota, vihlomista jne. Pesin ennen hampaita 15 min x 3/vrk. Nyt yritän pestä vain 3-4min x 2. Itsesyytökset jynssäämisestä vaivaa. En syö enää sitrushedelmiä tai juo happamia juomia. Jos tilanne vielä pahenee, hankin laminaatit.